Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hummer bijna 7 weken
Moderator: moderatorteam
- puk
- Zeer actief
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
-
Essy
Cleo kun je niet eens vragen of A die twee reutjes samen op de foto zet?
En dan allebei van opzij (aan dezelfde kanten). En recht van voren.
Ik denk nl. dat ze wel verschillend zijn, maar ik heb nog nooit 2 pups gezien die zo op elkaar leken. Het lijkt wel een 1 ei-ige tweeling.
Allebei zo'n zwarte vlek over een oog, bijna dezelfde tekening op het oor.
En zelfs op de kont hebben ze een soortgelijk zwart gedeelte. Alleen de een wat groter dan de ander.
En dan allebei van opzij (aan dezelfde kanten). En recht van voren.
Ik denk nl. dat ze wel verschillend zijn, maar ik heb nog nooit 2 pups gezien die zo op elkaar leken. Het lijkt wel een 1 ei-ige tweeling.
Allebei zo'n zwarte vlek over een oog, bijna dezelfde tekening op het oor.
En zelfs op de kont hebben ze een soortgelijk zwart gedeelte. Alleen de een wat groter dan de ander.
-
Essy
Kijk Cleo
De twee links boven. Bijna dezelfde kontvlek, maar de een heeft grotere en zwartere vlekken, hij is de 2e van links die hoger ligt (dat was mijn favoriet)

Hummer. Met een helemaal wit oor

En de andere. Die heeft geen wit oor (2e oor kleine vlekjes)

hij heeft ook veel meer zwart op de kont

De deur zit overigens op al deze foto's aan dezelfde kant
De twee links boven. Bijna dezelfde kontvlek, maar de een heeft grotere en zwartere vlekken, hij is de 2e van links die hoger ligt (dat was mijn favoriet)

Hummer. Met een helemaal wit oor

En de andere. Die heeft geen wit oor (2e oor kleine vlekjes)

hij heeft ook veel meer zwart op de kont

De deur zit overigens op al deze foto's aan dezelfde kant
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
-
Essy
Overigens denk ik dat Hummer beter in elkaar zit. Maar als ik er mee zou willen fokken dan zou ik zelf voor de andere kiezen vanwege zijn grotere vlekken. Ik weet nl. dat pa ondanks dat hij zelf mooi wit is, gesticheld kan vererven.
Bij een harlekijn met een helemaal wit front en witte hals kun je er nl. niet zeker van zijn of hij wel of niet gesticheld vererfd.
Hij heeft zeg maar een extra blekende factor (kun je zien aan witte front en witte hals, is het Sw gen ofwel MITF-M Sine positive).
Zet je hem later bij een teef met overal pigment (ook op front, hals en neus) dan kan er ook gesticheld uit komen van de reu zijn kant.
Hoe kleiner en fijner de vlekjes op de reu zijn, met zo’n mooi wit front en witte hals, hoe groter de kans op gesticheld.
Overigens is dit mijn eigen theorie (ik heb het nog nergens gepubliceerd zien staan).
Dit is overigens wel de rede waarom ik niet graag een reu zou willen gebruiken met weinig of geen nageslacht. Want juist door de verschillende combinaties met verschillende teven kun je uitpuzzelen wat de reu zeer waarschijnlijk aan vlekpatroon kan vererven. Het uiteindelijke resultaat wordt ook door de teef bepaald, maar als je die ook kunt uitpluizen, dan weet je welke mogelijkheden er zijn.
Je hebt daar stamboominformatie voor nodig, maar ook veel foto's van nesten, ouders, voorouders en nestgenoten van de ouders. Zonder die foto's kun je niks.
Ga je niet fokken maar wel showen, dan denk ik dat Hummer het beter doet.
Bij een harlekijn met een helemaal wit front en witte hals kun je er nl. niet zeker van zijn of hij wel of niet gesticheld vererfd.
Hij heeft zeg maar een extra blekende factor (kun je zien aan witte front en witte hals, is het Sw gen ofwel MITF-M Sine positive).
Zet je hem later bij een teef met overal pigment (ook op front, hals en neus) dan kan er ook gesticheld uit komen van de reu zijn kant.
Hoe kleiner en fijner de vlekjes op de reu zijn, met zo’n mooi wit front en witte hals, hoe groter de kans op gesticheld.
Overigens is dit mijn eigen theorie (ik heb het nog nergens gepubliceerd zien staan).
Dit is overigens wel de rede waarom ik niet graag een reu zou willen gebruiken met weinig of geen nageslacht. Want juist door de verschillende combinaties met verschillende teven kun je uitpuzzelen wat de reu zeer waarschijnlijk aan vlekpatroon kan vererven. Het uiteindelijke resultaat wordt ook door de teef bepaald, maar als je die ook kunt uitpluizen, dan weet je welke mogelijkheden er zijn.
Je hebt daar stamboominformatie voor nodig, maar ook veel foto's van nesten, ouders, voorouders en nestgenoten van de ouders. Zonder die foto's kun je niks.
Ga je niet fokken maar wel showen, dan denk ik dat Hummer het beter doet.
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
- Asterix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
- Aantal honden: 2
- Hector
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duits herder werklijn wolfsgrauw
- Asterix
- Zeer actief
- Asterix
- Zeer actief
-
Essy
Zie je wel
Hummer is overigens wel mooier gebouwd op dit moment.
Ik ben heel benieuwd hoe die andere heet en waar die naartoe gaat. Ik wil wel eens foto's zien over 1,5 jaar van die reu. Kijken of mijn gevoel klopte dat die heel mooi wordt.
Ik heb er eerder een op het oog gehad (heb hem toen niet gekocht omdat er te dichtbij een blauwe voor zat) en die is zo opgedroogd
http://www.deutsche-doggen.co.at/rueden4.htm
Hummer is overigens wel mooier gebouwd op dit moment.
Ik ben heel benieuwd hoe die andere heet en waar die naartoe gaat. Ik wil wel eens foto's zien over 1,5 jaar van die reu. Kijken of mijn gevoel klopte dat die heel mooi wordt.
Ik heb er eerder een op het oog gehad (heb hem toen niet gekocht omdat er te dichtbij een blauwe voor zat) en die is zo opgedroogd
http://www.deutsche-doggen.co.at/rueden4.htm
- Asterix
- Zeer actief
Ik ga geen foto's plaatsen van andere reuen. Dit is aan de fokker of eigenaar van de reu die ik niet ken.
Er zijn wellicht showambities maar geen dekambities. Dekken met zo'n enorme hond wordt door 2 kenners (fokker en Christel) sterk afgeraden. Ik heb hem graag mee op ontspannen (groeps)wandelingen
Jaja, zal vast kunnen met een dekreu van dit kaliber maar ik neem die gok niet.
Er zijn wellicht showambities maar geen dekambities. Dekken met zo'n enorme hond wordt door 2 kenners (fokker en Christel) sterk afgeraden. Ik heb hem graag mee op ontspannen (groeps)wandelingen
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Wordt verwacht dat Hummer enorm groot wordt?Cleo schreef: Er zijn wellicht showambities maar geen dekambities. Dekken met zo'n enorme hond wordt door 2 kenners (fokker en Christel) sterk afgeraden. Ik heb hem graag mee op ontspannen (groeps)wandelingen![]()
Of bedoel je wat anders
Hij ziet er heel leuk uit Cleo
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Asterix
- Zeer actief
Precies. Verwacht wordt dat hij groot en fors wordt. Als een reu eenmaal echt gedekt heeft en hij krijgt de smaak eventueel te pakken kan ik wellicht niet meer ontspannen lopen.ranetje schreef:Wordt verwacht dat Hummer enorm groot wordt?Cleo schreef: Er zijn wellicht showambities maar geen dekambities. Dekken met zo'n enorme hond wordt door 2 kenners (fokker en Christel) sterk afgeraden. Ik heb hem graag mee op ontspannen (groeps)wandelingen![]()
Of bedoel je wat anders![]()
Hij ziet er heel leuk uit Cleo
Het hoeft natuurlijk niet zo uit te pakken maar dat risico neem ik liever niet
Het dekken laat ik aan de echte fokkers over
- Asterix
- Zeer actief
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Ik ga me er ook even tegenaan bemoeien.Cleo schreef:Gollum schreef:Wat een beauty's zeg, geef mij die grijze maar![]()
Wat is gesticheld eigenlijk?
De achterste hond is gesticheld. Heel veel kleine donkere vlekjes en zonder een duidelijke witte ondergrond
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
Duitse doggen 'Uut Sutfene'