Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

niet steunen op achterpoot

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Brigitte30
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso
Aantal honden: 1

niet steunen op achterpoot

Ongelezen bericht door Brigitte30 »

Sinds woensdag steunt Jaap niet of nauwelijks op zijn achterpoot. En als hij een tijdje heeft geslapen en hij staat op, kreupelt hij een beetje, maar dat is naar een paar passen weer over.
Hij heeft woensdag nog wel gespeeld met andere honden, maar ik heb niet gezien dat hij zich verstapt heeft ofzo.

Jaap is een bullmastiff en nu 4 en een halve maand oud.

Sinds ik het ontdekt heb, hou ik hem rustig (niet spelen, aangelijnd wandelen, etc). Maar helaas nog geen verbetering.

Om eerlijk te zijn maak ik me zorgen (die enge HD etc). Herkennen jullie dit misschien en wellicht ideeen wat het zou kunnen zijn.
En is Jaap nog te jong om tekenen van HD te laten zien?

Maandagavond heb ik een afspraak met dhr Strikkers in Sleeuwijk.
bulletjebe
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulletjebe »

Er is zoveel mogelijk, maar je gaat al naar de DA dus die zal het wel zien verwacht ik. Er kan van alles zijn: verstapt, sneetje in zijn voetkussen, kruisband gescheurd, groeipijn. Op een foto is iig HD of groeipijn zichtbaar.

Niet leuk als zo'n jonkie pijn heeft, rustig houden tot aan maandagavond is wel goed, sterkte ermee!
Brigitte30
Zeer actief

bulletjebe schreef:Er is zoveel mogelijk, maar je gaat al naar de DA dus die zal het wel zien verwacht ik. Er kan van alles zijn: verstapt, sneetje in zijn voetkussen, kruisband gescheurd, groeipijn. Op een foto is iig HD of groeipijn zichtbaar.

Niet leuk als zo'n jonkie pijn heeft, rustig houden tot aan maandagavond is wel goed, sterkte ermee!
Dank je Marij. Ik weet eigenlijk ook wel dat ik moet afwachten tot de DA, maar stiekem hoop je op herkenning van mede-forummers.
bulletjebe
Zeer actief
Contacteer:

Brigitte30 schreef:
bulletjebe schreef:Er is zoveel mogelijk, maar je gaat al naar de DA dus die zal het wel zien verwacht ik. Er kan van alles zijn: verstapt, sneetje in zijn voetkussen, kruisband gescheurd, groeipijn. Op een foto is iig HD of groeipijn zichtbaar.

Dank je Marij. Ik weet eigenlijk ook wel dat ik moet afwachten tot de DA, maar stiekem hoop je op herkenning van mede-forummers.
Ja dat snap ik :wink: Natuurlijk maak je je zorgen, maar ik denk bij zo'n jonge pup toch eerder aan groeipijnen dan iets ernstigs.
Je moet nog even geduld hebben met je mannetje, maandag weet je meer :wink:
Brigitte30
Zeer actief

bulletjebe schreef:
Brigitte30 schreef:

Ja dat snap ik :wink: Natuurlijk maak je je zorgen, maar ik denk bij zo'n jonge pup toch eerder aan groeipijnen dan iets ernstigs.
Je moet nog even geduld hebben met je mannetje, maandag weet je meer :wink:
Dank je weer!
Morgen is het gelukkig al weer maandag.
Ik laat het hier weten.
Brigitte30
Zeer actief

Waarschijnlijk is Jaap verkeerd terecht gekomen met spelen, of snel gedraaid met lopen. Hij geeft nl. niet op een specifieke plek pijn aan. De da denkt dat het met ontstekingsremmers en rust weer snel beter moet gaan.

Volgende week donderdag hebben we weer een afspraak om e.e.a. te controleren, en als het nog niet beter gaat, worden er foto's gemaakt.

Al met al tot dusver het beste nieuws dat we konden krijgen.
bulletjebe
Zeer actief
Contacteer:

Gelukkig valt het allemaal mee! Gaat het al beter met zijn poot?
Bullenmama

Ongelezen bericht door Bullenmama »

Inderdaad goed nieuws, al had Strikkers het nodig gevonden om foto's te maken dan had hij dat meteen wel gedaan.
Het zijn ook zulke lompe honden he, zeker op die leeftijd.
Beterschap voor Jaap !
Brigitte30
Zeer actief

bulletjebe schreef:Gelukkig valt het allemaal mee! Gaat het al beter met zijn poot?
Jammer genoeg nog geen verbetering te zien. Maar hopelijk komt daar snel verandering in.
Brigitte30
Zeer actief

Bullenmama schreef:Inderdaad goed nieuws, al had Strikkers het nodig gevonden om foto's te maken dan had hij dat meteen wel gedaan.
Het zijn ook zulke lompe honden he, zeker op die leeftijd.
Beterschap voor Jaap !
Dank je wel!
Brigitte30
Zeer actief

Na 2 weken rust is maar een klein beetje verbetering te zien. Dus vanochtend toch foto's laten maken. Voor mijn eigen rust ook meteen de ellebogen mee laten nemen (zijkanten), en gelukkig mooie heupen, ellebogen en rug!

Komt het er dus op neer dat Jaap een blessure heeft in zijn rug, die zorgt ervoor dat een bepaalde zenuw nauwelijks reageert. Dit gaat weer over met rust en Caprodyl.

Al en met al een opgeluchte Brigitte
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Brigitte30 schreef:Na 2 weken rust is maar een klein beetje verbetering te zien. Dus vanochtend toch foto's laten maken. Voor mijn eigen rust ook meteen de ellebogen mee laten nemen (zijkanten), en gelukkig mooie heupen, ellebogen en rug!

Komt het er dus op neer dat Jaap een blessure heeft in zijn rug, die zorgt ervoor dat een bepaalde zenuw nauwelijks reageert. Dit gaat weer over met rust en Caprodyl.

Gelukkig maar Brigitte. :ok:
Meid, het zit je niet echt mee hé wat betreft euveltjes van de hondjes.
sterkte met alles! :ok:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Brigitte30
Zeer actief

wendy71 schreef:
Brigitte30 schreef:Na 2 weken rust is maar een klein beetje verbetering te zien. Dus vanochtend toch foto's laten maken. Voor mijn eigen rust ook meteen de ellebogen mee laten nemen (zijkanten), en gelukkig mooie heupen, ellebogen en rug!

Gelukkig maar Brigitte. :ok:
Meid, het zit je niet echt mee hé wat betreft euveltjes van de hondjes.
sterkte met alles! :ok:
Dank je wel Wendy!
Ik vind het zo sneu voor Roxy en Jaap. Nu dan weer met Roxy voor de schildklier en dan maar hopen dat daarna de honden vrolijk en zonder beperkingen kunnen rennen en gek doen.
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Ja, dat kan ik begrijpen..
Niks zo vervelend als er iets met de beestjes aan de hand is.
Ik hoop dat Roxy's problemen ook snel oplossen. :wink:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”