Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wie heeft er ervaring..

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Tamara. schreef:
Inge O schreef:waarom vraag je hier dan eigenlijk wéér om raad? waarom moeten mensen hun fortekor-ervaringen vertellen? jij doet toch alleen maar wat je wil doen en wat je da zegt - nou doe dat dan, daar heb je toch geen topic vol gezeur voor nodig??
Ik wilde net iets soortgelijks typen. Tig vragen maar ho maar als er advies gegeven wordt. Vraag dan niets :19:
En wéér, ik vraag geen tips waarom word dit toch iedere keer weer zo ontzettend fout opgepakt, ik vraag om ervaringen, niet om mensen die mij voor de zoveelste keer gaan vertellen dat ik het allemaal zo fout doe, dat ben ik namelijk helemaal zat van dit forum, alleen maar gefocust op het negatieve. Heb je een positief iets te melden? Lekker boeien :wink: want je doet het toch allemaal fout.
Freggel16
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Freggel16 »

Aimee schreef:
Tamara. schreef:
Inge O schreef:waarom vraag je hier dan eigenlijk wéér om raad? waarom moeten mensen hun fortekor-ervaringen vertellen? jij doet toch alleen maar wat je wil doen en wat je da zegt - nou doe dat dan, daar heb je toch geen topic vol gezeur voor nodig??
Ik wilde net iets soortgelijks typen. Tig vragen maar ho maar als er advies gegeven wordt. Vraag dan niets :19:
En wéér, ik vraag geen tips waarom word dit toch iedere keer weer zo ontzettend fout opgepakt, ik vraag om ervaringen, niet om mensen die mij voor de zoveelste keer gaan vertellen dat ik het allemaal zo fout doe, dat ben ik namelijk helemaal zat van dit forum, alleen maar gefocust op het negatieve. Heb je een positief iets te melden? Lekker boeien :wink: want je doet het toch allemaal fout.
Wat is het verschil tussen ervaring en tips? iemand met ervaring kan veel tips geven :19:
Made bij *Jolanda*
Afbeelding

Fabulous van hapschaarhove 20-03-2006
Diego Van de Wilde Havana 07-05-2007
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Aimee schreef:En wéér, ik vraag geen tips waarom word dit toch iedere keer weer zo ontzettend fout opgepakt, ik vraag om ervaringen, niet om mensen die mij voor de zoveelste keer gaan vertellen dat ik het allemaal zo fout doe, dat ben ik namelijk helemaal zat van dit forum, alleen maar gefocust op het negatieve. Heb je een positief iets te melden? Lekker boeien :wink: want je doet het toch allemaal fout.
Dat is niet iets wat dan zomaar uit de lucht is komen vallen, hoor :roll: Elke keer is er wel wat met Ben of Osa, wat ontzettend vervelend is, begrijp me niet verkeerd, maar naar aanleiding van jouw vragen worden er tegenvragen gesteld, wat natuurlijk logisch is. Maar al die vragen van jou leiden naar mijn idee nergens toe want je doet niets met al die reacties of je wilt niet ingaan op vragen want dan bemoeien we ons weer ergens mee. Niet lullen maar poetsen, dóe er dan concreet een keer wat aan, aan al die problemen. Als je niets laat onderzoeken zul je ook nooit iets zeker weten en is het gewoon maar schieten in het luchtledige. en dat is niet 1x, nee, zelfs 10x.
Brindlecardi
Zeer actief

Inge O schreef:
Aimee schreef:
:roll: Ik vraag om ervaringen, mag ik? Dat er dan mensen zijn die wéér eens commentaar hebben over alles hoe ik het doe met mijn honden en mijn DA, dat is hun zaak, ik verfuck deze topics niet iedere keer hoor :roll: Ik heb kennelijk een plakkertje op mijn voorhoofd waarop staat "Slechte hondenbaas" ofzo. :roll:
voor mij heb je ondertussen wel het plakkertje 'grote betweter', ja. en dan nog eentje dat graag aandacht krijgt in topics over zieke honden.
Het illustreert alleen maar dat je mij voor geen meter kent, je mag hier al hondenbaas geen bevestiging vragen, of je word veroordeeld als betweter die over de rug van haar 'zieke' hond aandacht vraagt, het is duidelijk dat je mij niet kent, en ik vind dit dan ook een smerige opmerking van je Inge.
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .

Ongelezen bericht door jip007 »

Aimee schreef: ik vraag om ervaringen, niet om mensen die mij voor de zoveelste keer gaan vertellen dat ik het allemaal zo fout doe, dat ben ik namelijk helemaal zat van dit forum,
je doet het toch ook fout , je moet toch eerst weten wat er aan de hand is met haar hart voor je er medicijnen in propt :19:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Brindlecardi
Zeer actief

Tamara. schreef:
Aimee schreef:En wéér, ik vraag geen tips waarom word dit toch iedere keer weer zo ontzettend fout opgepakt, ik vraag om ervaringen, niet om mensen die mij voor de zoveelste keer gaan vertellen dat ik het allemaal zo fout doe, dat ben ik namelijk helemaal zat van dit forum, alleen maar gefocust op het negatieve. Heb je een positief iets te melden? Lekker boeien :wink: want je doet het toch allemaal fout.
Dat is niet iets wat dan zomaar uit de lucht is komen vallen, hoor :roll: Elke keer is er wel wat met Ben of Osa, wat ontzettend vervelend is, begrijp me niet verkeerd, maar naar aanleiding van jouw vragen worden er tegenvragen gesteld, wat natuurlijk logisch is. Maar al die vragen van jou leiden naar mijn idee nergens toe want je doet niets met al die reacties of je wilt niet ingaan op vragen want dan bemoeien we ons weer ergens mee. Niet lullen maar poetsen, dóe er dan concreet een keer wat aan, aan al die problemen. Als je niets laat onderzoeken zul je ook nooit iets zeker weten en is het gewoon maar schieten in het luchtledige. en dat is niet 1x, nee, zelfs 10x.
Osa is een oude hond, mijn eerste oude hond, vind je het dan heel raar dat je daar af en toe even bevestiging nodig hebt dat je het oké doet? Da de medicatie die je in huis hebt geen nare bijwerkingen heeft waar je op voorbereid kan zijn? En ik schrijf hier bijna nooit over Ben, toevallig laatst over een allergische reactie waar iedereen zich van kapot is geschrokken is thuis, maar daar kan geen commentaar gelevert worden, dus dan krijg je ook maar 2 reacties.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Zo'n echo kan dus staand, of liggend op de zij (zo is het bij Moos gedaan). Dus Osa hoeft niet op haar rug :wink:
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief

jip007 schreef:
Aimee schreef: ik vraag om ervaringen, niet om mensen die mij voor de zoveelste keer gaan vertellen dat ik het allemaal zo fout doe, dat ben ik namelijk helemaal zat van dit forum,
je doet het toch ook fout , je moet toch eerst weten wat er aan de hand is met haar hart voor je er medicijnen in propt :19:
Ik ga het niet nog een keer herhalen echt niet, ik heb al het vertrouwen in deze DA, en ik weet 100% zeker dat deze medicatie 0,000000% schade levert, alleen maar goeds. en als het niet werkt kan je nog ALTIJD verder kijken
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Aimee schreef: :roll: Ik vraag om ervaringen, mag ik? Dat er dan mensen zijn die wéér eens commentaar hebben over alles hoe ik het doe met mijn honden en mijn DA, dat is hun zaak, ik verfuck deze topics niet iedere keer hoor :roll:
Je vraagt om ervaringen en krijgt de tips er extragratis bij :ok:

De vragen die gesteld worden zijn heel legitiem, maar jij vind ze confronterend en lastig. Dat mag en dat zou ik in jouw positie misschien ook wel vinden, maar dat neemt niet weg dat mensen het recht hebben om die vragen te stellen, zodra jij ervoor kiest om deel te nemen op dit forum en topics te starten :19: Als je dat niet wilt of vervelend vind, dan moet je misschien wat selectiever met je informatie omgaan?
Afbeelding
Freggel16
Zeer actief
Contacteer:

Aimee schreef:
jip007 schreef:
Ik ga het niet nog een keer herhalen echt niet, ik heb al het vertrouwen in deze DA, en ik weet 100% zeker dat deze medicatie 0,000000% schade levert, alleen maar goeds. en als het niet werkt kan je nog ALTIJD verder kijken
Misschien dat de medicati geen schade aanricht, maar er kan in 2 weken tijd veel aan het hart veranderen, wat het verschil tussen leven en dood kan betekenen.
Made bij *Jolanda*
Afbeelding

Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart

Ongelezen bericht door Tamara. »

Aimee schreef: Osa is een oude hond, mijn eerste oude hond, vind je het dan heel raar dat je daar af en toe even bevestiging nodig hebt dat je het oké doet?
Nee, dat is helemaal niet raar. Maar als er keer op keer door meerdere mensen wordt aangegeven dat zij het anders zouden doen en een ander advies geven dan jij wilt horen of jouw idee of van je da niet bevestigen, is het hek van de dam.
Het is elke keer weer maar gokken of gissen wat iets kan zijn, als je het zeker wilt weten moet je het onderzoeken, daar zijn tig manieren voor, zoals je nu ook weer kunt lezen, maar daar doe je niets mee. Ga dan ook geen dingen vragen die nergens toe leiden want niemand weet een diagnose, jij ook niet.

En ja, al die mensen die commentaar hebben, doen dat natuurlijk allemaal om jou te pesten :roll: Wat denk je nou zelf? Dat doen we omdat we natuurlijk meeleven met Osa en zij nog een leuke en lekkere oude dag kan hebben. Maar dat wordt minder makkelijk als er maar random medicijnen in wordt gepropt zonder dat je eigenlijk weet waarom want er is geen diagnose.
Brindlecardi
Zeer actief

Frenk schreef:
Aimee schreef: :roll: Ik vraag om ervaringen, mag ik? Dat er dan mensen zijn die wéér eens commentaar hebben over alles hoe ik het doe met mijn honden en mijn DA, dat is hun zaak, ik verfuck deze topics niet iedere keer hoor :roll:

De vragen die gesteld worden zijn heel legitiem, maar jij vind ze confronterend en lastig. Dat mag en dat zou ik in jouw positie misschien ook wel vinden, maar dat neemt niet weg dat mensen het recht hebben om die vragen te stellen, zodra jij ervoor kiest om deel te nemen op dit forum en topics te starten :19: Als je dat niet wilt of vervelend vind, dan moet je misschien wat selectiever met je informatie omgaan?
Maar hoe komt het nou, dat iedere idioot hier op het forum mag vragen en schrijven over zijn oude hond, en die doen het allemaal o zo fantastisch met hund hond, maar o wee als ik iets zeg, want het is nooit goed, en als het een keertje goed is, dan is er geen haan die er naar kraait. Dat ben ik zat, je kan hier niks meer openen of krijg een gigantische bal naar je knikker gesmeten met dat je zo'n in en in slechte hondenbaas bent, en laat dat nou iets zijn waar ik extreem slecht tegen kan, want niemand op dit forum die weet hoe ik ben met mijn honden, en wat ze voor mij betekenen.
Brindlecardi
Zeer actief

Tamara. schreef:
Aimee schreef: Osa is een oude hond, mijn eerste oude hond, vind je het dan heel raar dat je daar af en toe even bevestiging nodig hebt dat je het oké doet?
Nee, dat is helemaal niet raar. Maar als er keer op keer door meerdere mensen wordt aangegeven dat zij het anders zouden doen en een ander advies geven dan jij wilt horen of jouw idee of van je da niet bevestigen, is het hek van de dam.
Het is elke keer weer maar gokken of gissen wat iets kan zijn, als je het zeker wilt weten moet je het onderzoeken, daar zijn tig manieren voor, zoals je nu ook weer kunt lezen, maar daar doe je niets mee. Ga dan ook geen dingen vragen die nergens toe leiden want niemand weet een diagnose, jij ook niet.

En ja, al die mensen die commentaar hebben, doen dat natuurlijk allemaal om jou te pesten :roll: Wat denk je nou zelf? Dat doen we omdat we natuurlijk meeleven met Osa en zij nog een leuke en lekkere oude dag kan hebben. Maar dat wordt minder makkelijk als er maar random medicijnen in wordt gepropt zonder dat je eigenlijk weet waarom want er is geen diagnose.
En weer word er gedaan alsof mijn DA niet spoort. Er is WEL een voorlopige diagnose, die voor 99% aannemelijk is, is het zo raar dat een hond die al 13 jaar op deze aardbol rondloopt een ietwat slechter hart heeft? Is het dan vreemd dat je eerst de medicatie probeert om het vocht wat er sowieso zit weg te halen, en het hart ietwat te ondersteunen?
jip007
Erelid

Aimee schreef: Ik ga het niet nog een keer herhalen echt niet, ik heb al het vertrouwen in deze DA, en ik weet 100% zeker dat deze medicatie 0,000000% schade levert, alleen maar goeds. en als het niet werkt kan je nog ALTIJD verder kijken
kijk en die laatste zin snap ik nu niet , je wil toch gelijk het aller beste voor je hond.
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Aimee schreef:
Frenk schreef:

Maar hoe komt het nou, dat iedere idioot hier op het forum mag vragen en schrijven over zijn oude hond, en die doen het allemaal o zo fantastisch met hund hond, maar o wee als ik iets zeg, want het is nooit goed, en als het een keertje goed is, dan is er geen haan die er naar kraait. Dat ben ik zat, je kan hier niks meer openen of krijg een gigantische bal naar je knikker gesmeten met dat je zo'n in en in slechte hondenbaas bent, en laat dat nou iets zijn waar ik extreem slecht tegen kan, want niemand op dit forum die weet hoe ik ben met mijn honden, en wat ze voor mij betekenen.
Ik ben het met je eens dat er in sommige topics meer van de beste bedoelingen van een hondenbaas zou mogen worden uitgegaan.

Maar je kunt toch niet ontkennen dat het beter is om te weten of er een probleem is, dan te gaan behandelen op basis van aannames? En jij zegt dan dat je dat niet wilt, omdat een echo te belastend is voor je hond.

En dan zijn er anderen die de ervaring hebben dat er ook niet belastende manieren zijn. Die zeggen dat dus ook met de beste bedoelingen en niet om jou zwart te maken of omdat ze jou een slecht baasje vinden.

De enige die ik vanaf het begin al behoorlijk fel vond was Freggel. Daar liet jij je door uit je tent lokken en toen volgden er meer felle reacties over en weer.
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Aimee schreef:En weer word er gedaan alsof mijn DA niet spoort. Er is WEL een voorlopige diagnose, die voor 99% aannemelijk is, is het zo raar dat een hond die al 13 jaar op deze aardbol rondloopt een ietwat slechter hart heeft? Is het dan vreemd dat je eerst de medicatie probeert om het vocht wat er sowieso zit weg te halen, en het hart ietwat te ondersteunen?
Mag ik een wedervraag stellen? Als het mogelijk zou zijn om op een niet belastende manier de diagnose 100% zeker te krijgen, wat is daar dan op tegen?
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief

jip007 schreef:
Aimee schreef: Ik ga het niet nog een keer herhalen echt niet, ik heb al het vertrouwen in deze DA, en ik weet 100% zeker dat deze medicatie 0,000000% schade levert, alleen maar goeds. en als het niet werkt kan je nog ALTIJD verder kijken
kijk en die laatste zin snap ik nu niet , je wil toch gelijk het aller beste voor je hond.
tuurlijk wil je altijd het allerbeste voor je hond!

Waarom denk je nou dat ik geen echo of geen foto wil als dat niet nodig is? Niet omdat het mij geld bespaart hoor, want de medicatie van nu kost ook wel wat, daar kan ik net zo goed een echo of een foto achteraan plakken dat is het probleem niet hoor, en er was tijd genoeg. Ik maak toch geen echo of foto omdat ik uit ervaring spreek, en uit gewoon hoe ik Osa ken, gewoon weet dat het gewoon helemaal niks voor haar is, en dat ik zolang het nog niet nodig is, haar dit bespaar. Want ik weet dat ze hier gewoon zo gestresst door raakt, en haar hart gewoon op standje 200 draait, wat ik, en de DA wel als gevaarlijk bestempelen, ik kan ook Osa als één complete klacht gaan zien, dan kan ik wel over alles zeuren, maar ik moet toch ook kijken naar hoe Osa is, en aan hoe dit voor haar moet zijn, Het probleem zit hem ook gewoon voornamelijk in het vocht dat word opgelost door de plaspillen.
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Wat mij nogal opvalt (en denk andere ook) is dat je begint dat ze bijna halfdood is en einde van de topic mankeert ze niets. Vaak doe je zelf diagnoses stellen en allerlei dingen te bedenken terwijl je dat gewoon eigenlijk niet kan weten :19:

Wel ben ik het er mee eens dat vaak op forum overkomt alsof de DA niet weet wat hij doet :N:
Freggel16
Zeer actief
Contacteer:

Frenk schreef:De enige die ik vanaf het begin al behoorlijk fel vond was Freggel. Daar liet jij je door uit je tent lokken en toen volgden er meer felle reacties over en weer.
Dat klopt dat ik fel reageer. Ik schrijf/zeg/beweer nergens dat Aimee slecht is voor haar dieren. Ik heb haar 1x in het echt ontmoet, en we hebben een bere gezellige avond gehad. Echt een meid die liefde vol is voor haar dieren.

Op een ander forum waar we beiden zitten worden er zo nu en dan ook topics geopend over Osa en prachige foto's geplaatst.

Iedere keer word geadviseerd om naar bv een specialist te gaan en er een keer goed naar te laten kijken. maar, nee dan blijkt het allemaal niet zo erg te zijn. Ja, daar erger ik me dood aan.

Als ik dan ook naar de foto's kijk (die overigens prachtig zijn) zie ik een hele zielige oude hond, die met lapmiddeltjes overend blijft.

Als mensen er continu aan blijven sleutelen aan, prima is hun goed recht, hun dier, maar ga dan niet prachten over waarschijnlijke, misschien diagnoses. Laat het dan goed onderzoeken, en behandel gericht!!!!!!
Made bij *Jolanda*
Afbeelding

Brindlecardi
Zeer actief

Frenk schreef:
Aimee schreef:En weer word er gedaan alsof mijn DA niet spoort. Er is WEL een voorlopige diagnose, die voor 99% aannemelijk is, is het zo raar dat een hond die al 13 jaar op deze aardbol rondloopt een ietwat slechter hart heeft? Is het dan vreemd dat je eerst de medicatie probeert om het vocht wat er sowieso zit weg te halen, en het hart ietwat te ondersteunen?
Mag ik een wedervraag stellen? Als het mogelijk zou zijn om op een niet belastende manier de diagnose 100% zeker te krijgen, wat is daar dan op tegen?
Wat is niet belastend :wink: Ik zou sowiso kiezen voor een onderzoek, als deze medicatie niet aanslaat.
Freggel16
Zeer actief
Contacteer:

jidde schreef:Wat mij nogal opvalt (en denk andere ook) is dat je begint dat ze bijna halfdood is en einde van de topic mankeert ze niets.
Dat waren de woorden waar ik even niet op kon komen.
Made bij *Jolanda*
Afbeelding

Frenk
Zeer actief

Aimee schreef:
Frenk schreef:
Wat is niet belastend :wink: Ik zou sowiso kiezen voor een onderzoek, als deze medicatie niet aanslaat.
Medicatie is ook belastend :wink:
Dat is volgens mij het punt wat mensen probeerden te maken. Het is beide belastend, maar het 1 kan tot iets gerichters leiden dan het ander. Dat advies geven mensen gebaseerd op hun eigen ervaringen en jouw verhalen. Daar kun je vervolgens mee doen wat je wilt, maar het is niet meteen bedoeld als een brevet van onvermogen voor jou.
Behalve als je dat zo ervaart (omdat je bijvoorbeeld aan je eigen beslissing twijfelt ofzo :19:) en zeer afwerend gaat reageren. Dan reageren de anderen ook weer stekelig terug en dan heb je de poppen aan het dansen.
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief

Frenk schreef:
Aimee schreef:
Frenk schreef:

Ik ben het met je eens dat er in sommige topics meer van de beste bedoelingen van een hondenbaas zou mogen worden uitgegaan.

Maar je kunt toch niet ontkennen dat het beter is om te weten of er een probleem is, dan te gaan behandelen op basis van aannames? En jij zegt dan dat je dat niet wilt, omdat een echo te belastend is voor je hond.

En dan zijn er anderen die de ervaring hebben dat er ook niet belastende manieren zijn. Die zeggen dat dus ook met de beste bedoelingen en niet om jou zwart te maken of omdat ze jou een slecht baasje vinden.

De enige die ik vanaf het begin al behoorlijk fel vond was Freggel. Daar liet jij je door uit je tent lokken en toen volgden er meer felle reacties over en weer.
Ik vind dat je bij een oudere hond op een gegeven moment wel een punt bereikt waarbij je niet alles tot in de puntjes hoeft te weten, maar alleen wilt weten hoe je het kan bestrijden/vertragen/voorkomen. :wink:
Brindlecardi
Zeer actief

Freggel16 schreef:
jidde schreef:Wat mij nogal opvalt (en denk andere ook) is dat je begint dat ze bijna halfdood is en einde van de topic mankeert ze niets.
Sorry hoor maar als een vraag over fortekor al zegt dat mijn hond halfdood is :roll: Dat word er zelf van gemaakt door jou Gerda. En ik heb het nu alleen over dit topic.
jip007
Erelid

Aimee schreef: Waarom denk je nou dat ik geen echo of geen foto wil als dat niet nodig is? Niet omdat het mij geld bespaart hoor, want de medicatie van nu kost ook wel wat, daar kan ik net zo goed een echo of een foto achteraan plakken dat is het probleem niet hoor, en er was tijd genoeg. Ik maak toch geen echo of foto omdat ik uit ervaring spreek, en uit gewoon hoe ik Osa ken, gewoon weet dat het gewoon helemaal niks voor haar is, en dat ik zolang het nog niet nodig is, haar dit bespaar. Want ik weet dat ze hier gewoon zo gestresst door raakt, en haar hart gewoon op standje 200 draait, wat ik, en de DA wel als gevaarlijk bestempelen, ik kan ook Osa als één complete klacht gaan zien, dan kan ik wel over alles zeuren, maar ik moet toch ook kijken naar hoe Osa is, en aan hoe dit voor haar moet zijn, Het probleem zit hem ook gewoon voornamelijk in het vocht dat word opgelost door de plaspillen.
ik denk dat een heleboel honden bij de DA gestrest raken , ik heb er hier ook 2 . Maar toch sleep ik Leg elk jaar weer mee naar de specialist voor een hart echo en een volledig bloedondrzoek. De stress is ook zo weer weg als ze daar de deur uit loopt.
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Freggel16 schreef:
Frenk schreef:De enige die ik vanaf het begin al behoorlijk fel vond was Freggel. Daar liet jij je door uit je tent lokken en toen volgden er meer felle reacties over en weer.
Dat klopt dat ik fel reageer. Ik schrijf/zeg/beweer nergens dat Aimee slecht is voor haar dieren. Ik heb haar 1x in het echt ontmoet, en we hebben een bere gezellige avond gehad. Echt een meid die liefde vol is voor haar dieren.

Op een ander forum waar we beiden zitten worden er zo nu en dan ook topics geopend over Osa en prachige foto's geplaatst.

Iedere keer word geadviseerd om naar bv een specialist te gaan en er een keer goed naar te laten kijken. maar, nee dan blijkt het allemaal niet zo erg te zijn. Ja, daar erger ik me dood aan.

Als ik dan ook naar de foto's kijk (die overigens prachtig zijn) zie ik een hele zielige oude hond, die met lapmiddeltjes overend blijft.

Als mensen er continu aan blijven sleutelen aan, prima is hun goed recht, hun dier, maar ga dan niet prachten over waarschijnlijke, misschien diagnoses. Laat het dan goed onderzoeken, en behandel gericht!!!!!!
Ik zie die emotie bij jou ook wel in je berichten :ok: En ik ben het inhoudelijk met je eens, zoals je hebt kunnen lezen. Maar, ik kan me voorstellen dat iemand die felheid als een aanval opvat :19: En als iemand in de verdediging schiet, dan kun je l*llen als Brugman :wink:
Afbeelding
Kaiou
Zeer actief
Mijn ras(sen): Barbet
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Kaiou »

Geen idee of je dierenarts spoort ja of nee, maar ik ben waarschijnlijk een van de weinigen of misschien de enige wel die het redelijk met jullie eens is. Bij een hond van 13 jaar zou ik ook niet allerlei onderzoeken laten doen omdat ik nou zo graag wil weten wat er precies mis is. Ik vind het op zo´n leeftijd niet belangrijk om te weten wat er nu exact aan de hand is, te genezen zal het echt niet zijn. Je weet dat 13 jaar erg oud is en je weet dat het een hond van een dag is. Ik zou haar zo comfortabel mogelijk laten leven voor zolang dat mogelijk is met zo min mogelijk vervelende dingen en stress en wanneer het niet meer gaat, gaat het niet meer :19:
Afbeelding
Freggel16
Zeer actief
Contacteer:

Aimee schreef:
Freggel16 schreef:
Sorry hoor maar als een vraag over fortekor al zegt dat mijn hond halfdood is :roll: Dat word er zelf van gemaakt door jou Gerda. En ik heb het nu alleen over dit topic.
Jij hebt het over dit topic, en ik over de gehele lijn gezien.
Made bij *Jolanda*
Afbeelding

Freggel16
Zeer actief
Contacteer:

Aimee schreef:
Frenk schreef:
Aimee schreef:
Frenk schreef: Je vraagt om ervaringen en krijgt de tips er extragratis bij :ok:

Ik vind dat je bij een oudere hond op een gegeven moment wel een punt bereikt waarbij je niet alles tot in de puntjes hoeft te weten, maar alleen wilt weten hoe je het kan bestrijden/vertragen/voorkomen. :wink:
En ik vind dat je bij een oude hond moet weten wanneer het genoeg is ipv vertragen.
Made bij *Jolanda*
Afbeelding

Frenk
Zeer actief

Aimee schreef:Ik vind dat je bij een oudere hond op een gegeven moment wel een punt bereikt waarbij je niet alles tot in de puntjes hoeft te weten, maar alleen wilt weten hoe je het kan bestrijden/vertragen/voorkomen. :wink:
Dat is jouw inschatting en jouw keuze. Maar zodra je dat hier opschrijft open je de mogelijkheid dat 'wij' je gaan vertellen wat we daarvan vinden :wink:

Ik zou persoonlijk dus een andere keuze maken, ik behandel liever gericht dan dat ik het risico loop dat ik de organen belast met iets wat helemaal niet zinvol is. Maar natuurlijk hoop ik dat jouw behandeling goede resultaten geeft en dat jouw hond erbij gebaat zal zijn.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”