Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

lang koorts verder alles perfect...

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

lang koorts verder alles perfect...

Ongelezen bericht door crutz »

t blijft maar door mijn hoofd spelen, "mijn pupje" Saiko in Curaçao heeft nu al meer dan een week koorts, echt tussen de 39,8 en 40,5

t begon op de club met ook een hele dikke poot, de DA dacht eerst aan een beet (hond of insect) maar er was niet veel van een verwonding te vinden

als ik het goed heb (Elaine, als je hier leest en ik zit er naast verbeter me) heeft hij voor de poot vochtafdrijvers gehad en verder AB,
de poot werd dunner, maar de koorts bleef,
na enige tijd heeft hij daarom er nog een AB soort bij gehad, ook dat hielp niet of maar even (vandeweek is hij 39,3 geweest)

verder toont Saiko niet ziek (levendig), is zijn bloedbeeld perfect, t enige is dat hij wat meer drinkt dan normaal....

de DAsen staan voor een raadsel en t is niet t raadsel van de kapotte thermometer aangezien er zowel thuis als bij verschillende DAsen gemeten is/wordt.....

iemand die wat meer weet of kan helpen???
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Hoe oud is "jouw pupje"?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Kan hij niet de ziekte van Lyme hebben opgelopen? Daar kunnen ze gewrichtsontstekingen van krijgen heb ik begrepen, en dat kan natuurlijk ook gepaard gaan met koorts?
Ik weet niet of ze daar ook op hebben getest, je geeft wel aan dat het bloedbeeld okay was dus misschien kan het helemaal niet hoor.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

het "pupje" wordt eind oktober 3 jaar en is op vanalles al getest met het bloed, juist omdat ze daar meer parasieten etc hebben (enge teken en zo) en er is niets te vinden in het bloed....de zwelling van de poot is ook volledig weg en aan zijn gedrag is ook niets te merken....

hij woont al vanaf kerst 2005 daar op het eiland en traint daar ook al zijn hele leven, dus de temperatuur gewenning kan het denk ik ook niet zijn....
crutz
Zeer actief
Contacteer:

berichtje van de eigenaar....
herder_lover schreef:tsja, heb nu weer internet. Hij is inderdaad koortsig.

het begon idd met een dikke linkervoorpoot op zaterdag bij de training. Heeft direct zaterdag AB voor gekregen (prik en pillen), vochtafdrijver pillen en een pijnstiller/ontstekingsremmer injectie. Rimadyl mee. Hij woog toen 34,2 kilo.

Zondag was de poot iets dunner, koorts bleef.
Maandag naar eigen DA, moest stoppen met vochtafdrijvende pillen. Andere AB gekregen, door gaan met Rimadyl. Koorts was boven de 40... Hij woog toen 35,2 kilo.
Dinsdag poot was zo goed als normaal, koorts bleef aanhouden tussen 39,9 en 40,4. Andere AB erbij.
Vrijdag weer naar de DA, woog toen 36,1 en koorts was 40,3. Weer prikken gekregen. Rimadyl op intussen en kreeg Tamiflu pillen mee. Bloed gerprikt en dat was perfect.
Temp blijft hoog en in het weekend (zondag ) leek het even te zakken (39,3). In de avond echter weer tegen de 40. Maandag weer andere pillen erbij gekregen. Ook tegen de karpattenziekte want dat hoef je dus niet altijd in het bloedbeeld terug te zien.

AfbeeldingAfbeelding

Koorts vanmorgen 39.8.
Gek word je ervan...verder is hij levendig, kijkt iets minder helder uit zijn ogen (maarja wat wil je met 1,5 week continu koorts) en drinkt veel (maar dat doen we nu allemaal hier, het is bloedje heet).
Eet goed, loopt niet mank....

ik zal zo nog kijken welke pillen allemaal hij heeft...

Gister in ieder geval begonnen met Doxycline (tegen karpattenziekte) en dexamethason voor 3 weken ofzo... weet niet precies meer voor wat dat is :( Helpt geloof ik ook de koorts te laten zakken en ontstekingen of virussen aan te pakken... zoiets....

Andere AB is nu op... ook Tamiflu.

Urine lijkt normaal. Ontlasting ook.

Ik geef hem nu eigenlijk alleen even pens....iemand ideeen wat goed zou zijn nu???

help me , want ik ben zo ontzettend bang dat dit op de een of andere manier blijvende schade gaat aanrichten :cry:[/img]
bulletjebe
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulletjebe »

Lijkt op wondroos/belroos bij de mens. Dan is je been (arm of gezicht) opgezet door het vocht en rood. Maar dat rode zie je natuurlijk niet bij een hond. Wel is er koorts. Er moet dan een AB gegeven worden die onder de penicilinen valt.

Zoiets vermoed ik als ik de klachten lees. Maar of honden dat kunnen krijgen?

http://www.efarma.nl/PAGES/winap.asp?ID ... catietekst
britta
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door britta »

ook raar dat hij ondanks koorts en vochtafdrijvende pillen in het begin, toch een kilo bij gekomen is, normaal zouden ze af moeten vallen, en was hij voor die tijd altijd gewoon gezond? is hij getest op een autoimuunziekte

dexamethason is een soort prednison
groetjes v anneke en een lik v britta en suraya

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”