Tja, blijkbaar moet deze discussie om de zoveel tijd gevoerd wordenJeannettebo schreef:volgens mij hebben we deze discussie al vaker hier gehad.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
tjonge
Moderator: moderatorteam
- MonaToetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
- MonaToetje
- Zeer actief
- Contacteer:
Sja, misschien dat het kwartje dan ooit een keer valt en de eigenaresse zich realiseert dat het onverantwood is om een hond met een kort lontje los te laten lopen?Valerie schreef:Is er ooit al wat veranderd hierdoor dan?MonaToetje schreef:Tja, blijkbaar moet deze discussie om de zoveel tijd gevoerd wordenJeannettebo schreef:volgens mij hebben we deze discussie al vaker hier gehad.![]()
Het kan namelijk ook een keer verkeerd aflopen....een hond is geen robotje he.
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
(met dank aan Desi)
- Valerie
- Zeer actief
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
overdrijven is ook een vakMonaToetje schreef:Sja, misschien dat het kwartje dan ooit een keer valt en de eigenaresse zich realiseert dat het onverantwood is om een hond met een kort lontje los te laten lopen?Valerie schreef:Is er ooit al wat veranderd hierdoor dan?MonaToetje schreef:Tja, blijkbaar moet deze discussie om de zoveel tijd gevoerd wordenJeannettebo schreef:volgens mij hebben we deze discussie al vaker hier gehad.![]()
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
- Kit
- Erelid
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Niet genoeg om niet eerst in een strot te hangen. Ik wil je nog wel eens horen als het de strot van 1 van jouw honden is.wendy71 schreef:Bij mijn weten luistert Bob erg goed naar Pam.
Ze kan hem ten allen tijde terugroepen en laten lossen, m.i. een beetje overdreven om Bob dan maar nooit meer los te laten.

- pammetje
- Zeer actief
gelukkig zijn er nog wel mensen die het snappen
ik denk dat de meeste reuen wel hebben dat ze de waarschuwing geven
als een andere hond in de roedel vliegt
nou bob doet dat richting strot
dat is zijn manier van waarschuwen
ik heb nog nooit verwondingen bij honden gezien van bob
wel bij hem trouwens van diverse honden
die allemaal los op hem afgestormt komen
ik ben al lang blij dat ie zo goed luisterd
deed ie dat niet
kwam ie nooit meer los
hij zoekt geen enkele hond zelf op
alleen als ze naar hem komen
ik denk dat de meeste reuen wel hebben dat ze de waarschuwing geven
als een andere hond in de roedel vliegt
nou bob doet dat richting strot
dat is zijn manier van waarschuwen
ik heb nog nooit verwondingen bij honden gezien van bob
wel bij hem trouwens van diverse honden
die allemaal los op hem afgestormt komen
ik ben al lang blij dat ie zo goed luisterd
deed ie dat niet
kwam ie nooit meer los
hij zoekt geen enkele hond zelf op
alleen als ze naar hem komen

ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
- Moos
- Zeer actief
Mee eens. Hij is altijd terug te roepen, maar soms niet. En dan lost hij idd op commando, maar kan wel eerst een hond naar de strot vliegen.estelle schreef:Nou idd.MonaToetje schreef:Maar een Bouvier naar de strot grijpen laat je wel toe....pammetje schreef:ik laat hem wel losMonaToetje schreef:Ik zou een hond waarvan ik weet dat het een kort lontje heeft ( 1 grom was voor Bob al voldoende om die Bovier naar de strot te grijpen ) sowieso NOOIT los laten. Voor hetzelfde geldt was het een klein hondje geweest....die had dan misschien nu aan gort gelegen, dan had jij een probleem gehad.
en dat blijf ik doen
omdat ik een hond heb die gewoon luisterd
en een klein hondje had ook niet aan gort gelegen
want daar krijgt ie de kans niet toe
Ik vind het nogal wat om een hond met zo'n kort lontje los te laten lopen.
Ja hij luisterd perfect maar wel nadat hij eerst die bouvier in zn strot gegrepen heeft.
Moet je hier schrijven dat je kleine terrier weleens grote honden naar de strot vliegt, nouuuuuu dan moet die meteen aangelijnd worden hoor. Die irritante kleine nekken-bijters ook altijd
Schrijf je dat je Stafford soms de kans krijgt andere honden naar de strot te vliegen dan mag je dat niet zeggen want dan discrimineer je de Stafford weer.
Maar goed, deze discussie is inderdaad al eerder gevoerd, en die Bouvier moet ook niet zomaar los rond lopen struinen in zijn eentje natuurlijk.

- Kit
- Erelid
Frenk schreef:Niet genoeg om niet eerst in een strot te hangen. Ik wil je nog wel eens horen als het de strot van 1 van jouw honden is.wendy71 schreef:Bij mijn weten luistert Bob erg goed naar Pam.
Ze kan hem ten allen tijde terugroepen en laten lossen, m.i. een beetje overdreven om Bob dan maar nooit meer los te laten.
ga jij nou eerst eens je hond opvoeden voor je een ander afhakt
Laatst gewijzigd door Kit op 08 okt 2008 15:23, 1 keer totaal gewijzigd.
- Valerie
- Zeer actief
- Moos
- Zeer actief
Ik word er altijd een klein beetje moe van dat iets pas serieus gaat tellen als de andere hond met bloedende gaten zit.Valerie schreef:Naar de strot vliegen zonder verwondingen zal wel mee vallen denk ik. Er zijn ook welleens honden naar Tyra uitgevallen waar ze dus wel echt flinke gaten en sneeën van heeft overgehouden.
Lekker als die Bouvier een puber-pup reu geweest was die even kwam buurten (immers alle honden lopen los. Is Bob nou aangelijnd kan je dat nog als argument aanvoeren, maar zelfs dat gaat niet op) die vervolgens naar zijn strot wordt gevlogen, en gehapt, want zonder happen valt er niks te lossen.
Sorry hoor, maar dan denk je als baas van die puber-pup over het algemeen ook niet "ach, hij loste wel op commando".
Ik denk dat een hond als Bob overigens prima los kan in heel rustig en overzichtelijk gebied, maar op een veldje in de wijk, mwah.

- wendy71
- Zeer actief
- Contacteer:
Weinig kans op gok ik zo, die hond schop ik eerder weg dan dat ie de kans krijgt 1 van de mijne te pakken te krijgen.Frenk schreef:Niet genoeg om niet eerst in een strot te hangen. Ik wil je nog wel eens horen als het de strot van 1 van jouw honden is.wendy71 schreef:Bij mijn weten luistert Bob erg goed naar Pam.

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
- Kit
- Erelid
we staan hier nou wel met zn allen te kakelen of Bob nou wel of niet los mag, maar over de loslopende bouvier die Pam al tig keer terug heeft moeten brengen, niet welkom is en overal opstuitert wordt geen woord gerept, als er op jullie honden een vreemde hond stuitert en een ander van jou klapt erop mag dat dan wel want het is geen Bob???
gatverdamme, dit begint mij meer als verwijten en gedoe in de oren te klinken naar Pam toe
voor de duidelijkheid, ik ken Pam niet en ik ken Bob niet, maar ik vind dit toch wel erg
oh ja, Ozzy is mensgevaarlijk, als ik hem meeneem naar de stad kon ie wel eens mensen gaan bijten, moet hij nou ook een muilkorf? staat raar he bij een Golden
gatverdamme, dit begint mij meer als verwijten en gedoe in de oren te klinken naar Pam toe
voor de duidelijkheid, ik ken Pam niet en ik ken Bob niet, maar ik vind dit toch wel erg
oh ja, Ozzy is mensgevaarlijk, als ik hem meeneem naar de stad kon ie wel eens mensen gaan bijten, moet hij nou ook een muilkorf? staat raar he bij een Golden
- MonaToetje
- Zeer actief
- Contacteer:
en een gewaarschuwd mens telt voor twee .......en een ongeluk zit in een klein hoekjekitty2 schreef:overdrijven is ook een vakMonaToetje schreef:Sja, misschien dat het kwartje dan ooit een keer valt en de eigenaresse zich realiseert dat het onverantwood is om een hond met een kort lontje los te laten lopen?Valerie schreef:Is er ooit al wat veranderd hierdoor dan?MonaToetje schreef: Tja, blijkbaar moet deze discussie om de zoveel tijd gevoerd worden![]()
(met dank aan Desi)
(met dank aan Desi)
- Kit
- Erelid
MonaToetje schreef:en een gewaarschuwd mens telt voor twee .......en een ongeluk zit in een klein hoekjekitty2 schreef:overdrijven is ook een vakMonaToetje schreef:Sja, misschien dat het kwartje dan ooit een keer valt en de eigenaresse zich realiseert dat het onverantwood is om een hond met een kort lontje los te laten lopen?Valerie schreef: Is er ooit al wat veranderd hierdoor dan?
Het kan namelijk ook een keer verkeerd aflopen....een hond is geen robotje he.![]()
ja en niet uitkijken met oversteken is ook levensgevaarlijk
- MonaToetje
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee, die Bouvier hoort niet los te lopen , maar da`s nog geen reden om je hond er dan maar bovenop te laten knallen , of wel dan...??kitty2 schreef:we staan hier nou wel met zn allen te kakelen of Bob nou wel of niet los mag, maar over de loslopende bouvier die Pam al tig keer terug heeft moeten brengen, niet welkom is en overal opstuitert wordt geen woord gerept, als er op jullie honden een vreemde hond stuitert en een ander van jou klapt erop mag dat dan wel want het is geen Bob???
(met dank aan Desi)
(met dank aan Desi)
- MonaToetje
- Zeer actief
- Contacteer:
iddkitty2 schreef:MonaToetje schreef:en een gewaarschuwd mens telt voor twee .......en een ongeluk zit in een klein hoekjekitty2 schreef:overdrijven is ook een vakMonaToetje schreef: Sja, misschien dat het kwartje dan ooit een keer valt en de eigenaresse zich realiseert dat het onverantwood is om een hond met een kort lontje los te laten lopen?
Het kan namelijk ook een keer verkeerd aflopen....een hond is geen robotje he.![]()
ja en niet uitkijken met oversteken is ook levensgevaarlijk
(met dank aan Desi)
(met dank aan Desi)
- Valerie
- Zeer actief
Ik ben het met je eens, al vind ik niet dat je een grommende puberreu moet loslatenMoos schreef:Ik word er altijd een klein beetje moe van dat iets pas serieus gaat tellen als de andere hond met bloedende gaten zit.Valerie schreef:Naar de strot vliegen zonder verwondingen zal wel mee vallen denk ik. Er zijn ook welleens honden naar Tyra uitgevallen waar ze dus wel echt flinke gaten en sneeën van heeft overgehouden.
Lekker als die Bouvier een puber-pup reu geweest was die even kwam buurten (immers alle honden lopen los. Is Bob nou aangelijnd kan je dat nog als argument aanvoeren, maar zelfs dat gaat niet op) die vervolgens naar zijn strot wordt gevlogen, en gehapt, want zonder happen valt er niks te lossen.
Sorry hoor, maar dan denk je als baas van die puber-pup over het algemeen ook niet "ach, hij loste wel op commando".
Ik denk dat een hond als Bob overigens prima los kan in heel rustig en overzichtelijk gebied, maar op een veldje in de wijk, mwah.
- Moos
- Zeer actief
Ik heb in mijn eerste bericht ook meteen genoemd dat die Bouvier niet los rond dient te struinen.kitty2 schreef:we staan hier nou wel met zn allen te kakelen of Bob nou wel of niet los mag, maar over de loslopende bouvier die Pam al tig keer terug heeft moeten brengen, niet welkom is en overal opstuitert wordt geen woord gerept, als er op jullie honden een vreemde hond stuitert en een ander van jou klapt erop mag dat dan wel want het is geen Bob???
En nee, als mijn honden aangelijnd lopen en er komen een vreemde hond aangestuiterd mogen ze die ook niet grijpen nee. Is dat zo gek?
Waar het ook om gaat is dat als je een hond hebt die dan dus wel grijpt je die niet zomaar los kan gooien op een veld in de wijk. Het was nu die enorm irrtante Bouvier, maar in dit geval had het net zo goed een reu kunnen zijn die 'het lef' had om te komen buurten bij loslopende honden.
Een loopse teef 'mag' verdorie al niet los (laat staan op een veld dat niet in the middle of nowhere ligt) van vele mensen, want daar kunnen de reuen niet tegen.
Maar een hond die naar de strot vliegt mag dan wel los rondhobbelen op een veldje?

- Moos
- Zeer actief
Ik vind dat voor de grommende puberreu dezelfde loslaat-restricties zouden moeten gelden als voor die hond die naar de strot vliegt, maar wel lost op commando en geen gaten maaktValerie schreef:Ik ben het met je eens, al vind ik niet dat je een grommende puberreu moet loslatenMoos schreef:Ik word er altijd een klein beetje moe van dat iets pas serieus gaat tellen als de andere hond met bloedende gaten zit.Valerie schreef:Naar de strot vliegen zonder verwondingen zal wel mee vallen denk ik. Er zijn ook welleens honden naar Tyra uitgevallen waar ze dus wel echt flinke gaten en sneeën van heeft overgehouden.

- MonaToetje
- Zeer actief
- Contacteer:
Dit is niet de eerste keer dat Bob op een andere hond duikt die te dicht bij hem in de buurt komt.wendy71 schreef:Bij mijn weten luistert Bob erg goed naar Pam.
Het is de nonchalante houding van Pammetje die mij nog het meeste stoort.
(met dank aan Desi)
(met dank aan Desi)
- pammetje
- Zeer actief
whahahahahahMonaToetje schreef:Dit is niet de eerste keer dat Bob op een andere hond duikt die te dicht bij hem in de buurt komt.wendy71 schreef:Bij mijn weten luistert Bob erg goed naar Pam.
die vind ik geweldig
mn nonchalante houding
tuurlijk
als je mij niet kent over hoe ik met mijn honden om ga
dan alsjeblieft houd je meningen voor je
en bob heeft nog nooit schade aangericht zoals ik al eerder meldde
bob heeft ook nog nooit in een echt gevecht gezeten
juist omdat ik dat niet toelaat
maar ja ik ben nonchanlant

ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
- wendy71
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik vind dat Pam zeker niet nonchalant met Bob omgaat.., integendeel zelfs.MonaToetje schreef:Dit is niet de eerste keer dat Bob op een andere hond duikt die te dicht bij hem in de buurt komt.wendy71 schreef:Bij mijn weten luistert Bob erg goed naar Pam.
Zo zie je maar weer, iedereen interpreteert bepaalde dingen anders.

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
- MonaToetje
- Zeer actief
- Contacteer:
Jij bent nonchalant in die zin dat dit niet de eerste keer is dat dit jou overkomt en dat je het normaal schijnt te vinden dat jouw hond een andere hond naar de strot vliegt, want hij luisterd toch goed en lost toch op commando.pammetje schreef:whahahahahahMonaToetje schreef:Dit is niet de eerste keer dat Bob op een andere hond duikt die te dicht bij hem in de buurt komt.wendy71 schreef:Bij mijn weten luistert Bob erg goed naar Pam.
die vind ik geweldig
mn nonchalante houding
tuurlijk
als je mij niet kent over hoe ik met mijn honden om ga
dan alsjeblieft houd je meningen voor je
en bob heeft nog nooit schade aangericht zoals ik al eerder meldde
bob heeft ook nog nooit in een echt gevecht gezeten
juist omdat ik dat niet toelaat
maar ja ik ben nonchanlant
(met dank aan Desi)
(met dank aan Desi)
- pammetje
- Zeer actief
ik denk dat jij en ik anders naar de strot toe vliegen oppakken
hij bijt niet door
hij waarschuwd hiermee
maar ja nogmaals hij heeft meer wonden geincasseerd dan uitgedeeld (namelijk 0 )
en hoe komt dat
omdat ik nonchalant ben
en ik hem overal op laat duiken
tuurlijk jij je zin
hij bijt niet door
hij waarschuwd hiermee
maar ja nogmaals hij heeft meer wonden geincasseerd dan uitgedeeld (namelijk 0 )
en hoe komt dat
omdat ik nonchalant ben
tuurlijk jij je zin

ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
- pammetje
- Zeer actief
- wendy71
- Zeer actief
- Contacteer:
- Valerie
- Zeer actief
Jij bedoelt gewoon snauwen dus waarschuwen dus normaal gedrag volgens de meeste.pammetje schreef:ik denk dat jij en ik anders naar de strot toe vliegen oppakken
hij bijt niet door
hij waarschuwd hiermee
en hoe komt dat
omdat ik nonchalant ben
tuurlijk jij je zin