volgens mijn orthopeed is het eindresultaat hetzelfde, beide operaties zijn even goed. Alleen de hersteltijd is wat langer.
Ja maar, denk ik dan weer, misschien is dat idealiter zo, maar juist in die hersteltijd kan er veel fout gaan.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Waar zou jij voor kiezen.
Moderator: moderatorteam
- Zoie
- Zeer actief
moet je wel aan de goede kant gaan snijdenInge O schreef:dat is in het geval van buikoperaties ook echt wel een argument, maar in gewrichten denk ik toch minder, daar ben je snel rond met je cameraatjeZoie schreef:ja, dat lijkt mij ook. De herstelperiode is ook wat korter.Inge O schreef:voor mij geldt de niet-voorkeur voor laparascopie alleen (of voornamelijk) voor buikoperaties.Zoie schreef:geldt dat alleen voor sterilisaties, of zouden jullie b.v. ook bij een elleboogoperatie voor een gewone operatie kiezen ( ipv een kijkoperatie ) ? Dit omdat ik misschien ook voor de ekeus kom te staan.
gewrichten kan je beter dichtlaten (als de ingreep dat toelaat natuurlijk), je berokkent veel meer schade door ze helemaal open te leggen.
Aan de nadere kant, echte lekenopmerking, ik denk altijd als ze het open snijden, kunnen ze het beter zien
.

- iones
- Zeer actief
Dinsdag as. zijn 2 van mijn honden aan de beurt: Sokkie en Peppie. Ze waren allebei tegelijk loops (samen met Bobbes maar die laten we nog niet doen) en ze rijden op elkaar. Het is geen gezicht.
Ik heb gekozen voor een veearts die met gasnarcose werkt. Dit zal Sokkie die toch al zo snel joekert wel prettig vinden. Daarnaast heeft ze een ietwat onregelmatig hart en dan is deze vorm van narcose veiliger.
Kost me 40 euro meer per hond, want bij mijn eigen dierenarts is het dus goedkoper. MAar zij heeft me aangeraden om Sokkie met gasnarcose te laten doen.
Ik vraag gelijk om de anaalklieren uit te knijpen en als de baarmoeder ietwat ontstoken is, dan wil ik die er ook meteen uit.
Ik heb gekozen voor een veearts die met gasnarcose werkt. Dit zal Sokkie die toch al zo snel joekert wel prettig vinden. Daarnaast heeft ze een ietwat onregelmatig hart en dan is deze vorm van narcose veiliger.
Kost me 40 euro meer per hond, want bij mijn eigen dierenarts is het dus goedkoper. MAar zij heeft me aangeraden om Sokkie met gasnarcose te laten doen.
Ik vraag gelijk om de anaalklieren uit te knijpen en als de baarmoeder ietwat ontstoken is, dan wil ik die er ook meteen uit.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
- Vaste gebruiker
Mijn teefje heb ik ook middels een gasnarcose laten helpen. Ik denk dat het afhangt van je dierenarts. Mijn DA toendertijd (we zijn inmiddels verhuist) kan enorm goed en precies priegelwerk leveren. Mijn teefje had maar een sneetje van 2 cm. Volgens mijn DA was haar sterilisatie makkelijk omdat ze weinig vetweefsel had en ze er makkelijk bij kon.
Mocht ik ooit weer een hond moeten laten helpen, ga ik naar die DA, ook al moet ik er nu meer dan uur voor rijden. Dat mens is een geweldige chirurge.
Mocht ik ooit weer een hond moeten laten helpen, ga ik naar die DA, ook al moet ik er nu meer dan uur voor rijden. Dat mens is een geweldige chirurge.
Groetjes Henrike
Durak+, Lola, Sorry

Durak+, Lola, Sorry
-
- Zeer actief
Ik begrijp wat je bedoelt kwa twijfels en ik heb zelf ook genoeg tijd om te beslissen. Fijn dat je het niet erg vindt.blacky schreef:Helamaal niet erg hoor doe ik ook altijd bij verschillende topics. Weet alleen niet af je er veel aan hebt want de meningen zijn nogal verdeeld. :N:pepim schreef: @Blacky sorry dat ik even een beetje meelift in je topic, hopelijk vind je dat niet erg?
Ik heb nog 8 weken de tijd dus kijk nog even rond. Maar misschien is het verstandig om toch voor gas narcose te gaan dan moet ik naar een andere DA dan die van mij zelf. Dit klinkt misschien raar maar ik kan niet aan de nieuwe DA wennen die in de praktijd is gekomen. (ze is best goed hoor maar heb altijd het idee dat ze mensen met kleine honden maar raar vindt)
Je ziet twijfels overal.
Aan de andere kant kan dat natuurlijk ook zo zijn bij de dierenarts van de andere praktijk al werken er daar veel meer.

- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
En vlak de nadelen van een laparoscopische operatie niet uit..Men komt erg terug van deze wijze van opereren vanwege het risico op complicatie's!Inge O schreef:ik vind het voordeel van een laparoscopische operatie tov. de hudige techniek 'gewone operatie' zo miniem dat het voor mij eigenlijk totaal vervalt.
gasnarcose biedt dan weer wel ontegenzeglijk voordelen tov. de inspuitbare, dus ik zou kiezen voor gasnarcose en gewone operatie.
Voor mij dus een gewone operatie en gasnarcose. Kiki is zo gecastreerd en ging sávonds weer lopend mee naar huis.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie