Precies wat je zegt! Sam kon in het begin ook niet zo goed los, maar tegenwoordig gaat het primaNog elke dag geniet ik er van dat hij nu lekker los kan lopen.

Moderator: moderatorteam
Precies wat je zegt! Sam kon in het begin ook niet zo goed los, maar tegenwoordig gaat het primaNog elke dag geniet ik er van dat hij nu lekker los kan lopen.
Addy schreef:Mijn opvanghond Tico kan ook moeilijk los, hij loopt door de struiken te rauzen en hoort mij niet meer, althans hij doet alsof hij me niet hoort![]()
Maar toch doet hij geen gekke dingen, weet precies waar ik ben en komt altijd weer tevreden aangehold bij de auto, dat is het verzamelpunt![]()
Ik ben hard met hem aan het oefenen en hij is nu zo ver dat hij tussendoor al een paar keer even bij me komt, hij wordt dan beloond met grote stukken worst en dan mag hij weer weg.
Langzaam aan komt er verbetering in, soms hebben dingen tijd nodig , veel tijd en sommige honden doen er gewoon wat langer over![]()
Maar evengoed sta ik soms wel een half uur op meneer te wachten terwijl ik hem alle kanten uit zie schieten. Ik heb daar niet zoveel moeite mee, het is een podenco en eigenlijk is het al heel knap dat ik geen uren hoef te wachten totdat het meneer blieft om me weer op te zoeken
de podenco's die ik als pup opgevangen heb kunnen allemaal loslopen terwijl het toch ultieme jachthonden zijnFrenk schreef: Zijsprong: ik vind het meer dan zielig als ik (zoals laatst in een ander topic) lees dat er met een pup niet eens op loslopen geoefend wordt
Addy schreef:Ik heb ook wel eens met het zweet in mijn handen gestaan terwijl ik gevoelsmatig wist dat ze er aan toe waren om los te mogen mijn herplaatsers. Dat gaat altijd prima, pas als ze al een tijd los mogen dan willen ze nog wel eens een beetje de fout ingaan door wat langer weg te blijven dan in mijn planning ligtEn dan ga ik er meteen bovenop zitten door aktief te trainen. Het grote voordeel wat ik dan wel weer heb is dat die buitenlandertjes over het algemeen grote hongerlappen zijn dus koek, worst, kaas is voor hun bijzonder aantrekkelijk en daar ligt mijn winst. Destiny weet bijv. dat als ze naar een keer roepen niet komt dat er dan geen beloning meer is, maar dat heeft me zes jaar tijd gekost om dat op te bouwen. Aangezien ze dol is op eten staat ze tegenwoordig zo naast me
Je moet gewoon goed naar de hond kijken, als ik Tico vier keer roep en hij komt dan wordt hij vet beloond, Des is verder dus dat is 1 keer roepen en anders vette pech, de lightielooties doen een moord voor worst, kaas en noem maar op dus die hoef je ook maar een keer te roepenFrenk schreef:Addy schreef:Ik heb ook wel eens met het zweet in mijn handen gestaan terwijl ik gevoelsmatig wist dat ze er aan toe waren om los te mogen mijn herplaatsers. Dat gaat altijd prima, pas als ze al een tijd los mogen dan willen ze nog wel eens een beetje de fout ingaan door wat langer weg te blijven dan in mijn planning ligtEn dan ga ik er meteen bovenop zitten door aktief te trainen. Het grote voordeel wat ik dan wel weer heb is dat die buitenlandertjes over het algemeen grote hongerlappen zijn dus koek, worst, kaas is voor hun bijzonder aantrekkelijk en daar ligt mijn winst. Destiny weet bijv. dat als ze naar een keer roepen niet komt dat er dan geen beloning meer is, maar dat heeft me zes jaar tijd gekost om dat op te bouwen. Aangezien ze dol is op eten staat ze tegenwoordig zo naast me
Je moet het knopje wel willen vinden he
Soms mensen die bang zijn dat pupje wegloopt, soms gemak (duurt te lang ofzoFrenk schreef:Honden als Quasar zijn natuurlijk ook een verhaal apart, maar zelfs een hond als hij zou je als pup waarschijnlijk prima los kunnen laten lopen?
Nogmaals fijn dat er voor jullie een stijgende lijn inzit trouwensMaakt het toch een stukje relaxter
Het is volgens mij puur de angst (of luiheid/onverschilligheid?) van de baas als je een pupje aan een korte lijn achter je aan sleept
Dat snap ik ook welJinx schreef:Denk dat veel mensen gewoon bang zijn om een pup los te laten.
Eventjes spelen is leuk, maar je gaat als baasje natuurlijk niet staan wachten tot je pupje her en der is uitgesnuffeldMoos schreef:Dat snap ik ook welJinx schreef:Denk dat veel mensen gewoon bang zijn om een pup los te laten.(alhoewel ik dan wel vind dat je je hup hup even over die angst heen moet zitten en pup lekker los moet laten op veilige plekken).
Alleen de pups/jonge honden die ik dan tegenkom mogen dan wel los om te spelen met Vera. Dus ze mogen wel los, maar worden grotendeels kort aan de riem door het bos heen getrokken.
Die snap ik niet![]()
verse pens in stukjes geknipt, kippenekjes door midden gezaagd, tja dan komen de tokkies wel, ultieme jachthonden of nietJinx schreef:Eten is idd cruciaal![]()
Ik heb Tsuki alles aangeleerd met behulp van salami. Dat krijgt ze normaal echt nooit, maar met trainen wel. En daar werken ze wel voor![]()
Dus met Quasars nieuwe training ga ik ook gebruik maken van salami. Ze vinden het heerlijk, het smaakt sterk maar bovenal: Het meurt als de pest en dat is lekkerrrrrrrrr!
Nou ik heb vaak het idee dat dat het ook niet is. Dat er ook niet echte onwil aan ter grondslag ligt. Meer dat ze denken dat het zo hoort ofzo.Jinx schreef:Eventjes spelen is leuk, maar je gaat als baasje natuurlijk niet staan wachten tot je pupje her en der is uitgesnuffeldMoos schreef:Dat snap ik ook welJinx schreef:Denk dat veel mensen gewoon bang zijn om een pup los te laten.(alhoewel ik dan wel vind dat je je hup hup even over die angst heen moet zitten en pup lekker los moet laten op veilige plekken).
Alleen de pups/jonge honden die ik dan tegenkom mogen dan wel los om te spelen met Vera. Dus ze mogen wel los, maar worden grotendeels kort aan de riem door het bos heen getrokken.
Die snap ik niet![]()
Denk dat dat een beetje de mentaliteit is dan?
Moos moest ik totdat hij 1.5 was standaard ophalenJinx schreef:Bij Angel hoefde ik ook niet te roepen.
Tsuki wel, maar die heb ik sinds april dus dat gooi ik nog maar op gewenning.
Wat ik wel altijd heb gedaan als trucje is hond losgooien en dan verstoppen. Works like a charm, als ze je even kwijt zijn.
Tsuki loopt doodleuk zonder om te kijken met het verkeerde gezin meeMoos schreef:Moos moest ik totdat hij 1.5 was standaard ophalenJinx schreef:Bij Angel hoefde ik ook niet te roepen.
Wat ik wel altijd heb gedaan als trucje is hond losgooien en dan verstoppen. Works like a charm, als ze je even kwijt zijn.Die kant ken ik dus ook
![]()
![]()
Ik denk dat bij Vera ook heel erg scheelt dat ze Saar heeft. Ze vindt andere honden leuk, speelt ook wel, maar het hoeft niet zo nodig van haar. Even spelen, prima, leuk, dan weer doorlopen, net zo prima en leuk
Ze heeft Saar om mee te spelen en hond-hond contacten mee te hebben, en is dus niet zo 'wanhopig' voor contact met vreemde honden. Moos had dat duidelijk wel.
Ja, andere mensen is ook Vera's dingJinx schreef:Tsuki loopt doodleuk zonder om te kijken met het verkeerde gezin meeMoos schreef:Moos moest ik totdat hij 1.5 was standaard ophalenJinx schreef:Bij Angel hoefde ik ook niet te roepen.
Wat ik wel altijd heb gedaan als trucje is hond losgooien en dan verstoppen. Works like a charm, als ze je even kwijt zijn.Die kant ken ik dus ook
![]()
![]()
Ik denk dat bij Vera ook heel erg scheelt dat ze Saar heeft. Ze vindt andere honden leuk, speelt ook wel, maar het hoeft niet zo nodig van haar. Even spelen, prima, leuk, dan weer doorlopen, net zo prima en leuk
Ze heeft Saar om mee te spelen en hond-hond contacten mee te hebben, en is dus niet zo 'wanhopig' voor contact met vreemde honden. Moos had dat duidelijk wel.![]()
Ook zij is niet bijster geinteresseerd in andere honden, wel in andere mensen.
Ik zal voor mezelf spreken: mijn boosheid gaat over pupjes die niet eens de kans krijgen om loslopen te leren. Dat vind ik echt bijna dierenmishandelingjacq1970 schreef:Bowie is inmiddels rond de 20 maanden en loopt soms los als het veilig is.
Bij ons in de hofjes mag ze los als er een andere hond bij is die goed luistert en met haar speelt dan blijft ze namelijk bij die hond.
Bowie is zeker geen wegloper, ze blijft in d ebuurt..maar voor haar is in de buurt zover ze mij kan zien dus dat kan ook 50 meter zijn...en dat daar net een wegloopt oid.
Hier in de buurt is er weinig tot niets tevinden waar ze elke dag kan loslopen en spelen, en als z eniets tespelen heeft gaat ze zelf dingen verzinnen en de hele tijd met bal of frisbie vind ze ook niet leuk....
De opmerkingen over dat de baasjes bang zijn , er niet genoeg getraind wordt en noemz e maar op.... dat is hier dus niet het geval ik weet wat mijn hond doet en ik weet dat het dus niet veilig genoeg is...
Wie weet als ze een jaar of 4 is gaat het beter..daar geloof ik wel in als het jonge honden gedrag eruit is en ze wat beter terug teroepen is dan komt het vast goed maar dat is niet binnen nu en een jaar.
Als ze iets tever naar mijn zin is en ik roep blaft ze wel en kijkt ze naar me zo van" ja baasje ik ben hieieier en ik kom zohoooo tis hier leueuk" en dan blijft z enog een keer of ze zeggen wil kom maar kijken en vervolgens komtz eniet, niet voor worst/kaas/pensballetjes...voor helemaal niets en als daar dan toevallig een kat loopt is ze pleitte... dus nee..ik hou het kind als ik het niet vertrouw fijn aan de lijn, kort of lang maar ze blijft eraan.
Tja, ik vind het dus wel BIJNA mishandeling als een hond nooit eens lekker helemaal zelf kan bepalen waar hij snuffelt en hoe lang of lekker z'n neus achterna in het struweel.S@ndr@ schreef:een hond niet los laten lopen is geen dierenmishandeling, je kunt eenhond op heel wat manieren mishandelen, maar gewoon aan de lijn wandelen" om wat voor reden dan ook" hoort daar voor mij niet onder