Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Moeilijke eter?
Moderator: moderatorteam
-
Astrid en Fenix
Moeilijke eter?
Fenix kreeg bij haar vorige eigenaar blikvoer in combinatie met brokken. Bij ons ging ze op een gegeven moment om haar brokken heen eten en alleen het blikvoer at ze op. Overgestapt op ander voer, wat we waarschijnlijk te snel hebben gedaan en daar raakte Fenix van aan de diarree. Van de dierenarts dieetvoeding meegekregen om haar darmen tot rust te laten komen in combinatie met een kuurtje. Omdat blikvoer niet echt positief staat aangeschreven wilden we overstappen op iets anders. Na een zoektocht op het www hebben we besloten om Farm Food te nemen. Ze at dit heel erg goed, viel haar bak aan. Zelfs wat in haar bak gezet zodat het niet te snel ging. Op de website van Farm Food hadden ze het over een pensdag, dit zou goed zijn voor de darmflora. Dus zondag kreeg Fenix pens. Wat een feest. Maar heeft van de week echt heel slecht van het Farm Food gegeten, zeg maar bijna helemaal niets. Vandaag wil ze er helemaal niet meer aan.
Heeft iemand hier ook ervaring mee? Moet ik volhouden tot ze zelf weer normaal van de Farm Food gaat eet?
Heeft iemand hier ook ervaring mee? Moet ik volhouden tot ze zelf weer normaal van de Farm Food gaat eet?
-
ien
- Erelid
- Contacteer:
Re: Moeilijke eter?
zoals hier wel vaker wordt geschreven, je hebt een heel slim hondjeAstrid en Fenix schreef: Dus zondag kreeg Fenix pens. Wat een feest. Maar heeft van de week echt heel slecht van het Farm Food gegeten, zeg maar bijna helemaal niets. Vandaag wil ze er helemaal niet meer aan.
je bent nml niet de enige hondeneignenaar waarvan de hond aangeeft dat die die pens veel lekkerder vind dan brokken.
Ik geef geen advies over dat volhouden, maar wel, probeer gewoon eens wat vers variatie's.
Als zij dit wel graag eet dan is het duidelijk!

- *Evie*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): www.Adebowale.nl
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Mijn hond is ook een mega "zeikerd" met eten.
Dus basis is Farm Food, daarbij voer ik Carnibest, Smuldier
en wat Barf. Smuldier en Carnibest prak ik vaak door de
brokken heen, dan krijgt ie tenminste wat binnen.
Voer ik 2 dagen hetzelfde, moet ie de 3e dag het niet meer,
terwijl die tot een maand of 6 altijd gewoon op RC brokken zat
en ging steeds slechter en slechter eten, toen maar vanalles proberen...
tja toen is die verwend geraakt
Toen ondekte die dat er een heleeeeeeeeeboel andere dingen waren.
Beetje variatie in de NL keuken
Dus basis is Farm Food, daarbij voer ik Carnibest, Smuldier
en wat Barf. Smuldier en Carnibest prak ik vaak door de
brokken heen, dan krijgt ie tenminste wat binnen.
Voer ik 2 dagen hetzelfde, moet ie de 3e dag het niet meer,
terwijl die tot een maand of 6 altijd gewoon op RC brokken zat
en ging steeds slechter en slechter eten, toen maar vanalles proberen...
tja toen is die verwend geraakt
Toen ondekte die dat er een heleeeeeeeeeboel andere dingen waren.
Beetje variatie in de NL keuken
-
angelseye2000
- Actief
Re: Moeilijke eter?
Uit ervaring weet ik dat een hond die moeilijk eet een drama kan zijn. De aanhouder wint en blijven volhouden. Veel succes.Astrid en Fenix schreef:Fenix kreeg bij haar vorige eigenaar blikvoer in combinatie met brokken. Bij ons ging ze op een gegeven moment om haar brokken heen eten en alleen het blikvoer at ze op. Overgestapt op ander voer, wat we waarschijnlijk te snel hebben gedaan en daar raakte Fenix van aan de diarree. Van de dierenarts dieetvoeding meegekregen om haar darmen tot rust te laten komen in combinatie met een kuurtje. Omdat blikvoer niet echt positief staat aangeschreven wilden we overstappen op iets anders. Na een zoektocht op het www hebben we besloten om Farm Food te nemen. Ze at dit heel erg goed, viel haar bak aan. Zelfs wat in haar bak gezet zodat het niet te snel ging. Op de website van Farm Food hadden ze het over een pensdag, dit zou goed zijn voor de darmflora. Dus zondag kreeg Fenix pens. Wat een feest. Maar heeft van de week echt heel slecht van het Farm Food gegeten, zeg maar bijna helemaal niets. Vandaag wil ze er helemaal niet meer aan.
Er zijn 2 soorten voer: goed voer en slecht voer.
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
-
Astrid en Fenix
- nanni
- Actief
Tuana was als pup eerst zo..
Die heeft echt op veel verschillende soorten brokken gezeten, maar eten ho maar.. Natuurlijk ging het versvlees er wel in
Ze heeft het zelfs gepresteerd een keer om 3 dagen niet te eten, maar toen won ze toch van me ze kreeg haar vlees omdat ze toch een pup was..
Ik heb het "geluk" gehad dat ze hersenvliesontsteking kreeg en daarvoor een hele hoge dosering prednison kreeg.. Hier kreeg ze zoveel honger van dat ze wel ging eten.. Vanaf dat moment vreet ze nu alles..
Die heeft echt op veel verschillende soorten brokken gezeten, maar eten ho maar.. Natuurlijk ging het versvlees er wel in
Ze heeft het zelfs gepresteerd een keer om 3 dagen niet te eten, maar toen won ze toch van me ze kreeg haar vlees omdat ze toch een pup was..
Ik heb het "geluk" gehad dat ze hersenvliesontsteking kreeg en daarvoor een hele hoge dosering prednison kreeg.. Hier kreeg ze zoveel honger van dat ze wel ging eten.. Vanaf dat moment vreet ze nu alles..
Groetjes kim en een poot van Tuana en Rocky

-
ien
- Erelid
- Contacteer:
-
ien
- Erelid
- Contacteer:
op vakantie [natuurlijk afhankelijk waar naar toe] hoeft geen reden te zijn om geen vers te geven.Astrid en Fenix schreef:Bedankt voor de antwoorden. Toch nog niet helemaal uit wat we het beste kunnen doen. Ben bang dat als ik toegeef ze straks alleen maar kvv wil, en vind brokken wel makkelijk als we op vakantie gaan. Maar een hond die weigert te eten is ook niet bepaald leuk. Nog maar even afwachten.
Met de honden die ik nu heb ga ik al 10 jaar BARFEnd
Het kan gewoon!

- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer: