Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Parvo bij pups
Moderator: moderatorteam
- dragonsstarr
- Zeer actief
- Contacteer:
Parvo bij pups
Daarnet belde mijn da, er is vorige een pupje gestorven in mijn nest en er zijn er nog 2 ziek. Ik heb de zieke pup meegenomen naar mijn da en op laten sturen voor autopsie, nu is er uitgekomen dat ie is overleden aan Parvo..... Kan wel janken, vind het verschrikkelijk ! De definitieve uitslag krijg ik as maandag maar voor mij is het ook al duidelijk. Wie heeft hier ervaring mee binnen een nest pups ?? de zieke pups krijgen al antibiotica, al een langere tijd al. Ben zo bang dat die 2 het ook niet redden, heb totaal geen ervaring met die ziekte. Dus hoop dat er iemand is die evt nog tips kan geven.
Groetjes Priscilla
Mis je lieve luna.......
8-11-2002 - 8-8-2004
Legend Of The Starr DayDream

Mis je lieve luna.......
8-11-2002 - 8-8-2004

- little-wolf
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
1 keer een pup gehad die dit tijdens transport naar de VS heeft op gelopen (geen enkele andere pup nl ziek en de ziekte openbaarde zich pas nadat de pup 7 dagen daar was (incubatie tijd is 5-7 dagen zei hun DA), t enige dat die pup anders heeft gehad dan de andere pups is 1 nachtje op een overstap met vliegen, dus helaas daar opgelopen denk / vrees ik.
die dame hebben ze gered met een bloedtransfusie, maar was wel in de VS en weet dus verder niet of dat hier ook gebruikelijk is...
die dame hebben ze gered met een bloedtransfusie, maar was wel in de VS en weet dus verder niet of dat hier ook gebruikelijk is...
-
Freggel16
- Zeer actief
- Contacteer:
-
jores
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
- Contacteer:
wat vreselijk, heel veel sterkte
groetjes Annemie
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
- dragonsstarr
- Zeer actief
- Contacteer:
Bedankt voor de reacties !! het is echt wel verschrikkelijk. Zo erg als ik die 2 zieke dames zie liggen
Moet zeggen dat ze het nog wel goed doen, want ze hebben het dan al een paar weken. Ik heb een nest van 8 pups, 5 zijn gezond en nu 2 zieke. Ik vermoed dat ik een lichte variant heb want eerst stonden ze allemaal aan de diaree en braken deden ze niet. Een 3 weken geleden waren er andere pups zieker als die 2 die nu ziek zijn, maar daar zie je dus helemaal niks meer aan, eten spelen en doen alles perfect.
Ik ben altijd zo voorzichtig met mijn nesten, en toch heb ik het nu
wat een ellende is dat zeg, hoop niet dat mijn volwassen honden het kunnen krijgen. Zijn allemaal goed geent dus zou niet moeten kunnen. Het blijft ook zeker een half jaar in me huis hangen, ben ik mooi klaar mee .... Heb er altijd veel over gelezen en nu treft het mezelf 
Ik ben altijd zo voorzichtig met mijn nesten, en toch heb ik het nu
Groetjes Priscilla
Mis je lieve luna.......
8-11-2002 - 8-8-2004

Mis je lieve luna.......
8-11-2002 - 8-8-2004

-
Freggel16
- Zeer actief
- Contacteer:
@ Dragonsstarr: Je hebt het over een lichte variant, bedoel je daarmee corona?
Freggel heeft corona gehad toen ze een week of 10 was en is er doodziek van geweest, heeft op sterven na dood bij de da gelegen, maar is er helemaal bovenop. De overlevingskans ligt hier veel hoger dan bij Parvo.
Sterkte, ik hoop dat het met de andere 2 pups snel aan de betere hand gaat!!
Freggel heeft corona gehad toen ze een week of 10 was en is er doodziek van geweest, heeft op sterven na dood bij de da gelegen, maar is er helemaal bovenop. De overlevingskans ligt hier veel hoger dan bij Parvo.
Sterkte, ik hoop dat het met de andere 2 pups snel aan de betere hand gaat!!
Made bij *Jolanda*
Fabulous van hapschaarhove 20-03-2006
Diego Van de Wilde Havana 07-05-2007
Fabulous van hapschaarhove 20-03-2006
Diego Van de Wilde Havana 07-05-2007
- dragonsstarr
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja dat zou ook nog kunnen, heb het net opgezocht op internet. Mijn 2 zieke pups zijn totaal niet uitgedroogd en drinken juist erg goed, ze staan ook niet meer aan de diaree. Wel lopen ze wat kreupel maar dat hoort wel bij Parvo, kan het niet zo snel terug vinden bij Corona. Zo raar ook dat de rest wel aan de diaree heeft gestaan en een paar ervan mager waren maar het nu gewoon goed doen. De pups zijn nog wel erg mager maar volgens mij zijn ze iets dikker aan het worden, ik kook dagelijks verse kip en vis en rundvlees voor ze, zodat ze toch wat eten. Vis zijn ze dol op en dat gaat er ook goed in, ook krijgen ze smuldier/rodi of duck. Hoop dat die 2 het echt redden, en dat het uiteindelijk geen parvo is... krijg as maandag de definitieve uitslag van de autopsie, maar het staat al wel voor 99% zeker dat het parvo is...
Groetjes Priscilla
Mis je lieve luna.......
8-11-2002 - 8-8-2004

Mis je lieve luna.......
8-11-2002 - 8-8-2004

-
Freggel16
- Zeer actief
- Contacteer:
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
- dragonsstarr
- Zeer actief
- Contacteer:
Bedankt.
Ja de onlasting had wel een stinkgeur ja, in het begin stonden ze allemaal aan de diaree, echt heel erg, medicatie voor gehaald en ze waren er vanaf. Behalve de 3 zieke pups nu. Ze zijn ook niet uitgedroogd want ze drinken enorm goed. Vind het een raar ziekteverloop, toch een beetje anders als dat word omschreven. En normaal gaan er meer pups dood, en bij mij is het er tot nu toe maar 1.
Ja de onlasting had wel een stinkgeur ja, in het begin stonden ze allemaal aan de diaree, echt heel erg, medicatie voor gehaald en ze waren er vanaf. Behalve de 3 zieke pups nu. Ze zijn ook niet uitgedroogd want ze drinken enorm goed. Vind het een raar ziekteverloop, toch een beetje anders als dat word omschreven. En normaal gaan er meer pups dood, en bij mij is het er tot nu toe maar 1.
Groetjes Priscilla
Mis je lieve luna.......
8-11-2002 - 8-8-2004

Mis je lieve luna.......
8-11-2002 - 8-8-2004

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
-
bulletjebe
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bullmastiff
- Contacteer:
- dragonsstarr
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoop maar dat je het nooit meemaakt, had ook nooit gedacht dat het mij zou overkomen daar ik altijd erg voorzichtig ben. Was verschrikkelijk om te zien toen er een dode pup van 8 weken tussen de 2 levende lag.
Ik vermoed dat het van het bos vandaan komt, ik woon in/bij het bos.
Weet iemand of de pups ook snotneuzen kunnen krijgen, een teef doet het erg goed is lekker dik aan het worden en is speels en vrolijk maar een blijft wat somber een ademt sneller en heeft een snotneus gekregen, ik ben echt bang dat ze het niet zal redden...
Hun uitwerpselen stinken behoorlijk en zijn erg donker, maar er zit geen bloed bij en het is vast. Vandaag zou mijn da bellen met de definitieve uitslag, ben erg benieuwd !
Weet iemand of de pups ook snotneuzen kunnen krijgen, een teef doet het erg goed is lekker dik aan het worden en is speels en vrolijk maar een blijft wat somber een ademt sneller en heeft een snotneus gekregen, ik ben echt bang dat ze het niet zal redden...
Hun uitwerpselen stinken behoorlijk en zijn erg donker, maar er zit geen bloed bij en het is vast. Vandaag zou mijn da bellen met de definitieve uitslag, ben erg benieuwd !
Groetjes Priscilla
Mis je lieve luna.......
8-11-2002 - 8-8-2004

Mis je lieve luna.......
8-11-2002 - 8-8-2004

-
bulletjebe
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bullmastiff
- Contacteer:
Ik kan je angst begrijpen, maar ik denk niet dat het van de parvo is.dragonsstarr schreef:Hoop maar dat je het nooit meemaakt, had ook nooit gedacht dat het mij zou overkomen daar ik altijd erg voorzichtig ben. Was verschrikkelijk om te zien toen er een dode pup van 8 weken tussen de 2 levende lag.Ik vermoed dat het van het bos vandaan komt, ik woon in/bij het bos.
De twee pups hebben waarschijnlijk op het moment wel een wat zwakkere weerstand als onder normale omstandigheden. Ik heb voor snotneuzen altijd Echinaforce druppels van dr. Vogel om de weerstand wat op te krikken, zodat het niet erger wordt en ze krijgen dan honing of een kinderhoestdrankje.
Je zou eens kunnen vragen aan de DA of je ze zoiets mag geven, want het lijkt me eerder een verkoudheid of beginnende kennelhoest dan een symptoom van parvo.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
-
ellyenrob
- Zeer actief
- Contacteer:
- Jeannet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie, schapendoes en een chodsky pes
- Aantal honden: 3
- dragonsstarr
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou een update...
Helaas is er vorig weekend een pupje nog overleden. Ik heb mijn da vorige week ook nog gesproken en het bleek geen parvo te zijn !! iis hadden ze vanuit de universiteit gezegd dat ze zagen dat het parvo was, maar microscopisch konden ze het er niet uit halen. Aan de ene kant maar goed ook. Het enigste wat ze hebben kunnen vinden is een flinke darminfectie. Wel erg want heb dit zo nog nooit meegemaakt
Gelukkig doet het 3e teefje het heel erg goed, ze is terug de oude aan het worden !!
Helaas is er vorig weekend een pupje nog overleden. Ik heb mijn da vorige week ook nog gesproken en het bleek geen parvo te zijn !! iis hadden ze vanuit de universiteit gezegd dat ze zagen dat het parvo was, maar microscopisch konden ze het er niet uit halen. Aan de ene kant maar goed ook. Het enigste wat ze hebben kunnen vinden is een flinke darminfectie. Wel erg want heb dit zo nog nooit meegemaakt
Groetjes Priscilla
Mis je lieve luna.......
8-11-2002 - 8-8-2004

Mis je lieve luna.......
8-11-2002 - 8-8-2004

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Contacteer: