Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Gans aangevallen
Moderator: moderatorteam
-
S@ndr@
- Zeer actief
ik kan me best voorstellen dat je het in een natuurgebied probeert te voorkomen zou ik ook doen,
maar als ganzen gezamelijk de buurt proberen in te nemen dan hebben ze pech als ze mijn hond(en) tegenkomen.
Leuk vind ik het niet en ik ga zeker niet staan juigen, maar hij krijgt ook niet op zijn donder dan.
Ik zie dat gewoon als jacht instinct, en als mijn kreupele bulldog een gans kan vangen, dan is er bijna zeker iets niet goed met de gans, of hij had gewoon een pechdag :N:
maar als ganzen gezamelijk de buurt proberen in te nemen dan hebben ze pech als ze mijn hond(en) tegenkomen.
Leuk vind ik het niet en ik ga zeker niet staan juigen, maar hij krijgt ook niet op zijn donder dan.
Ik zie dat gewoon als jacht instinct, en als mijn kreupele bulldog een gans kan vangen, dan is er bijna zeker iets niet goed met de gans, of hij had gewoon een pechdag :N:
-
doggy
Ik ben er totaal niet bang voor.Zoek stok! schreef:
Ik zou het niet eens durven, maar ik ben waarschijnlijk wel een erge schijtert dan. Ik vind een groep ganzen best bedreigend en loop wel ff een blokje om
Een tijdje terug heb ik nog een zwaan gevangen.
Ik ben het gewend en ben niet zo snel bang voor een vogel.
Maar ze zijn idd erg imposant en kunnen bedrijgend op je overkomen.
Soms aarzelen ze ook niet om aan te vallen.
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Overigens waren de zwaluwen die aan de dakgoot van mijn ouderlijk huis hun nesten bouwden volstrekt levensgevaarlijk.Inge O schreef:of zie jij de vogels dood uit de lucht vallen nadat ze verschrikt voor je opvlogen?
En toch kwamen ze ieder jaar terug om opnieuw een nest in elkaar te metselen.
En ik heb er geen 1 met hartklachten ter aarde zien storten.

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Hoeveel moeite is het nou om even een paar meter verderop te gaan lopen? Dat snap ik niet hoor. Er zijn ook van die mensen die keihard gas geven als er een meute duiven in de stad brood aan het pikken is. Dat vind ik van hetzelfde aso niveau.S@ndr@ schreef:maar als ganzen gezamelijk de buurt proberen in te nemen dan hebben ze pech als ze mijn hond(en) tegenkomen.

Linda, Izzie en Bram
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
weet je dat er in vele parken, ganzen die wat hebben uitgezet werden? een lamme vleugel, maar 1 poot of iets anders in die richting, een gans die prima kan leven in een veilige omgeving, wat een park zou moeten zijn.S@ndr@ schreef:ik kan me best voorstellen dat je het in een natuurgebied probeert te voorkomen zou ik ook doen,
-
chrico
- Zeer actief
Ik ben het tot een bepaalde hoogte met je eens, een hond hoeft niet te jagen in het wild en op wild. Toch wil dat niet zeggen dat het niet gebeurd of dat je het altijd en voor 100% kan voorkomen. Wel vind ik dat je in elk geval de moeite moet doen om het voor te zijn.Neeltje schreef:Ik ben toch blij dat ik een totaal andere kijk op de natuur heb.
In nederland heeft het wild geen "natuurlijke" vijand meer vandaar dat de mens het overtollige (rotwoord) afschiet.
Een ongeluk kan altijd gebeuren zoals hier geschreven word, maar neem je verantwoording. Na ruim een kwartier gaan kijken of de gans gewond is vind ik te laat, er is altijd wel een boom, paal, auto of wat ook in de buurt waar je je hond aan kan vastknopen ipv eerst naar huis gaan.
Daarnaast vind ik het vreemd dat je je zo druk maakt over die jongen maar het wel op een openbaar forum zet.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
Een hond die wij hebben gecreeerd om zelfstandig te jagen en te doden moet je het niet ineens gaan aanrekenen als hij dat dan ook daadwerkelijk gaat doen.
Omdat tegenwoordig de karbonaadjes in de koeling van de super liggen is het niet zo nodig, maar daar kan die hond niks aan doen, die heeft dat memo niet gehad.
Je kunt best iets roepen over hoe je er mee zou kunnen gaan, maar een leven lang aanlijnen omdat wij de bio-industrie hebben bedacht vind ik ook niks. Alle dagen bewust laten jagen vind ik weer het andere uiterste.
Voor de rest hoort een hond gewoon niet te jagen, niet achter fietsers, niet achter joggers en niet achter konijnen. Ik vind ook dat er een ontzettend negatief beeld ontstaat als er regelmatig jagende honden door de bossen vliegen. Daar komt praat van en het leidt tot nog meer stemmingmakerij en hondenverboden in nog meer gebieden. Je kunt best gelijk hebben als je zegt dat een hond geen bedreiging is voor de wildstand, maar je krijgt dat gelijk niet. Het is geen argument waar je een beoogde sluiting van een losloopgebied mee kunt keren in ieder geval.
Daarvoor valt het een beetje teveel in de categorie "hij doet niks hoor".
Omdat tegenwoordig de karbonaadjes in de koeling van de super liggen is het niet zo nodig, maar daar kan die hond niks aan doen, die heeft dat memo niet gehad.
Je kunt best iets roepen over hoe je er mee zou kunnen gaan, maar een leven lang aanlijnen omdat wij de bio-industrie hebben bedacht vind ik ook niks. Alle dagen bewust laten jagen vind ik weer het andere uiterste.
Voor de rest hoort een hond gewoon niet te jagen, niet achter fietsers, niet achter joggers en niet achter konijnen. Ik vind ook dat er een ontzettend negatief beeld ontstaat als er regelmatig jagende honden door de bossen vliegen. Daar komt praat van en het leidt tot nog meer stemmingmakerij en hondenverboden in nog meer gebieden. Je kunt best gelijk hebben als je zegt dat een hond geen bedreiging is voor de wildstand, maar je krijgt dat gelijk niet. Het is geen argument waar je een beoogde sluiting van een losloopgebied mee kunt keren in ieder geval.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
-
S@ndr@
- Zeer actief
als ik al smorgens vroeg ga lopen om de rust te hebben mijn hond los te kunnen doenZoek stok! schreef:Hoeveel moeite is het nou om even een paar meter verderop te gaan lopen? Dat snap ik niet hoor. Er zijn ook van die mensen die keihard gas geven als er een meute duiven in de stad brood aan het pikken is. Dat vind ik van hetzelfde aso niveau.S@ndr@ schreef:maar als ganzen gezamelijk de buurt proberen in te nemen dan hebben ze pech als ze mijn hond(en) tegenkomen.
en ik loop gewoon nietsvemoedend met mijn hond op de stoep in het dorp en ik kom die achterlijke dingen tegen, ja dan hebben ze pech
Ik kan me overal wel weg laten drijven door loslopend weet ik veel wat.
Jij hebt misschien een hond dat je overal kunt laten lopen , maar ik dus niet
verder loopt het dus overal tot op mijn pad aan toe dan maar
ik stuur ze er echt niet op af, en als ik ze op tijd zie dan doe ik ze vast, maar als de hond sneller reageert als ik, dan heeft zo`n beest heel erg pech.
shit happens
ik heb dat gevleugelde beest toen trouwens wel uit de bek van mijn hond gehaald, dus mijn ASO gehalte valt misschien nog wel mee denk ik
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 17 sep 2008 11:50, 1 keer totaal gewijzigd.
-
S@ndr@
- Zeer actief
er waren er 10 die in de sloot sprongen, en deze ene probeerde de dijk op te vliegen, en had opstijg problemen :N:yamie schreef:weet je dat er in vele parken, ganzen die wat hebben uitgezet werden? een lamme vleugel, maar 1 poot of iets anders in die richting, een gans die prima kan leven in een veilige omgeving, wat een park zou moeten zijn.S@ndr@ schreef:ik kan me best voorstellen dat je het in een natuurgebied probeert te voorkomen zou ik ook doen,
dus ja hij heeft had de slechtst mogelijke oplossing gekozen
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Precies.Jaap* schreef:Een hond die wij hebben gecreeerd om zelfstandig te jagen en te doden moet je het niet ineens gaan aanrekenen als hij dat dan ook daadwerkelijk gaat doen.
En die ene hond die lekker overal doorheen mag rauschen, die zal het probleem niet zijn. Maar er zijn 1,9 miljoen honden, waarvan laten we zeggen 10% best nog wel wat jachdrift in zich hebben. Ongeacht of ze erop gefokt zijn of niet. Veel honden zijn makkelijk te trickeren voor een lekker renpartijtje achter een nijn of ree of vos aan. Of graven nog graag een mol of muis uit. En dat is ook normaal, niks mis mee.
Maar als je dan 190.000 honden (en dan zit ik denk ik heel laag met mijn 10%) hun gang zou laten gaan, dan is het gewoon klaar met de wildstand,of dat nou klein of groot wild is. Want wie bepaalt welke hond wel mag jagen en welke niet? Dus dan mogen ze het allemaal. Mijn honden willen ook heel graag dwars door alles heen racen om achter hun neus aan te gaan en echt, ze vinden die reeën en vossen ook nog, dus nog harder erachter aan. Mijn honden willen ook graag. Zal ik die dan ook maar laten jagen? Dus diegenen die hun hond laten jagen, ookal is dat onder het mom: jaaah niet bewust hoor, maar ja, ze gaat nu eenmaal graag even een extra rondje door het bos en tja, dan komt ze wel eens wat tegen...., die mensen bepalen dus dat hun hond het wel mag en de rest niet? Of vinden zij het ook akkoord dat die 190.000 honden dan gezellig ook de bossen doorgaan?
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
- Zoek stok!
- Zeer actief
Je doet nu net alsof er duizenden ganzen maar overal lopen. Ik woon aan de Kromme Rijn en weet dus echt wel wat het is om veel ganzen in de buurt te hebben. Ze zitten in groepen bij elkaar en je kunt ze prima ontwijken. En ze nietsvermoedend tegenkomen is onzin. Je ziet ze ver van tevoren en ze maken ook nog behoorlijk wat geluid als ze iets verdachts zien.S@ndr@ schreef: en ik loop gewoon nietsvemoedend met mijn hond op de stoep in het dorp en ik kom die achterlijke dingen tegen, ja dan hebben ze pech![]()
Jij hebt misschien een hond dat je overal kunt laten lopen , maar ik dus niet![]()
Ik kan Bram ook niet los hebben in de wijk omdat hij op katten reageert. En ik heb zo'n vermoeden dat jij het nogal aso zou vinden als ik hier zou posten dat het gewoon jammer voor de kat is als Bram er een grijpt.

Linda, Izzie en Bram
- Zoek stok!
- Zeer actief
-
S@ndr@
- Zeer actief
Ik doe niet net alsof er lopen zomers duizende ganzen zo ongeveer overal, en het worden er nog alle jaren meerZoek stok! schreef:Je doet nu net alsof er duizenden ganzen maar overal lopen. Ik woon aan de Kromme Rijn en weet dus echt wel wat het is om veel ganzen in de buurt te hebben. Ze zitten in groepen bij elkaar en je kunt ze prima ontwijken. En ze nietsvermoedend tegenkomen is onzin. Je ziet ze ver van tevoren en ze maken ook nog behoorlijk wat geluid als ze iets verdachts zien.S@ndr@ schreef: en ik loop gewoon nietsvemoedend met mijn hond op de stoep in het dorp en ik kom die achterlijke dingen tegen, ja dan hebben ze pech![]()
Jij hebt misschien een hond dat je overal kunt laten lopen , maar ik dus niet![]()
Ik kan Bram ook niet los hebben in de wijk omdat hij op katten reageert. En ik heb zo'n vermoeden dat jij het nogal aso zou vinden als ik hier zou posten dat het gewoon jammer voor de kat is als Bram er een grijpt.
Jesus je vindt het nog lollig ook
waar zie je me nu eigenlijk voor aan,
ik lach niet omdat die gans werd gevangen, maar omdat ik het typisch vind dat van de pakweg 11 ganzen er 1 is die een andere oplossing koos.
vind het eerlijk gezegd nogal heel erg kwetsend
denk dat je het graag zo wou interperteren, dus dank je wel :N:
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
-
chrico
- Zeer actief
- Frenk
- Zeer actief
Volgens mij niet. Volgens mij moest juist ook bij hond-hond en hond-dier ingegrepen kunnen worden. Maar dat staat ook al in art. 425 bij mijn weten..chrico schreef:Is dat zoNakisha schreef:Even voor de goede orde; deze hond zal niet voor de RAD hoeven, omdat hond-hond en hond-dier incidenten niet telden.
Wel even de berichten blijven volgen...![]()

-
~Suzanne~
- Zeer actief
Wat heeft het 1 alsjeblieft met het ander te maken??Wil de hond schreef:En tegen barfen bent?Marie-Josée schreef:Ik neem aan dat jij vegetariër bent?Suzanne123 schreef:Hoewel ik me kan voorstellen dat zoiets onder deze omstandigheden kan gebeuren is het wat mij betreft NIET okay als een hond (volstrekt ongeacht ras) een ander dier aanvalt en misschien verwondt.
Het aanvallen van een levend dier is niet okay, ongeacht welk dier wordt aangevallen (door de hond bedoel ik in dit kader). Het is idd niet altijd te voorkomen, maar het is nog steeds niet okay. Het mag dan ook in mijn (vast en zeker relatief simpele overtuiging) niet worden toegestaan of aangemoedigd.
Ik ben overigens geen vegetarier, eet zoveel mogelijk biologisch, dat wel. De honden kvv-en hier en eten deels barf/nrv voor het geval iemand het toch wil weten
Suzanne
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Roelfien schreef:Tja, men kan alle argumenten van de wereld verzinnen om het gejaag van eigen hond te vergoedelijken, maar dan moet je ook niet piepen als hondjelief door een boswachter afgeschoten wordt omdat loslopende zichtjagers verboden zijn. Want we kennen helemaal geen vrije natuurgebieden in Nederland. Alles is beheerd en wordt middels beheer in stand gehouden. En dan zullen wij onze honden daar gewoon los door heen laten denderen? Is gewoon asociaal, heeft niets met zielige huismutsen te maken, maar met egocentrische hondenbaasjes die het zo langzaamaan voor alle anderen verknallen.
DAT is wat ik bedoel! Beetje feller opgeschreven dan ik had gedaan, maar ik vind het idd asociaal dat mensen het toelaten. Ziek dier of niet, langzaam of snel 'prooidier'... het MAG niet.
Regels zijn er niet voor niets. Dat niemand zich er meer aan schijnt te willen houden betekent nog niet dat de regels nutteloos zijn. Mensen denken niet meer verder dan hun neus lang is!
Een natuurgebied is NIET bedoeld om honden doorheen te laten donderen / denderen; het is bedoeld als natuurgebied! Dat een gebied (zo'n beetje bij God's gratie) nog toegankelijk is voor mens en hond wordt steeds minder gerespecteerd. Aanlijngebod ergens?? Ja, voor 'andersmans hond' en nimmer voor 'die van mij' want 'die moeten lekker kunnen rennen'....
Yeah right!
Als iedereen zich nou 's wat meer aan de regels zou houden, zul je zien dat op termijn meer gebieden open komen waar wij als hondenbaasjes dan ook van kunnen genieten. Zul je zien dat onze (aangelijnde) viervoeters ook steeds vaker weer welkom zijn.
Suzanne
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
helemaal met Whera eenschrico schreef:Ik ben het tot een bepaalde hoogte met je eens, een hond hoeft niet te jagen in het wild en op wild. Toch wil dat niet zeggen dat het niet gebeurd of dat je het altijd en voor 100% kan voorkomen. Wel vind ik dat je in elk geval de moeite moet doen om het voor te zijn.Neeltje schreef:Ik ben toch blij dat ik een totaal andere kijk op de natuur heb.
In nederland heeft het wild geen "natuurlijke" vijand meer vandaar dat de mens het overtollige (rotwoord) afschiet.
Een ongeluk kan altijd gebeuren zoals hier geschreven word, maar neem je verantwoording. Na ruim een kwartier gaan kijken of de gans gewond is vind ik te laat, er is altijd wel een boom, paal, auto of wat ook in de buurt waar je je hond aan kan vastknopen ipv eerst naar huis gaan.
Daarnaast vind ik het vreemd dat je je zo druk maakt over die jongen maar het wel op een openbaar forum zet.
Muis is hier 1 keer achter een konijn aangerend op het veld en hoewel het in haar zit (Beagle-Jack Russel) was ze met 1 brul terug in de wereld en kwam ze weer terug gerend.
Rimpel rent er wel achter aan maar met een heel ander doel heb ik het idee...dat is echt een domme druif
ALS Muis de kans ziet een konijn of duif of wat dan ook te pakken te krijgen kan ik daar niet vreselijk van over de toeren raken eerlijk gezegd. Ik zal het altijd proberen te voorkomen, zeker, maar als het gebeurd is het niet ineens een gore valse draak.
Het enige dat ik wel graag zie is dat als een hond iets te pakken krijgt hij het ook echt vlotjes en goed doodmaakt.
Het lijkt me dus wel heel dramatisch als Muis met een gillend konijn aan komt rennen en het werk niet afmaakt...daar zou ik echt van gaan gillen want dan mag ik het doen :N:
aangrevreten dieren die liggen te creperen vind ik gewoon vreselijk, kan het in de natuur best voorkomen, maar ik woon in de stad en hoef dat niet te zien.
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Deze zin vind ik (niet alleen bij jou hoor) altijd erg leuk.doggy schreef:
Beike doet ze trouwens niks, hij wil ze alleen maar opjagen / weg jagen.
De hond doet namelijk wel degelijk wat; hij bezorgt het gejaagde dier een hartaanval als het tegenzit (al dan niet letterlijk).
Net zoals een hond die komt afstormen op een andere hond die daarvan van streek raakt / bang wordt... en die eigenaar maar roepen van verre 'hij doet niets hoor!'
Bullshit! Die hond maakt de andere bang. Dat is niet 'niets doen!!'
Suzanne
- Frenk
- Zeer actief
Ik vind dat je er wel een heel drama van maakt zo. Als ik met Frenk door het wandelbos loop en er vliegt een duif op, omdat wij eraan komen, dan krijgt die duif geen hartaanval. Evenzo min als de eekhoorn die de boom in schiet of de eend die het poeltje verlaat als Frenk gaat zwemmenSuzanne123 schreef:Deze zin vind ik (niet alleen bij jou hoor) altijd erg leuk.doggy schreef:
Beike doet ze trouwens niks, hij wil ze alleen maar opjagen / weg jagen.
De hond doet namelijk wel degelijk wat; hij bezorgt het gejaagde dier een hartaanval als het tegenzit (al dan niet letterlijk).
Net zoals een hond die komt afstormen op een andere hond die daarvan van streek raakt / bang wordt... en die eigenaar maar roepen van verre 'hij doet niets hoor!'
Bullshit! Die hond maakt de andere bang. Dat is niet 'niets doen!!'
Suzanne
Hij loopt door een bos en daar leven andere dieren. Zo is het nu eenmaal. En als daar toevallig een konijn loopt en Frenk ruikt dat konijn en wil er achteraan, dan is dat konijn echt lang en breed weg voordat Frenk z'n gedachte heeft afgemaakt. En ik durf te denken dat er bij dat konijn geen zweet uitbreekt, laat staan dat z'n hart het gaat begeven. En als Frenk een muis ruikt of een mol wil uitgraven
Dat je je hond niet expres op een groep ganzen afstuurt met de opdracht ze eens even lekker te verjagen, dat spreekt voor mij voor zich. Waarom zou je? Dat is 'gansje pesten'. Maar dat die ganzen een hartaanval krijgen als er een hond op ze afkomt vind ik echt larie.

- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Hier in mijn buurt spreken ze ook al van ganzenoverlast (dorp/woonwijk aan een stuk polder). Maar het zijn er ook wel heel erg veel. Dat ze wandel- en fietspaden onder poepen en dat je toe een stuk omlopen als je met je hond loopt, vind ik niet erg. Maar met hun mest vervuilen ze wel heel erg de sloten en poelen en ik vraag me af of dat niet belastend is voor plant en dier.Inge O schreef:er zijn er bij jullie ondertussen wel al zoveel dat zelfs de natuurbeschermers zich grote zorgen beginnen te makenZoek stok! schreef: Je doet nu net alsof er duizenden ganzen maar overal lopen.. het moet niet gekker worden zeg
.
Overigens heeft Silka ook een keer een gans te pakken gehad. Ze woonde nog maar net hier en ik wist niet dat ze zo ver springen kon. Ze sprong dus over een vrij bede sloot en rende keihard op een groep ganzen af. :N:
En het was ook nog eens rui-tijd dus de ganzen vlogen niet of nauwelijks.
Ik moest uiteindelijk zelf door de sloot ('t was niet diep
Na het incident heb ik weken getraind met haar (met behulp van een lange lijn, voertjes en fisher-discs) om langs ganzen te lopen. Maar het is nog steeds moeilijk.
Zolang ze ver weg zijn en/of aan de andere kant van de sloot/vaart, kan ik haar prima bij me houden. Maar los vlak langs een grote groep ganzen lopen, nee dat vertrouw ik nog niet helemaal. Dus dat vermijden we maar...
-
doggy
Hier bij het dierenparkje, lopen ook ganzen los, bij de sloot en op het fietspad e.d.
Het is voor honden daar officïeel een aanlijngebied ( hebben we ook alleen maar hier), dus ik vind als baas van mijn hond, dat ik daar dan rekening mee heb te houden.
Hier kloopt een gans rond, die ten gevolge van een aanval van een hond ( nee, niet mijn hond
) al niet meer kan vliegen, dus daar houd ik ook extra rekening mee en waarschuw ook andere mensen , als ze de honden daar los hebben.
Als het geen losloop gebied is, vind ik dat je er wel enigzins rekening mee moet houden en als je hond niet goed onder appel staat, hem dan ook niet los moet laten, als de ganzen er zijn.
Het is voor honden daar officïeel een aanlijngebied ( hebben we ook alleen maar hier), dus ik vind als baas van mijn hond, dat ik daar dan rekening mee heb te houden.
Hier kloopt een gans rond, die ten gevolge van een aanval van een hond ( nee, niet mijn hond
Als het geen losloop gebied is, vind ik dat je er wel enigzins rekening mee moet houden en als je hond niet goed onder appel staat, hem dan ook niet los moet laten, als de ganzen er zijn.
-
chrico
- Zeer actief
Klopt hoor, mijn reactie was ook cynisch bedoeldFrenk schreef:Volgens mij niet. Volgens mij moest juist ook bij hond-hond en hond-dier ingegrepen kunnen worden. Maar dat staat ook al in art. 425 bij mijn weten..chrico schreef:Is dat zoNakisha schreef:Even voor de goede orde; deze hond zal niet voor de RAD hoeven, omdat hond-hond en hond-dier incidenten niet telden.
Juist daarom moeten mensen zich druk maken om de wet, het is niet alleen hond/mens.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- Frenk
- Zeer actief
Oh ok, dan heb ik het goed onthoudenchrico schreef:Klopt hoor, mijn reactie was ook cynisch bedoeldFrenk schreef:Volgens mij niet. Volgens mij moest juist ook bij hond-hond en hond-dier ingegrepen kunnen worden. Maar dat staat ook al in art. 425 bij mijn weten..chrico schreef:Is dat zoNakisha schreef:Even voor de goede orde; deze hond zal niet voor de RAD hoeven, omdat hond-hond en hond-dier incidenten niet telden.
![]()
Juist daarom moeten mensen zich druk maken om de wet, het is niet alleen hond/mens.

-
doggy
Dat kan kloppen, maar Beike zal de gans zelf niks doen , misschien zo beter opgeschrevenSuzanne123 schreef:
Deze zin vind ik (niet alleen bij jou hoor) altijd erg leuk.doggy schreef:Beike doet ze trouwens niks, hij wil ze alleen maar opjagen / weg jagen.
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Ik geloof ook niet dat iemand dat oké vindt, maar het is wel iets wat gebeurt, dat is wat anders.In de natuur staan de dieren elkaar voortdurend naar het leven.Dan is het natuurlijk wel oké maar dat kunnen we onze huisdieren nu eenmaal niet altijd influisteren.Suzanne123 schreef:Wat heeft het 1 alsjeblieft met het ander te maken??Wil de hond schreef:En tegen barfen bent?Marie-Josée schreef:Ik neem aan dat jij vegetariër bent?Suzanne123 schreef:Hoewel ik me kan voorstellen dat zoiets onder deze omstandigheden kan gebeuren is het wat mij betreft NIET okay als een hond (volstrekt ongeacht ras) een ander dier aanvalt en misschien verwondt.
Het aanvallen van een levend dier is niet okay, ongeacht welk dier wordt aangevallen (door de hond bedoel ik in dit kader). Het is idd niet altijd te voorkomen, maar het is nog steeds niet okay. Het mag dan ook in mijn (vast en zeker relatief simpele overtuiging) niet worden toegestaan of aangemoedigd.
Ik ben overigens geen vegetarier, eet zoveel mogelijk biologisch, dat wel. De honden kvv-en hier en eten deels barf/nrv voor het geval iemand het toch wil weten
Suzanne
En jij vind dat barfen niets te maken heeft met het instinct om een ander dier te doden? Voor dat voer zijn dieren bewust gedood hoor.Het wordt dan gewoon al voor je honden gedaan zodat jij het niet hoeft.