Maar Suzanne,Suzanne123 schreef:Hmm...
Hoewel ik me kan voorstellen dat zoiets onder deze omstandigheden kan gebeuren is het wat mij betreft NIET okay als een hond (volstrekt ongeacht ras) een ander dier aanvalt en misschien verwondt. Ik kan me dus wel voorstellen dat iemand aangifte gaat doen.
Ik zie en hoor het ook vaak in het bos 'dat de hond zo leuk konijnen heeft gejaagd, ja hij krijgt ze niet te pakken hoor, maar het is zo leuk'. Nee, het is dus helemaal niet leuk als zo'n konijn met een hartaanval ergens ligt te kreperen ook al is-tie niet gepakt.
Mensen horen te voorkomen dat hun hond wild (in welke soort dan ook) najaagt. Lukt ze dat niet (en ik kan daar bij sommige honden echt inkomen) dan moet de hond aan de lijn. Heel erg simpel.
Juist (mede) door het toelaten van het jaaggedrag worden steeds meer natuurgebieden afgesloten voor (loslopende honden). Wederom moeten de goeden onder de kwaden lijden.
En ja.. ik kan me voorstellen dat een hond aan een 8 meter lijn de kans heeft om zo'n gans te pakken. Maar, het is bekend dat daar ganzen zitten; dan hou je de hond toch kort, zodat hij de kans niet krijgt??
Ja, een hond moet hond kunnen zijn, maar NIET tot elke prijs; dat kan gewoonweg niet in de maatschappij.
Suzanne
Dit is toch niet met opzet? 'n Ongelukje kan altijd gebeuren.