Wat frappant dat jij in anderen het tekort meent te kunnen herkennen wat je zelf zo duidelijk ten toon spreidtpammetje schreef:heb jij een vorm van autisme
dat je niet in andere mensen je in kunt leven
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
tjonge
Moderator: moderatorteam
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
Ik vind niet veel van de maltezer want daar ligt mijn interesse niet. Ik wil alleen aangeven dat in sommige gevallen de woordkeuze niet erg positief overkomt.Frenk schreef:Ik benoem gedrag als gestoord en dat is een heel ander type kwalificatie dan jij hierboven uit. Als jij de haargroei van mijn type hond gestoord, onnatuurlijk, gemankeerd of verstoord wilt noemen, dan is dat je goed recht. Dat is namelijk zo. Maar dat is wel een iets andere typering dan 'misbaksel' of 'sneu en zielig'.Valerie schreef:Ja dat is woordkeuze he, je kan een maltezer een genetisch gestoord misbaksel noemen omdat hun haar door blijft groeien door de grillen van de mens, of een sneu zielig onnatuurlijk misvormd hondje. Het is maar hoe jij je woorden kiest he?![]()
Is niet leuk he, op zo een manier over honden spreken.
Overigens is het door jou zo gewaardeerde (eufemistisch gestelde) "geen uitdaging uit de weg gaan" ook een door de mens uitvergroot ingefokte gedraging. Helaas trouwens eentje waar andere honden last van hebben, wat met de haargroei van de mijne dan wel weer anders ligt
- Frenk
- Zeer actief
Kun jij je beschuldiging aan mijn adres al hard maken?chrico schreef:Werk je soms bij de hoogovens? Dat je ipv een betonnen muur een metalen plaat voor je hoofd heb van zo een 10 cm dikFrenk schreef:Ik neem aan dat ik daarmee bedoelt wordt, dus dan is een correctie op z'n plaats. Ik heb namelijk geen vooroordelen. Ik heb deze discussie beoordeeld aan de hand van de informatie in de eerste posting. En ik heb de eerdere incidenten met de honden van Pammetje er ook niet bijgehaald.chrico schreef:Zou iemand zonder duidelijke vooroordelen zo reageren zou ik me druk maken

-
chrico
- Zeer actief
Stel dat haar hond de jouwe bijt heeft zij er wel last van want door die haargroei kan er een verstopping optreden of zij kan niet goed bijten omdat haar gebit in de knoop zitFrenk schreef: Overigens is het door jou zo gewaardeerde (eufemistisch gestelde) "geen uitdaging uit de weg gaan" ook een door de mens uitvergroot ingefokte gedraging. Helaas trouwens eentje waar andere honden last van hebben, wat met de haargroei van de mijne dan wel weer anders ligt
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- Valerie
- Zeer actief
Ja of ze zien het verschil niet tussen kop en kont en pakken het bij het verkeerde eindchrico schreef:Stel dat haar hond de jouwe bijt heeft zij er wel last van want door die haargroei kan er een verstopping optreden of zij kan niet goed bijten omdat haar gebit in de knoop zitFrenk schreef: Overigens is het door jou zo gewaardeerde (eufemistisch gestelde) "geen uitdaging uit de weg gaan" ook een door de mens uitvergroot ingefokte gedraging. Helaas trouwens eentje waar andere honden last van hebben, wat met de haargroei van de mijne dan wel weer anders ligtmisbaksels zijn het gewoon die swiffers
- Frenk
- Zeer actief
In het geval van jouw voorbeeld kan ik me dat levendig voorstellenValerie schreef:Ik vind niet veel van de maltezer want daar ligt mijn interesse niet. Ik wil alleen aangeven dat in sommige gevallen de woordkeuze niet erg positief overkomt.Frenk schreef:Ik benoem gedrag als gestoord en dat is een heel ander type kwalificatie dan jij hierboven uit. Als jij de haargroei van mijn type hond gestoord, onnatuurlijk, gemankeerd of verstoord wilt noemen, dan is dat je goed recht. Dat is namelijk zo. Maar dat is wel een iets andere typering dan 'misbaksel' of 'sneu en zielig'.Valerie schreef:Ja dat is woordkeuze he, je kan een maltezer een genetisch gestoord misbaksel noemen omdat hun haar door blijft groeien door de grillen van de mens, of een sneu zielig onnatuurlijk misvormd hondje. Het is maar hoe jij je woorden kiest he?![]()
Is niet leuk he, op zo een manier over honden spreken.
Overigens is het door jou zo gewaardeerde (eufemistisch gestelde) "geen uitdaging uit de weg gaan" ook een door de mens uitvergroot ingefokte gedraging. Helaas trouwens eentje waar andere honden last van hebben, wat met de haargroei van de mijne dan wel weer anders ligt

- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Die indruk maak je anders nietFrenk schreef:Ik heb namelijk geen vooroordelen.chrico schreef:Zou iemand zonder duidelijke vooroordelen zo reageren zou ik me druk maken

- Frenk
- Zeer actief
Misschien kunnen die honden in dat geval getraind worden op het herkennen van strikjes?Valerie schreef:Ja of ze zien het verschil niet tussen kop en kont en pakken het bij het verkeerde eindchrico schreef:Stel dat haar hond de jouwe bijt heeft zij er wel last van want door die haargroei kan er een verstopping optreden of zij kan niet goed bijten omdat haar gebit in de knoop zitFrenk schreef: Overigens is het door jou zo gewaardeerde (eufemistisch gestelde) "geen uitdaging uit de weg gaan" ook een door de mens uitvergroot ingefokte gedraging. Helaas trouwens eentje waar andere honden last van hebben, wat met de haargroei van de mijne dan wel weer anders ligtmisbaksels zijn het gewoon die swiffers

-
chrico
- Zeer actief
Of die baasjes kunnen de kleintjes leren om in de tuin te blijven en niet in een gebied te waar ze andere honden tegen kunnen komen van een ander typeFrenk schreef:Misschien kunnen die honden in dat geval getraind worden op het herkennen van strikjes?Valerie schreef:Ja of ze zien het verschil niet tussen kop en kont en pakken het bij het verkeerde eindchrico schreef:Stel dat haar hond de jouwe bijt heeft zij er wel last van want door die haargroei kan er een verstopping optreden of zij kan niet goed bijten omdat haar gebit in de knoop zitFrenk schreef: Overigens is het door jou zo gewaardeerde (eufemistisch gestelde) "geen uitdaging uit de weg gaan" ook een door de mens uitvergroot ingefokte gedraging. Helaas trouwens eentje waar andere honden last van hebben, wat met de haargroei van de mijne dan wel weer anders ligtmisbaksels zijn het gewoon die swiffers
![]()
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- Frenk
- Zeer actief
Tja, maar dat gaat voor dit topic niet op. Ik heb het over fokken niet gehad en een muilkorf heb ik slechts zijdelings genoemd als mogelijk middel om een hond ongevaarlijk te houden.alm@ schreef:Die indruk maak je anders nietFrenk schreef:Ik heb namelijk geen vooroordelen.chrico schreef:Zou iemand zonder duidelijke vooroordelen zo reageren zou ik me druk makenhet valt mij wel op dat als het woordje 'vechten' in een topic staat jij er als de kippen bij bent om je erin te mengen en je mening te ventileren. Wat bij mij dan hoofdzakelijk blijft hangen is: hondagressie eruit fokken en muilkorven.
Overigens vind ik wel enig verschil zitten tussen een mening en een vooroordeel, hoor. Jij niet? Of zijn al jouw meningen tegelijk vooroordelen?

- Frenk
- Zeer actief
Of die bijters blijven lekker binnenchrico schreef:Of die baasjes kunnen de kleintjes leren om in de tuin te blijven en niet in een gebied te waar ze andere honden tegen kunnen komen van een ander typeFrenk schreef:Misschien kunnen die honden in dat geval getraind worden op het herkennen van strikjes?![]()

- pammetje
- Zeer actief
ik heb een beter ideeFrenk schreef:Of die bijters blijven lekker binnenchrico schreef:Of die baasjes kunnen de kleintjes leren om in de tuin te blijven en niet in een gebied te waar ze andere honden tegen kunnen komen van een ander typeFrenk schreef:Misschien kunnen die honden in dat geval getraind worden op het herkennen van strikjes?![]()
we laten alle honden hun tanden verwijderen
alle dan he ook de jouwe
en geven ze allemaal voortaan zacht eten
kan er nooit niks meer gebeuren

ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
-
chrico
- Zeer actief
- Frenk
- Zeer actief
Behalve dan met de overenthousiaste labjes die andere honden omver kegelenpammetje schreef:ik heb een beter ideeFrenk schreef:Of die bijters blijven lekker binnenchrico schreef:Of die baasjes kunnen de kleintjes leren om in de tuin te blijven en niet in een gebied te waar ze andere honden tegen kunnen komen van een ander typeFrenk schreef:Misschien kunnen die honden in dat geval getraind worden op het herkennen van strikjes?![]()
alle dan he ook de jouwe
dit zijn grapjes ...

- pammetje
- Zeer actief
- Valerie
- Zeer actief
http://www.encyclo.nl/begrip/vooroordeelFrenk schreef:Tja, maar dat gaat voor dit topic niet op. Ik heb het over fokken niet gehad en een muilkorf heb ik slechts zijdelings genoemd als mogelijk middel om een hond ongevaarlijk te houden.alm@ schreef:Die indruk maak je anders nietFrenk schreef:Ik heb namelijk geen vooroordelen.chrico schreef:Zou iemand zonder duidelijke vooroordelen zo reageren zou ik me druk makenhet valt mij wel op dat als het woordje 'vechten' in een topic staat jij er als de kippen bij bent om je erin te mengen en je mening te ventileren. Wat bij mij dan hoofdzakelijk blijft hangen is: hondagressie eruit fokken en muilkorven.
Overigens vind ik wel enig verschil zitten tussen een mening en een vooroordeel, hoor. Jij niet? Of zijn al jouw meningen tegelijk vooroordelen?
- Frenk
- Zeer actief
Het ging over honden die een swiffer zouden bijten en vast zouden komen te zitten met hun tanden.pammetje schreef:oei oeichrico schreef:Ik heb het over een ander type en jij maakt daar bijters vanFrenk schreef:
Of die bijters blijven lekker binnen![]()
Lijkt mij toch duidelijk een vooroordeel
betrapt
Maar als jullie dit nodig hebben om een punt te scoren ofzo....

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
dus je weet zelf heel goed dat je getypte woorden niet goed overkomen op het forum? anders had je er niet bij hoeven zetten dat het een grapje was.Frenk schreef:Behalve dan met de overenthousiaste labjes die andere honden omver kegelenpammetje schreef:ik heb een beter ideeFrenk schreef:Of die bijters blijven lekker binnenchrico schreef: Of die baasjes kunnen de kleintjes leren om in de tuin te blijven en niet in een gebied te waar ze andere honden tegen kunnen komen van een ander type
alle dan he ook de jouwe
dit zijn grapjes ...
je leert naar jezelf te kijken! goed zo!

- Frenk
- Zeer actief
PreciesValerie schreef:http://www.encyclo.nl/begrip/vooroordeelFrenk schreef:Tja, maar dat gaat voor dit topic niet op. Ik heb het over fokken niet gehad en een muilkorf heb ik slechts zijdelings genoemd als mogelijk middel om een hond ongevaarlijk te houden.alm@ schreef:Die indruk maak je anders nietFrenk schreef: Ik heb namelijk geen vooroordelen.het valt mij wel op dat als het woordje 'vechten' in een topic staat jij er als de kippen bij bent om je erin te mengen en je mening te ventileren. Wat bij mij dan hoofdzakelijk blijft hangen is: hondagressie eruit fokken en muilkorven.
Dank je Valerie.

- pammetje
- Zeer actief
vind deze toch wel passendFrenk schreef:PreciesValerie schreef:Frenk schreef:Tja, maar dat gaat voor dit topic niet op. Ik heb het over fokken niet gehad en een muilkorf heb ik slechts zijdelings genoemd als mogelijk middel om een hond ongevaarlijk te houden.alm@ schreef: Die indruk maak je anders niethet valt mij wel op dat als het woordje 'vechten' in een topic staat jij er als de kippen bij bent om je erin te mengen en je mening te ventileren. Wat bij mij dan hoofdzakelijk blijft hangen is: hondagressie eruit fokken en muilkorven.
http://www.encyclo.nl/begrip/vooroordeelDaar voldoen mijn meningen niet aan.
Dank je Valerie.
Vooroordeel
Een vooroordeel is een oordeel dat voorafgaat aan de feitelijke waarneming. Vooroordelen berusten meestal op een gebrek aan kennis. Daarnaast spelen emoties een belangrijke rol. Hierdoor is het niet eenvoudig om vooroordelen te veranderen. De combinatie van angst voor nieuwkomers en de ontevredenheid met de eigen leefsituatie zorgt ervoor dat mensen zich afsluiten voor informatie die vooroordelen ontkracht.
Gevonden op http://www.encyco.nl/nol.php
Laatst gewijzigd door pammetje op 09 okt 2008 22:39, 1 keer totaal gewijzigd.

ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
- Frenk
- Zeer actief
Nee, ik zet het erbij omdat ik de indruk had dat Pammetje het wat serieuzer oppakte dan in ieder geval mijn bedoeling was.massam schreef:dus je weet zelf heel goed dat je getypte woorden niet goed overkomen op het forum? anders had je er niet bij hoeven zetten dat het een grapje was.Frenk schreef:Behalve dan met de overenthousiaste labjes die andere honden omver kegelenpammetje schreef:ik heb een beter ideeFrenk schreef: Of die bijters blijven lekker binnen
alle dan he ook de jouwe
dit zijn grapjes ...

- Frenk
- Zeer actief
Ach, dus jij begrijpt het al die tijd al verkeerd. Nou, misschien moet ik je dan nog een keer uit de doeken doen wat ik vind en waar ik dat op baseer?pammetje schreef:vind deze toch wel passendFrenk schreef:PreciesValerie schreef:Frenk schreef: Tja, maar dat gaat voor dit topic niet op. Ik heb het over fokken niet gehad en een muilkorf heb ik slechts zijdelings genoemd als mogelijk middel om een hond ongevaarlijk te houden.
Dank je Valerie.
Vooroordeel
Een vooroordeel is een oordeel dat voorafgaat aan de feitelijke waarneming. Vooroordelen berusten meestal op een gebrek aan kennis. Daarnaast spelen emoties een belangrijke rol. Hierdoor is het niet eenvoudig om vooroordelen te veranderen. De combinatie van angst voor nieuwkomers en de ontevredenheid met de eigen leefsituatie zorgt ervoor dat mensen zich afsluiten voor informatie die vooroordelen ontkracht.

- pammetje
- Zeer actief
tuurlijk frenkFrenk schreef:Nee, ik zet het erbij omdat ik de indruk had dat Pammetje het wat serieuzer oppakte dan in ieder geval mijn bedoeling was.massam schreef:dus je weet zelf heel goed dat je getypte woorden niet goed overkomen op het forum? anders had je er niet bij hoeven zetten dat het een grapje was.Frenk schreef:Behalve dan met de overenthousiaste labjes die andere honden omver kegelenpammetje schreef: ik heb een beter idee
alle dan he ook de jouwe
dit zijn grapjes ...
als ik zeg dat alle tanden getrokken moeten worden ben ik serieus
ach ja

ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
- pammetje
- Zeer actief
nee dank je ik ken jouw visie onderhand welFrenk schreef:Ach, dus jij begrijpt het al die tijd al verkeerd. Nou, misschien moet ik je dan nog een keer uit de doeken doen wat ik vind en waar ik dat op baseer?pammetje schreef:vind deze toch wel passendFrenk schreef:PreciesValerie schreef:
Dank je Valerie.
Vooroordeel
tot uit den treure

ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
- Frenk
- Zeer actief
Ik zei ook: mijn indruk. Als dat niet nodig was, nou dan niet. Maar voor de zekerheid zette ik het erbij.pammetje schreef:tuurlijk frenkFrenk schreef:Nee, ik zet het erbij omdat ik de indruk had dat Pammetje het wat serieuzer oppakte dan in ieder geval mijn bedoeling was.massam schreef:dus je weet zelf heel goed dat je getypte woorden niet goed overkomen op het forum? anders had je er niet bij hoeven zetten dat het een grapje was.Frenk schreef: Behalve dan met de overenthousiaste labjes die andere honden omver kegelen
dit zijn grapjes ...
als ik zeg dat alle tanden getrokken moeten worden ben ik serieus
ach ja

- Frenk
- Zeer actief
Ook goedpammetje schreef:nee dank je ik ken jouw visie onderhand welFrenk schreef:Ach, dus jij begrijpt het al die tijd al verkeerd. Nou, misschien moet ik je dan nog een keer uit de doeken doen wat ik vind en waar ik dat op baseer?
tot uit den treure

- pammetje
- Zeer actief
- Frenk
- Zeer actief
- pammetje
- Zeer actief
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Ik geef jou alleen mijn mening over het feit dat jij stellig beweert geen vooroordelen te hebben.Frenk schreef:Tja, maar dat gaat voor dit topic niet op. Ik heb het over fokken niet gehad en een muilkorf heb ik slechts zijdelings genoemd als mogelijk middel om een hond ongevaarlijk te houden.alm@ schreef:Die indruk maak je anders nietFrenk schreef:Ik heb namelijk geen vooroordelen.chrico schreef:Zou iemand zonder duidelijke vooroordelen zo reageren zou ik me druk makenhet valt mij wel op dat als het woordje 'vechten' in een topic staat jij er als de kippen bij bent om je erin te mengen en je mening te ventileren. Wat bij mij dan hoofdzakelijk blijft hangen is: hondagressie eruit fokken en muilkorven.