Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
vacht verkleuring en verandering
Moderator: moderatorteam
- jemmeke
- Vaste gebruiker
vacht verkleuring en verandering
Mijn kleinste hondje heeft sinds enkele maanden op zijn rug, in zijn nek en tussen zijn schouderbladen, een grote plek waar zijn haarstructuur veranderd en de kleur enkele tinten donkerder van is. Hij heeft normaal blond ietwat krullend haar terwijl deze plek geen krulhaar heeft en bruin is. Hoe kan zo iets ineens ontstaan? Hij is 5 jaar oud en niet gecastereerd. Heeft iemand hier ervaring mee? 

- suzan25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog
- jemmeke
- Vaste gebruiker
Nee, hij heeft dit jaar nog geen druppels tegen vlooien of teken gehad. Ik heb net nog wat zitten googlen en kwam hier iets tegen over schildklier en vachtverandering i.v.m. problemen in de hormoonhuishouding. Ik denk dat ik mijn DA toch nog eens een bezoekje ga brengen. Want zijn eetlust is de laatste drie weken ineens behoorlijk aan het verminderen. Er klopt duidelijke iets niet met mijn kereltje. Ik heb vorige week zijn urine al laten onderzoeken en dit was oké. Ik denk dat ik toch zijn bloed laat onderzoeken anders blijf ik maar gissen. Een ding is duidelijk en dat is dat hij niet lekker in zijn velletje zit en ik wil weten wat het is.suzan25 schreef:Sommige honden kunnen ook vachtverandering krijgen van vlooien- tekendruppels in de nek. Ik weet niet of je die druppels geeft in de nek/schouderbladen anders zou dit het misschien kunnen zijn.

- Does
- Zeer actief
[quote="jemmeke Ik denk dat ik mijn DA toch nog eens een bezoekje ga brengen. Want zijn eetlust is de laatste drie weken ineens behoorlijk aan het verminderen. Er klopt duidelijke iets niet met mijn kereltje. [/quote]
Ik zou het gevoel dat je nu hebt ook serieus nemen en even terug gaan naar de DA. Al is het maar eventueel ter geruststelling
.
Ik zou het gevoel dat je nu hebt ook serieus nemen en even terug gaan naar de DA. Al is het maar eventueel ter geruststelling