Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

opeens rare trekjes,

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Chicoahua
Zeer actief
Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog

opeens rare trekjes,

Ongelezen bericht door Chicoahua »

hallo,

ik heb een paar vraagjes want weet niet zo goed wat ik ermee moet.
onze malthezer robbie van 11 die had een lekkere bos met haar, chico van 5 maand vond het heerlijk om met robbie te spelen en andersom ook.
maar nu is robbie naar de trimsalon geweest en is dus erg kaal :)
chico wil niks anders dan de hele dag erop repen, robbie kan geen stap zetten of het is mis, spelen is helemaal af!
wat kan ik hieraan doen, ik straf hem wel maar boeit hem weinig, zn geelheid is sterker dan alles :D
ik vind het zo raar dat een ander kapsel zulke hormoontjes wakker kan maken.

ook zit robbie sinds 2 weken te likken aan de bank, hij zit er altijd op (want anders wordt ie plat gereept ;)) maar doet niks anders dan de abnk likken, jeuk aan zn tong? :denken:

Ook vreet chico sinds een maand papier, tassen, kranten etc kapot, is dit echt nog het wisselen of een tik?hij is 5 maand en heeft groot en deels zn tandjes al.

nou een hele waslijst, bedankt alvast
groetjes
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ik denk dat Robbie anders ruikt nu hij van de trimmer is gekomen dat dat ervoor zorgt dat Chico erop duikt.
Het likken van Robbie kan uiting zijn van stress, ongemak of gewoon een tic waardoor hij zich fijner voelt...weet niet of je het kan peilen wanneer hij het doet, na een stress momentje of juist uit frustratie
Chico is erg jong en hij zal nu gaan slopen omdat hij lekker gaat puberenm tis de leeftijd om vervelend tegaan doen... krijgt hij voldoende beweging en afleiding?
Bowie is 19 maanden en sloopt vanaf dat ze 3 1/2 maand was alles wta in dr snavel past...vanmorgen heeft e ook weer tijdschriften en een agenda tepakken gehad :roll:
Afbeelding
Chicoahua
Zeer actief
Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog

Ongelezen bericht door Chicoahua »

hij doet het gewoon als hij net zoals altijd op de bank ligt, heb geen idee waarom.
chico krijgt veel beweging sochtens loop ik 40 min met hem naar mn oma, smiddags gaat hij lekker op het veld ravotten met andere hondjes, maar zou toch liever willen dat hij weer met robbie ging spelen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”