Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ik wil de volgende petsilk produkten bestellen. Onzin of zin
Moderator: moderatorteam
- billyboy2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ik wil de volgende petsilk produkten bestellen. Onzin of zin
Jaja weer eens een vreemde titel. Maar hoe krijg ik anders jullie aandacht
Ik was Billy zo nu en dan. Dit omdat hij erg stinkt. Erg vreemd want a. Hij zwemt nooit, en b. doet hij verder ook geen rare dingen meer als door stront rollen.
Nou had ik verschillende shampoos geprobeerd, maar bij alle shampoos stinkt hij binnen een dag weer.
Vanmiddag is hij in bad geweest, en nu stinkt hij alweer.
Nou had ik het laatst met de buurvrouw erover(trimster) en die gebruikt petsilk. En gister werd het bij mij bezorgd en heb het vanavond gebracht(tnt had niet doorgegeven dat het bij mij bezorgd was).
Ben toen direct mee gaan ruiken nou ik ben verliefd. En wel op de midnight black..hmmmm wat ruikt hij heeeeeerlijk.
Heb een beetje mee gekregen, direct verdunt en op tafel gezet zonder dop.... heeerlijk.
Nou ben ik eens wat gaan googlen.. want zij vertelde mij de prijzen ervan.. nou schrok me dood. Maar naar flinke googlen heb ik al 1 website gevonden die 3 euro onder haar betaalde prijs zit...
Nou ja lang verhaal.
Maar nu wou ik de volgende dingen gaan bestellen. Nou wil ik graag jullie mening weten, of ik overdrijf. Er misschien goedkopere dingen zijn met hetzelfde resultaat enz enz.
Ik heb er namelijk een handje van iets heeel duur te kopen, terwijl het ergens anders goedkoper is. Of een doodsimpel htk kunstje...
En gebruiken jullie ook conditioners??
Mijn Bill is in de winter aardig langharig.
Wat ik wou gaan bestellen:
1. Uiteraard de midnight black. Shampoo.
2. Clean scent. Ter afwisseling. Shampoo
3. Flea and tick shampoo. Voor extra vlooien doding. K.tbeesten
4. No rinse. Voor onderweg. Als we met de auto ergens heen gaan, en zicht vies maakt, dat ik hem een beetje kan fatsoeneren zonder water.
5. leave in. Tegen de klitten.
6 Hot spot. Voor pijnlijke plekjes. Of heeft dat een beetje zelfde werking als calendulan??
7. Hot spot shampoo. Voor de gehele behandeling van zijn tere velletje en haartjes.
8 Tear stain remover. Om die vieze stinkende traanplekken weg te halen??
Nou ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden. En wat jullie ervaringen zijn. En eventueel waar jullie het kopen!
Ik was Billy zo nu en dan. Dit omdat hij erg stinkt. Erg vreemd want a. Hij zwemt nooit, en b. doet hij verder ook geen rare dingen meer als door stront rollen.
Nou had ik verschillende shampoos geprobeerd, maar bij alle shampoos stinkt hij binnen een dag weer.
Vanmiddag is hij in bad geweest, en nu stinkt hij alweer.
Nou had ik het laatst met de buurvrouw erover(trimster) en die gebruikt petsilk. En gister werd het bij mij bezorgd en heb het vanavond gebracht(tnt had niet doorgegeven dat het bij mij bezorgd was).
Ben toen direct mee gaan ruiken nou ik ben verliefd. En wel op de midnight black..hmmmm wat ruikt hij heeeeeerlijk.
Heb een beetje mee gekregen, direct verdunt en op tafel gezet zonder dop.... heeerlijk.
Nou ben ik eens wat gaan googlen.. want zij vertelde mij de prijzen ervan.. nou schrok me dood. Maar naar flinke googlen heb ik al 1 website gevonden die 3 euro onder haar betaalde prijs zit...
Nou ja lang verhaal.
Maar nu wou ik de volgende dingen gaan bestellen. Nou wil ik graag jullie mening weten, of ik overdrijf. Er misschien goedkopere dingen zijn met hetzelfde resultaat enz enz.
Ik heb er namelijk een handje van iets heeel duur te kopen, terwijl het ergens anders goedkoper is. Of een doodsimpel htk kunstje...
En gebruiken jullie ook conditioners??
Mijn Bill is in de winter aardig langharig.
Wat ik wou gaan bestellen:
1. Uiteraard de midnight black. Shampoo.
2. Clean scent. Ter afwisseling. Shampoo
3. Flea and tick shampoo. Voor extra vlooien doding. K.tbeesten
4. No rinse. Voor onderweg. Als we met de auto ergens heen gaan, en zicht vies maakt, dat ik hem een beetje kan fatsoeneren zonder water.
5. leave in. Tegen de klitten.
6 Hot spot. Voor pijnlijke plekjes. Of heeft dat een beetje zelfde werking als calendulan??
7. Hot spot shampoo. Voor de gehele behandeling van zijn tere velletje en haartjes.
Nou ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden. En wat jullie ervaringen zijn. En eventueel waar jullie het kopen!
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- billyboy2
- Zeer actief
hij krijgt weer vegavoer
blokje schapenvet en karnemelk. En uiteraard een bot..
Hij heeft verschillende soorten voer gehad. en altijd erg gestonken. Niet zo'n standaart hondegeur, maar een vreemde geur. Heb da er ook naar gevraagd. Maar die wist het ook niet echt, in bad doen zei ze. Sommige honden stinken nou eenmaal sneller dan de andere. Verder is hij goed gezond.
Billy in de regen naar buiten
billy haat regen. En wil dan absoluut niet op wandeling. sukkelt ie wat nijdig kijkend achter mij aan. Alsof het mijn schuld is dat het regent. Als het regent, dan laat ik hem naar buiten in de tuin. Vliegt ihij met een noodgang naar het konijnenhok, gaat daaronder en doet een plas of poep. rent dan snel weer terug en gaat onder de tafel zitten te janken tot hij weer naar binnen mag.
Hij heeft verschillende soorten voer gehad. en altijd erg gestonken. Niet zo'n standaart hondegeur, maar een vreemde geur. Heb da er ook naar gevraagd. Maar die wist het ook niet echt, in bad doen zei ze. Sommige honden stinken nou eenmaal sneller dan de andere. Verder is hij goed gezond.
Billy in de regen naar buiten
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
- clausipaus
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Dat is wel goed spul, werd mij aangeraden door een Maltezer fokker en heb het een poosje bij Keizer gebruikt en zag echt wel verschil, alhoewel je ook geen wonderen moet verwachten.
Dat is wel goed spul, werd mij aangeraden door een Maltezer fokker en heb het een poosje bij Keizer gebruikt en zag echt wel verschil, alhoewel je ook geen wonderen moet verwachten.
Penotti & Sombra!

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
- billyboy2
- Zeer actief
vermoedelijk wel.
Hij kreeg een ruime maand vegavoer. Niks geen gekrab o.i.d.
Toen over op vleesbrokken en vers. Af en toe katten voer. En toen begon het gekrab. Kattenvoer weg,hielp niet. Alleen vers hielp niet. En toen alleen brokken ook niet.
Toen maar weer terug op vega. En het gaat een stuk beter!
Hij kreeg een ruime maand vegavoer. Niks geen gekrab o.i.d.
Toen over op vleesbrokken en vers. Af en toe katten voer. En toen begon het gekrab. Kattenvoer weg,hielp niet. Alleen vers hielp niet. En toen alleen brokken ook niet.
Toen maar weer terug op vega. En het gaat een stuk beter!
- enjo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ierse setter
- Hanneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bearded Collie
Als ik jou was zou ik eerst eens gewoon proberen hoe je hond er op reageert en dan pas gaan bestellen. Een keer of 3,4 je hond er mee wassen en kijken of hij minder gaat stinken en of hij niet meer gaat krabben. Dat lijkt me echt het allerbelangrijkste.
Verder vind ik je lijstje lichtjes over the top. Als je 1 goede shampoo hebt voor je hond is dat meestal afdoende. Bij de conditioner en de shampoo voor onderweg kan ik me nog iets voorstellen, de rest is eigenlijk overbodig. Wellicht de tear stain remover als je dat belangrijk vind maar dan is die van JeanPeau gewoon beter.
Verder vind ik je lijstje lichtjes over the top. Als je 1 goede shampoo hebt voor je hond is dat meestal afdoende. Bij de conditioner en de shampoo voor onderweg kan ik me nog iets voorstellen, de rest is eigenlijk overbodig. Wellicht de tear stain remover als je dat belangrijk vind maar dan is die van JeanPeau gewoon beter.
Groetjes,
Hanneke.
When you are over the hill, you pick up speed.
Hanneke.
When you are over the hill, you pick up speed.
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Ik heb Petsilk gebruik voor mijn showkat. En ook alleen omdat het een showkat was want 32 euro voor een flessie vond ik wel genoeg voor 1.
Inmiddels gebruik ik voor Tsuki gewoon Beau Beau. Ik vind het lekker ruiken en ze wordt er heerlijk zacht van. Grote fles is iets van 5 of 6 euro ofzo? Prima zat.
Inmiddels gebruik ik voor Tsuki gewoon Beau Beau. Ik vind het lekker ruiken en ze wordt er heerlijk zacht van. Grote fles is iets van 5 of 6 euro ofzo? Prima zat.
- *kelly*
- Zeer actief
Helemaal mee eens!Hanneke schreef:Als ik jou was zou ik eerst eens gewoon proberen hoe je hond er op reageert en dan pas gaan bestellen. Een keer of 3,4 je hond er mee wassen en kijken of hij minder gaat stinken en of hij niet meer gaat krabben. Dat lijkt me echt het allerbelangrijkste.
Overigens vind ik zelf petsilk ook heerlijk spul
"Mensen kunnen fouten maken, honden kunnen vergeven."
"De enige fout van een hond is dat hij geen honderd jaar kan worden."
"De enige fout van een hond is dat hij geen honderd jaar kan worden."
-
truusje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
- Contacteer:
Alleereerst zou ik gaan controleren of zijn anaalklieren die geur niet veroorzaken, verder controleer je zijn oren goed en als je hond flinke lipplooien heeft ook controleren op lipplooieczeem, dat kan nl ook enorm stinken.
Verder is petsilk een prima merk voor de shampoo, alleen is je lijstje wel wat lang, maar goed, das natuurlijk zeer persoonlijk.
Verder is petsilk een prima merk voor de shampoo, alleen is je lijstje wel wat lang, maar goed, das natuurlijk zeer persoonlijk.
- linda1985
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel en Jack russell Terrier.
dat is met de petsilk ookNanna schreef:BeauBeau shampoo kopen. Zodra de hond nat wordt (regen of zo) ruik je de shampoo weer.![]()
Voor erbij wat BeauBeau lotion, om de zaak op niveau te houden.
Ik vind het een heerlijk frisse geur en zeker niet duur, integendeel.

-
Muk
-
hercujess
Ik vind Beau Beau niks. Petsilk vind ik heerlijk; het ruikt lekker, het werkt lekker en ik vind de kwaliteit ook goed. Ook niet onaardig dat je het 1:10 kan verdunnen, dus zuinig in gebruik. Animal Plus gebruik ik zelf, maar als ik een ander moest kiezen, dan inderdaad Petsilk.
Die Hotspotshampoo heb je niet nodig, moet je alleen aanschaffen als je hond er gauw onder zit. Dat Hot Spot middeltje vind ik wel erg fijn om just in case in huis te hebben, Tear Stain Remover ook. De Flea and Tick ruikt heerlijk, maar zou ik alleen doen als je verder niet aan vlo- en teekpreventie doet. Conditioner is bij een langharige vacht geen overbodige luxe en ter afwisseling is de Clean Scent ook heerlijk.
Leef je uit!
Die Hotspotshampoo heb je niet nodig, moet je alleen aanschaffen als je hond er gauw onder zit. Dat Hot Spot middeltje vind ik wel erg fijn om just in case in huis te hebben, Tear Stain Remover ook. De Flea and Tick ruikt heerlijk, maar zou ik alleen doen als je verder niet aan vlo- en teekpreventie doet. Conditioner is bij een langharige vacht geen overbodige luxe en ter afwisseling is de Clean Scent ook heerlijk.
Leef je uit!
-
shanty
Pet silk vindt ik zelf ook heerlijk wij waren op een show kregen we een tasje met spulletjes mee kleine flesjes heerlijk.
Shampoo zit ik zelf nog over te twijfelen of ik die zal bestellen..
Ze hadden een goedje pure zijde heerlijk na het plukken bijv zo lekker zacht worden ze daar van en het ruikt echt heerlijk.
Verder kregen we een parfum proefflesje mee
ik hou er niet van maar het ruikt echt heerlijk summerbreeze had ik gekregen ik moet zeggen als mazzel een beetje stink sprenkel ik een beetje op een doek en wrijf hem er mee in en de geur is weg .
Shampoo zit ik zelf nog over te twijfelen of ik die zal bestellen..
Ze hadden een goedje pure zijde heerlijk na het plukken bijv zo lekker zacht worden ze daar van en het ruikt echt heerlijk.
Verder kregen we een parfum proefflesje mee
ik hou er niet van maar het ruikt echt heerlijk summerbreeze had ik gekregen ik moet zeggen als mazzel een beetje stink sprenkel ik een beetje op een doek en wrijf hem er mee in en de geur is weg .
- Lucia
- Zeer actief
Ik gebruik beaubeau, maar dit is echt maar zélden, omdat ik hem bijna niet douche.
Ik vind beaubeau niet echt geweldig, ik vind hem zelfs meer stinken zodra hij nat geweest is
Wat de petsilk betreft, ik zou eerst de shampoo x bij die trimster halen (als dat kan) en een paar x gebruiken, vóórdat je heel veel dingen (ik vind het nogal wat) gaat bestellen kun je dan kijken of het uberhaupt bevalt.
Ik vind beaubeau niet echt geweldig, ik vind hem zelfs meer stinken zodra hij nat geweest is
Wat de petsilk betreft, ik zou eerst de shampoo x bij die trimster halen (als dat kan) en een paar x gebruiken, vóórdat je heel veel dingen (ik vind het nogal wat) gaat bestellen kun je dan kijken of het uberhaupt bevalt.
-
Hennie
- Vaste gebruiker
Ik heb zelf een Shih Tzu en ik heb ook Petsilk. Heerlijke shampoo vindt ik dat. Ik heb een shampoo en conditioner. Daarnaast ook coat oil, dat gebruik ik idd voor onderweg op vakanties of zo. Even lekker verzorgt zonder te wassen. Ik heb van Jean Peau de oogverzorger en de tangle repair. Dat laatste is echt een wondermiddel voor de klitten. Even erop spuiten, in laten trekken, en zachtjes de klit uitkammen. Werkt ideaal!
Wellicht lijken de artikelen wat duur maar de shampoo en conditioner moet je heel erg verdunnen dus doe je er erg lang mee. Was mijn hondje 1 x per maand en heg nog maar heel weinig gebruikt.
Heb ook andere (goedkopere) merken gehad, maar das echt zonde van je geld. Die doen helemaal niets.
Dus even een investering doen en dan heel lang plezier hebben!
Hennie
Wellicht lijken de artikelen wat duur maar de shampoo en conditioner moet je heel erg verdunnen dus doe je er erg lang mee. Was mijn hondje 1 x per maand en heg nog maar heel weinig gebruikt.
Heb ook andere (goedkopere) merken gehad, maar das echt zonde van je geld. Die doen helemaal niets.
Dus even een investering doen en dan heel lang plezier hebben!
Hennie
Hennie, met Balou (een Shih Tzu) als maatje
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Als je hond zonder reden stinkt, zou ik het ook in de voeding zoeken. De Buldog van mijn broer (een tweedehansie) stonk ook heel erg, moest elke week gewassen worden zonder dat hij zwom of ergens in had liggen rollen. Hij kreeg 'buldogbrokken'
Sinds hij vers eet, stinkt hij niet meer (is ook nooit meer in bad geweest) glimt en is veel energieker.
Sinds hij vers eet, stinkt hij niet meer (is ook nooit meer in bad geweest) glimt en is veel energieker.

- boemerang
- Zeer actief
die zijn wij dus ook gaan gebruiken , en echt heerlijke shampoo voor een leuke prijshercujess schreef:Ik vind Beau Beau niks. Petsilk vind ik heerlijk; het ruikt lekker, het werkt lekker en ik vind de kwaliteit ook goed. Ook niet onaardig dat je het 1:10 kan verdunnen, dus zuinig in gebruik. Animal Plus gebruik ik zelf, maar als ik een ander moest kiezen, dan inderdaad Petsilk.
Leef je uit!
voor een gevoelige huid , en de westie en de golden kunnen er heel goed tegen

onze kanjers Rex en Buddy in herrinnering
- Esther 1
- Zeer actief
- MarijeEnBoomer
- Actief
-
hercujess
http://www.trim.nlMarijeEnBoomer schreef:waar bestel je de pet silk? Ik wil de shampoo en conditioner voor wit haar en een spray voor bij het borstelen.. Die is er ook met silk dacht ik.
De liquid silk serum is ook erg fijn. Kan je in zowel droog als nat haar doen, een druppel ter grootte van een euro is genoeg voor een hele hond en het werkt anti-klit, maar als je een klein drupje puur in een flinke klit smeert, heb je die er zo uit.
- Hanneke2
- Zeer actief
Ik zou ook eerst kijken of je die lucht misschien met verse voeding niet weg krijgt, of dat er toch een medische oorzaak is. Al dat badderen kan toch ook niet goed zijn, denk ik.
(Ik vraag me wel eens af of ik nou vreemd ben ofzo, of misschien wel iets mankeer aan mijn neus
, omdat mijn honden echt nog nooit in bad zijn geweest. Echt gore vlekken van in iets doods rollen haal ik weg met een nat doekje en een beetje muscle, en heel soms doe ik fanatiek en doe ik even de hele hond met een vochtig doekje (met alleen water dus). Maar soppen met shampoo, nog nooit gedaan en ook niet van plan, en ik vind echt dat ze heerlijk ruiken.)
(Ik vraag me wel eens af of ik nou vreemd ben ofzo, of misschien wel iets mankeer aan mijn neus
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- MarijeEnBoomer
- Actief
Ik dacht om het Pet Silk Silk Sheen te kopen omdat ik dit zo kan sprayen op haar broek en borst omdat dat met haar vacht de lastigste plekken zijn. Is dat silk serum ook spray?!hercujess schreef:http://www.trim.nlMarijeEnBoomer schreef:waar bestel je de pet silk? Ik wil de shampoo en conditioner voor wit haar en een spray voor bij het borstelen.. Die is er ook met silk dacht ik.
De liquid silk serum is ook erg fijn. Kan je in zowel droog als nat haar doen, een druppel ter grootte van een euro is genoeg voor een hele hond en het werkt anti-klit, maar als je een klein drupje puur in een flinke klit smeert, heb je die er zo uit.

-
hercujess
- MarijeEnBoomer
- Actief
-
hercujess
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Het hangt denk ik wel heel erg van de type vacht afHanneke2 schreef:Ik zou ook eerst kijken of je die lucht misschien met verse voeding niet weg krijgt, of dat er toch een medische oorzaak is. Al dat badderen kan toch ook niet goed zijn, denk ik.
(Ik vraag me wel eens af of ik nou vreemd ben ofzo, of misschien wel iets mankeer aan mijn neus, omdat mijn honden echt nog nooit in bad zijn geweest. Echt gore vlekken van in iets doods rollen haal ik weg met een nat doekje en een beetje muscle, en heel soms doe ik fanatiek en doe ik even de hele hond met een vochtig doekje (met alleen water dus). Maar soppen met shampoo, nog nooit gedaan en ook niet van plan, en ik vind echt dat ze heerlijk ruiken.)

- Moos
- Zeer actief
Je hebt kortharige hondenHanneke2 schreef:Ik zou ook eerst kijken of je die lucht misschien met verse voeding niet weg krijgt, of dat er toch een medische oorzaak is. Al dat badderen kan toch ook niet goed zijn, denk ik.
(Ik vraag me wel eens af of ik nou vreemd ben ofzo, of misschien wel iets mankeer aan mijn neus, omdat mijn honden echt nog nooit in bad zijn geweest. Echt gore vlekken van in iets doods rollen haal ik weg met een nat doekje en een beetje muscle, en heel soms doe ik fanatiek en doe ik even de hele hond met een vochtig doekje (met alleen water dus). Maar soppen met shampoo, nog nooit gedaan en ook niet van plan, en ik vind echt dat ze heerlijk ruiken.)
Echt stinken zou ik me ook bij af gaan vragen of er niet iets qua voeding gedaan kan worden, of dat er misschien iets medisch is
Maar Saar was ik bijvoorbeeld elke maand gemiddeld, en dat moet ook echt, want ze wordt op den duur gewoon grijs, en haar vacht wordt steeds stugger en minder goed doorkambaar.

- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Ik heb dan ook een gladharige hond, maar die rolt soms echt van kop tot kont in zoiets smerigs dat ze onder de douche moet. Vandaag ook, ik probeerde nog alleen de plekjes weg te halen maar zelfs toen ze droog was, was de geur niet te harden :N: Dus die ging lekker onder de douche net, was ze zelf ook erg blij meeMoos schreef:Je hebt kortharige hondenHanneke2 schreef:Ik zou ook eerst kijken of je die lucht misschien met verse voeding niet weg krijgt, of dat er toch een medische oorzaak is. Al dat badderen kan toch ook niet goed zijn, denk ik.
![]()
Echt stinken zou ik me ook bij af gaan vragen of er niet iets qua voeding gedaan kan worden, of dat er misschien iets medisch is![]()
Maar Saar was ik bijvoorbeeld elke maand gemiddeld, en dat moet ook echt, want ze wordt op den duur gewoon grijs, en haar vacht wordt steeds stugger en minder goed doorkambaar.
Maar als ze van zichzelf steeds zoveel zou stinken zou ik mij ook afvragen of het niets medisch is..