Nou ik heb de uitslag, het waren inderdaad lymfeknopen. De laborant vond wel dat de cellen erg op elkaar leken, maar dat het moeilijk te zien was of het witte bloedcelkanker was. Om dat zeker te weten zouden ze een stukje weefsel helemaal weg moeten halen en onderzoeken.
De chirurg vond het zeer onwaarschijnlijk dat het wittebloedcelkanker zou zijn vanwege de nog jonge leeftijd van Gollum (2 jaar). Verklaringen waarom de lymfeknopen dan zo dik zijn vond hij ook allemaal onwaarschijnlijk
Ik zit nu te twijfelen wat te doen. Ga ik voor mijn eigen gemoedsrust een stukje weefsel weg laten halen en weer het risico van een narcose en de nare nasleep nemen? Of ga ik het nog een tijdje aankijken?
Ik neig eigenlijk naar het laatste. Gollum loopt ook al een tijdje te tobben met haar oren, -het is onwaarschijnlijk- maar misschien zijn de bultjes wel het gevolg van die oorontsteking. De chirurg zei zelf dat als je een keelontsteking hebt je lymfeklieren ook opzwellen.
En wat als het wel witte bloedcelkanker blijkt te zijn, valt er dan nog wat aan te doen? Dat ben ik vergeten te vragen. Als er namelijk weinig aan te doen valt hoeft er ook geen stukje weefsel weggehaald te worden.
Vragen, vragen.. Ik maak van de week wel een afspraak met mn nieuwe da, de gegevens van het labaratorium zouden worden doorgestuurd, dan kunnen we het er nog even over hebben.