Lekkere lange zondagochtendwandeling door het bos, heerlijk rustig, lekker genieten dus.
Maar goed, ik loop op een smal bospad met struiken aan weerszijden en zie 15 meter verderop een kruising?Mechelaar aankomen, het was een reu. Rossi was aangelijnd, de reu liep los.
De vrouw riep: Oh dat gaat altijd goed!
Dus ik denk, oke ik doe Rossi los.
Als we andere honden tegenkomen, is Rossi altijd van het "snuf snuf, doorlopen" andere honden (buiten haar vriendjes om) intresseren haar gewoon niks. Bovendien was dit een reu, en dat gaat van Rossi's kant uit altijd goed.
Maar goed, Rossi los, herder los, snuf snuf HAP die reu springt zo bovenop Rossi en ze rollen met zijn 2en de struiken in. Ik hoor Rossi piepen en daarna grommen en toen was het over voordat ik in kon grijpen.
Ik pak Rossi bij haar halsband en de vrouw roept: "Oh sorry!! sorry!!", en dan komt de welbekende oneliner: "dat doet hij normaal nooooooooooooit!"
Ik Rossi snel even nagekeken of ze niks had, zo te zien was ze in haar zij gepakt, maar niks ernstigs verder dus ik ben maar doorgelopen zonder iets te zeggen tegen die vrouw.
Conclusie: Rossi gaat niet meer los met vreemde honden, reu of teef.
Bovendien is mijn vertrouwen in andere hondenbaasjes behoorlijk gedaalt tot niveau nul. En jammer voor (Mechelse) herders, die vertrouw ik ook niet meer. Dit is al de 2e keer dat Rossi is gepakt door een herder, zonder enige aanleiding.