Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pijnstiller vraag

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

jidde

Pijnstiller vraag

Ongelezen bericht door jidde »

Nanni is vandaag precies 12,5 jaar oud. Ze krijgt glucobest en visolie capsules en verder geen medicijnen.
Toch vraag ik me af of ze pijn heeft. Ik heb totaal niet de indruk dat ze pijn heeft namelijk, alleen wil ik het eigenlijk wel zeker weten. Zou het een optie zijn om haar een week ofzo pijnstillers te geven en kijken of ik qua gedrag veranderingen zie.
Ze kraakt als ze opstaat, staat zonder bemerkingen op, springt in de auto (oke wel 1m aanloopje nodig) en staat nog steeds der mannetje als het moet (sommige honden en motoren).

Wat zouden jullie doen? Niets, immers geeft ze geen pijn aan. Of juist om te kijken of ze geheel pijnvrij is toch lichte dosis geven?
Rea
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rea »

Als je verder niets aan haar merkt zou ik haar niets gaan geven. Wel bij twijfel.
Afbeelding
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Rea schreef:Als je verder niets aan haar merkt zou ik haar niets gaan geven. Wel bij twijfel.
enige wat ik merk dat ze heel soms even de weg kwijt is, staat ze om zich heen van "wat ging ik ook alweer doen" :mrgreen: Dan roep ik er en is het owja laat ik maar naar Wendy gaan :smile:
Echt twijfelen doe ik niet want ik zie gewoon niets wat op pijn duit, maar ik wil ook niet dat ik iets over het hoofd zie :N:
Rea
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rea »

jidde schreef:
Rea schreef:Als je verder niets aan haar merkt zou ik haar niets gaan geven. Wel bij twijfel.
enige wat ik merk dat ze heel soms even de weg kwijt is, staat ze om zich heen van "wat ging ik ook alweer doen" :mrgreen: Dan roep ik er en is het owja laat ik maar naar Wendy gaan :smile:
Echt twijfelen doe ik niet want ik zie gewoon niets wat op pijn duit, maar ik wil ook niet dat ik iets over het hoofd zie :N:
Als jij jou Nanni goed "leest" en dat doe je, zul je niets over 't hoofd zien :wink:
Toch mooi zo'n oudere dame :ok:
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Als er geen aanwijzingen zijn die op pijn duiden zou ik zelf geen pijnstillers geven.
Maar als je het idee hebt dat ze toch wat ouderdomskwalen krijgt, zou je kunnen denken aan iets homeopatisch zoals Cholodin, een remedie voor de 'moeilijke' oude dag. Maar ik denk dat daar bij Nanni nog niet echt sprake van is, toch?
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik dacht ook dat mijn dame geen pijn had tot ik haar een halve rymadil gaf :wink: Gewoon proberen.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”