Huisartsen weten ook niet alles, dat blijkt maar weer...eefje_ates schreef:Mooie huisarts heb ik dan,en ik maar de hele tijd opletten,dat Ates de kinderen niet likt.Rami schreef:Is volgens mij ook onzin hoor.MoniqueDM schreef:Mijn nichtjes hebben ook wel eens een krentenbaard gehad en die hebben helemaal geen hondeefje_ates schreef:Ates deed dit ook vaker bij mijn zoontjes, en 1 van die 2 heeft daar wsl. een krentenbaard aan overgehouden. :N:
De huisarts vertelde mij dat dit of van de hond of van het kinderdagverblijf zou moeten komen,met zekerheid is dit niet te zeggen natuurlijk. Maar hier word dus niet meer gezoend.![]()
.
Krentenbaard (of impetigo) wordt veroorzaakt door twee bacteriën die mensen van nature bij zich dragen: stafylokokken en streptokokken. Wanneer weerstand om een of andere reden verminderd, dan kunnen deze bacteriën een infectie veroorzaken en kan er een krentenbaard ontstaan.
Heeft een hond helemaal niks mee te maken...
Overigens kan ik me nog wel voorstellen dat als een hond eerst een kind met een krentenbaard likt en daarna een ander kind er - in principe - bacteriën mee kunnen liften. Krentenbaard is immers wel ontzettend besmettelijk.