Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kleine 'irritante' rituelen.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Moos
Zeer actief

Kleine 'irritante' rituelen.

Ongelezen bericht door Moos »

Hebben jullie honden ook van die standaard ritueeltjes die je eigenlijk toch wel wat irritant vindt, maar maar laat 'want het is zo leuk voor ze'? Of ben ik daarin de enige 'gek'? :mrgreen:

Saar heeft al maanden de gewoonte om rond 6 uur 's ochtends Vera's koppie te gaan wassen. Nu is dat soppende geluid op bed naast me nog tot daar aan toe, maar ze maakt op die manier Vera ook wakker :19:
Die gaat op haar beurt Saar dan weer een beetje 'zoenen', en zo gaan ze langzaam van wat soppen en zoenen naar klieren...
Met als gevolg dat ik op een vrije dag om 7:30 met twee klaarwakkere honden zit en dan maar weer opsta.

Soms zeg ik weleens dat Saar op moet houden, maar ze kijkt er zo lief bij en Vera geniet er zo van dat ik ze dan toch maar weer laat gaan.
Terwijl ik er eigenlijk een hekel aan heb om nu het steeds kouder wordt 's nachts, om 6 uur al wakker gemaakt te worden :mrgreen:

Dan vraag ik me toch af of ik wel helemaal lekker ben, maar als ze het zo leuk vinden kan ik het ze moeilijk verbieden :mrgreen: :wink:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Inge O schreef:nee marloes, je bent niet helemaal lekker :19: :mrgreen: .

ik ben niet van de irritante rituelen :N: . hoe zielig ik het ook vind, mijn eigen comfort gaat dan echt wel voor :mrgreen: .
Maar het is zo goed voor hun onderlinge band :jank: :smile:
Afbeelding
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Moos schreef:

ik ben niet van de irritante rituelen :N: . hoe zielig ik het ook vind, mijn eigen comfort gaat dan echt wel voor :mrgreen: .
De band met mijn bed is toch echt belangrijker :pffff: :mrgreen:
Moos
Zeer actief

Inge O schreef:
Moos schreef:

ja hoor, vast wel, maar die smeden ze maar wat hechter buiten mijn gehoorsafstand en al helemaal niet om 6 uur 'ochtends :boos: .
Maar dan doen ze het niet :jank:
Ze doen het zo uitgebreid alleen als ze wakker worden. Toen het begon was het ook even later (ik zeg wel al maanden rond 6 uur, maar ooit was het meer richting zevenen, maar dat is al weer evennn geleden haha), maar Saar begint er steeds eerder mee :boos:
Afbeelding
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Oh ik weet er een! Als Sophie iets wil, meestal iets voedingsgerelateerds of benenstrekkerige activiteiten behelzend, gaat ze kwispelen. Als heul hard kwispelen op de bank niet lukt sloft ze naar de verticale 'diesainradejaater' en gaat daar als een fanfare met haar staart tegen de verwarming staan zwiepen: niet te negeren. Ik verbied dit uiteraard onmiddelijk en spreek haar dan bestraffend toe dat het niet netjes is om zo'n kabaal te maken als je je zegje wilt doen terwijl de baas Heel Druk bezig is, maar meestal doet ze dan iets in de trant van 'woewoewoeoeoeoe' terug. Mja. Daar kan ik dus niet tegen 'woeoeoeoeeee', dus dan krijg ze vaak nog haar zin ook.

Toegegeven, ze doet het vrijwel alleen op vooraf afgesproken tijdstippen, maar het maakt de mogelijkheid 'om nog even dat ene stukje af te maken' wel een tikje lastiger.
Moos
Zeer actief

Nanna schreef:Simone maakt rare geluiden als wij zitten te eten. De bedoeling is duidelijk: we moeten opschieten want zij wil de borden aflikken :N:
Eigenlijk mega-irritant maar de geluidjes die ze produceert zijn zó schattig dat ik er toch weer om lach. :19:
Dat ze de borden af mag likken vind ik al een gewoonte waar je over na kan denken opzich :smile:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Geer schreef:Oh ik weet er een! Als Sophie iets wil, meestal iets voedingsgerelateerds of benenstrekkerige activiteiten behelzend, gaat ze kwispelen. Als heul hard kwispelen op de bank niet lukt sloft ze naar de verticale 'diesainradejaater' en gaat daar als een fanfare met haar staart tegen de verwarming staan zwiepen: niet te negeren. Ik verbied dit uiteraard onmiddelijk en spreek haar dan bestraffend toe dat het niet netjes is om zo'n kabaal te maken als je je zegje wilt doen terwijl de baas Heel Druk bezig is, maar meestal doet ze dan iets in de trant van 'woewoewoeoeoeoe' terug. Mja. Daar kan ik dus niet tegen 'woeoeoeoeeee', dus dan krijg ze vaak nog haar zin ook.

Toegegeven, ze doet het vrijwel alleen op vooraf afgesproken tijdstippen, maar het maakt de mogelijkheid 'om nog even dat ene stukje af te maken' wel een tikje lastiger.
Ik ben er nu ook achter dat de wat zwaarder gebouwde honden heul veel herrie kunnen maken met die staart inderdaad :mrgreen:
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Daisy kan met een heerlijk uitgestreken bekkie mij hier achter de pc komen vertellen dat mw aandacht tekort komt.
Dat ze direkt geaaid wil worden. :mrgreen:
Poot op schoot, kop soms ook.
Ze kijkt dan zo liefjes dat ik niet kan weigeren. Tót het wel genoeg is geweest.

Zo komt ze ook heel vaak hier achter m'n stoel liggen. Eigenlijk té klein... maar goed, het is ook wel heel lief dat ze bij me wil leggen, dus is het prima.

Of als er iets leuk is op tv haar piepbeest pakken en heerlijk gaan spelen, meestal s'avonds laat. Als we echt iets aan het kijken zijn dan moet ze stoppen. Maar ach... het is niet altijd handig, maar zij geniet.
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Kimba ligt snachts gewoon in de woonkamer met Chello en Woopy. s'ochtends zodra FRank naar zn werk is wil ze schijnbaar dat ik opschiet met naar beneden komen, dan hoor ik haar boven gewoon heen en weer trippelen bij de deur. Op de een of andere manier irriteer ik me er mateloos aan maar heb tot nu toe nog maar 1x geroepen dat ze verdorie in dr mand moest gaan liggen.

Hera is ook van mening dat als de baas opgestaan is , ik ook van bed af moet. Zij slaapt bij ons en vanaf het moment dat frank weg is, gaat ze overdreven liggen te hijgen, piepen, constan ergens anders liggen. En 9 van de 10x denk ik dan 'misschien moet ze toch wel nodig plassen' en ga ik er dan maar uit. Eenmaal buiten hoeft ze uiteraard helemaal niet nodig iets te doen. En toch trap ik er elke keer weer in. :boos:

Chello en Woopy hebben eigenlijk niet iets waar ik me aan irriteer maar toch laat gebeuren.
Limanade
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Limanade »

lima wil altijd hoe dan ook het liefst IN je liggen..
als ik lekker op de bank tv lig te kijken dan komt ze ook echt bovenop me liggen.. soms als je net gegeten hebt is dat geen pretje :mrgreen:

ook wil madame (als mijn vriend weg is en hij doet der bench deur open) altijd ONDER de dekens liggen aan het voeten eind.. en dan met gestrekte poten op liggen rekken.. :N: auw...
Afbeelding

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
schumie
Zeer actief
Mijn ras(sen): De bull terrier en Amstaff

Ongelezen bericht door schumie »

Anne Panne schreef:lima wil altijd hoe dan ook het liefst IN je liggen..
als ik lekker op de bank tv lig te kijken dan komt ze ook echt bovenop me liggen.. soms als je net gegeten hebt is dat geen pretje :mrgreen:

ook wil madame (als mijn vriend weg is en hij doet der bench deur open) altijd ONDER de dekens liggen aan het voeten eind.. en dan met gestrekte poten op liggen rekken.. :N: auw...
Mmmm soms een bullen trekje.Komt me namelijk zeer bekend voor :mrgreen: Fellow kruipt het liefst in mij zodra ik op de bank zit,mocht ik op de bank zitten om te telefoneren dan moet en zal het ook zo bovenop mij kruipen :N: :mrgreen:
Afbeelding
Limanade
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Limanade »

schumie schreef:
Anne Panne schreef:lima wil altijd hoe dan ook het liefst IN je liggen..

Mmmm soms een bullen trekje.Komt me namelijk zeer bekend voor :mrgreen: Fellow kruipt het liefst in mij zodra ik op de bank zit,mocht ik op de bank zitten om te telefoneren dan moet en zal het ook zo bovenop mij kruipen :N: :mrgreen:
haha zeker weten een bullen trekje :mrgreen:
25 kilo schoothond haha :smile:
Afbeelding

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

Ik ben stapelgek op mijn hond, en hij mag heel veel van mij, Beau is nog nooit de trap op gegaan slaap dus gewoon beneden. Maar als Beau zou doen wat Saar doet, vloog hij toch mooi naar de logeerkamer, mijn nachtrust is van mij.Beau heeft ook meer ritueeltjes.
Een daarvan is dat hij voor me komt zitten, zijn poot op mijn schoot legt, mij heel lief aankijkt, dan op de grond gaat liggen met alle vier zijn poten omhoog, mij nog steeds lief aankijkend, en dan moet ik hem even op zijn borst kroelen, hij ligt dan muisstil en vind het zo te zien heerlijk, dit ritueel herheeld zich enkele keren per dag. :mrgreen:
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
miemot
Zeer actief

Ongelezen bericht door miemot »

Guus heeft ook van die irritante dingetjes...

Als hij gegeten heeft, gaat hij met zijn flanken lopen schuren tegen de gangmuur. Die muur ziet er dus ook niet meer uit :roll: Maar je ziet hem genieten, je ziet zo dat voldane gevoel op zijn kop.
En ach, we moeten toch opnieuw pleisteren en verven :19:

Verder wordt er rondgedragen met alles wat los zit, meestal als hij heel erg enthousiast is (keer of honderd per dag :roll: ). Vooral de sofa-kussens moeten het ontgelden, en ook die zien er, net als bovenstaande muur, bijgevolg niet uit. Vrij vervelend, vooral als er bezoek komt.
Maar ja, hij vindt het zo leuk :roll: :mrgreen:
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Nora gaat als ze aandacht wil, voor je zitten en haar voorpootjes een voor een opbeuren en weer neerzetten. We hebben een stenen vloer dus hoor je dat getik van de nageltjes heel goed. Doet ze al jaaaaren en het kan behoorlijk iritant worden maar vind het ook wel slim bedacht van haar :smile:
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Na hun eten, als wij lekker onderuitgezakt tv gaan kijken moet er wild gespeeld worden. Met veel gegrom en gewaaawaaaooeehhh en de Tsuk op haar manier natuurlijk, kefkefkef :roll:

Verder voor het slapen gaan, dan moet er als een idioot door de dekentjes heen gerausd worden door die kleine mug. Lekker rollen en repen, onder het genot van veel gesnurk :mrgreen:
Afbeelding
Catootje
Actief

Ongelezen bericht door Catootje »

Binnenshuis kan ik zo snel niets bedenken, wel buitenshuis. Jazz is een teefje, maar om de meter moet er uitgebreid gesnuffeld en gematkeerd worden :19: . Als ze los is vind ik dat prima, ze komt vanzelf wel weer. Maar aan de lijn vindt ik het écht irritant! Helemaal niet leuk als die snuffeldoos opeens in de ankers gaat terwijl jij stevig door wilt stappen. En vooral 4 poten schrap zetten zodat ze je niet zomaar mee kunnen trekken :roll: .Heel vermoeiend. Ze weet dondersgoed dat het aan de lijn niet de bedoeling is, maar ze kan het niet laten.
Afbeelding
Groetjes uit Papendrecht van Carin, Jazz en Yunishka.
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Jinx schreef:Na hun eten, als wij lekker onderuitgezakt tv gaan kijken moet er wild gespeeld worden. Met veel gegrom en gewaaawaaaooeehhh en de Tsuk op haar manier natuurlijk, kefkefkef :roll:
Ben je dan niet wat bevreesd voor een maagkanteling, zo druk spelen net na hun eten? Lola is hier net zo, altijd na haar eten wil ze wild doen, alleen mag ze dat dan niet van mij. :wink:
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
kawa2
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckels
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door kawa2 »

hiuer ook wel van die dingen
als ik sochtens wakker wordt
hebben onze dokus en swieber dat meteen door
dus die moet mijn ff laten weten dat ze er nog zijn
swiebertje die komt dan aangestrompeld en gaat in mijn nek liggen en kusjes geven
en dokus die doet eigenlijk het zelfde alleen
die doet dat niet rustig nee die springt op me en gaat dan eerst mij goed wakker maken
en dan gaat hij swiebertje terroriseren

en savond als dokus moe is en wil slapen in zijn mandje :slaap:
dan gaat swiebertje dokus terroriseren met veel geblaf en gebijt
en dat allemaal terwijl ik tv zit te kijken
:cheer:
Afbeelding
Laura-Joy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Laura-Joy »

Zodra ik aanstalte ga maken naar bed te gaan (pyama aan, lichten uit, tanden poetsen) gaat Joy haar sok (oude rose/witte bedsok van mij) pakken en gaat met opgevouwen sok in haar bek brom en piepgeluiden maken en achter me aan lopen met als gevolg dat ik haar toch nog even meeneem voor een kroelsessie op bed voor we gaan slapen.

Overigens als sok niet te vinden is, of ik heb hem ergens gelegd waar ze niet bij kan gaat mevrouw gewoon, zodra ik aanstalte maak naar bed te gaan, vast onder het bed liggen om lekker te slapen.
Afbeelding
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Nanna schreef:
Moos schreef:
Nanna schreef:Simone maakt rare geluiden als wij zitten te eten. De bedoeling is duidelijk: we moeten opschieten want zij wil de borden aflikken :N:
Eigenlijk mega-irritant maar de geluidjes die ze produceert zijn zó schattig dat ik er toch weer om lach. :19:
Dat ze de borden af mag likken vind ik al een gewoonte waar je over na kan denken opzich :smile:
Het levert alleen maar gemak op :pffff:
De vaat hoeft hier niet eerst afgespoeld maar kan zó de vaatwasser in. :ok:
Precies :pffff:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Jis
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Jis »

Mis is dol op piep speeltjes, nu heeft ze zo'n grote hamburgerpiep ding...en als er bezoek komt is ze erg blij en zit dan met die hamburger tussen haar kaken constant te piepen....het gaat ongeveer zo...ik aan het bezoek: watPIEPwillenPIEPPIEP julliePIEPdrinken? bezoek: lekkerPIEPPIEPrustigPIEPIEPhier! :mrgreen: dus pak ik het speeltje maar even af anders kun je geen gesprek voeren.

nog een geintje van haar met haar piep ding is dat als die hamburger op de grond ligt en zij er langs loopt ze er met beide voorpoten op springt PIEIEIEP!! en dan weer door loopt, heel grappig om te zien maar ja als je dat niet door hebt en even rustig wat zit te lezen of op de pc zit schrik ik me de pleuris. :smile:
Afbeelding
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Quincy wordt helemaal gek als ik 's morgens beneden kom de 2e keer ( om 5 uur reageerd hij niet :mrgreen: )en vliegt en springt rond je. Heel vervelend af en toe maar het leuke is dat hij elke keer weer eerst tegen de tafelpoot aanloopt en van schrik dan de andere kant opgaat waardoor hij doordat hij niet vooruit kijkt weer tegen de openhaard aanloopt :smile:
Afbeelding
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

*Linda* schreef:
Nanna schreef:
Moos schreef:
Het levert alleen maar gemak op :pffff:
De vaat hoeft hier niet eerst afgespoeld maar kan zó de vaatwasser in. :ok:
Precies :pffff:
:N:

:mrgreen:
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Gollum kan heel zachtjes dreinen en janken als ze iets wil. Meestal wil ze eten, ze gaat dan onder mijn burostoel liggen en dan zachtjes kreunen. Als ik ook maar iets van beweging maak staat ze in de starthouding en loopt ze naar haar bak en kreunt nog eens zachtjes. Heul sielug is ze dan.
Sja dan geef ik haar maar eten :19: :N:
enjo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ierse setter

Ongelezen bericht door enjo »

Endy heeft nogal de neiging om als er iets met voedsel of wandel activiteiten in aan tocht zijn en het duurt te lang voor madams zin heeeeeeeeeeeeeeel luidruchtig te gaan gapen. Zo'n 'DA DUUR WEL LANG ZEG' gaap.

Joey is nogal een giga mega lebber, ff een kusje ok, maar je krijgt een complete was, sop, poetsbeurt tijdens het kroelen, ook heeeeeeel irri.
Afbeelding
rust zacht meissie Joey 19-3-1997 19-11-2010
slaap wel Bereboot 8-9-1997 11-1-2012
Miss_Liz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldogs

Ongelezen bericht door Miss_Liz »

Ivo doet het er gewoon om, als wij dvdtje gaan kijken begint hij altijd achter de katten aan te jagen(die dan dus over je heen springen of over de tafel zodat je eerst weer glazen en drinken mag gaan opruimen) of met zijn fles zo hard te spelen dat je niks meer hoort van de film.
Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers

Ongelezen bericht door astrid »

Kira is in het weekend altijd heel vervelend omdat ze weet dat Fons dan altijd met ze gaat wandelen. Piepen, zenuwachtig heen en weer lopen en constant hem in de gaten houden. Als Fons dan maar een vinger beweegt dan springt ze al op en rent naar de voordeur. Kali schijnt als ik er niet ben bij iedere auto die voorbij rijdt naar de voordeur te rennen. Maar dat vind ik niet irritant :mrgreen:
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Re: Kleine 'irritante' rituelen.

Ongelezen bericht door Emma »

Moos schreef:Hebben jullie honden ook van die standaard ritueeltjes die je eigenlijk toch wel wat irritant vindt, maar maar laat 'want het is zo leuk voor ze'? Of ben ik daarin de enige 'gek'? :mrgreen:

Saar heeft al maanden de gewoonte om rond 6 uur 's ochtends Vera's koppie te gaan wassen. Nu is dat soppende geluid op bed naast me nog tot daar aan toe, maar ze maakt op die manier Vera ook wakker :19:
Die gaat op haar beurt Saar dan weer een beetje 'zoenen', en zo gaan ze langzaam van wat soppen en zoenen naar klieren...
Met als gevolg dat ik op een vrije dag om 7:30 met twee klaarwakkere honden zit en dan maar weer opsta.

Soms zeg ik weleens dat Saar op moet houden, maar ze kijkt er zo lief bij en Vera geniet er zo van dat ik ze dan toch maar weer laat gaan.
Terwijl ik er eigenlijk een hekel aan heb om nu het steeds kouder wordt 's nachts, om 6 uur al wakker gemaakt te worden :mrgreen:

Dan vraag ik me toch af of ik wel helemaal lekker ben, maar als ze het zo leuk vinden kan ik het ze moeilijk verbieden :mrgreen: :wink:
ha,ha,
Buster heeft de gewoonte om na het eten en zijn eten mij de hele tijd aan te gaan kijken. want ik wil ff uitbuiken en dan moet hij even op zijn ``kleed`` blijven. Buster wil dan juist spelen. dus gaat hij me echt aanstaren. kijk ik terug, gaat hij met een laag koppie de andere kant op kijken. maar zodra ik weer tv kijk, kijkt hij me weer aan.
mijn vriend kan hier tegen, maar ik vind dit wel irritant.
meestal wordt hij dan dus naar zijn ``plaats`` gestuurd en kan hij geen oogcontact meer maken. :pffff:
Hayley84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier

Ongelezen bericht door Hayley84 »

Als Rossi iets wil gaats ze brommen en kreunen ...
Ontzettend iritant maar toch ook weer o zo grappig :mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”