Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

kvv combineren met niet compleet

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

kvv combineren met niet compleet

Ongelezen bericht door EstherK »

Voor de mensen die KVV voeren:

Geven jullie dagelijks hetzelfde of variëren jullie in smaken?

Wij geven ongeveer 70% compleet (smuldier vlees compleet en pens compleet)
en 30 % overig (kop-, hals- en spierrundvlees, lamshartblokjes en kip)

De redenen:
-Onze honden houden van afwisseling
-In beide compleetversies zit orgaanvlees en we willen we niet alleen maaltijden met orgaanvlees geven.
-We willen niet alleen maar rundvlees geven

We hebben gekozen voor smuldier omdat we 2 kilo vlees per dag geven (Benthor 800 gram en Iarik 1200 gram) en de andere merken dan wel erg prijzig zijn.
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Hier krijgen ze niet iedere dag hetzelfde. Ik probeer zoveel mogelijk te barfen maar geef ze ook kvv compleet tussendoor zodat ik zeker weet dat ze alles binnen krijgen.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Als ik Smuldier geef meng ik pens en compleet vlees door elkaar.Daarbuiten krijgen ze dan barfspul.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Muis..
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder, een X-Windhond en een Galgo
Contacteer:

Ongelezen bericht door Muis.. »

Hier krijgen ze smuldier ( rund, pens, hart en kip, de compleet versie wordt hier niet verkocht :19: ) en rodi ( compleet).
Ze krijgen iedere dag iets anders.
wen
Zeer actief

Ongelezen bericht door wen »

Ik wissel veel kvv soorten met elkaar af. Ze krijgt afwisselend CB, smul,
rodi haaksbarf enzo.
En tussendoor een maaltijd waar ze wat meer haar best op moet doen.. zoals ribbetjes en nekken
en probeer daar dan diersoorten voor te gebruiken die niet in kvv zit.
Afbeelding
_diva_
Zeer actief

Ongelezen bericht door _diva_ »

Ik verschil de merken maar ook de soorten elke dag af ik eet ook niet elke dag hetzelfde :mrgreen: :pffff:
Madelief
Zeer actief
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Madelief »

Hier ook afwisselen van smaken.

Ik geef als hoofdmoot KIVO,zeker ook niet duur en ze doet het er goed op, maar geef wekelijks ook smuldier en Rodi. Heb ook een paar pakken Duck geprobeerd, maar ik vind het net karton! (Maar Yanthe vindt het wel erg lekker hoor).
Binnenkort ga ik nog meer afwisselen met wat barfdingetjes, maar ga wel proberen dat ook toch "compleet" te voeren, zéker zolang ze niet uitgegroeid is! Z eheeft van de week haar eerste kipvleugel zonder problemen gegeten (en verwerkt ;-))
Haaksbarf en CB lijkt me ook wel wat, maar ik moet even erg op de centjes letten ;-)
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
naomi
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door naomi »

iK GEEF HIER OOK SMULDIER EN RODI COMPLEET,EN DAARNAAST GEEF IK 4 MAALTIJDEN PW ,SPIERSNIPPERS ,NEKKEN, KARKAS ,ANTILOOP OF SPRINGBOK OF ANDERVLEES.
eN ZE VINDEN ALLES LEKKER.
groetjes Naomi1 en een poot van Doeska
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Hier barfen ze, Sammie Hoesseinie eet smuldier, duck of carnibest en soms krijgt de rest ook gewoon kvv. Wel heel veel afwisseling binnen hun voeding :ok:
Overigens zijn ze hier gek op smuldier :wink:
Suzan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suzan »

Ik ben 2 kilo kvv per dag nodig voor de honden. Naast smuldier compleet krijgen ze duck, energique, carnibest en af en toe rodi. Ik gebruik 800 gram smuldier compleet op een dag en de rest bestaat uit een of twee van de andere merken, ook compleet. Af en toe krijgen de honden wat enkelvoudigs zoals kip of hart of afgeprijsd vlees van bv ah.
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Joera »

meestal krijgt onze pup gewoon 2 x per dag een bakje smuldier compleet, soms een andere dag 1 x de pens of kip. maar ik probeer zoveel mogelijk compleet te geven, sowieso 1 maal per dag.
verder krijgt hij ook wel kuikenbouten, kippenlever, mergpijp of iets in die richting, maar dat is dan alleen extra en niet in plaats van zijn voer.
ook ter afwisseling wel eens haaksbarf of rodi.
Afbeelding
bernersennenfan
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door bernersennenfan »

Hier weer anders; ik geef farmfood als brok omdat deze goed te combineren is met kvv en barf, ik geef 2 dagen in de week kvv of barf en kan dit dus 'niet compleet' geven op deze dagen omdat het er zo weinig zijn. Dus de ene keer kippenekken/karkassen, kopvlees, pens etc etc.

Het liefst gaf ik ze helemaal kvv/barf, maar Rascha gaat er te vaak van overgeven, ik krijg hem er niet helemaal aan. Vaak geprobeerd door ook langzaam op te bouwen en dagen achtereen te doen, maar dat werkt bij hem niet meer. Nebla heeft 2 jaar op kvv/barf gestaan en daar deed ze het super op! Bob ook.
Maar ik probeer het zo, zodat iedereen tevreden is. En zo gaat het prima en houdt Rascha het ook binnen.
Voor altijd in ons hart..In loving memory Bob 06/12/2002-11/5/2007
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Esther, ik zou - als ik jou was - die 30% niet-compleet toch wat anders invullen. De meeste kvv's bestaan voornamelijk uit rund en kip. Daar zou ik dan niet meer voor kiezen. Het maakt je menu toch wat eenzijdig.
Wat dan wel: (vette) vis zoals zalm, sardientjes, panharing of makreel, een eitje of twee (rauw met schil) en verder zou ik kiezen voor diersoorten als geit, lam, paard, eend of wild (haas, konijn, hert). En dan vooral spiervlees of spiervlees met bot. Omdat je idd genoeg orgaan geeft met 70% compleet.
Afbeelding
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Rami schreef:Esther, ik zou - als ik jou was - die 30% niet-compleet toch wat anders invullen. De meeste kvv's bestaan voornamelijk uit rund en kip. Daar zou ik dan niet meer voor kiezen. Het maakt je menu toch wat eenzijdig.
Wat dan wel: (vette) vis zoals zalm, sardientjes, panharing of makreel, een eitje of twee (rauw met schil) en verder zou ik kiezen voor diersoorten als geit, lam, paard, eend of wild (haas, konijn, hert). En dan vooral spiervlees of spiervlees met bot. Omdat je idd genoeg orgaan geeft met 70% compleet.
Bedankt voor de tips :ok:
Ik zal eens kijken of we vis kunnen introduceren. Een rauw ei geven we regelmatig. We geven al lamshart en kip (omdat smuldier compleet alleen rundvlees is). Die andere beesten moet ik even gaan zoeken hoe dit eventueel in te vullen is. :mrgreen:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

EstherK schreef:
Rami schreef:Esther, ik zou - als ik jou was - die 30% niet-compleet toch wat anders invullen. De meeste kvv's bestaan voornamelijk uit rund en kip. Daar zou ik dan niet meer voor kiezen. Het maakt je menu toch wat eenzijdig.
Ik zal eens kijken of we vis kunnen introduceren. Een rauw ei geven we regelmatig. We geven al lamshart en kip (omdat smuldier compleet alleen rundvlees is). Die andere beesten moet ik even gaan zoeken hoe dit eventueel in te vullen is. :mrgreen:
Rauwe vis lusten ze hier niet graag en dat vervang ik dan vaak door blikjes sardines.Gaat er in als koek!
Als je een Islamitische winkel in de buurt hebt of er makkelijk kunt komen kun je daar heel goed terecht voor kip,geit enz.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

EstherK schreef:
Aha, ik dacht dat er ook kip door de compelte versie van Smuldier ging. Maar als dat niet zo is, is kip bijvoeren natuurlijk hartstikke goed. Eitjes geven ook prima!
Als je nou nog de lamshart af en toe zou kunnen vervangen voor snijdsels van lam of - in het voorjaar - hele jonge lamsribben en af en toe een vet visje geeft, dan ziet je al heel goed hoor. Dan geef je 4 diersoorten (vis tel ik mee) en je zorgt voor wat extra spiervlees en/of vleesbot. Lijkt me prima. :ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”