Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

@#$&*^*$!!!!!

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
Aantal honden: 2

@#$&*^*$!!!!!

Ongelezen bericht door Maylala »

:jank:

Sjon zat net te krabben, heel lang. Ik zat helemaal in Gooische Vrouwen, dus had het eerst niet echt door. Toen begon hij te piepen.
Ik kijken, heeft hij weer 4 flinke hotspots! :jank: Echt al flinke jongens, ik schrok me kapot.
Gelukkig had ik nog wat Hydrocortiderm in huis, hoewel ik het al bijna een jaar niet meer gebruikt heb, en eigenlijk ook dacht niet meer nodig te hebben. Wel dus. :jank:

Morgen dus maar even DA bellen...

Ik vind het zó erg, ik dacht echt dat het voorbij was! :jank: Verdomme, die kl*tezooi ook altijd. :boos:
Weet ook echt niet waar het aan kan liggen, vorige keer is het arme beestje door heel NL door de molen gehaald, niks gevonden. Het zou toch een nachtmerrie zijn om dat wéér te moeten doen.

M'n arme schatje. Hij baalt er duidelijk net zo van als ik. :jank:
Afbeelding
Maylala
Zeer actief

Dat iedereen hier vlooivrij is weet ik 99,99% zeker. Sjon is wit van vacht met een roze huid, en ik kan het altijd goed zien als hij er eens een heeft. Daarnaast krijgt hij ook regelmatig knoflook, en heeft eigenlijk nooit teken of vlooien. Het vlooirecord staat tot nu toe op 5, dat was deze lente. :19:

Kan het misschien komen omdat hij in een vieze sloot heeft gezwommen of zo? :denken:
De spots zitten nu vooral in de plooi achter zijn voorpootjes.

En hem laten trimmen, is dat wel verstandig nu het weer kouder gaat worden? Hij is niet bepaald het type dat een jasje weet te waarderen. :wink:

In ieder geval bedankt voor het advies, tante Nanna. Zal toch nog even een vlooicheck deluxe uitvoeren voor de zekerheid. :mrgreen:
Afbeelding
Maylala
Zeer actief

Verdomd Nanna, of de duvel ermee speelt! :N:

Mormeltje ligt naast me te slapen, en ineens zie ik 1 zo'n vieze dikke vlo door z'n vacht lopen. :boos: Gelijk even een übercheck gedaan, heb er 2 gevonden.

Bij nader inzien ook best logisch, was om 7 uur met hem in het bos, en om ongeveer half 10 zag ik die spots. Zou dus best door die etters kunnen komen, toch?

Nanna, je bent geweldig! :flower:
Afbeelding
Maylala
Zeer actief

:smile: Pff wat een opluchting zeg, een vlo.
Ik zag mezelf alweer naar Utrecht rijden voor de full monty mallemolen. :mrgreen:
Afbeelding
MarijeEnBoomer
Actief

Ongelezen bericht door MarijeEnBoomer »

hoera een vlo :cheer:
Afbeelding
Maylala
Zeer actief

Nanna schreef: met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid wel ;-)
:cheer: You have just made my day! :cheer: :mrgreen:
Afbeelding
Maylala
Zeer actief

MarijeEnBoomer schreef:hoera een vlo :cheer:
Pff echt nog nooit zo blij geweest zo'n ding te zien. :mrgreen: :cheer:
Afbeelding
Maylala
Zeer actief

Nanna schreef: zal ik je mijn gironummer even doen toekomen? :mrgreen:
:smile: Ik ben te labiel op het moment om daar op voor beide partijen verstandige wijze mee om te gaan. :wink:
Stuur wel een kratje Breezers richting Geldrop. :mrgreen:
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

MarijeEnBoomer schreef:hoera een vlo :cheer:
Wat kan je blij zijn met een vlo :mrgreen: gelukkig heb je de oorzaak gevonden :ok:
Kijk je voor de zekerheid ook de katten even na?
Afbeelding
Maylala
Zeer actief

Ook de katten zijn geheel uitgeplozen, vonden ze niet leuk. :mrgreen:
Afbeelding
Youp
Zeer actief

Ongelezen bericht door Youp »

Gelukkig!

Nog even een tip voor de hotspots in zijn oksel. Diesel heeft dit ieder voorjaar en ik doe er altijd maizena op. Gewoon het poeder op de plek smeren en de volgende dag is het al een heel stuk minder. Het vocht van de spot trekt in de maizena zodat de wond dus droog wordt.
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra
Afbeelding
martin*
Actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse spaniel

Ongelezen bericht door martin* »

Heb je het huis al goed behandeld?.. Je heb hele goede middelen die de vlooien dood maken. Hopelijk heb je de 2 gevonden die het waren.. maar misschien zitten er nog meer in het huis. Veel mensen vergeten hun huis te behandelen na een vlooien plaag. Daarom ook deze reactie.

Hopelijk blijft het bij deze 2 vlooien!!..
succes er mee..
Esther 1
Zeer actief

Ongelezen bericht door Esther 1 »

Ik had deze info ook nog bij onze hondenvereninging gelezen, vooral het huismiddeltje vond ik wel :ok:
Heel veel sterkte met je hond, jeuk is echt om te :jank:

De oorzaak van de jeuk kan zijn: vlooien, teken, allergie, infecties (bijv. oormijt) of een broeierige natte vacht na een zwempartij.

Verder zullen de haren op en rond de plek verwijderd worden. Daarna is het verstandig de plek te wassen met betadine of een andere desinfecterende shampoo, omdat de beschadigde huid inmiddels geïnfecteerd kan zijn met bacteriën (o.a. afkomstig uit de bek van de hond).

Een huismiddeltje is: listerine mondspoelwater (bruin) 4 à 5 keer per dag op een schone, droge huid spuiten
Geluk is houden van wat je doet en doen waar je van houdt.
Nala & Senne voor altijd op dat speciale plekje.
Afbeelding
Maylala
Zeer actief

Youp schreef: Nog even een tip voor de hotspots in zijn oksel. Diesel heeft dit ieder voorjaar en ik doe er altijd maizena op. Gewoon het poeder op de plek smeren en de volgende dag is het al een heel stuk minder. Het vocht van de spot trekt in de maizena zodat de wond dus droog wordt.
Bedankt voor de tip, dat zal ik zeker eens proberen! :cheer:

Inge O schreef: waarom link je die vlooien met het bos? dat is nu niet meteen de plek waar je vlooienbesmetting oploopt hoor - veel kans dat de bron bij jou in huis zit :oeps: .
He getver. :N:
Ben niks meer tegengekomen, maar zal het huis nog even extra doorchecken. :denken:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Maylala schreef:
He getver. :N:
Ben niks meer tegengekomen, maar zal het huis nog even extra doorchecken. :denken:
Vlooien in je huis, of dan de eitjes eigenlijk, zie je niet hoor :mrgreen: :wink:
Als je wel vlooien op je kleed ziet springen dan ben je een normale vlooienbesmetting ver, ver, verrrr voorbij. :mrgreen:
Afbeelding
Maylala
Zeer actief

Moos schreef: Vlooien in je huis, of dan de eitjes eigenlijk, zie je niet hoor :mrgreen: :wink:
Als je wel vlooien op je kleed ziet springen dan ben je een normale vlooienbesmetting ver, ver, verrrr voorbij. :mrgreen:
Okee, nu word ik compleet paranoide! :N: Ben van mezelf al een beetje smetvrezerig, maar dit drijft me echt tot ongekende obsessies.

Kan ik iets doen in huis zonder de hele tent in het gif te hoeven zetten? :jank:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Maylala schreef:
Moos schreef: Vlooien in je huis, of dan de eitjes eigenlijk, zie je niet hoor :mrgreen: :wink:
Okee, nu word ik compleet paranoide! :N: Ben van mezelf al een beetje smetvrezerig, maar dit drijft me echt tot ongekende obsessies.

Kan ik iets doen in huis zonder de hele tent in het gif te hoeven zetten? :jank:
Hahaha, rustig maar :wink:

Als je een hond hebt die zo vreselijk veel last krijgt van vlooien zou ik gewoon even een spuitbus halen bij de dierenwinkel en even je huis spuiten.
En klaar ben je.
Ik doe het hier niet als ik 1 of 2 vlooien op een hond vind, dan behandel ik alleen de hond, en (om je gerust te stellen) daarna maanden, zo niet jaren, geen last van vlooien, en ik heb ze nog nooit op het tapijt zien springen. :mrgreen: :wink:

Maar als je hond er echt zo'n last van heeft zou ik gewoon even je huis spuiten.
Afbeelding
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Ik vond op Frenk ook een vlo, dus ik heb hem weer in de anti-vlo gezet. Nou gaan we vanmiddag voor een weekendje naar mijn schoonouders. Kan ik dan gewoon voor ik de deur achter me dichttrek de hele woonkamer inspuiten en dan bij thuiskomst stofzuigen? Of gaan m'n kamerplanten er dan aan? :mrgreen:
Afbeelding
Maylala
Zeer actief

Moos schreef: Hahaha, rustig maar :wink:

Als je een hond hebt die zo vreselijk veel last krijgt van vlooien zou ik gewoon even een spuitbus halen bij de dierenwinkel en even je huis spuiten.
En klaar ben je.
Ik doe het hier niet als ik 1 of 2 vlooien op een hond vind, dan behandel ik alleen de hond, en (om je gerust te stellen) daarna maanden, zo niet jaren, geen last van vlooien, en ik heb ze nog nooit op het tapijt zien springen. :mrgreen: :wink:

Maar als je hond er echt zo'n last van heeft zou ik gewoon even je huis spuiten.
Ik vind hier eigenlijk nooit vlooien. :19: Meer dan een stuk of 3 heeft Sjon er ook nooit, en hij krijgt ook knoflook. Toen hij nog pup was ging ik nog wel in de weer met die pipetjes in de nek en zo, maar dan rook hij een week naar benzinestift en kreeg vaak ook huidirritatie ervan. En aangezien hij toch nooit wat had ben ik daar eigenlijk mee gestopt.

Wat voor spuitbus raad je aan? Ik zet dan wel gewoon de hele toko in het gas. :N: :mrgreen: Wég ermee!

Bedankt voor de geruststelling. :mrgreen:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Frenk schreef:Ik vond op Frenk ook een vlo, dus ik heb hem weer in de anti-vlo gezet. Nou gaan we vanmiddag voor een weekendje naar mijn schoonouders. Kan ik dan gewoon voor ik de deur achter me dichttrek de hele woonkamer inspuiten en dan bij thuiskomst stofzuigen? Of gaan m'n kamerplanten er dan aan? :mrgreen:
Knaagdieren wel :N: (en nee, geen ervaring mee :pffff: ). Kamerplanten, hmmm, zou je eens op die spuitbus moeten lezen of je je planten eerst uit de kamer moet verwijderen :mrgreen:

Maar volgens mij moet je na zoveel uur ventileren. Ik denk dat als je alles spuit en dan 3 dagen later terugkomt de kans er wellicht inzit dat je met kapje je huis weer in moet vanwege de dampen die geen kant op konden.
Denk ik hoor.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Maylala schreef:
Wat voor spuitbus raad je aan? Ik zet dan wel gewoon de hele toko in het gas. :N: :mrgreen: Wég ermee!

Bedankt voor de geruststelling. :mrgreen:
Gewoon vragen naar omgevingsspray voor vlooien in de dierenwinkel :wink:
Afbeelding
Maylala
Zeer actief

Moos schreef:
Oh my god, dat wordt nog wat. De gemiddelde dierenwinkel boycot ik echt met alles wat ik heb, laat staan dat ik er om adviés ga vragen.. :N: Maar wat mot, dat mot, woar.. :mrgreen:

Oeh, kan ik niet gewoon m'n DA bellen voor advies? Die heeft toch vast wel een kinky inboedelspraytje oid?

Hopelijk kan ik iets fatsoenlijks vinden, dat mijn paranoide gedachtengang tevreden stelt zonder dat ik mijn katten hoef te evacueren.
Volgens mij wordt dit een enerverende vrijdagmiddag... :jank: :mrgreen:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Moos schreef:
Frenk schreef:Ik vond op Frenk ook een vlo, dus ik heb hem weer in de anti-vlo gezet. Nou gaan we vanmiddag voor een weekendje naar mijn schoonouders. Kan ik dan gewoon voor ik de deur achter me dichttrek de hele woonkamer inspuiten en dan bij thuiskomst stofzuigen? Of gaan m'n kamerplanten er dan aan? :mrgreen:
Knaagdieren wel :N: (en nee, geen ervaring mee :pffff: ). Kamerplanten, hmmm, zou je eens op die spuitbus moeten lezen of je je planten eerst uit de kamer moet verwijderen :mrgreen:

Maar volgens mij moet je na zoveel uur ventileren. Ik denk dat als je alles spuit en dan 3 dagen later terugkomt de kans er wellicht inzit dat je met kapje je huis weer in moet vanwege de dampen die geen kant op konden.
Denk ik hoor.
:mrgreen:

Er staan hier altijd raampjes open, dus er is altijd ventilatie :19:

Ik ga het denk ik maar gewoon proberen, want het is wel heel handig dat we dan alledrie het huis ook niet in hoeven.... Ach, ik weet het ook niet.. Ik ga die bus nog wel even lezen...

Als ik na het weekend niet meer op het forum kom, dan weet je hoe laat het is :pale:
Afbeelding
Maylala
Zeer actief

:smile: Heel Haarlem gaat in de vlooienspray dit weekend. :mrgreen:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Maylala schreef:
Moos schreef:
Oh my god, dat wordt nog wat. De gemiddelde dierenwinkel boycot ik echt met alles wat ik heb, laat staan dat ik er om adviés ga vragen.. :N: Maar wat mot, dat mot, woar.. :mrgreen:

Oeh, kan ik niet gewoon m'n DA bellen voor advies? Die heeft toch vast wel een kinky inboedelspraytje oid?

Hopelijk kan ik iets fatsoenlijks vinden, dat mijn paranoide gedachtengang tevreden stelt zonder dat ik mijn katten hoef te evacueren.
Volgens mij wordt dit een enerverende vrijdagmiddag... :jank: :mrgreen:
Ik heb van mijn dierenwinkel een bus spray gekregen die zij altijd zelf gebruikt: Beaphar 404 vogelspray. Daarmee kun je vogels en vogelkooien inspuiten ter bestrijding van ongedierte. (staat erop)

Zij zegt dat het wel werkt tegen vlooien, maar dat het niet zo extreem giftig is als gewone vlooienspray. :19: Ik ga hem dus ook vanmiddag proberen, maar neem het zekere voor het onzekere en blijf wel weg uit m'n huis. (gelukkig moeten wij dus ook weg, dus.. :wink:)
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Welke dierenwinkel boycot jij eigenlijk en waarom? (mag evt ook per PB hoor :wink:)
Afbeelding
Maylala
Zeer actief

Frenk schreef:Welke dierenwinkel boycot jij eigenlijk en waarom? (mag evt ook per PB hoor :wink:)
Hahaha dat wordt een PB, daar ga ik vanmiddag even voor zitten. ;)
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Fijn dat je de oorzaak gevonden hebt. :mrgreen: :ok:
Ik had een hond die ook precies wist of er vlooien waren. Meteen bijtplekken op zijn lijf. Op zich is het wel handig om zo'n vlooienmeter in huis te hebben. :mrgreen:
Mijn katten komen niet buiten, maar ik behandel ze minstens 1 keer per jaar, in het begin van de zomer tegen vlooien. Daardoor hoef ik mijn honden niet meer te behandelen. En met de zomervakantie gaat het huis 1 keer goed in het omgevingsgif en ik moet zeggen dat het daar goed op gaat. Hier werkte alleen knoflook en yoghurt ook niet afdoende. Dus twee keer per jaar gif, 1 a 2 keer op de katten en 1 keer in het huis en klaar, geen vlooien meer. :ok:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Maylala
Zeer actief

Inge O schreef:
:N: .....katten...........die zijn meestal dé besmettingsbron bij uitstek :oeps: . of komen jouw katten niet buiten?

wel oppassen met spuitmiddeltjes, niet doen terwijl de katten in de kamer zijn hoor - die zijn daar vaak (aan bepaalde soorten) gevoeliger aan dan honden.
Nee, ik heb balkonpoema's. :pffff: :mrgreen:

Ik zat te denken aan dat spuitmiddeltje wat Frenk noemde, die vogelkooispray. Zou dat afdoende werken?

Ik kan uberhaupt geen zware gas-sprays gebruiken in huis, heb een epileptische kat rondlopen die daar niet vrolijk van wordt, vermoed ik. Dus vooral ook daarom leek een wat mildere versie me ideaal.
Afbeelding
Maylala
Zeer actief

Roelfien schreef:Fijn dat je de oorzaak gevonden hebt. :mrgreen: :ok:
Ik had een hond die ook precies wist of er vlooien waren. Meteen bijtplekken op zijn lijf. Op zich is het wel handig om zo'n vlooienmeter in huis te hebben. :mrgreen:
Mijn katten komen niet buiten, maar ik behandel ze minstens 1 keer per jaar, in het begin van de zomer tegen vlooien. Daardoor hoef ik mijn honden niet meer te behandelen. En met de zomervakantie gaat het huis 1 keer goed in het omgevingsgif en ik moet zeggen dat het daar goed op gaat. Hier werkte alleen knoflook en yoghurt ook niet afdoende. Dus twee keer per jaar gif, 1 a 2 keer op de katten en 1 keer in het huis en klaar, geen vlooien meer. :ok:
Hmm, dat klinkt wel effectief. Misschien moet ik ook maar eens zo'n schemaatje opstellen. :denken:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”