Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Farmfood

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

shanty

Farmfood

Ongelezen bericht door shanty »

Ik ben nu van kenner brokken overgestapt op farmfood.
Mazzel is een hele moeilijke eter kwa brokken dit gaat nu een week al harstikke goed.

Ik had even wat informatie gezocht over het geven van bijv rodi hierbij.
De mensen van farmfood zeiden dat ik in het begin de pens variant bij moest geven 1 keer per week.

Ik ben van plan dit 2 keer per week te gaan doen alleen hoe kan ik dat het beste aanpakken en welke variant kan ik dan het beste gebruiken ik heb hier nu nog 3 pakken pens liggen en 2 pakken compleet met lam en hart en nog een variant maar die weet ik niet meer.

Iemand tips over hoe ik dit dan het beste kan doen
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Farmfood adviseert om een hond over te zetten van de vorige brok naar Farmfood middels een aantal pensdagen en dan de nieuwe brokjes geven. Om te voorkomen dat je hond last van zijn darmen krijgt door het overstappen. Als je hond al op Farmfood staat, dan kan je gewoon lekker afwisselen met kvv en dan maakt het niet uit wat je geeft. :wink:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Ontspannen. Doen wat je leuk vindt en er achter komen dat je hond eten geven léuk is en geen dwangmatige toestaand waarbij je moet bedenken of hij iedere dag wel het juiste binnenkrijgt. Je basis zijn die farmfood brokjes daarbij kun je gerust 2 - 3 x per week wat aanrommelen en varieren.
Noële
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Noële »

Een tijd terug heb ik Fellow ook overgezet op Farmfood en hij krijgt elke avond Rodi compleet. Fellow is een moeilijke, dus als ik hem twee keer op een dag brokken geef eet hij het niet, geef ik hem twee keer op een dag Rodi compleet dat eet hij het ook niet, dus dit werkt voor hem.
Net als bij de vorige brok at hij een week lang goed de nieuwe brok en daarna niet meer, nu krijgt hij wat karnemelk over de brokken en ik geef niet veel brokken want dan eet hij het toch niet. Ik snap niet dat ie nog 10 kilo weegt.
gizmo
Zeer actief

Ongelezen bericht door gizmo »

Ik heb Gizmo ook al een tijdje over gezet op Farmfood
Heb er Rodi bij genomen van pens
Hij krijgt 1 keer per week zo'n hamburger per dag
De eerste 2 week heb ik FF gegeven en elke dag een beetje pens voor bacterie opbouw
Gizmo doet het er prima op en de brokken zijn hap slok weg :ok:
Afbeelding
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Houd bij farmfood het gebit in de gaten. Toen het hondje van mijn ouders werd overgezet op farmfood hebben ze tot 2x toe in 2 jaar het gebit moeten laten reinigen bij de dierenarts. Nu geven ze ander voer en toen was het over.
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Sjalot schreef:Houd bij farmfood het gebit in de gaten. Toen het hondje van mijn ouders werd overgezet op farmfood hebben ze tot 2x toe in 2 jaar het gebit moeten laten reinigen bij de dierenarts. Nu geven ze ander voer en toen was het over.
Dat is te voorkomen door zo nu en dan een vers vleesbot te voeren.
Dus af en toe wat eendenvleugels of eendenekken enz.

Wel vervelend trouwens, dit had ik nog niet eerder gehoord.
:zweep:
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Paulala schreef:
Sjalot schreef:Houd bij farmfood het gebit in de gaten. Toen het hondje van mijn ouders werd overgezet op farmfood hebben ze tot 2x toe in 2 jaar het gebit moeten laten reinigen bij de dierenarts. Nu geven ze ander voer en toen was het over.

Inderdaad. De hond van mijn ouders is eigenlijk van mij (maar woont bij mijn ouders omdat ze niet op kon schieten met een van mijn honden hier), dus ik betaal de voeding en medische kosten. Toen de tanden weer gereinigd moesten worden heb ik ze eindelijk zover gekregen de hond over te zetten op rauwe voeding anders mochten ze de dierenartskosten zelf betalen. Na een maand of twee rauwe botten knagen was het gebit weer schoon.
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
xSuzannex
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezers
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door xSuzannex »

Paulala schreef:

niet alleen te voorkomen, maar ook om de aanslag die er al jaren zit weg te krijgen
cas zit al een aantal jaar op FF, en heeft ook al een aantal jaar wat aanslag/tandsteen.
niet zo erg dat ik het nodig vond om te laten reinigen, maar hield het wel in de gaten
nu krijgt cas sinds kort af en toe kippenpoten, kipkarbo's, toevallig afgelopen weekend verschillende soorten ander vers geprobeerd.
gisteren keek ik toevallig even naar z'n tanden, en tot mijn verbazing is aan 1 kant alle aanslag en tandsteen weg, aan de andere kant nog heeeeeeel ietsjes
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Daar heb je gelijk in.
Mijn honden hadden ook vieze tanden en tandsteen.
Sinds ze elke dag rauw krijgen en dus ook heel vaak vleesbotten is bijna alles weg.
Gewoon vanzelf door het eten van de botten.
:zweep:
gizmo
Zeer actief

Ongelezen bericht door gizmo »

Ik geef Gizmo kluiven van farmfood erbij
Daar is hij lekker op aan het knagen
Heeft dit het zelfde effect als rauwe botten?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”