Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

zalmfilet

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

zalmfilet

Ongelezen bericht door Gollum »

Omdat mijn oogappeltje geen zalmkop blieft had ik gister zalmfilet gehaald. Vanochtend was het dan zover, een heerlijk visontbijtje. Ik zat al in spanning of ze het zou eten, en ja hoor ze at het op!
Om vervolgens 3 stappen te zetten en het voor m'n voeten weer uit te kotsen :ugh:
Lekker op m'n nuchtere maag :N:
Hoe kan dat nou weer? Ik ben een beetje huiverig om het nog een keer te proberen. Zal ik zalm maar gewoon uit haar menu laten dan? Ze eet wel sardines maar ook mondjes maat. Gol eet wel graag haring, maar dat is veel te zout om vaak te geven :roll:
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Hier blieven ze ook geen vis..
Geef jij Gollum de vette zoute haring(uit het vuistje) of panharing?
Panharing is niet zout dacht ik.

Nou ja, ze eet iig sardines, dat is al heel goed natuurlijk, sardine is ook een *vette* vis. :wink:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

wendy71 schreef:Hier blieven ze ook geen vis..
Geef jij Gollum de vette zoute haring(uit het vuistje) of panharing?
Panharing is niet zout dacht ik.

Nou ja, ze eet iig sardines, dat is al heel goed natuurlijk, sardine is ook een *vette* vis. :wink:
Ik geef dan die vette zoute haring :N: In stukjes gesneden en van een vorkje anders moet ze dat ook niet :N: :smile:
Het is misschien wel een idee om eens panharing te halen. Makreel lust ze de ene keer wel en de andere keer niet :19: Koolvisfilet uit de winkel eet ze weer wel, maar daar zit weinig in volgens mij (witvis).
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Ze eet het iig wel, af en toe, :mrgreen: .
Ik zou toch een beetje opletten met die zoute haring.., zuipt ze daarna niet als een schuit? :mrgreen:

Als ik jou was zou ik eens die panharing proberen.
Hier word echt van vis gegruweld :N: , ik heb het opgegeven voor wat betreft vis. :19:

En dan maar zeggen dat honden geen smaak hebben :smile: , voorkeur voor het een of ander hebben ze echt wel.
Succes met het *vis* avontuur. :ok:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

Makreel, zalm en haring behoren tot de vette vis soorten en niet iedere maag kan daar tegen.

Idd kun je beter verse haringen halen de visboer heeft die wel in de winter. Deze zijn iets minder vet dan makreel omdat de vette soort wordt ingelegd als zoute haring. De haringen met hom en kuit worden vaak spek of stoombokking. En de schrale haringen kun je goed bakken.

Als je de hond dan toch vis wilt geven zijn er ook nog de mager soorten als koolvis, kabeljauw, tilapia en clarisse.
Afbeelding
gevni havanezers
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Ik zou het nog een keertje er op wagen (vette vis is zo gezond) en dan geef je niet zo heel veel en je vult het aan met bijv. een kipkarsje. Gaat dat goed, geef je de volgende keer wat meer vette vis, weer met kipkarkas of kippennek er bij. Gaat dat goed, dan kun je ook een maaltijd proberen die helemaal uit vis bestaat.

Hier hebben allebei mijn honden in het begin wel eens gekotst bij de eerste keer zalm, makreel, panharing (grote maat haring, niet gezouten) of sardines (en het vervolgens weer opgegeten :N: :wink: ).
Maar inmiddels niet meer. Ze krijgen hier 1x in de week vette vis, gaat altijd goed. 't Is een kwestie van wennen.
Afbeelding
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Ik heb dat met Whooper gehad in het begin. Kotsen na zalmkarkas en het niet meer opvreten, kon vrouwtje het gezellig schoonmaken.
Ben er toen kipfilet vooraf gaan bijgeven en vanaf dat moment nooit geen problemen meer gehad. Misschien dat het meer neutraliseert als je er iets van spiervlees bijgeeft als je zalmkarkas geeft en net wat Rami aangeeft, bij zalmfilet weer kipkarkas. Grote kans dat het dan heel anders oppakt.
annie laumen
Zeer actief

Ongelezen bericht door annie laumen »

Astrid heeft vis leren
door bv grofgemalen pens te mengen
met rauwe sardienes of koolvis of zalm
Ze vindt dit heerlijk en eet nu alle soorten vis

Annie Laumen
Wooki
Actief

Ongelezen bericht door Wooki »

Wij zitten hier met hetzelfde probleem met Gaïko; Ellis eet een vis met kop en al op.
Gaïko daarentegen lust zelfs nog geen gemalen zalmfilet, hij eet er een beetje van en met wat geluk houdt hij het binnen. Wat hij wel lekker vindt is pangasiusfilet en kabeljauw, laat dat nu net de soorten zijn waar ik niet gratis kan aanraken :roll:
Om hem toch voldoende omega 3 enz binnen te laten krijgen, geef ik zalmoliecapsules bij (kruidvat)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”