Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wij willen een hond!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

DogDalton
Zeer actief
Mijn ras(sen): Galgo Espagnol
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door DogDalton »

Jada ging al mee met lange wandelingen toen ze een week oud was,sindsdien gaat ze elke dag mee,door weer en wind.het is maar net wat je ze gewend zijn denk ik.
Dalton is ook een grote hond maar er zijn weinig kindjes bang voor hem,alleen de buitenlandse kindjes hier in de buurt maar die zijn geen honden gewend...
Afbeelding
Tamara, Jada, Viento, Kid, Tanja, Evita en Rosa
Sucha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond

Ongelezen bericht door Sucha »

Alex schreef: Viszla's (hoe je het dan ook spelt), Weimaraners en dan langharig, zooo mooi!

.....
Weimaraners hebben op vele fronten veel aandacht nodig. Ze hebben daarnaast veel werklust dus je moet er ook veel mee doen. Ik geloof niet dat ik je zou aanraden dit ras te nemen op dit moment naast je nog kleine kinderen.
Afbeelding
in herinnering mijn lieve Storm
Alex
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese stabij en Bosnische herder

Ongelezen bericht door Alex »

flamme schreef:
Alex schreef:
flamme schreef:bla bla
heel verhaal
:ok: kijk, daar hebben we wat aan. Iemand die nieuwsgierig is naar het ras.
Ten 1e, ben je van harte welkom om een keer te komen "saarlooskijken".

<knip>

Ehh, ik geloof dat ik de meeste vragen gehad heb nu. Als je nog meer wilt weten dan roep maar :mrgreen:
Bedankt voor je uitgebreide reactie. Misschien is het inderdaad een goed idee om eens te Saarlooskijken! Wordt vervolgd.

Aagje had ik inderdaad gezien, maar ik weet het nog niet. Ik wil niet op stel en sprong een hond in huis nemen, ik ben pas in de oriënteerfase en ik heb mezelf binnen een jaar een hond beloofd... Wordt eveneens vervolgd.
Daan schreef: Een heel opbeurend, positief verhaal
Ik wandel nu al net zoveel als dat ik met hond zou doen. Mijn kinderen vinden wandelen heerlijk.
Ik heb niet gisteren besloten dat er vandaag een hond moet komen.
Maar bedankt voor je bezorgdheid.
RupsenStorm schreef: Weimaraners hebben op vele fronten veel aandacht nodig. Ze hebben daarnaast veel werklust dus je moet er ook veel mee doen. Ik geloof niet dat ik je zou aanraden dit ras te nemen op dit moment naast je nog kleine kinderen.
Het ging ook alleen over uiterlijk. Mooie honden, niet geschikt voor ons.
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Carmen »

Wij hebben een aantal maand dierenasiels.com afgezocht en daar Basco gevonden die we bij ons toen 5 maand oude zoontje geplaatst hebben, Kira hadden we toen al. Je moet wat aanpassingen doen her en der, maar ik vond dat prima te doen en had geen bravere hond kunnen treffen dan Basco.
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mit »

Ik weet niet of je nog info wilde over de Dogo Argentino, ik heb er 1 :wink:
Het zijn heel lieve honden voor mensen/kinderen. Vooral met kinderen heel zacht en voorzichtig.

Wel zijn ze enorm eigenwijs. Of eigenlijk hebben ze gewoon een plaat voor de kop, als ze iets willen gaan ze net zolang door tot ze het hebben bereikt. Dus bijvoorbeeld piepen, janken en heen en weer lopen als ze eten willen of tegen de deur beuken als ze eruit willen en dat kunnen ze uren volhouden :mrgreen:

Tegenover andere honden zijn ze over het algemeen onverdraagzaam, er zijn vast uitzonderingen maar de meesten moet je niet leuk los laten spelen met andere honden.
De onze kan bijvoorbeeld alleen met mini hondjes, verder moet alles gedomineerd worden.

En dat is het laatste punt: Dominantie. De Dogo heeft dat zo'n beetje uitgevonden :mrgreen: De onze blijft eens in de zoveel tijd proberen om ons uit te dagen en te domineren.
Afbeelding
AnnSophie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse cocker spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door AnnSophie »

Een irish softcoated wheaten terrier.. Blond tot bruin, niet zo overdadig veel haar, super karakter, heeft het minste terrier karakter van alle terriers, toffe huishond, rustig in huis, verhaart niet, heeft een baard... Reuen worden tot 48cm groot. Past perfect in het plaatje.

Afbeelding
Fëanáro Bragollach Mardil (Bas) eig. G. Doeve, (foto: © MBB)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”