(Over de Mechelaars en Hollanders overigens ook maar niet te spreken
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
dit is pas stellen....
Moderator: moderatorteam
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
dit is pas stellen....
ik weet niet of hij al ergens staat... anders doe ik er wel weer een slotje op... heb hem al een tijdje op mn hyves staan maar zeker na de diverse 'discussies' over de 2-deling van de Duitse herder in de andere topics staan er hier toch een aantal geweldige stellers tussen hoor...
)

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Gaia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xPuli
- Aantal honden: 1
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
je doet er alleen zo weinig aan... de mijne stelt ook als een kogel, en wat we er ook aan doen, hij gaat er eigenlijk alleen maar harder door stellen...Gaia schreef:Oef de meeste houd ik m'n hart voor vast. Dat kan gewoon niet goed gaan zo hard als die erin komen.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Gaia
- Zeer actief
-
Kimmie
- Maylala
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
- Aantal honden: 2
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
- Ellen.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel
Jezus een aantal maken zelfs een paar 3 dubbele salto's!
Ik vond het trouwens wel raar dat bij een stukje in het filmpje,
waarbij 5 honden op 1 pakwerker af moesten en hem moesten neerhalen,
ze allemaal net van te voren gemuilkorfd werden, hoort dat zo, want
dan komt het toch helemaal schuldig over, en denken de honden dat
het echt fout is.. als ik het zo goed zeg..
Of hoort dit zo? (*geen verstand ervan)
Ik vond het trouwens wel raar dat bij een stukje in het filmpje,
waarbij 5 honden op 1 pakwerker af moesten en hem moesten neerhalen,
ze allemaal net van te voren gemuilkorfd werden, hoort dat zo, want
dan komt het toch helemaal schuldig over, en denken de honden dat
het echt fout is.. als ik het zo goed zeg..
Of hoort dit zo? (*geen verstand ervan)
- Kaiou
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Barbet
Niet dat ik er verder iets meer mee heb dan ´jeetje, wat mooi om te zien´, maar ik ken een hond die zo een compleet verbrijzelde schouder heeft opgelopen.malinois schreef:je doet er alleen zo weinig aan... de mijne stelt ook als een kogel, en wat we er ook aan doen, hij gaat er eigenlijk alleen maar harder door stellen...Gaia schreef:Oef de meeste houd ik m'n hart voor vast. Dat kan gewoon niet goed gaan zo hard als die erin komen.
En op het moment dat het gebeurde had niemand iets in de gaten want hij ging gewoon door :N:. Pas na de oefening was duidelijk dat er iets verschrikkelijks aan de hand was. Hond zit nu met ijzerdraad in elkaar en kan in het geheel niet meer werken.....

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ja ik weet het maar nogmaals je doet er niets aan... het zit in de hond en hoe meer je er aan gaat sleutelen hoe harder hij gaat komen is mijn eigen ervaring... dus dan maar fingers crossed...Kaiou schreef:Niet dat ik er verder iets meer mee heb dan ´jeetje, wat mooi om te zien´, maar ik ken een hond die zo een compleet verbrijzelde schouder heeft opgelopen.malinois schreef:je doet er alleen zo weinig aan... de mijne stelt ook als een kogel, en wat we er ook aan doen, hij gaat er eigenlijk alleen maar harder door stellen...Gaia schreef:Oef de meeste houd ik m'n hart voor vast. Dat kan gewoon niet goed gaan zo hard als die erin komen.
En op het moment dat het gebeurde had niemand iets in de gaten want hij ging gewoon door :N:. Pas na de oefening was duidelijk dat er iets verschrikkelijks aan de hand was. Hond zit nu met ijzerdraad in elkaar en kan in het geheel niet meer werken.....

- Kaiou
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Barbet
Nee, ik denk inderdaad dat je er weinig aan kan doen. Honden zien natuurlijk geen gevaar, die zijn bezig met wat ze leuk vinden! Wat ik in ieder geval in het filmpje zie is enthousiaste honden die lol hebben in hun werk en dat is belangrijk. Ik hoop dat het een uitzondering is, een hond met zo´n blessure.malinois schreef:ja ik weet het maar nogmaals je doet er niets aan... het zit in de hond en hoe meer je er aan gaat sleutelen hoe harder hij gaat komen is mijn eigen ervaring... dus dan maar fingers crossed...Kaiou schreef:Niet dat ik er verder iets meer mee heb dan ´jeetje, wat mooi om te zien´, maar ik ken een hond die zo een compleet verbrijzelde schouder heeft opgelopen.malinois schreef:je doet er alleen zo weinig aan... de mijne stelt ook als een kogel, en wat we er ook aan doen, hij gaat er eigenlijk alleen maar harder door stellen...Gaia schreef:Oef de meeste houd ik m'n hart voor vast. Dat kan gewoon niet goed gaan zo hard als die erin komen.
En op het moment dat het gebeurde had niemand iets in de gaten want hij ging gewoon door :N:. Pas na de oefening was duidelijk dat er iets verschrikkelijks aan de hand was. Hond zit nu met ijzerdraad in elkaar en kan in het geheel niet meer werken.....![]()
Het is niet aangeleerd in ieder geval.

-
chaos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.
- Dingo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
ik ken er ook 1, die liep een gebroken nek op, einde oefening.malinois schreef:ja ik weet het maar nogmaals je doet er niets aan... het zit in de hond en hoe meer je er aan gaat sleutelen hoe harder hij gaat komen is mijn eigen ervaring... dus dan maar fingers crossed...Kaiou schreef:Niet dat ik er verder iets meer mee heb dan ´jeetje, wat mooi om te zien´, maar ik ken een hond die zo een compleet verbrijzelde schouder heeft opgelopen.malinois schreef:je doet er alleen zo weinig aan... de mijne stelt ook als een kogel, en wat we er ook aan doen, hij gaat er eigenlijk alleen maar harder door stellen...Gaia schreef:Oef de meeste houd ik m'n hart voor vast. Dat kan gewoon niet goed gaan zo hard als die erin komen.
En op het moment dat het gebeurde had niemand iets in de gaten want hij ging gewoon door :N:. Pas na de oefening was duidelijk dat er iets verschrikkelijks aan de hand was. Hond zit nu met ijzerdraad in elkaar en kan in het geheel niet meer werken.....![]()
Het is niet aangeleerd in ieder geval.
Met harde stellers is het o zo belangrijk een goede, ervaren pakwerker te hebben. Je mag er niet aan denken dat een harde steller door onkunde verkeerd terecht komt

Who finds a faithful friend, finds a treasure.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
-
Freggel16
- Zeer actief
- Contacteer:
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
nee de mouw mag hij nooit winnen tijdens een wedstrijd... maar ja.. .de pakwerker is ook maar een mens he... het winnen van de mouw wordt alleen met trainen gedaansamantha! schreef:Mooi om te zien![]()
Als de hond de mouw eraf krijgt is het spel dan afgelopen? krijgt hij ook dan ook meer punten?
Je ziet ook bij een duitse herder dat hij de mouw wint en dat hij het dus nog een keer over moet doen aangezien het niet te beoordelen is op dat moment

- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
En tijdens de training is het winnen dan om de hond meer zelfvertrouwen te geven?malinois schreef:nee de mouw mag hij nooit winnen tijdens een wedstrijd... maar ja.. .de pakwerker is ook maar een mens he... het winnen van de mouw wordt alleen met trainen gedaansamantha! schreef:Mooi om te zien![]()
Als de hond de mouw eraf krijgt is het spel dan afgelopen? krijgt hij ook dan ook meer punten?
Je ziet ook bij een duitse herder dat hij de mouw wint en dat hij het dus nog een keer over moet doen aangezien het niet te beoordelen is op dat moment
Ik heb laatst tijdens de hollandse herder dag een demonstratie gezien, ik vond het echt heel mooi om te zien
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
-
janinca2002
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder
- Contacteer:
het winnen van de mouw is de beloning, de buit gewonnensamantha! schreef:En tijdens de training is het winnen dan om de hond meer zelfvertrouwen te geven?malinois schreef:nee de mouw mag hij nooit winnen tijdens een wedstrijd... maar ja.. .de pakwerker is ook maar een mens he... het winnen van de mouw wordt alleen met trainen gedaansamantha! schreef:Mooi om te zien![]()
Ik heb laatst tijdens de hollandse herder dag een demonstratie gezien, ik vond het echt heel mooi om te zien
Jan

-
janinca2002
- Zeer actief
- Contacteer:
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
dank je!janinca2002 schreef:jamassam schreef:stellen=het aan komen rennen en pakken van de boef?
ik dacht dat stellen het aanblaffen van de boef was, dus ik zat een beetje raar naar het filmpje te kijken omdat er geen geblaf naar boef was
het is wel spectaculair zeg. ik zou als een viswijf staan gillen als ik in dat pak zou zitten :N:

-
janinca2002
- Zeer actief
- Contacteer:
valt te regelen hoor ,zeeten we jou in het pak en zetten de film met geluid op you tube, goed voor minimaal 100.000 hitsmassam schreef:dank je!janinca2002 schreef:jamassam schreef:stellen=het aan komen rennen en pakken van de boef?
ik dacht dat stellen het aanblaffen van de boef was, dus ik zat een beetje raar naar het filmpje te kijken omdat er geen geblaf naar boef was![]()
het is wel spectaculair zeg. ik zou als een viswijf staan gillen als ik in dat pak zou zitten :N:
Jan

- Gaia
- Zeer actief
Als jij het pak regelt, film ik wel.janinca2002 schreef:valt te regelen hoor ,zeeten we jou in het pak en zetten de film met geluid op you tube, goed voor minimaal 100.000 hitsmassam schreef:dank je!janinca2002 schreef:jamassam schreef:stellen=het aan komen rennen en pakken van de boef?
ik dacht dat stellen het aanblaffen van de boef was, dus ik zat een beetje raar naar het filmpje te kijken omdat er geen geblaf naar boef was![]()

- Tim.
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Chiki
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder, working Kelpie
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
en welke is dat uit het filmpje?Chiki schreef:Leuk om je eigen hond 4 keer voorbij te zien komen![]()
(het onderwerp ligt nu heerlijk op onze voeten te slapen)

- Chiki
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder, working Kelpie
De eerste IPO duitser in het filmpje (die de pakwerker onderuithaalt), deze shot is overigens 2 keer te zien, in het begin en het eind en is genomen op de WK (2005). Verder 1 foto in het aanblafverstek waar bijna de neus van Vincent Honselaar eraf gaat en een foto bij het afstandstellen op Robbie de Jong, beide ook WK plaatjes (2004).malinois schreef:en welke is dat uit het filmpje?Chiki schreef:Leuk om je eigen hond 4 keer voorbij te zien komen![]()
(het onderwerp ligt nu heerlijk op onze voeten te slapen)
Deze kanjer van nu bijna 9 jaar geniet na jaren topsport samen met vriendlief van zijn pensioen als huishond en heeft de taak om het jongere spul in toom te houden
- Miss_Liz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldogs