Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
immunotherapie alergiese hond
Moderator: moderatorteam
-
kasparonda
- Vaste gebruiker
immunotherapie alergiese hond
Hallo,
Mijn Jack russel, heeft waarschijnlijk atopie, het is moeilijk hem te testen op dit moment omdat hij aan de prednison zit.
Zonder prednison krabt hij zich alles kapot.
Maar prednison op lange termijn is ook niet echt de oplossing.
Er ligt misschien nog een optie open die enkele maanden duurt en dit is immunotherapie waarbij de desbetreffende stof waarvoor hij allergies is ingespoten wordt met steeds langere tussenpozen en grotere hoeveelheden.
Wie heeft hier ervaring mee en wat zijn die ervaringen?
15 september komt mijn dierenarts terug van vakantie en dan gaan we het erover hebben.
Mijn Jack russel, heeft waarschijnlijk atopie, het is moeilijk hem te testen op dit moment omdat hij aan de prednison zit.
Er ligt misschien nog een optie open die enkele maanden duurt en dit is immunotherapie waarbij de desbetreffende stof waarvoor hij allergies is ingespoten wordt met steeds langere tussenpozen en grotere hoeveelheden.
15 september komt mijn dierenarts terug van vakantie en dan gaan we het erover hebben.
-
aschra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Franse bulldog
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
- Aantal honden: 1
- mercedes2803
- Zeer actief
Re: immunotherapie alergiese hond
Wij doen dit met Rimpel, het heet hyposensibilisatiekuur, het heet wel leuk kuur maar in principe is het levenslang.kasparonda schreef:Hallo,
Ik durf te zeggen dat het hier voor mijn gevoel 50-75 % werkt, daarnaast ondersteunen we dus met een minimale hoeveelheid prednison. (2.5 mg = half tabletje in ons geval om de drie dagen zo'n beetje)
Ik smeer hem ook in met vaseline op droge plekjes en daarnaast spray ik ze hierin met een tea tree mengsel om vlooien weg te houden omdat Rimpel een vlooien allergie heeft.
De aanloop is niet echt goedkoop, maar ik betaal nu 80 euro voor vloeistof waar ik ruim een half jaar mee vooruit kan.
Ik laat een ander prikken want zelf durf ik het niet
Wij zijn er nu een krappe twee jaar mee bezig.
Als je na de opstart fase (die vaak een paar maanden duurt) echt totaal geen effecht ziet zou ik ermee stoppen en dat zal de DA waarschijnlijk ook wel zeggen.
het is wel het mooist als je aan het hyposensibiliseren bent je geen tot zo weinig mogelijk pred geeft om te kunnen beoordelen of het spul wat doet.
maar als het niet anders is dan is het niet anders..
Rimpel heeft in de opstart fase praktisch geen pred gehad maar toch ook tussendoor weleens halfjes of hele als het niet te doen was.
Je hebt gewoon weinig keus dat aangaand...ook al zit je in dat traject, je kunt je hond zichzelf niet compleet kapot laten krabben tot het bloed aan de muur zit.
-
kasparonda
- Vaste gebruiker
Het is idd zo dat de hond 6weken van de prednison moet zijn volgens mijn dierenarts, zij had het lab gevraagd en zij zeiden minimaal 4 weken.
Maar al binnen twee weken na stoppen met de prednison krabte hij zich helemaal kapot.
Dat met die uierzalf vind ik ook een goede tip.
Ik ben inmiddels behoorlijk radeloos, ben eigenlijk al jaarlijks aan het dubben (seizoen mei-augustus) maar dit jaar ben ik al van mei aan het doktoren en augustus is al geweest maar de jeuk is lang niet weg.
Dus hebben we kans dat het nu niet meer seizoensgebonden is.
Hij krijgt nu al enkele weken hills z/d van de dierenarts om te kijken of het een voedselallergie kan zijn.
Ik weet dat ik het 6 weken aan moet kijken voor er reslutaat te zien valt maar ik zie geen resultaat en nu zakt de moed echt in mijn schoenen.
Ik heb er ook al eens aan gedacht om gewoon verder te gaan met de prednison en de hills brokken, maar van de ene kant wil ik ook dingen proberen.
Alleen als ik vertel dat ik vanaf mei al 500 euro lichter ben van alleen proberen, dan krab ik me toch even op mijn hoofd.
Ik zou het allemaal minder erg vinden als er een wondermiddel is, dat echt werkt.
Maar al binnen twee weken na stoppen met de prednison krabte hij zich helemaal kapot.
Dat met die uierzalf vind ik ook een goede tip.
Ik ben inmiddels behoorlijk radeloos, ben eigenlijk al jaarlijks aan het dubben (seizoen mei-augustus) maar dit jaar ben ik al van mei aan het doktoren en augustus is al geweest maar de jeuk is lang niet weg.
Dus hebben we kans dat het nu niet meer seizoensgebonden is.
Hij krijgt nu al enkele weken hills z/d van de dierenarts om te kijken of het een voedselallergie kan zijn.
Ik weet dat ik het 6 weken aan moet kijken voor er reslutaat te zien valt maar ik zie geen resultaat en nu zakt de moed echt in mijn schoenen.
Ik heb er ook al eens aan gedacht om gewoon verder te gaan met de prednison en de hills brokken, maar van de ene kant wil ik ook dingen proberen.
Alleen als ik vertel dat ik vanaf mei al 500 euro lichter ben van alleen proberen, dan krab ik me toch even op mijn hoofd.
Ik zou het allemaal minder erg vinden als er een wondermiddel is, dat echt werkt.
-
aschra
- Zeer actief
-
kasparonda
- Vaste gebruiker
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- mercedes2803
- Zeer actief
als je hondje een mijtenallergie heeft (meelmijt wel teverstaan) zul je op de Hills niets merken nee...
meelmijt zit op droogvoer namelijk...
k ben geen voortstander van dieeten met hyper de pieper super sonische brokken die zogenaamd het wonder moeten zijn en ook elimineren met struisvogel of geit vind ik persoonlijk dwaasheid ten top.
Rimpel heeft geen mijten allergie maar zit desondanks toch op rauw vers (vlees, botten etc)
wat je in ieder geval kunt doen om te kijken of er verschil is, is de brokken goed natmaken zodat de meelmijt er grotendeels af is.
Zelf ben ik dit traject van dieeten en brokken niet doorgeweest, ik heb meteen gevraagd om een bloedtest en heb die ook gekregen.
meelmijt zit op droogvoer namelijk...
k ben geen voortstander van dieeten met hyper de pieper super sonische brokken die zogenaamd het wonder moeten zijn en ook elimineren met struisvogel of geit vind ik persoonlijk dwaasheid ten top.
Rimpel heeft geen mijten allergie maar zit desondanks toch op rauw vers (vlees, botten etc)
wat je in ieder geval kunt doen om te kijken of er verschil is, is de brokken goed natmaken zodat de meelmijt er grotendeels af is.
Zelf ben ik dit traject van dieeten en brokken niet doorgeweest, ik heb meteen gevraagd om een bloedtest en heb die ook gekregen.
- M@scha
- Zeer actief
- mercedes2803
- Zeer actief
ik hoefde helemaal niet te weigerenmassam schreef:mercedes2803 schreef:
idem hier, helaas heeft het niks geholpen, maar ik heb geweigerd van die rare brokken te kopen.
Toen ik met Rimpel bij de DA kwam en zei dat ik een bloedtest wilde zei ze alleen nog zachtjes dat dat niet het normale traject is, maar dat ze wist dat ik toch geen brokken wilde proberen dus dat we de test zouden doen.
In de keren daarvoor dat we het er al eens over gehad hadden heb ik dat denk ik wel duidelijk gemaakt door met een scheef hoofd te praten over super sonische hieper de pieper brokken hahahahaha.
Bij mij was het geen enkel probleem dat ik de bloedtest wilde terwijl ik nooit geelimineerd heb en nooit brokken geprobeerd heb
Maar dat komt grotendeels omdat ik een goede verstandhouding met mijn beide DA;s heb...
Ik hoor maar al te vaak van mensen dat ze niet serieus genomen worden en niet krijgen waar ze om vragen en na een vreselijk interessant verhaaltje met allerlei interssante benamingen verlaten ze de toko TOCH met een zak vol brokken.
Jammer dat veel DA's toch nog zo eigenwijs zijn
- M@scha
- Zeer actief
ik heb wel ge-elimineert maar wel met rauw.
mijn DA kende ons nog niet dus wist niet hoe wij met de honden werkten. ik kwam daar namelijk met een hond die door de vorige DA volgepropt was met Prednisonachtig iets (dexamethason) want dat zou helpen tot ik erachter kwam wat ik hem gaf
toen zijn we dus meteen naar een ander gegaan die keihard aan het werk gegaan zijn en zelf begon over vlees eliminatie en niet over brokken, weigeren was dus een beetje overdreven van mij
achteraf is het logisch dat niks hielp... de bloedtest gaf alleen kleine beestje allergieen aan en hij bleef daardoor zijn voer gewoon krijgen en hij is dus allergisch voor vlees dus dat was nooit gelukt op die manier
mijn DA kende ons nog niet dus wist niet hoe wij met de honden werkten. ik kwam daar namelijk met een hond die door de vorige DA volgepropt was met Prednisonachtig iets (dexamethason) want dat zou helpen tot ik erachter kwam wat ik hem gaf
achteraf is het logisch dat niks hielp... de bloedtest gaf alleen kleine beestje allergieen aan en hij bleef daardoor zijn voer gewoon krijgen en hij is dus allergisch voor vlees dus dat was nooit gelukt op die manier

-
kasparonda
- Vaste gebruiker
- M@scha
- Zeer actief
-
kasparonda
- Vaste gebruiker
-
aschra
- Zeer actief
-
Reini
- Zeer actief
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Ik heb dat altijd een veel te optimistisch getal gevonden. Inmiddels zijn er al heel wat trimsalonklanten (ik trim veel westies) het traject door geweest en ik kan me er geeneen bedenken waar het echt geholpen heeft. Maar ja, je kunt de mensen niet bij voorbaat stoppen want 'ze willen alles proberen' en dat begrijp ik ook wel. Alleen had ik hele leuke vakanties kunnen houden van het geld wat zij uitgaven voor niks....Reini schreef:Hier hetzelfde, heeft niks geholpen helaas. De dermatoloog vertelde mij toendertijd dat het slagingspercentage 70% is.massam schreef:bij sam heeft de desensibilisatie (is hetzelfde) niks geholpen
-
Reini
- Zeer actief
Ik ken persoonlijk ook geen succesverhalen, behalve dan dat Hilje met Rimpel een balans heeft gevonden maar zij geeft er ook nog prednison bij. Mijn eigen dierenarts kent ook weinig succesverhalen, bij de meeste honden werkt het niet. De keus om het toch maar te proberen is echter zo gemaakt want zoveel alternatieven zijn er niet en je hond zal maar nèt bij de succesverhalen zitten.Rosita Compagner schreef:Ik heb dat altijd een veel te optimistisch getal gevonden. Inmiddels zijn er al heel wat trimsalonklanten (ik trim veel westies) het traject door geweest en ik kan me er geeneen bedenken waar het echt geholpen heeft. Maar ja, je kunt de mensen niet bij voorbaat stoppen want 'ze willen alles proberen' en dat begrijp ik ook wel. Alleen had ik hele leuke vakanties kunnen houden van het geld wat zij uitgaven voor niks....Reini schreef:Hier hetzelfde, heeft niks geholpen helaas. De dermatoloog vertelde mij toendertijd dat het slagingspercentage 70% is.massam schreef:bij sam heeft de desensibilisatie (is hetzelfde) niks geholpen
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07

-
kasparonda
- Vaste gebruiker
Ik ben op dit moment een beetje op de altenatieve toer, maar ben behoorlijk radeloos.
Het leek een week heel goed te gaan om vervolgens eens zo erg terug te komen.
Op dit moment is het zo erg dat hij niet eens meer goed wil eten, hij is zich alles kapot aan het krabben.
Zo komen we ook nooit aan testen toe, want hij krijgt nog steeds 1 tablet prednison per dag en zelfs daar krijgt hij het nu zo erg doorheen.
Morgen bel ik zowiezo weer de dierenarts en anders wil ik toch echt eerst eens vers vlees gaan proberen waarschijnlijk, ik weet het niet meer.
Ik kan nu niet meer gaan doen dan dingen uitproberen.
Maar met dat vers vlees ik heb geen idee hoe dat moet en welke samenstelling en van barfplaats wordt ik niet veel wijzer.
Het leek een week heel goed te gaan om vervolgens eens zo erg terug te komen.
Op dit moment is het zo erg dat hij niet eens meer goed wil eten, hij is zich alles kapot aan het krabben.
Zo komen we ook nooit aan testen toe, want hij krijgt nog steeds 1 tablet prednison per dag en zelfs daar krijgt hij het nu zo erg doorheen.
Morgen bel ik zowiezo weer de dierenarts en anders wil ik toch echt eerst eens vers vlees gaan proberen waarschijnlijk, ik weet het niet meer.
Ik kan nu niet meer gaan doen dan dingen uitproberen.
Maar met dat vers vlees ik heb geen idee hoe dat moet en welke samenstelling en van barfplaats wordt ik niet veel wijzer.
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Om de dag 2 tabletten pred. is beter dan iedere dag eentje. De gedachte erachter is dat dan om de dag zijn eigen bijnieren ook nog wat doen ipv volledig 'overruled' te worden. Voedingsallergie reageert niet op prednison dus die test heb je al gedaan.
Vers voeren gaat jouw hond meer weerstand geven en zijn lichaam meer mogelijkheden om z'n allergie zelf het hoofd te bieden doordat hij zijn voedingsstoffen kan halen uit vlees. Vlees is hetgeen waarvoor zijn maag- en darmstelsel gemaakt is. Verwacht er verder vooral geen wonderen van.
Hoe vaak wordt je hond gewassen?
Vers voeren gaat jouw hond meer weerstand geven en zijn lichaam meer mogelijkheden om z'n allergie zelf het hoofd te bieden doordat hij zijn voedingsstoffen kan halen uit vlees. Vlees is hetgeen waarvoor zijn maag- en darmstelsel gemaakt is. Verwacht er verder vooral geen wonderen van.
Hoe vaak wordt je hond gewassen?
-
kasparonda
- Vaste gebruiker
Ik was hem eigenlijk normaal niet zo vaak maar op het moment wordt hij met speciale shampoo gewassen van de dierenarts allermyl.
En dat gebeurd zo 1x per week als hij erge jeuk heeft, dus hij is gister weer eens gewassen.
Op het moment gaat het gelukkig weer wat beter, dus als dat zo blijft gaan we proberen af te bouwen.
Ik wil alsnog die test laten doen zo gauw het zou gaan en dan die hypokuur proberen.
En dat gebeurd zo 1x per week als hij erge jeuk heeft, dus hij is gister weer eens gewassen.
Op het moment gaat het gelukkig weer wat beter, dus als dat zo blijft gaan we proberen af te bouwen.
Ik wil alsnog die test laten doen zo gauw het zou gaan en dan die hypokuur proberen.
-
kasparonda
- Vaste gebruiker