Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Meedoen Clubmatch Rijssen of niet?
Moderator: moderatorteam
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Meedoen Clubmatch Rijssen of niet?
Nilo en ik hebben begin September mee gedaan aan de Clubmatch van de Toller club. Dit beviel ons best goed waardoor we graag nog vaker aan clubmatches mee willen doen. Het enige waar ik een beetje mee zit is dat Nilo behoorlijk gestressd raakt van alle honden om hem heen. De clubmatch in September was buiten en er waren zo'n 120 honden (denk ik). Nu is er in Januari een clubmatch in Rijssen maar dat is in een sporthal. Zou dit nog meer stress opleveren of zou het voor hem een goede manier zijn om er aan te wennen?
We beginnen in ieder geval binnenkort met ringtraining dus dan zullen we ook zien hoe hij er mee om gaat maar ben wel benieuwd naar de mening van mensen die vaker naar deze clubmatch zijn geweest!
PS: Wist niet zeker of dit hier hoorde of bij Evenementen :N:
We beginnen in ieder geval binnenkort met ringtraining dus dan zullen we ook zien hoe hij er mee om gaat maar ben wel benieuwd naar de mening van mensen die vaker naar deze clubmatch zijn geweest!
PS: Wist niet zeker of dit hier hoorde of bij Evenementen :N:
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Ik zou dus absoluut niet meedoen :N: Stel, hij trekt het niet, wat dan? Dan sta je daar en wil je toch mee doen want ja, je hebt de betaling al gedaan, bent er nu toch, wil niet zonder gedane zaken naar huis, ik noem maar wat, nog meer stress, zowel bij jou als bij hem want hij heeft het niet naar z'n zin en dat komt ook weer bij hem over, en zo kan ik nog wel even doorgaan
Als ik jou was, zou ik een rustige of kleinere clubmatch opzoeken, hem daar mee naartoe nemen als gast, en leuke dingen met hem doen en de aandacht op elkaar vestigen. Zo doet hij langzaam aan meer ervaring op en afhankelijk hoe het gaat zou ik een wat drukkere show opzoeken en dan nog niet zelf showen. Ik zou zelf pas willen showen met m'n hond als ik wist dat er geestelijk geen druk zou zijn of druk zou komen. Niet wat eventuele blijvende schade zou aanrichten in ieder geval.

Als ik jou was, zou ik een rustige of kleinere clubmatch opzoeken, hem daar mee naartoe nemen als gast, en leuke dingen met hem doen en de aandacht op elkaar vestigen. Zo doet hij langzaam aan meer ervaring op en afhankelijk hoe het gaat zou ik een wat drukkere show opzoeken en dan nog niet zelf showen. Ik zou zelf pas willen showen met m'n hond als ik wist dat er geestelijk geen druk zou zijn of druk zou komen. Niet wat eventuele blijvende schade zou aanrichten in ieder geval.
- Moos
- Zeer actief
Ik sluit me bij Tamara aan.
Op welke manier raakt hij gestresst? In de zin van bang, of in de zin van "spelen spelen spelen" maar het mag niet?
Bij dat laatste zou ik er geen drol aan vinden om te gaan dan, maar denk ik ook niet dat het erg veel schade aan kan richten.
Bij dat eerste zou ik heengaan niet eens overwegen
Op welke manier raakt hij gestresst? In de zin van bang, of in de zin van "spelen spelen spelen" maar het mag niet?
Bij dat laatste zou ik er geen drol aan vinden om te gaan dan, maar denk ik ook niet dat het erg veel schade aan kan richten.

- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Het is een beetje angst en dan vooral voor de andere honden. Sinds hij is gebeten toen hij een maand of 4 was, kan hij niet zo goed tegen blaffende honden, vooral als het er veel tegelijk zijn. Dat is er heel moeilijk uit te krijgen bij hem en soms gaat het beter dan anders, maar op shows heeft hij daar dus meer moeite mee dan bijvoorbeeld tijdens een wandeling. Tijdens de clubmatch ging hij snuffelen zodra de hond naast ons blafte, ik denk als kalmerend signaal en als teken van stress. Zo kon ik vrijwel niks met hem beginnen en ging het eerste rondje lopen echt slecht omdat hij alleen nog maar geconcentreerd was op het gras en niemand meer kon horen. We mochten toen de ring uit omdat de groep erg groot was (13 honden in die klasse). Tijdens die pauze ben ik even met hem gaan rondlopen buiten de ring, heb wat aandacht oefeningen gedaan en dergelijke. Daarna weer terug in de ring kon hij er beter mee om gaan en bleef op mij gericht wanneer de hond naast ons blafte.Moos schreef:Ik sluit me bij Tamara aan.
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
In zijn situatie zou ik er niet eens aan denken om naar een show te gaanMaeve schreef:Het is een beetje angst en dan vooral voor de andere honden. Sinds hij is gebeten toen hij een maand of 4 was, kan hij niet zo goed tegen blaffende honden, vooral als het er veel tegelijk zijn. Dat is er heel moeilijk uit te krijgen bij hem en soms gaat het beter dan anders, maar op shows heeft hij daar dus meer moeite mee dan bijvoorbeeld tijdens een wandeling. Tijdens de clubmatch ging hij snuffelen zodra de hond naast ons blafte, ik denk als kalmerend signaal en als teken van stress. Zo kon ik vrijwel niks met hem beginnen en ging het eerste rondje lopen echt slecht omdat hij alleen nog maar geconcentreerd was op het gras en niemand meer kon horen. We mochten toen de ring uit omdat de groep erg groot was (13 honden in die klasse). Tijdens die pauze ben ik even met hem gaan rondlopen buiten de ring, heb wat aandacht oefeningen gedaan en dergelijke. Daarna weer terug in de ring kon hij er beter mee om gaan en bleef op mij gericht wanneer de hond naast ons blafte.Moos schreef:Ik sluit me bij Tamara aan.

- Leonieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatische honden
- Contacteer:
Ligt er aan wat je in de toekomst met je hondje wilt.
Als je graag "echte" shows met hem wil gaan lopen zal ik het wel doen.
Het is een goede training en het voordeel van een clubmatch is dat je mag komen en gaan wanneer je wilt. Je kan dus op zijn hoogtepunt weg gaan en dit steeds uitbouwen.
Daarbij is het minder officieel, dus voor jou misschien ook minder stress omdat er niets van afhangt.
Ik zou het proberen leuk voor hem te maken en een speeltje/ knuffel mee nemen waar hij gehecht aan is.
Asl je in de toekomst geen shows wil gaan lopen zal ik niet heen gaan.
Het is een goede training en het voordeel van een clubmatch is dat je mag komen en gaan wanneer je wilt. Je kan dus op zijn hoogtepunt weg gaan en dit steeds uitbouwen.
Daarbij is het minder officieel, dus voor jou misschien ook minder stress omdat er niets van afhangt.
Ik zou het proberen leuk voor hem te maken en een speeltje/ knuffel mee nemen waar hij gehecht aan is.
www.marengosoutfit.nl
"Exclusief voor hond en paard"
"Exclusief voor hond en paard"
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik wil wel shows met hem lopen, alhoewel ik me nog niet naar elke show zie af reizenLeonieke schreef:Ligt er aan wat je in de toekomst met je hondje wilt.

- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re:
Dat wilde ik net schrijven. Het is een kleine sporthal met vier of vijf ringen tegen elkaar aan. Aan de rand moet iedereen zitten, dus je zit daar echt drie/vier rijen dik op elkaar. Ik ben er ooit één keer geweest met Bono, maar vond het een verschrikking. Ik zou er dus absoluut niet heen gaan met een gestresste hond. Dan kun je beter wat rustigere en ruimer opgezette clubmatches opzoeken.janinca2002 schreef:De hal in Rijssen is erg druk . je zit met de honden op elkaar
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Re: Meedoen Clubmatch Rijssen of niet?
Ik zou het niet doen denk ik.
Lekker eerst een poos naar ringtraining en hem daar rustig aan alles laten wennen. Veel belonen voor goed gedrag zodat hij het showen op zich met iets leuks gaat associëren.
Volgend jaar als het zomerseizoen weer van start gaat zijn er ook clubmatches en shows die buiten gehouden worden, daar zou ik dan eerst eens een paar keer naartoe gaan. Veel meer ruimte voor mens en hond, en niet zo'n bedompte donkere hal om in te moeten showen.
Mijn honden vinden het nu nog steeds fijner om buiten geshowd te worden dan in een hal, en dat is in de ring duidelijk aan ze te zien. En dat terwijl ze allebei al heel wat ervaring hebben (en niet bang zijn van andere honden).
Lekker eerst een poos naar ringtraining en hem daar rustig aan alles laten wennen. Veel belonen voor goed gedrag zodat hij het showen op zich met iets leuks gaat associëren.
Volgend jaar als het zomerseizoen weer van start gaat zijn er ook clubmatches en shows die buiten gehouden worden, daar zou ik dan eerst eens een paar keer naartoe gaan. Veel meer ruimte voor mens en hond, en niet zo'n bedompte donkere hal om in te moeten showen.
Mijn honden vinden het nu nog steeds fijner om buiten geshowd te worden dan in een hal, en dat is in de ring duidelijk aan ze te zien. En dat terwijl ze allebei al heel wat ervaring hebben (en niet bang zijn van andere honden).
- ladybird
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
- Contacteer:
Volgens mij is dit een topic uit 2008
Ik denk dat de bedoelde clubmatch wel is geweest inmiddels.

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
ladybird schreef:Volgens mij is dit een topic uit 2008Ik denk dat de bedoelde clubmatch wel is geweest inmiddels.
Karen had het topic opgerakeld en ik ging er daarna zonder verder naar data te kijken nog serieus op in ook.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
in janauari die weer dus het is weer actueelladybird schreef:Volgens mij is dit een topic uit 2008Ik denk dat de bedoelde clubmatch wel is geweest inmiddels.
Jan

- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
janinca2002 schreef:in janauari die weer dus het is weer actueelladybird schreef:Volgens mij is dit een topic uit 2008Ik denk dat de bedoelde clubmatch wel is geweest inmiddels.

Groetjes, Karen