Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
muilkorf
Moderator: moderatorteam
- nanni
- Actief
Re: muilkorf
ik zo nu en dan.. (kennis maken vreemde hond, hotspot)flamme schreef:wie gebruikt er een muilkorf en wat kunnen jullie me aanraden als ik er 1 zou willen kopen?
heb de plastic korf, kan ze gewoon mee drinken ed, zelfs een koekje eten..
ik vond hem daarom fijner daan eentje die zeg maar strak op de neus zit..
Groetjes kim en een poot van Tuana en Rocky

- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
- Aantal honden: 1
Ik heb dezelfde als die op bovenstaande afbeelding. Ooit gekocht toen Bayko een wondje aan z'n poot had waar ie maar aan bleef likken. Een kap leek me niks dus dan maar een muilkorf. in het begin probeerde hij 'm af te krijgen maar na een dag was ie er al aan gewend. Voordeel van deze muilkorf t.o.v. de stoffen is dat ze hier makkelijker mee kunnen ademen, drinken etc.
-
flamme
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje - Aantal honden: 3
- nanni
- Actief
als je hem goed vast doet lukt dat niet hoor..flamme schreef:Ik zat te denken aan 1 van zooplus. dat is inderdaad een korfje, geen band voor om de bek. maar die heeft ook nog een soort van bandje over het voorhoofd. Ik ben bang dat Escan de bovenstaande afkrijgt?
Noah heeft getracht hem af te doen bij Tuana, maar niet gelukt, terwijl Noah echt flink aan het trekken was, ook aan het bandje achter de oren..
Groetjes kim en een poot van Tuana en Rocky

- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Je zult hem moeten leren de korf te dragen? Om doen en dan laten vechten tot hij het opgeeft lijkt me niet slim. Wanneer je de korf goed introduceert zal hij hem niet eens af willen doen. Verder ga ik met de voorgangers mee, dit is de beste korf.flamme schreef:Ik zat te denken aan 1 van zooplus. dat is inderdaad een korfje, geen band voor om de bek. maar die heeft ook nog een soort van bandje over het voorhoofd. Ik ben bang dat Escan de bovenstaande afkrijgt?
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Contacteer:
clicker d'r bij? Feestje van maken? Misschien staat op de pagina van het HOS http://url http://www.dogweb.nl/gedrag/inhoud.html nog wel hoe zij haar amstaff de korf aangeleerd heeft. Die hond stopte zelf zijn neus er in.wendy71 schreef:Hoe zou jij een hond laten wennen aan de muilkorf Rosita?
Jakko werd helemaal gek toen ik hem omdeed bij hem, binnen 30 seconde had ie hem ook af..
Ik heb overigens hetzelfde model als van Meta veenendaal.
Laatst gewijzigd door Rosita Compagner op 12 sep 2008 09:59, 1 keer totaal gewijzigd.
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Rosita Compagner schreef:clicker d'r bij? Feestje van maken? Misschien staat op de pagina van het HOS nog wel hoe zij haar amstaff de korf aangeleerd heeft. Die hond stopte zelf zijn neus er in.wendy71 schreef:Hoe zou jij een hond laten wennen aan de muilkorf Rosita?
Jakko werd helemaal gek toen ik hem omdeed bij hem, binnen 30 seconde had ie hem ook af..
Ik heb overigens hetzelfde model als van Meta veenendaal.

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
- Gaia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xPuli
- Aantal honden: 1
-
doggy
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Contacteer:
Mijn ervaring is dat mensen juist heel angstvallig hun hond weg gaan houden bij een gekorfde hond. Die aanvallen zullen dus wel meevallen. Daar waar ik medelijdende blikken krijg als ik vraag of ze alsjeblieft hun Jack Russells weg willen houden bij mijn hond die dat als lekker hapje ziet, zo rap hebben ze het diertje boven hun hoofd als ik ervoor zorg dat hun hond 'heel' blijft door mijn hond te korven. Hoe krom wil je het hebben he.
Soms wil ik wel dat ik hem niet zo netjes opgevoed heb en hij dus gillend en krijsend in de lijn hangt als hij zo'n hussel langs ziet huppelen.
Soms wil ik wel dat ik hem niet zo netjes opgevoed heb en hij dus gillend en krijsend in de lijn hangt als hij zo'n hussel langs ziet huppelen.
-
flamme
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje - Aantal honden: 3
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Als je hond zelf andere honden pakt of mensen is het toch beter dat je in ieder geval zelf je verantwoordelijkheid neemt? Hoe vaak wordt je hond nu echt goed gepakt? Het gebeurt inderdaad wel eens maar een muilkorf om je hond is altijd nog beter dan dat hij een andere hond of mens bijt denk ik dan.doggy schreef:Loopt hij daarmee los???metaveenendaal schreef:
deze hebben wij
Als hij gepakt zou worden door andere honden, kan hij zich niet verdedigen.
Soms lijkt het me ook wel fijn als 1 hond gemuilkorft is en je moet ze scheiden. Hangen ze tenminste niet in elkaar en je kan dan de niet gemuilkorfde hond eraf trekken zonder dat die daardoor extra gepakt wordt. Elk voordeel zijn nadeel denk ik.
- enjo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ierse setter
- Aantal honden: 3