Jada ging al mee met lange wandelingen toen ze een week oud was,sindsdien gaat ze elke dag mee,door weer en wind.het is maar net wat je ze gewend zijn denk ik.
Dalton is ook een grote hond maar er zijn weinig kindjes bang voor hem,alleen de buitenlandse kindjes hier in de buurt maar die zijn geen honden gewend...
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wij willen een hond!
Moderator: moderatorteam
- DogDalton
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Galgo Espagnol
- Aantal honden: 5
- Sucha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond
Weimaraners hebben op vele fronten veel aandacht nodig. Ze hebben daarnaast veel werklust dus je moet er ook veel mee doen. Ik geloof niet dat ik je zou aanraden dit ras te nemen op dit moment naast je nog kleine kinderen.Alex schreef: Viszla's (hoe je het dan ook spelt), Weimaraners en dan langharig, zooo mooi!
.....
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese stabij en Bosnische herder
Bedankt voor je uitgebreide reactie. Misschien is het inderdaad een goed idee om eens te Saarlooskijken! Wordt vervolgd.flamme schreef:Alex schreef:heel verhaalflamme schreef:bla blakijk, daar hebben we wat aan. Iemand die nieuwsgierig is naar het ras.
Ten 1e, ben je van harte welkom om een keer te komen "saarlooskijken".
<knip>
Ehh, ik geloof dat ik de meeste vragen gehad heb nu. Als je nog meer wilt weten dan roep maar
Aagje had ik inderdaad gezien, maar ik weet het nog niet. Ik wil niet op stel en sprong een hond in huis nemen, ik ben pas in de oriënteerfase en ik heb mezelf binnen een jaar een hond beloofd... Wordt eveneens vervolgd.
Ik wandel nu al net zoveel als dat ik met hond zou doen. Mijn kinderen vinden wandelen heerlijk.Daan schreef: Een heel opbeurend, positief verhaal
Ik heb niet gisteren besloten dat er vandaag een hond moet komen.
Maar bedankt voor je bezorgdheid.
Het ging ook alleen over uiterlijk. Mooie honden, niet geschikt voor ons.RupsenStorm schreef: Weimaraners hebben op vele fronten veel aandacht nodig. Ze hebben daarnaast veel werklust dus je moet er ook veel mee doen. Ik geloof niet dat ik je zou aanraden dit ras te nemen op dit moment naast je nog kleine kinderen.
- Carmen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
- Aantal honden: 2
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
- Aantal honden: 1
Ik weet niet of je nog info wilde over de Dogo Argentino, ik heb er 1
Het zijn heel lieve honden voor mensen/kinderen. Vooral met kinderen heel zacht en voorzichtig.
Wel zijn ze enorm eigenwijs. Of eigenlijk hebben ze gewoon een plaat voor de kop, als ze iets willen gaan ze net zolang door tot ze het hebben bereikt. Dus bijvoorbeeld piepen, janken en heen en weer lopen als ze eten willen of tegen de deur beuken als ze eruit willen en dat kunnen ze uren volhouden
Tegenover andere honden zijn ze over het algemeen onverdraagzaam, er zijn vast uitzonderingen maar de meesten moet je niet leuk los laten spelen met andere honden.
De onze kan bijvoorbeeld alleen met mini hondjes, verder moet alles gedomineerd worden.
En dat is het laatste punt: Dominantie. De Dogo heeft dat zo'n beetje uitgevonden
De onze blijft eens in de zoveel tijd proberen om ons uit te dagen en te domineren.

Het zijn heel lieve honden voor mensen/kinderen. Vooral met kinderen heel zacht en voorzichtig.
Wel zijn ze enorm eigenwijs. Of eigenlijk hebben ze gewoon een plaat voor de kop, als ze iets willen gaan ze net zolang door tot ze het hebben bereikt. Dus bijvoorbeeld piepen, janken en heen en weer lopen als ze eten willen of tegen de deur beuken als ze eruit willen en dat kunnen ze uren volhouden

Tegenover andere honden zijn ze over het algemeen onverdraagzaam, er zijn vast uitzonderingen maar de meesten moet je niet leuk los laten spelen met andere honden.
De onze kan bijvoorbeeld alleen met mini hondjes, verder moet alles gedomineerd worden.
En dat is het laatste punt: Dominantie. De Dogo heeft dat zo'n beetje uitgevonden

- AnnSophie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse cocker spaniel
- Contacteer:
Een irish softcoated wheaten terrier.. Blond tot bruin, niet zo overdadig veel haar, super karakter, heeft het minste terrier karakter van alle terriers, toffe huishond, rustig in huis, verhaart niet, heeft een baard... Reuen worden tot 48cm groot. Past perfect in het plaatje.

Fëanáro Bragollach Mardil (Bas) eig. G. Doeve, (foto: © MBB)

Fëanáro Bragollach Mardil (Bas) eig. G. Doeve, (foto: © MBB)