Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Help mijn pup blijft diarree houden.....................

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Inge O schreef:
Frenk schreef:
Omdat een AB kuur het hele afweersysteem platlegt moet je wel oppassen met entingen. Dus lang genoeg wachten voordat je gaat enten.
Verder kun je overwegen om een probioticum te geven als de AB kuur is
:N: ik mag hopen van niet. in het slechtste geval heeft het (vooral lokaal in de darm) idd geen goede invloed - wachten met enten is dus een goed advies - maar afweer platleggen doen ze gelukkig niet, goddank.
Zo is het mij uitgelegd :wink:

AB doodt alle bacterien, ook de goede, en dus moet je erg oppassen voor besmettingen (wat entingen bijvoorbeeld zijn), maar ook plas/poepveldjes :19:
Afbeelding
mel
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door mel »

hoi hoi

wat is een probioticum :denken: :denken:

groetjes mel

ps geef je dat na de anti behandeling of tijdens of hoe???
Frenk
Zeer actief

Inge O schreef:
Frenk schreef:
Inge O schreef:
Frenk schreef:
Omdat een AB kuur het hele afweersysteem platlegt moet je wel oppassen met entingen. Dus lang genoeg wachten voordat je gaat enten.
Verder kun je overwegen om een probioticum te geven als de AB kuur is
:N: ik mag hopen van niet. in het slechtste geval heeft het (vooral lokaal in de darm) idd geen goede invloed - wachten met enten is dus een goed advies - maar afweer platleggen doen ze gelukkig niet, goddank.
Zo is het mij uitgelegd :wink:

AB doodt alle bacterien, ook de goede, en dus moet je erg oppassen voor besmettingen (wat entingen bijvoorbeeld zijn), maar ook plas/poepveldjes :19:
en dan ga jij er van uit dat die goede bacteriën het enige wapen is dat jouw afweer heeft?
Nee, ik ga helemaal nergens 'vanuit'. Zo werd het mij uitgelegd. Er werd mij verteld dat zo'n AB kuur ervoor zorgt dat je hond erg vatbaar is voor van alles en nog wat. En Frenk heeft er een aantal achter elkaar moeten hebben. Daarvan werd gezegd dat alle goede afweer die hij van zijn moeder uit het nest had meegekregen nu wel vernietigd zou zijn door die opeen volgende AB kuren. Daar baseerde ik mij op. Dat is dus wat simplistisch of populair gesteld. Dat het genuanceerder ligt, dat blijkt nu na jouw uitleg :ok:

Maar hoe het verder ook precies werkt. (gaat ver boven mijn pet nl. :wink:) Als mijn hond een AB kuur heeft, dan houd ik hem uit de buurt van plekken waar je een hoog besmettingsgevaar kunt verwachten en ik wacht met enten en ontwormen/ontvlooien. Daarna krijgt hij van mij een probioticumkuur om hem zo snel mogelijk weer in goede conditie te krijgen. En dat advies probeerde ik aan TS door te geven :19:

EDIT: Nu bedenk ik me opeens... Heb ik misschien de termen afweer en weerstand door elkaar gehusseld??? :Q:
Laatst gewijzigd door Frenk op 23 sep 2008 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

mel schreef:hoi hoi

wat is een probioticum :denken: :denken:

groetjes mel

ps geef je dat na de anti behandeling of tijdens of hoe???
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Probioticum

Korte samenvatting:
Probiotische bacteriën zijn bedoeld om de van nature voorkomende bacterieflora in het spijsverteringskanaal of een ander orgaan te ondersteunen en/of te herstellen. Soms worden ze voorgeschreven door artsen – maar vaker nog door voedingsdeskundigen – na een antibioticumkuur of als een onderdeel bij de behandeling van de schimmelinfectie candidose.

Het idee achter een probioticum heeft te maken met het feit dat de flora uit balans kan raken door verschillende omstandigheden zoals het gebruik van een antibioticum of andere medicijnen, overmatig alcoholgebruik, stress, ziekte, blootstelling aan giftige stoffen of zelfs het gebruik van antibacteriële zeep. Onder deze omstandigheden kunnen mogelijk schadelijke micro-organismen een kans krijgen, waardoor de gastheer gezondheidsproblemen kan krijgen.

Je geeft het erna, de goede bacterien overleven namelijk de AB ook niet.
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Inge O schreef:formuleer de dingen dan wat minder drastisch als in 'je hele afweersysteem wordt platgelegd', dan riskeer je ook niet dat mensen dat geloven en op hun beurt weer verder vertellen :wink:
Ja Juf :N: Zal het niet meer doen, Juf :jank:

:mrgreen: :smile: :mrgreen:

Dank voor de nuancering :ok:

Was het advies verder eigenlijk nog iets waard?
Afbeelding
Esther 1
Zeer actief

Ongelezen bericht door Esther 1 »

zojuist telefonisch contact gehad met de da, Nadal zijn poep word opgestuurd voor nader onderzoek, dit lijkt hun beter dan alleen een Giardia test, ik heb hier akkoord voor gegeven.
Hij heeft nu vandaag al 2 voedingen van de da gehad maar nadat hij deze heeft gehad nog geen ontlasting, nog ff afwachten maar.
Vanochtend nadat hij zijn 1e voeding had gekregen (dit was zijn pupbrok) kwam 10 min later direct alles erweer uit, en een geluid erbij :N:

dat is dan gelukkig al een vooruit gang, over 2 dagen krijg ik de uitslag
nou weet ik dus niet (zit ik me nu te bedenken) waardat hij nog meer op getest gaat worden................
stom van mij om dat nou niet te vragen
Geluk is houden van wat je doet en doen waar je van houdt.
Nala & Senne voor altijd op dat speciale plekje.
Afbeelding
Esther 1
Zeer actief

Frenk wie is TS ?

Of zit ik nu te slapen :denken: :mrgreen:
Afbeelding
Esther 1
Zeer actief

Inge O schreef:
Frenk schreef: Was het advies verder eigenlijk nog iets waard?
ja hoor, kijk maar, dit zei ik namelijk ook :mrgreen:
Inge O schreef: wachten met enten is dus een goed advies

Mijn mening: je leert van alle adviezen hier, en ik ben heel blij dat we dat allemaal zo kunnen delen :ok:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Esther 1 schreef:Frenk wie is TS ?

TS = Topic Starter

In dit geval jij dus :mrgreen:
Afbeelding
Esther 1
Zeer actief

Frenk schreef:
Esther 1 schreef:Frenk wie is TS ?

TS = Topic Starter

In dit geval jij dus :mrgreen:

OOO :mrgreen: :mrgreen: ik zit mezelf hier :smile2:
zit zo erg in de diarree dat ik daar nog niet opgekomen was
Afbeelding
AnnSophie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse cocker spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door AnnSophie »

Esther: dat komen en gaan van dunnen en wat hardere ontlasting heb ik ook gehad (ik niet, mijn hond :wink: )
Soms was het weer beter en dan hoop je dat het voorbij is, maar de dag nadien is het weer even erg als voorheen.

Ook mijn hond was op alles getest, ook giardia, men kon niks vinden, ben bij verschillende da's geweest. Op het laatste kreeg ze "voor de zekerheid" panacur, een ontwormingsmiddel dat ook tegen giardia werkt in combinatie met een licht verteerbare brok, maar niks hielp.

Het is pas echt gestopt toen ik KVV gaf. Het gaat zelfs nog beter nu ik ook echt verse dingen geef. Mijn vriend was daar eerst ook niet voor te vinden, dus ben ik stilletjes aan begonnen met kvv, dat ziet er tenmisnte nog uit als echt hondenvoer. Kippenkarkas en zalmkoppen dan weer niet meer, maar intussen is mijn vriend dat ook al gewend om te zien.

Mijn advies: schakel zo snel mogelijk over op een KVV.
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

AnnSophie schreef: Mijn advies: schakel zo snel mogelijk over op een KVV.
Persoonlijk zou ik eerst even het ontlastingonderzoek afwachten om eventuele medische oorzaken uit te sluiten of te behandelen voordat ik over zou schakelen op andere voeding :wink: .
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

MoniqueDM schreef:
AnnSophie schreef: Mijn advies: schakel zo snel mogelijk over op een KVV.
Persoonlijk zou ik eerst even het ontlastingonderzoek afwachten om eventuele medische oorzaken uit te sluiten of te behandelen voordat ik over zou schakelen op andere voeding :wink: .
Ik ook. Hou het lekker bij die lichtverteerbare voeding. Nu weer overschakelen lijkt mij niet handig voor een spijsverteringsstelsel dat al zo in de war is.
Afbeelding
Esther 1
Zeer actief

ik wil inderdaad ff op de uitslagen wachten van het onderzoek,

Nadal heeft zojuist de 1e ontlasting na het speciale dieet voer gehad maar die was niet veel beter (oke ik weet dat t ff tijd nodig heeft)
Maar als hij moet gaan poepen heb ik inmiddels buikpijn.......

Dit is mijn 1e pup/hond waar ik zo mee sukkel (op gebied van ontlasting), maar elke x leer je er weer van, toch

Hij heeft energie voor 10, tot ergernis van mijn andere dogs soms, die wil hij dan ook niet met rust laten :roll:

En het leuke nieuws is: beide oortjes staan inmiddels helemaal recht, en soms doen ze de wave :smile:
Afbeelding
eefje_ates
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder en Duitse herder.

Ongelezen bericht door eefje_ates »

Toen Ates met de 12 weken hier kwam,heeft hij de 1e 2 weken op puppy brokken gestaan,en hij was echt constant aan de dunne,ik dacht echt dat hij dood zou gaan.
Toen we opvergestapt zijn op kvv(kant en klaar versvoer,verkrijgbaar bij bijv. c1000) was het binnen een dag over,voorgoed.
Wat was ik opgelucht. :cheer:
Nu ik al 12 maanden kvv en vers geef,en ik mijn hond zie,komt er hier toch geen brok meer het huis in. :wink:
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Ik zou niet zo gaan wisselen als je nu doet in ieder geval. Dan weer witbrood, dan weer rijstewater, dan weer brokken, dan weer dieetvoer. Waarom niet dat dieetvoer een week of twee totdat de zaak wat tot rust is gekomen en daarna overstappen op voer van je keuze (voor mij zou dat KVV zijn).

Anne
AnnSophie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse cocker spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door AnnSophie »

Maar ik dacht dat er al onderzoek geweest was en dat daaruit bleek dat er niks gevonden was :19:

Mijn pup zag er ook helemaal niet ziek uit, ze was speels, at goed, dronk goed, je zag er niks aan.

En hoewel ze al maanden last had van diarree (eigenlijk al van haar 9 weken) was ze van dag 1 goed met KVV, geen aanpassingstijd nodig. Ontlasting was meteen oké.

Ik kan me precies terugvinden in het verhaal van TS, toen mijn hond nog pup was. Ik weet hoe frustrerend het is om van de ene naar de andere da te lopen, om onderzoeken te laten doen, om je pup vol te proppen met medicatie en ontwormingsmiddel en andere troep, om telkens een zak dure brok te moeten kopen omdat het zgn. licht verteerbaar is... Ik kan dus alleen maar mijn ervaring meedelen en vertellen wat de oplossing was hier.
Esther 1
Zeer actief

starfleet schreef:Ik zou niet zo gaan wisselen als je nu doet in ieder geval. Dan weer witbrood, dan weer rijstewater, dan weer brokken, dan weer dieetvoer. Waarom niet dat dieetvoer een week of twee totdat de zaak wat tot rust is gekomen en daarna overstappen op voer van je keuze (voor mij zou dat KVV zijn).

Anne

Witbrood heb ik niet gegeven(wel Mel die wat hier ook meeschrijft :wink: ) ik heb het 1e weekend alleen rijstwater door de puppybrok en wat rijst, op maandag was ik al bij de da en toen heeft hij dieetvoer (blik) gekregen en medicati en nu ook weer dat speciale blikvoer omdat dit licht verteerbaar is, ik moet nu nog tot donderdag (morgen dus) wachten op de uitslag en dan kijken wat t is. ik wacht die uitslag ff af en zolang blijft hij op t speciale blikdieetvoer van de da. En daarna misschien kvv, maar ik wil eerst weten wat er aan de hand is. De testen wat nu gedaan worden zijn heel uitgebreid en worden speciaal naar het lab gestuurd, verder weet ik ook niet wat er allemaal met zijn poep gedaan word maar ik heb er wel vertrouwen in.
Laatst gewijzigd door Esther 1 op 24 sep 2008 08:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Esther 1
Zeer actief

Gisteravond hen ik met mijn tante gesproken die heeft het broertje van Nadal en hij heeft dezelfde klachten, hun dachten eerst dat het ook beter ging maar nu dus helemaal niet, bij hun begint het juist nu in de mate wat Nadal heeft gehad, zij gaan vandaag naar de da.

Dat zijn nu dus al 2 pups uit hetzelfde nest, ik heb het email adres van nog een stel (die wonen in duisland) die ga ik toch eens mailen en hopelijk krijg ik dan snel antwoord want ik ben nu wel heel nieuwsgierig of hun hond ook deze klachten heeft.
Afbeelding
Esther 1
Zeer actief

dan gaat het steeds meer op giardia lijken - ik zou er sowieso tegen behandelen, of het uit de testresultaten komt of niet.[/quote]

Jip die gedachte had ik dus ook al, ik heb op internet dan ook alles nagelezen en ik vind dat het hele proces bij Nadal daar behoorlijk mee overeen komt.

Ben benieuwd morgen na de uitslag maar wat jij schrijft wilde ik sowiezo ook al doen :ok:

Waar ik wel benieuwd naar ben Nadal zou de 1e week van oktober zijn 2e enting krijgen of die dan kan/mag doorgaan?
Afbeelding
Esther 1
Zeer actief

Hoi Inge,

hij is weer 300gr bijgekomen weegt nu wat meer dan 7kg, nou dat is gelukkig een goed teken :ok:

sinds hij het dieetvoer van de da krijgt heeft hij 2x ontlasting gehad welliswaar was dit ook brei maar hij hoeft tot op heden niet meer zoveel, vandaag heeft hij nog niet gepoept maar ik ben echt benieuwd hoe die poep zal zijn.

verder ziet hij er echt goed uit hij blinkt en speelt en is vrolijk.

Alleen de nachten zonder mij zijn een heel groot probleem, ook als ik overdag ff weg moet huilt hij als een baby(oke is hij ook) ik heb de 1e 9 nachten bij hem geslapen, maar hij is heel erg op mij, dit was ook al zo toen hij bij de fokker was. Ik heb hem vanaf 2 weken wekelijks opgezocht en was apentrots dat hij zo gek met mij was, maar nu geeft dat de nodige problemen. Ach ik weet wel met veel liefde en geduld en benchtraining komt het helemaal goed, maar deze pup hangt heel erg aan mij. Weet jij of dat reu eigen is? Ik heb tot nu toe altijd teefjes gehad, 1x een reu maar die had een afwijking en maakte geen mensen contacten, dit is heel lang geleden en bij de verkeerde fokker destijds gekocht.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Inge O schreef:
Esther 1 schreef: Weet jij of dat reu eigen is?
nee hoor, dat is eerder gedeeltelijk ras-eigen en gedeeltelijk individu-eigen.

zal je dus toch een ietsepietsie moeten gaan afremmen om het nog gezellig te houden :wink: :ok: .
En als kanttekening, een heel groot deel van de pups van 9 weken kan nog niet helemaal alleen zijn :wink:
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

De pup van mijn buren had precies de zelfde klachten als jouw pup.
Ze hebben de hond overgezet op kvv en laten testen op Giardia.
Hij bleek dus giardia te hebben.
Meteen toen hij kvv kreeg werd zijn ontlasting al een heel stuk beter, en sinds hij tegen giardia is behandeld gaat alles heel goed met hem.
Ze blijven nu dus ook kvv geven, en daarnaast zijn ze langzaam bezig met NRV
:zweep:
Esther 1
Zeer actief

Moos schreef:
Inge O schreef:

zal je dus toch een ietsepietsie moeten gaan afremmen om het nog gezellig te houden :wink: :ok: .
En als kanttekening, een heel groot deel van de pups van 9 weken kan nog niet helemaal alleen zijn :wink:
Ik heb dan ook maar vannacht om 02.30u (nadat ik al diverse keren onder was geweest) een kleine bench op onze slaapkamer gezet (had geen zin om mijn matras weer onder te leggen)
Nadal daar ingelegd en hij sliep meteen als een roosje en wij ook eindelijk :slaap:
Vannacht leg ik hem maar weer in die bench en dan wil ik hem vrijdag met bench op de overloop zetten en zo langzaam afbouwen, dan gaat hij langzaam richting de 10 weken en dan moet het toch goed komen. Laten huilen doe ik hem niet, hij raakt zo emotioneel dat is echt erg, als ik hem dan pak dan is hij echt vol verdriet in mijn armen en maakt van die hele zachtjes piep/verdriet geluidjes.

Vrijdagmorgen moet ik naar de kapper, ben eraan het denken om hem maar mee te nemen met de kleinere bench, denk toch dat dit beter is totdat hij alleen kan zijn :19:
Afbeelding
Esther 1
Zeer actief

Paulala schreef:De pup van mijn buren had precies de zelfde klachten als jouw pup.
Ze hebben de hond overgezet op kvv en laten testen op Giardia.
Hij bleek dus giardia te hebben.
Meteen toen hij kvv kreeg werd zijn ontlasting al een heel stuk beter, en sinds hij tegen giardia is behandeld gaat alles heel goed met hem.
Ze blijven nu dus ook kvv geven, en daarnaast zijn ze langzaam bezig met NRV

ja dat was mijn gedachtengang ook om het zo te gaan doen, ik zet dan wel de andere honden ook meteen om, wat is NRV :19:
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

NRV = Natuurlijke Rauwe Voeding.

Dat stel je helemaal zelf samen, dus je maakt met vleesbotten, spiervlees en orgaan (en nog andere dingen) zelf een gezond en compleet menu voor je eigen hond.
Is wat meer werk, maar je weet wel precies wat je honden binnen krijgen.

Kvv is natuurlijk compleet vermalen, dus niet meer te herkennen.
Maar het is allebei rauwe voeding.
:zweep:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Esther 1 schreef:
Moos schreef:
Inge O schreef:

Ik heb dan ook maar vannacht om 02.30u (nadat ik al diverse keren onder was geweest) een kleine bench op onze slaapkamer gezet (had geen zin om mijn matras weer onder te leggen)
Nadal daar ingelegd en hij sliep meteen als een roosje en wij ook eindelijk :slaap:
Vannacht leg ik hem maar weer in die bench en dan wil ik hem vrijdag met bench op de overloop zetten en zo langzaam afbouwen, dan gaat hij langzaam richting de 10 weken en dan moet het toch goed komen. Laten huilen doe ik hem niet, hij raakt zo emotioneel dat is echt erg, als ik hem dan pak dan is hij echt vol verdriet in mijn armen en maakt van die hele zachtjes piep/verdriet geluidjes.

Vrijdagmorgen moet ik naar de kapper, ben eraan het denken om hem maar mee te nemen met de kleinere bench, denk toch dat dit beter is totdat hij alleen kan zijn :19:
Als ik jou was hield ik Nadal ietsje langer naast het bed dan tot vrijdag :wink:
De meeste puppy's heb ik tot 12 á 13 weken naast het bed gehad en daarna rustig aan verschoven richting gang/overloop.
Darna ging het zo goed dat ze beneden bleven :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Moos
Zeer actief

ranetje schreef:
Esther 1 schreef:
Moos schreef:
Inge O schreef: nee hoor, dat is eerder gedeeltelijk ras-eigen en gedeeltelijk individu-eigen.

Als ik jou was hield ik Nadal ietsje langer naast het bed dan tot vrijdag :wink:
De meeste puppy's heb ik tot 12 á 13 weken naast het bed gehad en daarna rustig aan verschoven richting gang/overloop.
Sluit ik me bij aan :wink:

En inderdaad lekker meenemen, niet alleen gaan laten als hij het duidelijk nog niet kan.
Doe nu maar alleen even de wc deur achter je dicht, ga eens snel iets van boven halen zonder hem etc.
Gaat dat goed dan kan je met minuten het echte alleen zijn op gaan bouwen :wink:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Moos schreef:
Ranetje schreef:Als ik jou was hield ik Nadal ietsje langer naast het bed dan tot vrijdag :wink:

En inderdaad lekker meenemen, niet alleen gaan laten als hij het duidelijk nog niet kan.
Doe nu maar alleen even de wc deur achter je dicht, ga eens snel iets van boven halen zonder hem etc.
Gaat dat goed dan kan je met minuten het echte alleen zijn op gaan bouwen :wink:
En hier ook rond de 13 weken begonnen met naar beneden verplaatsen :ok:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Frenk schreef:
Moos schreef:
Ranetje schreef:Als ik jou was hield ik Nadal ietsje langer naast het bed dan tot vrijdag :wink:

En hier ook rond de 13 weken begonnen met naar beneden verplaatsen :ok:
Hier slaapt alles op bed, maar dat terzijde :smile:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”