Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dag Hobbes -> slecht nieuws

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

Demi schreef:
Bullenmama schreef:De boerderijen waar je zo'n hond kan plaatsen liggen niet voor het oprapen. Boeren hebben ook liever een hond die hun niet bijt.
En daar is keus zat in.
Dan gewoon proberen te herplaatsen. Ik zou het niet zomaar opgeven.
dat is bij Blow ook niet gelukt , ik denk dat er maar weinig mensen zitten te wachten op een probleem hond :wink:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Bullenmama

Ongelezen bericht door Bullenmama »

Mee eens Inge, hoe triest het ook is.
Als je er alles aan gedaan hebt om je hond "goed" te krijgen en niks werkt, dan rest er maar 1 ding. De spuit.
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Heel veel sterkte voor jullie en je ouders!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Ellen.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel

Ongelezen bericht door Ellen. »

@ Inge;
Ik ben het helemaal met je eens en vind het goed dat je het ook
duidelijk aangeeft dat het soms ook gewoon niet kan!
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

freskin schreef:........ Omdat Hobbes zo'n vreselijk moeilijke hond is (aangeboren, ......dit gedrag kwam als pup al naar boven) willen ze hem niet bij vreemden plaatsen.....

Waarom niet? Hij zou misschien nog heel gelukkig kunnen worden op b.v een boerderij of ergens waar hij de ruimte heeft en zijn energie goed kan benutten. Misschien kan een vreemde (die wel wat van honden weet) hem nog heel goed handelen.

..... Hobbes kent ons, is gek op ons als we langs komen dus dit was eigenlijk de beste optie.......

Blijkbaar niet... :19: Daarom is een vreemde misschien nog een optie....

sterkte.
Dat hij als pup al zo druk was betekend niet dat hij een foutje van de natuur is. :19:
Hier tegeover ons woont ook een koppel dat inmiddels al 5 mechels heeft herplaatst.
Die waren als pups ook zo druk en neurotisch als de pest , blaften de boel bij elkaar , plasten in huis..maar ja, vind je het gek met eigenaren die die beesten de hele dag in een kennel dumpen en er verder niks mee doen. Daar zou elke hond neurotisch van worden.
:wink:

Ts zegt zelf dat het hielp toen ze `s ochtends met hem wandelde.
Ik blijf erbij , ik vind dat ze te snel de hoop opgeven en ik vind het erg triest dat ze hem gaan inslapen. :jank:
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
Moniek B.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Flatcoated en Golden Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Moniek B. »

Ik vind het ook in en intriest dat hij wordt ingeslapen na het advies van een dierenarts. Zoals gezegd; een heleboel dierenartsen weten niet erg veel van gedrag en kunnen dit dus moeilijk beoordelen. Als er een goede gedragstherapeut nu nog eens gaat kijken en tot dezelfde conclusie komt vind ik het een ander verhaal.

Vanachter een computer is het nooit te beoordelen. Maar ik sluit niet uit dat als er door mensen die ervaring hebben met herders mee gewerkt gaat worden en hij de ruimte en beweging krijgt die hij nodig heeft, de hond in leven kan blijven. Maar nogmaals; alleen een gedragsdeskundige die weet waar hij het over heeft en de hond in de huidige situatie gezien heeft kan dat goed beoordelen.

En de herplaatsadressen zullen inderdaad niet voor het oprapen liggen, maar ze zijn er wel. Het kost alleen moeite om ze te vinden...
Groetjes,
Monique, Ean en Griffin!
Monique Bladder
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

Moniek B. schreef:Ik vind het ook in en intriest dat hij wordt ingeslapen na het advies van een dierenarts. Zoals gezegd; een heleboel dierenartsen weten niet erg veel van gedrag en kunnen dit dus moeilijk beoordelen. Als er een goede gedragstherapeut nu nog eens gaat kijken en tot dezelfde conclusie komt vind ik het een ander verhaal.

Vanachter een computer is het nooit te beoordelen. Maar ik sluit niet uit dat als er door mensen die ervaring hebben met herders mee gewerkt gaat worden en hij de ruimte en beweging krijgt die hij nodig heeft, de hond in leven kan blijven. Maar nogmaals; alleen een gedragsdeskundige die weet waar hij het over heeft en de hond in de huidige situatie gezien heeft kan dat goed beoordelen.

En de herplaatsadressen zullen inderdaad niet voor het oprapen liggen, maar ze zijn er wel. Het kost alleen moeite om ze te vinden...
:ok:
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

En er zit ook veel verschil in een GT, wij hadden er een die was bang voor de honden, en toen hadden we Lila nog niet. Ze was vooral bang voor Cujo, want ze was zo groot :roll: en ja ze was van Alpha..
Ik vind dat er veel te snel een spuit gegeven wordt bij honden met een gedragsprobleem.
Zeg niet dat dit voor de TS geldt, maar het is vaak zo, lukt het niet, dan maar de spuit erin, omdat de DA dat zegt..
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Leanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Leanne »

Als hij echt mens agressief is..is er weinig keus wat herplaatsen betreft

Snap alleen niet dat hij schijnbaar zo snel is "omgeslagen"
aangezien je dit Lief, attent op de baas, waaks, echt een tophond op 25 juli schreef
Afbeelding
MirandaH
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairns!!!
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door MirandaH »

Ik vind dat we niet kunnen oordelen over jullie situatie. Ik begrijp dat jullie in ieder geval veel moeite hebben gedaan om het gedrag van de hond in goede banen te leiden. Hond is ook al een paar jaartjes oud dus jullie geven niet 1-2-3 op.

Veel mensen blijven beweren dat met therapietje zus en therapietje zo iedere hond 'gefixt' kan worden. En dat is nu eenmaal echt niet zo. Dan kun je maar beter je verantwoordelijkheid nemen en hem laten inslapen voordat er ergere dingen gebeuren.

Een hond met flinke voorgeschiedenis herplaatsen vindt ik ook zo makkelijk nog niet, stel je voor dat het daar ook tot bijtincidenten leidt, ik zou daar niet mee kunnen leven.

Een hele moeilijke keus, maar erg verstandig. Veel sterkte gewenst, ook voor je ouders.
Afbeelding

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
Kaiou
Zeer actief
Mijn ras(sen): Barbet
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Kaiou »

Moeilijk om op te reageren, maar ik doe het wel.
Ik vind het een hele dappere, verantwoordelijke beslissing van je ouders. Jullie hebben alles geprobeerd wat er in jullie macht lag en zijn verantwoordelijk genoeg om niet iemand anders met een groot probleem op te zadelen. Wanneer een hond een gevaar wordt voor zijn direkte omgeving en voor anderen is er nog maar heel weinig keus.
Sterkte voor je ouders en voor jullie.
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Sneu voor de hond, jammer dat hij geen baasje heeft gekregen die hem aankon

Rust zacht......
eefje_ates
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder en Duitse herder.

Ongelezen bericht door eefje_ates »

Ik weet ook niet zo goed wat ik hier op moet zeggen,hij is van je ouders uit naar jullie gegaan,en weer terug,nou zal hij morgenochtend een spuitje krijgen.
Maar wat is nou beter? Ik denk dat het juist wel beter is om die hond in te laten slapen,omdat ie sowieso nooit zal krijgen wat hem eigenlijk toe zou moeten komen.
En verder,ik weet niet wat jullie allemaal gedaan hebben,en of het wel allemaal consequent genoeg is geweest,maar makkelijk is zo een keuze absoluut niet.
Sterkte!
Afbeelding
Abby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger

Ongelezen bericht door Abby »

Ik vind het erg jammer dat er hier meteen door enkele mensen zo fel kritiek op deze beslissing wordt gegeven. De herplaats-adressen voor 'normale' honden (zonder problemen) of voor honden met een minpuntje zijn al niet overdreven erg aanwezig, laat staan dat er iemand is die deze hond zou willen overnemen. En al zou er ergens iemand zijn, dan kost het echt veel tijd en moeite om diegene te vinden. En wat doen de ouders van de Topicstartster daar in de tussentijd mee dan? Weer wachten tot de situatie nog meer uit de hand loopt?

Ik vind het een moeilijke beslissing, maar ik denk dat ik het zelf ook zo had gedaan.

Heel veel sterkte morgen! :knuffel1:
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Abby schreef:Ik vind het erg jammer dat er hier meteen door enkele mensen zo fel kritiek op deze beslissing wordt gegeven. De herplaats-adressen voor 'normale' honden (zonder problemen) of voor honden met een minpuntje zijn al niet overdreven erg aanwezig, laat staan dat er iemand is die deze hond zou willen overnemen. En al zou er ergens iemand zijn, dan kost het echt veel tijd en moeite om diegene te vinden. En wat doen de ouders van de Topicstartster daar in de tussentijd mee dan? Weer wachten tot de situatie nog meer uit de hand loopt?

Ik vind het een moeilijke beslissing, maar ik denk dat ik het zelf ook zo had gedaan.

Kan je jammer vinden, ik vind het "jammer" dat de spuit erin gaat, we hebben het hier wel over een levend wezen!
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Asterix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver

Ongelezen bericht door Asterix »

Demi schreef:
Abby schreef:Ik vind het erg jammer dat er hier meteen door enkele mensen zo fel kritiek op deze beslissing wordt gegeven. De herplaats-adressen voor 'normale' honden (zonder problemen) of voor honden met een minpuntje zijn al niet overdreven erg aanwezig, laat staan dat er iemand is die deze hond zou willen overnemen. En al zou er ergens iemand zijn, dan kost het echt veel tijd en moeite om diegene te vinden. En wat doen de ouders van de Topicstartster daar in de tussentijd mee dan? Weer wachten tot de situatie nog meer uit de hand loopt?

Kan je jammer vinden, ik vind het "jammer" dat de spuit erin gaat, we hebben het hier wel over een levend wezen!
Die gezien zijn geschiedenis nauwelijks tot niet herplaatsbaar is...
Het is enorm klote dat het zo is gelopen maar levenslange asielopsluiting vind ik erger. Hoe graag ik het ook anders had gezien.
Afbeelding Afbeelding

Pootjes van Ella en Joost (Josie)
Dag lieve Maatje 06-01-2008 - 15-12-2014
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Inge O schreef:hoeveel kritiek je ook op dit soort oplossing kan hebben, het is iig stukken en stukken beter dan je verantwoordelijkheid niet te nemen en te wachten tot het goed fout gaat. waar dat toe leidt hebben we hier de afgelopen weken te over kunnen bespreken (RAD wet).

zij kunnen hem niet aan, na alle meest voor de hand liggende kanalen te hebben uitgeprobeerd - hoe groot is de kans dat hij (blijvend!) kan worden geplaatst bij een deskundig iemand - nog afgezien van het feit dat dit helemaal niet hoeft in te houden dat hij betrouwbaar wordt?

sommige mechelaars worden gewoon hyper gefokt, met alle trieste gevolgen van dien - steek dan niet je kop in het zand door te doen alsof het om een klein gedragsakkefietje gaat.
Helemaal mee eens maar dat neemt niet weg dat mensen honden nemen die niet een maat maar wel tig maten te groot voor ze zijn.
Hector
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duits herder werklijn wolfsgrauw

Ongelezen bericht door Hector »

:N: is het al gebeurt? :19:

jammer dat ik het nu pas lees :jank: :jank: :jank:

ik had hem graag willen overnemen :pffff: :jank:
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Addy schreef: Helemaal mee eens maar dat neemt niet weg dat mensen honden nemen die niet een maat maar wel tig maten te groot voor ze zijn.
Eens, en daar is deze hond misschien ook wel de dupe van geworden.
Weten zullen *we* het nooit.
Eerlijk gezegd word ik wel een beetje kriegel als mensen beweren *alles al gedaan te hebben*. :19:

Moeilijk, dit is niet iets om vanachter een schermpje te beoordelen denk ik..
Neemt niet weg dat ik er een beetje een rare smaak van in mijn mond krijg.
Puur gebasseerd op mijn gevoel.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”