Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mozes, één van de 120 Kangals uit Duitsland, 1 jaar later
Moderator: moderatorteam
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
-
Baïla
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mastin de los Pirineos
- Contacteer:
-
Duivelinnetje
- Actief
Mozes, één jaar later!
Vandaag vieren Mozes, de andere bendeleden en ik een feestje; Mozes is precies een jaar bij mij en de roedel!
Hij doet het fantastisch en tot op de dag van vandaag kan ik nog steeds geen echte nadelen opnoemen tenzij lomp spelen daaronder valt
Hij loopt los, luistert, vecht niet en is zo gigantisch lief dat het bijna eng is.
Terug kijkend op het afgelopen jaar ben ik er trots op dat ik in Mozes, mijn roedel en mezelf ben blijven geloven. We hebben het toch maar geflikt, zelfs een gehoorzaamheidsdiploma!!!
Laat ik eerlijk wezen, ik ben best wel geschrokken van het aantal Kangals in de asielen en iedere keer dat ik op het Kangal forum las dat er weer een Kangal weg gedaan moest worden (inslapen, asiel of herplaatsing) vanwege allerlei angstige incidenten. Maar hé, niet mijn Mozes
Heb ik dan geluk gehad dat er toevallig een watje tussen zat? Ik geloof niet dat dat het alleen is geweest... Ik denk dat mijn consequente maar liefdevolle aanpak mede oorzaak is geweest van dit resultaat. Ook de castratie heeft uiteraard hierin een grote rol gespeeld.
Ik ben er trots op hoe Mozes het doet, apetrots!
Ook zijn angst voor harde geluiden (zoals bijvoorbeeld vuurwerk) neemt nog steeds af. Zo sleurde hij mij in maart nog bijna het gebouw uit, waar een Kangal bijeenkomst werd gehouden, van angst. Tijdens de buitenlandse hondendag op 31 augustus ging het stukken beter.
Degene die positief belangstelling hebben getoond en mij een hart onder de riem hebben gestoken wil ik hartelijk bedanken, mede namens mijn GVR.

Hij doet het fantastisch en tot op de dag van vandaag kan ik nog steeds geen echte nadelen opnoemen tenzij lomp spelen daaronder valt
Hij loopt los, luistert, vecht niet en is zo gigantisch lief dat het bijna eng is.
Terug kijkend op het afgelopen jaar ben ik er trots op dat ik in Mozes, mijn roedel en mezelf ben blijven geloven. We hebben het toch maar geflikt, zelfs een gehoorzaamheidsdiploma!!!
Laat ik eerlijk wezen, ik ben best wel geschrokken van het aantal Kangals in de asielen en iedere keer dat ik op het Kangal forum las dat er weer een Kangal weg gedaan moest worden (inslapen, asiel of herplaatsing) vanwege allerlei angstige incidenten. Maar hé, niet mijn Mozes
Heb ik dan geluk gehad dat er toevallig een watje tussen zat? Ik geloof niet dat dat het alleen is geweest... Ik denk dat mijn consequente maar liefdevolle aanpak mede oorzaak is geweest van dit resultaat. Ook de castratie heeft uiteraard hierin een grote rol gespeeld.
Ik ben er trots op hoe Mozes het doet, apetrots!
Ook zijn angst voor harde geluiden (zoals bijvoorbeeld vuurwerk) neemt nog steeds af. Zo sleurde hij mij in maart nog bijna het gebouw uit, waar een Kangal bijeenkomst werd gehouden, van angst. Tijdens de buitenlandse hondendag op 31 augustus ging het stukken beter.
Degene die positief belangstelling hebben getoond en mij een hart onder de riem hebben gestoken wil ik hartelijk bedanken, mede namens mijn GVR.

- Gaia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xPuli
-
Addy
-
Duivelinnetje
- Actief
- Gaia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xPuli
-
Ayka-Zira-Honey
- Zeer actief
-
Duivelinnetje
- Actief
Daar komen we inderdaad regelmatig.Gaia schreef:yup, in de Groene Weelde bij het strandje daar.Duivelinnetje schreef:Bedoel je in de Groene Weelde?Gaia schreef:Ha! ik heb Moos dus toch gezien in Hoofddorp!
Mozes gaat altijd helemaal uit zijn dak zodra we bij het meer zijn en duikt dan meteen het water in
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
- Annet
- Zeer actief
-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- Zoie
- Zeer actief
- Maylala
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
- Asterix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
- Annelies
- Zeer actief
-
kangalfan
- Zeer actief
-
Duivelinnetje
- Actief
Tussen Mozes en de rest van de roedel gaat het uitstekend. Een enkele keer probeert Mozes Simba te verleiden tot een spelletje. Soms lukt dat maar het eindigt altijd hetzelfde: Simba is Mozes zijn lompe gedrag op een gegeven moment zat en laat dit dan ook duidelijk weten. Mozes accepteert dat. Hij speelt verder nooit met Baloo, Silver en Bobbie.kangalfan schreef:Gefeliciteerd ClaudiaIk ben blij voor jou, jouw roedel en Mozes. Hoe reageert de rest van de roedel op Mozes? Zijn ze blij met hem? Kunnen ze goed met Mozes opschieten?
Bobbie probeert het wel eens, maar Mozes negeert hem volledig.
De reden dat Mozes en Bobbie regelmatig met z'n tweeën op een foto staan is dat ze beide graag bij mij in de buurt zijn.
In huis zijn er ook nooit problemen met kluiven zoals bijvoorbeeld varkensoren. Mozes concentreert zich alleen op zijn eigen kluif en probeert nooit een kluif van een ander af te pakken. De anderen proberen het ook nooit bij hem. Wel zoekt hij of iemand nog ergens een stukje onbeheerd heeft laten liggen als hij zelf klaar is, tevergeefs natuurlijk
Met andere honden wil hij alleen spelen vanaf formaat Labrador, kleine hondjes negeert hij. Alleen als kleine hondjes aan het zwemmen zijn wordt zijn interesse gewekt en moet ik hem even vast pakken.