Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
We moeten telkens weer laten zien wie de baas is
Moderator: moderatorteam
- Carmen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
- Aantal honden: 2
We moeten telkens weer laten zien wie de baas is
Wat vinden jullie daarvan. Sommige eigenaren met pittige honden zeggen dat hun hond telkens probeert hogerop te komen en dat ze om de zoveel tijd een krachtmeting moeten doen om te laten zien wie de baas is.
Ik vind dit dus onzin, als je gewoon duidelijk bent heb je over het algemeen geen problemen met de hond zeker niet in die zin dat je elke maand je hond klein moet zien te krijgen. m.i. faal je dan ergens als baas, niettemin heb ik dit verhaal regelmatig gehoord.
Ik vind dit dus onzin, als je gewoon duidelijk bent heb je over het algemeen geen problemen met de hond zeker niet in die zin dat je elke maand je hond klein moet zien te krijgen. m.i. faal je dan ergens als baas, niettemin heb ik dit verhaal regelmatig gehoord.
- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
Re: We moeten telkens weer laten zien wie de baas is
hoor ik ook vaak. ik zou dan zoals ik overal begrijp een sterk ras hebben en bij sam moeten soms even de streepjes erop (1 á 2x per jaar probeert ie te vergeten wat plaats betekend enzo) maar echt geen krachtmeting ofzo.Carmen schreef:Wat vinden jullie daarvan. Sommige eigenaren met pittige honden zeggen dat hun hond telkens probeert hogerop te komen en dat ze om de zoveel tijd een krachtmeting moeten doen om te laten zien wie de baas is.
met lotje zowiezo niet

- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
*Grinnikt* Elke herder gaat zich tegen de baas keren?
*Kijkt naar haar onderdanige vloerkleedje*
Nee... dat geloof ik niet.
Ik doe trouwens zowieso niet aan ''krachtmetingen'' om rang. Ik laat liever zien dat ik de slimste ben, en zorg dat ik de macht over priveleges heb.
(Bijv; ze mogen niet in bepaalde kamers komen, ik ga over het eten, enz...)
*Kijkt naar haar onderdanige vloerkleedje*
Nee... dat geloof ik niet.

Ik doe trouwens zowieso niet aan ''krachtmetingen'' om rang. Ik laat liever zien dat ik de slimste ben, en zorg dat ik de macht over priveleges heb.

- AnnSophie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse cocker spaniel
- Contacteer:
-
- Zeer actief
Ik denk dat er wel degelijk honden zijn die zo zijn. Zelf noem ik dat fokfouten, een ander noemt het onbetrouwbaar. Soms kan je er nog wat mee doen, zo 1 heb ik gehad.
Die viel 1x in de zoveel tijd aan. Je zag hem zijn spanning opbouwen en je kon er op wachten dat hij kwam. Na zijn casteratie heb ik er een gouden hond aan gehad die niet makkelijk was maar geen conflict binnen het gezin meer opzocht.
Die viel 1x in de zoveel tijd aan. Je zag hem zijn spanning opbouwen en je kon er op wachten dat hij kwam. Na zijn casteratie heb ik er een gouden hond aan gehad die niet makkelijk was maar geen conflict binnen het gezin meer opzocht.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Ik ben 1 van de mensen die dat zo zegt, alleen misschien verkeerd geformuleerd.
Zoals Mascha zegt is het weer eventjes wat tandjes bijzetten. Het is ook niet zo dat we briesend tegenover elkaar staan.
Meer dat meneer gaat uitproberen. Ineens gaat ie dan voor mijn ogen op de bank liggen terwijl dat niet mag.
Dan stuur ik hem eraf en dan is het eventjes lippie optrekken of een grrrrwaf! Dan blijf ik dus gewoon staan met uitgestoken vinger en zeg nogmaals duidelijk ERAF en dan druipt ie wel af en is het weer goed.
Gebeurt ook weleens met op zn plaats liggen, dan zit ie je gewoon aan te kijken en doet ie niks.
Nouja, dat is het dus eigenlijk in ons geval
Zoals Mascha zegt is het weer eventjes wat tandjes bijzetten. Het is ook niet zo dat we briesend tegenover elkaar staan.
Meer dat meneer gaat uitproberen. Ineens gaat ie dan voor mijn ogen op de bank liggen terwijl dat niet mag.
Dan stuur ik hem eraf en dan is het eventjes lippie optrekken of een grrrrwaf! Dan blijf ik dus gewoon staan met uitgestoken vinger en zeg nogmaals duidelijk ERAF en dan druipt ie wel af en is het weer goed.
Gebeurt ook weleens met op zn plaats liggen, dan zit ie je gewoon aan te kijken en doet ie niks.
Nouja, dat is het dus eigenlijk in ons geval

- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Als een hond verder niet te kampen heeft met trauma's of ziekte vind ik wel dat je een probleem met je hond hebt als hij je regelmatig serieus uitdaagt.
De status wordt echt niet bepaald door zo nu en dan "even te laten zien wie de baas is".
Als dat je patroon is loop je mijlen ver achter de feiten aan denk ik.
De status wordt echt niet bepaald door zo nu en dan "even te laten zien wie de baas is".
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- Dingo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
-
- Zeer actief
Soms weet je dat niet, is ook niet te achterhalen. In mijn geval wist ik het wel en ben vandaar uit gaan werken.Jaap* schreef:Als een hond verder niet te kampen heeft met trauma's of ziekte vind ik wel dat je een probleem met je hond hebt als hij je regelmatig serieus uitdaagt.
Toch denk ik dat bij bepaalde types je dit wel duidelijk maakt zoals al gezegt is door "een gesprek" op zijn tijd als de hond de lijn over gaat.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Mit
- Zeer actief
Ik ben niet bang voor hem, ik ken hem en ik weet dat hij niks doet. Het is mijn eigen hond en ik ken de situatie. Ondanks dat lippie soms steek ik met gemak mijn hand in zijn bek om iets af te pakken. No problemoFrenk schreef:Dat zou ik dus echt niet willen meemaken. En al zeker niet van een hond die mij lichamelijk de baas is als het er op aan zou komen :N:Jinx schreef:Dan stuur ik hem eraf en dan is het eventjes lippie optrekken of een grrrrwaf!

- Mit
- Zeer actief
Mee eens. Ik heb geen probleem met de hond, hij luistert prima naar me en respecteert me. En een goed gesprek vind ik een prima bewoording, zo zie ik het ook. Niks hard tegen hard, gewoon eventjes duidelijk maken dat hij het etterbakkie is en hij echt niks hoeft te proberenchrico schreef:Soms weet je dat niet, is ook niet te achterhalen. In mijn geval wist ik het wel en ben vandaar uit gaan werken.Jaap* schreef:Als een hond verder niet te kampen heeft met trauma's of ziekte vind ik wel dat je een probleem met je hond hebt als hij je regelmatig serieus uitdaagt.
Toch denk ik dat bij bepaalde types je dit wel duidelijk maakt zoals al gezegt is door "een gesprek" op zijn tijd als de hond de lijn over gaat.

- Carmen
- Zeer actief
Maar als hij je respecteert waarom doet hij het dan? Volgens mij ligt het toch aan de baas en verslap je bv iets wat de hond voelt.Jinx schreef:Mee eens. Ik heb geen probleem met de hond, hij luistert prima naar me en respecteert me. En een goed gesprek vind ik een prima bewoording, zo zie ik het ook. Niks hard tegen hard, gewoon eventjes duidelijk maken dat hij het etterbakkie is en hij echt niks hoeft te proberenchrico schreef:Soms weet je dat niet, is ook niet te achterhalen. In mijn geval wist ik het wel en ben vandaar uit gaan werken.Jaap* schreef:Als een hond verder niet te kampen heeft met trauma's of ziekte vind ik wel dat je een probleem met je hond hebt als hij je regelmatig serieus uitdaagt.
- Carmen
- Zeer actief
Ik heb het wel over gezonde niet-getraumatiseerde honden, ik denk dat jij het hebt over een hond waar iets mee is of niet?chrico schreef:Ik denk dat er wel degelijk honden zijn die zo zijn. Zelf noem ik dat fokfouten, een ander noemt het onbetrouwbaar. Soms kan je er nog wat mee doen, zo 1 heb ik gehad.
Nou of hij je respecteert vraag ik me dan af als hij meent te kunnen grommen naar je omdat jij daar wil zitten waar hij lekker ligt.Jinx schreef:Mee eens. Ik heb geen probleem met de hond, hij luistert prima naar me en respecteert me. En een goed gesprek vind ik een prima bewoording, zo zie ik het ook. Niks hard tegen hard, gewoon eventjes duidelijk maken dat hij het etterbakkie is en hij echt niks hoeft te proberenchrico schreef:Soms weet je dat niet, is ook niet te achterhalen. In mijn geval wist ik het wel en ben vandaar uit gaan werken.Jaap* schreef:Als een hond verder niet te kampen heeft met trauma's of ziekte vind ik wel dat je een probleem met je hond hebt als hij je regelmatig serieus uitdaagt.
Hij doet verder niks maar hij is wel van mening jou iets te kunnen vertellen.
Ik heb met Chello een tijdje zo'n periode gehad. Hij gromde niet maar ging als ik opstond van de bank gelijk op mijn plek liggen. Als ik dan terug kwam keek hij me echt zo aan van 'mot je?'. Hij was dan ook niet van plan te wijken, ben een paar keer bovenop hem gaan zitten en een keer van de bank geslingerd. Toen was dat weer helder voor meneer.
Daarna probeerde hij me afentoe te blokkeren, 2x een knietje en ook dat was klaar.
Zijn laatste poging was met het naar buiten gaan mij omver te denderen, dat deed me een keer zo'n pijn (hij knalde keihard tegen mn knie aan) dat ik dus ook een 'goed gesprek' met hem heb gehad.
Daarna is er nooit meer iets gebeurd.
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Ik herken het in ieder geval niet.
Ja inderdaad, soms denk ik bij mezelf 'even wat strenger zijn, want ze nemen een loopje met je' en dat 'loopje' is dan in de vorm van bv toch weer trekken aan de riem of onbehouwen je half opzij duwen omdat ze perse dat koekje moeten hebben wat gevallen is. Dingetjes die ik dan niet wil accepteren.
Met Kaya heb ik overigens wel één 'krachtmeting' gehad toen ze 1,5 jaar was.
Ik ging op mijn hurken om haar te begroeten (zoals altijd) en ineens zetten ze haar poten op mijn schouders en begon te grommen.
Toen is in duidelijke taal haar te kennen gegeven dat ik best die krachtmeting aan wilde gaan en droop ze letterlijk af
Ja inderdaad, soms denk ik bij mezelf 'even wat strenger zijn, want ze nemen een loopje met je' en dat 'loopje' is dan in de vorm van bv toch weer trekken aan de riem of onbehouwen je half opzij duwen omdat ze perse dat koekje moeten hebben wat gevallen is. Dingetjes die ik dan niet wil accepteren.
Met Kaya heb ik overigens wel één 'krachtmeting' gehad toen ze 1,5 jaar was.
Ik ging op mijn hurken om haar te begroeten (zoals altijd) en ineens zetten ze haar poten op mijn schouders en begon te grommen.
Toen is in duidelijke taal haar te kennen gegeven dat ik best die krachtmeting aan wilde gaan en droop ze letterlijk af

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Dat op de bank liggen herken ik wel met Puchu. Die ligt vaak op het plekje waar ik gezeten heb en kijkt me brutaal aan als ik eraan kom 'ik lig hier nu hoor'estelle schreef:Nou of hij je respecteert vraag ik me dan af als hij meent te kunnen grommen naar je omdat jij daar wil zitten waar hij lekker ligt.Jinx schreef:Mee eens. Ik heb geen probleem met de hond, hij luistert prima naar me en respecteert me. En een goed gesprek vind ik een prima bewoording, zo zie ik het ook. Niks hard tegen hard, gewoon eventjes duidelijk maken dat hij het etterbakkie is en hij echt niks hoeft te proberenchrico schreef:Soms weet je dat niet, is ook niet te achterhalen. In mijn geval wist ik het wel en ben vandaar uit gaan werken.Jaap* schreef:Als een hond verder niet te kampen heeft met trauma's of ziekte vind ik wel dat je een probleem met je hond hebt als hij je regelmatig serieus uitdaagt.
Ik heb met Chello een tijdje zo'n periode gehad. Hij gromde niet maar ging als ik opstond van de bank gelijk op mijn plek liggen. Als ik dan terug kwam keek hij me echt zo aan van 'mot je?'. Hij was dan ook niet van plan te wijken, ben een paar keer bovenop hem gaan zitten en een keer van de bank geslingerd. Toen was dat weer helder voor meneer.
Daarna probeerde hij me afentoe te blokkeren, 2x een knietje en ook dat was klaar.
Zijn laatste poging was met het naar buiten gaan mij omver te denderen, dat deed me een keer zo'n pijn (hij knalde keihard tegen mn knie aan) dat ik dus ook een 'goed gesprek' met hem heb gehad.
Daarna is er nooit meer iets gebeurd.

Ik zeg één keer 'opzij' en zo niet, dan ga ik dus echt vol bovenop hem zitten. Inmiddels is dat ook wel duidelijk

Tja, ik vind dat niet echt onder de noemer 'krachtmeting' vallen. Er is geen gegrom, absoluut nooit bij Puch, hij is gewoon een wat eigenzinnig exemplaar waar tegenover ons geen greintje kwaad in zit. Hooguit soms uitproberen of hij toch niet mag blijven liggen of toch niet dat lekkere stukje vlees van mijn bord mag hebben.
- Jaap*
- Zeer actief
Ik denk dat ik wel begrijp hoe je dat bedoeld, maar toch kan ik slecht tegen zo'n zienswijze. Het is geen mens en je moet er m.i. dan ook niet zo'n grappige "eigenwijze hond draai" aan geven.Jinx schreef:Mee eens. Ik heb geen probleem met de hond, hij luistert prima naar me en respecteert me. En een goed gesprek vind ik een prima bewoording, zo zie ik het ook. Niks hard tegen hard, gewoon eventjes duidelijk maken dat hij het etterbakkie is en hij echt niks hoeft te proberenchrico schreef:Soms weet je dat niet, is ook niet te achterhalen. In mijn geval wist ik het wel en ben vandaar uit gaan werken.Jaap* schreef:Als een hond verder niet te kampen heeft met trauma's of ziekte vind ik wel dat je een probleem met je hond hebt als hij je regelmatig serieus uitdaagt.
Want zo zit het nu eenmaal niet bij een hond, die doet niet aan grapjes, hoe leuk wij het soms ook vinden.
Ik vind het een beetje de kop in het zand steken en ik vind het ook niet passen om je hond niet serieus te nemen. Voor hem is het géén grapje.
Je bent zegmaar de enige van jullie tweeen die er om kan lachen, en dan is het geen leuk grapje

Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
- Jaap*
- Zeer actief
Ohnee, ik zie dat ook niet als krachtmeting en ben er dus ook totaal niet van onder de indruk, dan moet hij toch van betere huize komen.Caro. schreef:Dat op de bank liggen herken ik wel met Puchu. Die ligt vaak op het plekje waar ik gezeten heb en kijkt me brutaal aan als ik eraan kom 'ik lig hier nu hoor'estelle schreef:Nou of hij je respecteert vraag ik me dan af als hij meent te kunnen grommen naar je omdat jij daar wil zitten waar hij lekker ligt.Jinx schreef:Mee eens. Ik heb geen probleem met de hond, hij luistert prima naar me en respecteert me. En een goed gesprek vind ik een prima bewoording, zo zie ik het ook. Niks hard tegen hard, gewoon eventjes duidelijk maken dat hij het etterbakkie is en hij echt niks hoeft te proberenchrico schreef: Soms weet je dat niet, is ook niet te achterhalen. In mijn geval wist ik het wel en ben vandaar uit gaan werken.
Daarna is er nooit meer iets gebeurd.![]()
Ik zeg één keer 'opzij' en zo niet, dan ga ik dus echt vol bovenop hem zitten. Inmiddels is dat ook wel duidelijk
Tja, ik vind dat niet echt onder de noemer 'krachtmeting' vallen. Er is geen gegrom, absoluut nooit bij Puch, hij is gewoon een wat eigenzinnig exemplaar waar tegenover ons geen greintje kwaad in zit. Hooguit soms uitproberen of hij toch niet mag blijven liggen of toch niet dat lekkere stukje vlees van mijn bord mag hebben.

Alleen als je zulk gedrag zou accepteren bij hem en hem dus zou laten liggen na een 'ERAF!' dan kan dit gedrag wel gaan escaleren naar erger.
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
-
- Zeer actief
Deze hond had de pech bij de verkeerde fokker geboren te worden waar hem zowel door zijn moeder (moeder had een naar karakter gekweekt) als door zijn fokker niet geleerd was wat respect hebben was. Hij was de meest irritante pup uit het nest, beet je al grommend in je enkels als je langsliep, viel je aan van onder een stoel vandaan en ik, ik kon hem daar niet laten en nam hem mee met een grens in mijn achterhoofd dat als hij daar overheen zou gaan dat ik hem in liet slapen. Gelukkig is dat nooit gebeurd.Carmen schreef:Ik heb het wel over gezonde niet-getraumatiseerde honden, ik denk dat jij het hebt over een hond waar iets mee is of niet?chrico schreef:Ik denk dat er wel degelijk honden zijn die zo zijn. Zelf noem ik dat fokfouten, een ander noemt het onbetrouwbaar. Soms kan je er nog wat mee doen, zo 1 heb ik gehad.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
- Zeer actief
Ik heb 2 maal een krachtmeting gehad met onze eerste hond. Deze hadden we als volwassen maar nog wel jonge hond uit het asiel gehaald.
Van het begin af aan was al duidelijk dat hij erg lief maar ook dominant was. Ik struikelde een keer in een weiland tijdens een soort van oefeningen en meneer aarzelde geen moment en kroop over me heen om me te domineren. Ik heb hem toen van me af gebeukt en we zijn lange tijd bezig geweest de hond verder op orde te krijgen met cursussen en later IPO (dit laatste bleek de ultieme voltreffer voor deze hond, hij ging helemaal uit zijn dak - in positieve zin dan - met dit werk, hij knapte er enorm van op.
Echter, er was eens een moment dat we dachten goh leuk, zo'n heel groot gerookt bot voor de hond, echt zo'n hele grote van wel 40 cm ofzo. Nou, dat was geen goed plan. Waar hij met buffelhuidbotjes goed kon spelen etc was dit bot te ehhh fijn voor hem denk ik. Ik gaf het bot en meneer begon naar me te grommen terwijl ik nog op 3 a 4 meter afstand stond, duidelijk waarschuwend dat ik niet dichterbij moest komen. Als ik op dat moment naar hem toe was gegaan was hij me aangevlogen, voor zeker, mijn hart bonsde van de adrenaline, ik was echt helemaal pissig op de hond en was zo kwaad, dat ik heb staan schelden als een bootwerker, met zeer luide stem. Ik heb gevloekt en gescholden en heel langzaam zag je hem iets veranderen, het grommen hield op. Ik ben er niet naar toe gelopen maar heb de hond bij het bot weg gevloekt. Heel vreemd, normaal gesproken zal ik nooit vloeken of schelden, echt eigenlijk nooit, dat zit niet in me, maar ik was toen zo boos zo boos. Uiteindelijk is het gelukt de hond redelijk ver bij het bot weg te krijgen, ik heb het gepakt, in de ton gegooid en hij heeft nooit weer zo'n bot gekregen.
We kregen van de gedragstherapeut het advies van laten castreren. We zijn toendertijd nog naar Utrecht geweest naar de gedragsspecialist om te informeren of dit een goeie zet zou zijn, en volgens hem had het weinig nut in ons geval. Volgens hem moesten we duidelijker zijn tegen de hond, Altijd straffen voor fout gedrag en soms belonen voor goed gedrag.
Dit werkte goed. Later kwamen we dus bij een ipo vereniging en zagen we helemaal een verandering ten goede in de hond. Een watje is het nooit geworden maar echt een krachtmeting is er nooit meer geweest.
Groetjes,
Marjan
Van het begin af aan was al duidelijk dat hij erg lief maar ook dominant was. Ik struikelde een keer in een weiland tijdens een soort van oefeningen en meneer aarzelde geen moment en kroop over me heen om me te domineren. Ik heb hem toen van me af gebeukt en we zijn lange tijd bezig geweest de hond verder op orde te krijgen met cursussen en later IPO (dit laatste bleek de ultieme voltreffer voor deze hond, hij ging helemaal uit zijn dak - in positieve zin dan - met dit werk, hij knapte er enorm van op.
Echter, er was eens een moment dat we dachten goh leuk, zo'n heel groot gerookt bot voor de hond, echt zo'n hele grote van wel 40 cm ofzo. Nou, dat was geen goed plan. Waar hij met buffelhuidbotjes goed kon spelen etc was dit bot te ehhh fijn voor hem denk ik. Ik gaf het bot en meneer begon naar me te grommen terwijl ik nog op 3 a 4 meter afstand stond, duidelijk waarschuwend dat ik niet dichterbij moest komen. Als ik op dat moment naar hem toe was gegaan was hij me aangevlogen, voor zeker, mijn hart bonsde van de adrenaline, ik was echt helemaal pissig op de hond en was zo kwaad, dat ik heb staan schelden als een bootwerker, met zeer luide stem. Ik heb gevloekt en gescholden en heel langzaam zag je hem iets veranderen, het grommen hield op. Ik ben er niet naar toe gelopen maar heb de hond bij het bot weg gevloekt. Heel vreemd, normaal gesproken zal ik nooit vloeken of schelden, echt eigenlijk nooit, dat zit niet in me, maar ik was toen zo boos zo boos. Uiteindelijk is het gelukt de hond redelijk ver bij het bot weg te krijgen, ik heb het gepakt, in de ton gegooid en hij heeft nooit weer zo'n bot gekregen.
We kregen van de gedragstherapeut het advies van laten castreren. We zijn toendertijd nog naar Utrecht geweest naar de gedragsspecialist om te informeren of dit een goeie zet zou zijn, en volgens hem had het weinig nut in ons geval. Volgens hem moesten we duidelijker zijn tegen de hond, Altijd straffen voor fout gedrag en soms belonen voor goed gedrag.
Dit werkte goed. Later kwamen we dus bij een ipo vereniging en zagen we helemaal een verandering ten goede in de hond. Een watje is het nooit geworden maar echt een krachtmeting is er nooit meer geweest.
Groetjes,
Marjan
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
- tura
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Contacteer:
Re: We moeten telkens weer laten zien wie de baas is
Dan is de 1e krachtmeting duidelijk gewonnen door de hondCarmen schreef: Sommige eigenaren met pittige honden zeggen dat hun hond telkens probeert hogerop te komen en dat ze om de zoveel tijd een krachtmeting moeten doen om te laten zien wie de baas is.