Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Arm Saartje.

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Het kan wel wat verklaren.
Ik hoop dat je hiermee van de problemen verlost raakt (nou ja Saartje dan in de eerste plaats :wink: ) :ok:

Sterkte met de kleine meid
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

ranetje schreef:Het kan wel wat verklaren.
Ik hoop dat je hiermee van de problemen verlost raakt (nou ja Saartje dan in de eerste plaats :wink: ) :ok:

Sterkte met de kleine meid
Dank je, ja dat hoop ik ook :wink:
Ik heb nog gevraagd hoe ze dan aan zo'n huidontsteking komt en dat scheen bijna altijd een allergie voor iets te zijn. Kan echter ook een eenmalig iets zijn, dus daar gaan we dan maar even voor :ok:
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Ach, arme Saar...
Ik hoop dat ze zich snel weer beter voelt.

Zo'n huidontsteking wordt dat niet veroorzaakt door 'iets'? Het is toch niet een op zich zelf staande aandoening, maar wordt veroorzaakt door bijvoorbeeld vlooien of door een andere allergie?
Heeft de da daar nog iets over gezegd?
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Rami schreef:Ach, arme Saar...
Ik hoop dat ze zich snel weer beter voelt.

Zo'n huidontsteking wordt dat niet veroorzaakt door 'iets'? Het is toch niet een op zich zelf staande aandoening, maar wordt veroorzaakt door bijvoorbeeld vlooien of door een andere allergie?
Heeft de da daar nog iets over gezegd?
Ja vlooien(allergie?) of een andere allergie inderdaad :wink:
Alleen het kan zijn dat ze eenmalig met iets in aanraking is gekomen waar ze dus allergisch voor bleek. Blijft het probleem nou bestaan dan kan er verder gekeken worden, maar van het hele allergie-circuit word je natuurlijk ook niet bepaald blij (zei de da ook meteen).
Afbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Wat sneu voor saartje. Hopelijk knapt ze snel op. Tommie heeft hetzelfde gehad, en bij hem komt het door een vlooienallergie. Zit ie ineens onder de rode plekken. :N: Je niet schuldig voelen dat je het niet eerder doorhad hoor, vanaf nu weet je waar je op moet letten en overkomt het je niet nog een keer. :wink:
Moos
Zeer actief

miekmiek schreef:Wat sneu voor saartje. Hopelijk knapt ze snel op. Tommie heeft hetzelfde gehad, en bij hem komt het door een vlooienallergie. Zit ie ineens onder de rode plekken. :N: Je niet schuldig voelen dat je het niet eerder doorhad hoor, vanaf nu weet je waar je op moet letten en overkomt het je niet nog een keer. :wink:
Moos had ook een vlooienallergie inderdaad :wink: Maar de da heeft Saar ook nog gecheckt op vlooien en die heeft ze niet.

Ik zal mijn best doen me niet schuldig te voelen, maar voel me toch wat knullig :boos: Maar je hebt gelijk, vanaf nu weet ik wel waar ik op moet letten :ok:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ze gaat nu tijdens het wandelen buiten ook opeens heel schichtig lopen, met haar kont schudden, en zitten. Heb haar net maar het laatste stukje naar huis gedragen :19: Ze kan best lopen hoor, maar het lijkt wel alsof dat uitknijpen van die anaalklieren de boel veel gevoeliger gemaakt heeft.
Kan dat? :denken:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Inge O schreef:
Moos schreef:Ze gaat nu tijdens het wandelen buiten ook opeens heel schichtig lopen, met haar kont schudden, en zitten. Heb haar net maar het laatste stukje naar huis gedragen :19: Ze kan best lopen hoor, maar het lijkt wel alsof dat uitknijpen van die anaalklieren de boel veel gevoeliger gemaakt heeft.
ik denk eerder dat dat plekje op haar staart heel ergt 'trekt' als het aan het opdrogen is en dat ze daarvan schrikt - net zoals honden in eerste instantie soms ook heel erg overdreven kunnen reageren op hechtingen :wink: .
Oh ja, dat klinkt logisch! Na haar castratie reageerde ze ook heel sterk op de hechtingen inderdaad :wink:
Ze vindt zichzelf in ieder geval ook heel sielug :jank: :wink:
Afbeelding
Abischa
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Abischa »

Ach gossie , beterschap voor Saar !
"Nam et si ambulavero in medio umbrae mortis: non timebo mala, quoniam tu mecum es"
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Moos schreef:Nou we zijn weer terug van de da. Anaalklieren zaten inderdaad heel vol, dus die zijn uitgeknepen. Verder bleek ze een huidontsteking te hebben. voel me wel een knullige baas dat ik dat niet gezien heb :(:
Ze heeft inderdaad ook plekjes op haar buik, maar ik dacht dat dat kwam van het rauzen met Vera door de struiken. Het ziet eruit als vieze schaafwondjes zeg maar. De da zei ook dat het er inderdaad zo uitziet en dat meer mensen dat dan denken (ben ik niet de enige kneus :roll: ).
Ze was de laatste tijd ook al krabberiger, maar na de ontvlooiing leek dat veel minder dus ik dacht dat dat het geweest was. Maar enorm veel krabben deed ze nou ook weer niet, want dat had ik wel gesignaleerd natuurlijk...
In ieder geval heeft ze een prik tegen de jeuk gehad, en antibiotica mee.
Het moet nu snel beter gaan, zo niet dan moet ik weer langskomen.

Maar dat verklaard wel waarom ze echt wat sneu was/is, en ook de voor haar doen hogere temperatuur denk ik?
Een huidontsteking :N: Ja, daar denk je natuurlijk niet meteen aan. En dan ook nog de jeuk van die anaalklieren. Ja, dan zou ik ook gaan bijten :wink:

Ik denk trouwens dat Inge gelijk heeft over dat 'rare' lopen. Dat het komt omdat het 'trekt'. Frenk kan ook zo spastisch reageren als er een tak aan z'n billen hangt ofzo :roll:

Nogmaals sterkte voor de dame :ok:
Afbeelding
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Ah arme Saartje. Ik hoop dat het snel beter gaat.
En voel je niet knullig, dat is nergens voor nodig. Je kon dit gewoon niet weten.

Geef haar maar een dikke knuffel van me.
:pop:
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Moos schreef:Ze gaat nu tijdens het wandelen buiten ook opeens heel schichtig lopen, met haar kont schudden, en zitten. Heb haar net maar het laatste stukje naar huis gedragen :19: Ze kan best lopen hoor, maar het lijkt wel alsof dat uitknijpen van die anaalklieren de boel veel gevoeliger gemaakt heeft.
Schichtig lopen, alsmaar achterom kijken en af en toe gaan zitten doet Jack als hij een insect hoort of ziet dat geen vlieg is. *Waarschijnlijk* is hij ooit gestoken door een wesp ofzo. :roll:

Maar een lichte allergische reactie kan overal van komen, als het op haar buik zit misschien door bepaalde planten waar ze doorheen heeft gelopen? (Jack heeft een keer uitslag gehad in zijn liezen, en dat kwam waarschijnlijk door alsmaar zijn poot optillen tegen iets van irriterende struiken.)

Anyway, ik hoop dat het snel over is en geef Saartje maar een voorzichtige knuffel van me. :wink:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Moos
Zeer actief

Dank voor de beterschapswensen!
Hanneke: ja het zou best kunnen dat het een plant ofzo is waar ze doorheen is gelopen de laatste tijd :wink:
Als het nu gewoon overgaat en niet meer terugkomt maakt het me niet zoveel uit ook wat het geweest is :mrgreen: :wink: Ik zit nu even een beetje te hopen dat het geen allergie probleem gaat worden. :wink:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Moos schreef:Ik zit nu even een beetje te hopen dat het geen allergie probleem gaat worden. :wink:
Hier wordt met je mee gehoopt hoor :ok:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Frenk schreef:
Moos schreef:Ik zit nu even een beetje te hopen dat het geen allergie probleem gaat worden. :wink:
Hier wordt met je mee gehoopt hoor :ok:
Dank je :ok:
Ze voelt zich nu in ieder geval alweer stukken beter. Vanochtend lekker lang gewandeld met twee hondenvriendinnetjes van de meiden en Saar heeft lekker met hen en met Vera gespeeld, en zelfs in haar eentje met een stokje. Deels in de regen nog wel.
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Hoe gaat het met Saartje?
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Wat lief dat je het vraagt :wink:
Ik heb gisteren toch maar hydrocortiderm gehaald want ze bleef aan die plek zitten. Nu met dat erop gaat het beter, het is nog wat in de gaten houden, maar we gaan de goede kant op.
Buikie knapt ook op met de ab :ok:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

De ab-kuur is net afgelopen en Saar begint weer te krabben aan haar buik/poten en bijten bij haar rug.
Haar buik heeft ook weer van die schaafplekjes.
Heel fijn :boos:

Er is niks veranderd qua voer/shampoo/dekentjes, dus ik snap er niks van.
Stress lijkt me ook uitgesloten, want met die ab-kuur krabte ze dus (vrijwel) niet.

Maandag de da maar weer bellen dan.
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Moos schreef:De ab-kuur is net afgelopen en Saar begint weer te krabben aan haar buik/poten en bijten bij haar rug.

Stress lijkt me ook uitgesloten, want met die ab-kuur krabte ze dus (vrijwel) niet.

Wat kan er nou zijn dat door een ab-kuur onderdrukt wordt en dus meteen weer opspeelt en voor die symptomen zorgt :denken: :19:

Neemt talkpoeder iig niet iets van de jeuk weg?

Heel vervelend joh!
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Frenk schreef:
Moos schreef:De ab-kuur is net afgelopen en Saar begint weer te krabben aan haar buik/poten en bijten bij haar rug.

Wat kan er nou zijn dat door een ab-kuur onderdrukt wordt en dus meteen weer opspeelt en voor die symptomen zorgt :denken: :19:

Neemt talkpoeder iig niet iets van de jeuk weg?

Heel vervelend joh!
Die ab-kuur had ze voor die huidontsteking die volgens de da door een allergische reactie ontstaan was. Ik kan me voorstellen dat die dan dus door die ab-kuur opgelost of onderdrukt wordt maar weer opspeelt als je daarmee stopt en die allergische reactie doorgaat?
Denk ik :denken:

Ik zal straks eens wat talkpoeder op haar buikie doen.
Het is niet zo dat ze hele godganze dag loopt te krabben hoor, maar ze krabt opvallend veel weer, en gaat er ook tijdens de wandeling voor zitten om te kunnen krabben.

Ik heb beide dames voor de zekerheid begin vorige week nog ontvlooit ook, dus dat zou het ook echt niet moeten kunnen zijn...
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Moos schreef:Die ab-kuur had ze voor die huidontsteking die volgens de da door een allergische reactie ontstaan was. Ik kan me voorstellen dat die dan dus door die ab-kuur opgelost of onderdrukt wordt maar weer opspeelt als je daarmee stopt en die allergische reactie doorgaat?
Oke, dus als die ontsteking alleen maar onderdrukt is, dan zou hetgeen ze allergisch op reageert dus ook nog steeds aanwezig moeten zijn?
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Frenk schreef:
Moos schreef:Die ab-kuur had ze voor die huidontsteking die volgens de da door een allergische reactie ontstaan was. Ik kan me voorstellen dat die dan dus door die ab-kuur opgelost of onderdrukt wordt maar weer opspeelt als je daarmee stopt en die allergische reactie doorgaat?
Oke, dus als die ontsteking alleen maar onderdrukt is, dan zou hetgeen ze allergisch op reageert dus ook nog steeds aanwezig moeten zijn?
Dat zou ik denken dan :denken: Maar ik ben ook geen da natuurlijk :mrgreen: :wink:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Moos schreef:
Frenk schreef:
Dat zou ik denken dan :denken: Maar ik ben ook geen da natuurlijk :mrgreen: :wink:
Maar het is wel gek dat ze opeens een huidontsteking krijgt die het gevolg is van een allergische reactie. En zei de DA toen ook iets of het een contactallergie of iets wat ze gegegeten of gedronken had was geweest?
Stom hoor!
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Frenk schreef: Maar het is wel gek dat ze opeens een huidontsteking krijgt die het gevolg is van een allergische reactie. En zei de DA toen ook iets of het een contactallergie of iets wat ze gegegeten of gedronken had was geweest?
Stom hoor!
Nee, het kon vanalles zijn waar ze die allergische reactie op gekregen zou hebben (van een bepaalde plant buiten tot voer). De da zei wel dat het ook eenmalig kon zijn, en dat ze daar maar even vanuit ging omdat je er niet vrolijk van wordt om het hele allergie-circuit in te moeten gaan.

Ik ga maandag even bellen of ik dan weer langs kan komen om haar buik te laten zien. Vorige keer dacht ik dat ze schaafwondjes had en dat was toen deels die ontsteking (bij nader onderzoek onder haar vacht had ze ook puistjes toen). Nu zie ik ook wel schaafwondjes, maar ik heb natuurlijk geen idee wanneer iets werkelijk een schaafwondje is en wanneer een (beginnende) ontsteking :19:
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Balen zeg, arme Saar...

De ellende met uitslag/allergiën is dat je die hele molen door moet terwijl het soms om iets gaat wat gewoon simpel te voorkomen is. :roll:

Misschien overbodige vragen, maar heb je geen andere wasverzachter of wasmiddel gebruikt? Geen nieuwe kleedjes/kussens, geen nieuw schoonmaakmiddel, niet zelf nieuwe handcreme of een nieuwe wollen trui of zoiets waar ze mee in contact is gekomen?

Misschien (het is maar een idee) kan je haar een paar dagen iets van een jasje aantrekken buiten zodat haar buik niet in contact kan komen met - als het toch iets van een plant is - de plant in kwestie?
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Wat vervelend zeg.... zou het door het ontvlooimiddel kunnen komenb...hond van kennis heeft ook van die rare dingetjes als ze ontvlooid had en ze gebruikt nu wat anders en het is weg :19:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Hanneke2 schreef:Balen zeg, arme Saar...

De ellende met uitslag/allergiën is dat je die hele molen door moet terwijl het soms om iets gaat wat gewoon simpel te voorkomen is. :roll:

Misschien overbodige vragen, maar heb je geen andere wasverzachter of wasmiddel gebruikt? Geen nieuwe kleedjes/kussens, geen nieuw schoonmaakmiddel, niet zelf nieuwe handcreme of een nieuwe wollen trui of zoiets waar ze mee in contact is gekomen?

Misschien (het is maar een idee) kan je haar een paar dagen iets van een jasje aantrekken buiten zodat haar buik niet in contact kan komen met - als het toch iets van een plant is - de plant in kwestie?
Ik kan ze niks bedenken eigenlijk.
Ook het vlooienmiddel zelf niet want dat krijgt ze al jaren af en toe zonder problemen.

Hondenjasjes gaan eigenlijk nooit over de buik :wink: Dan kunnen reuen ze namelijk niet meer aan :mrgreen:

Ze heeft vannacht niet gekrabt en vandaag ook nog niet...sprak zij hoopvol :wink:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Inge O schreef:hè, weinig dingen zo vervelend als jeuk - vervelend voor de hond en vervelend om uit te zoeken waar het vandaan komt :(: .
Ja, dat uitzoeken doe je ook niet zo eventjes tussen neus en lippen door natuurlijk.

Maar tot mijn verbazing heeft ze dus vannacht niet meer liggen bijten, en vandaag nog vrijwel niet gekrabt. Gisteren was ze echt maar aan haar buik aan het krabben dat was niet leuk meer, maar dat heeft ze vandaag nog niet gedaan.
Even in de smiezen houden maar dus.
Afbeelding
Jeannet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie, schapendoes en een chodsky pes
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jeannet »

hoop dat het vandaag verder goed blijft gaan. Ziet er in ieder geval al wel weer hoopvol uit :ok:
Groetjes Jeannet, Ruby, Lotje en Uschka
Afbeelding
Laura-Joy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Laura-Joy »

Hoop ook dat het de goede kant op blijft gaan met het frummeltje.
Heel vervelend als ze iets hebben en je weet niet precies waar het vandaan komt.

Als ze in een knuffelbui is geef haar dan ook maar een knuffel van ons!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”