Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
bracci liefhebbers, erg mooi filmpje van trottende bracco
Moderator: moderatorteam
-
nicolioo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vizsla en Bracco Italiano
- Aantal honden: 2
bracci liefhebbers, erg mooi filmpje van trottende bracco
Ik vind dit echt een supermooi filmpje, je kunt goed zien hoe een bracco werkt , al trottend , en ik vind dit een erg mooie reu. Leuk muziekje eronder en ik blijf kijken. Ben benieuwd wat anderen ervan vinden aangezien ik zwaar bevooroordeeld ben als het om bracci gaat.
gr. Nicole
gr. Nicole
-
nicolioo
- Zeer actief
Hhahhahahaa ja hij blijft maar zoeken he. Somd ben je tijden bezig voor ze wat vinden. En dat gangwerk daar ging het me om. De meeste mensen verwachten een slome vrij lompe hond als ze Ben of een andere bracco zien. Maar het tegendeel is waar, hij kan enorme snelheden bereiken, is erg wendbaar en ook hij kan zo mooi trotten
.
Maar ik ben echt verliefd op dit ras, er bestaat voor mij niets mooiers dan een bracco in het veld, kan er uren naar kijken.
Maar ik ben echt verliefd op dit ras, er bestaat voor mij niets mooiers dan een bracco in het veld, kan er uren naar kijken.
-
nicolioo
- Zeer actief
officieel zou dat er niet inzitten maar als ik naar Ben kijk die erg ruim in zijn vel zit, kan het haast niet anders. Ik ken iemand die heeft een bloedhond waar een kwart foxhound in zit, dat lijkt toch erg veel op Ben . De kleur is anders , het gangwerk en de jachtknobbel is duildeijk minder aanwezig.
Ik denk dus dat er wel degelijk bloedhond ingefokt zit ergens... ook de enorme neus die ze hebben, Ben zou een zeer goede zweethond kunnen worden. Hij markeert vaak niet omdat hij er wel op vertrouwt dat hij het ruikt als hij er ongeveer is (en dat is meestal ook zo hahhhaa)
Ik denk dus dat er wel degelijk bloedhond ingefokt zit ergens... ook de enorme neus die ze hebben, Ben zou een zeer goede zweethond kunnen worden. Hij markeert vaak niet omdat hij er wel op vertrouwt dat hij het ruikt als hij er ongeveer is (en dat is meestal ook zo hahhhaa)
- Hanneke2
- Zeer actief
Is dat zo? Ik heb de ballen verstand van bracco's, maar ik ken er drie, waaronder een jonge teef die echt als een hertje rent en sneller is dan Lilo.Nanna schreef:Een verrassend lichtvoetig gangwerk voor zo een lomp gebouwde hond.![]()
Ik vind het op die hangbekken na best leuke honden. Heerlijk eigenwijs, wat dat betreft lijken ze sterk op dat stel van mij.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-
nicolioo
- Zeer actief
Zeker jonge bracci en dan zeer zeker de teven zijn vaak nog erg smalletjes gebouwd. Ze zijn lichamelijk ook pas een beetje uitgegroeid op hun 3e a 4e jaar.
Een goed bebouwde bracco zou vierkant gebouwd moeten zijn met lekkere "lompe" poten zonder dat hij daar lomp van wordt , zoiets hahhaa.
En inderdaad een goede hangbek, ik houd daar wel van.
Een goed bebouwde bracco zou vierkant gebouwd moeten zijn met lekkere "lompe" poten zonder dat hij daar lomp van wordt , zoiets hahhaa.
- Moon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bracco Italiano
Ik kende het filmpje al; is idd geweldig om te zien
Ik vind Dante ook op z'n mooist als hij dat doet
Wb. het gebruik van de Bloedhond. Het is mij wel duidelijk geworden dat er onduidelijkheid bestaat over het ontstaan van de Bracco. De een noemt het de 'moeder alle europese staande honden'
en dat dus alle andere 'staanders' daaruit zijn ontstaan
. De ander gaat er vanuit dat het ras later ontstaan is. Maar ik kom toch wel steeds tegen dat er 'hound' gebruikt is (Bloodhound en/of andere
). Toen ik voor het eerst daarvan hoorde, vielen er wel kwartjes.. Tot dan toe vergeleek ik Dante met andere staande honden zoals Weimaraner en Vizsla en vond het zeer frustrerend hoe makkelijker de opvoeding/training van deze honden verliep (kende er een paar in de omgeving). Toen ik las van dat 'houndachtige' wat er in de Bracco kan zitten, begreep ik dat zelfstandige gedrag veel meer
.
Wat de type's betreft; ook weer volgens de verhalen (maar ben dit ook herhaalde malen tegengekomen) kwam de oranje, lichter gebouwde hond uit Piemont (kon zodoende beter werken in bergachtig gebied) en het zwaardere bruine type uit Lombardije. Later is daar één ras uit ontstaan. Maar die twee type's lijken nog wel af en toe terug te komen; bij onze honden zie je dat duidelijk
. Dante is dan een Piemontse Pointer en Ben een Lombardijse (de kleuren kloppen dan zelfs ook
).
Valentino bijvoorbeeld zou dan een kruising zijn; oranje én zwaar gebouwd
Wb. het gebruik van de Bloedhond. Het is mij wel duidelijk geworden dat er onduidelijkheid bestaat over het ontstaan van de Bracco. De een noemt het de 'moeder alle europese staande honden'
Wat de type's betreft; ook weer volgens de verhalen (maar ben dit ook herhaalde malen tegengekomen) kwam de oranje, lichter gebouwde hond uit Piemont (kon zodoende beter werken in bergachtig gebied) en het zwaardere bruine type uit Lombardije. Later is daar één ras uit ontstaan. Maar die twee type's lijken nog wel af en toe terug te komen; bij onze honden zie je dat duidelijk
Valentino bijvoorbeeld zou dan een kruising zijn; oranje én zwaar gebouwd
Gr. Marijke

- Moon
- Zeer actief
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Aantal honden: 1
-
nicolioo
- Zeer actief
Moon schreef:Zéker als hij dan een pensstaafje eetnicolioo schreef:
Hahhahaha ja jammer dat we daar geen foto van hebben. Niemand zou meer een bracco willen hahahhahaa wat een ellende was dat zeg.
Voor diegene die er niets van begrijpen, ben was echt aan het bellenblazen en het schuim stond echt helemaal tot op zijn neus. Marijke ik weet niet wat voor een pensstaafjes het waren maar hij moest er hard voor werken om ze weg te krijgen....
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Heerlijk, Fangio was echt een kampioen in het bellenblazen als het om pensstaafjes en andere lekkernijen ging...

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- Moon
- Zeer actief
Ik durf nu pas te bekennen dat ik er afwasmiddel in had gedaannicolioo schreef:Moon schreef:Zéker als hij dan een pensstaafje eetnicolioo schreef:
Hahhahaha ja jammer dat we daar geen foto van hebben. Niemand zou meer een bracco willen hahahhahaa wat een ellende was dat zeg.
Voor diegene die er niets van begrijpen, ben was echt aan het bellenblazen en het schuim stond echt helemaal tot op zijn neus. Marijke ik weet niet wat voor een pensstaafjes het waren maar hij moest er hard voor werken om ze weg te krijgen....
Gr. Marijke

- Moon
- Zeer actief
Maar het was echt niet normaal; hij blééf maar bellen en schuim producerencloris schreef:Heerlijk, Fangio was echt een kampioen in het bellenblazen als het om pensstaafjes en andere lekkernijen ging...
Gr. Marijke

- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Sucha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond
-
Golden Stanley
-
nicolioo
- Zeer actief
Klopt spinoni trotten precies hetzelfde. Een spinone en bracco kan erg goed leren luisteren hoor hahahha, ik vind de opmerking voor dit ras wel leuk. Ik vraag me dan altijd af wat je er precies mee bedoeld.
Ben komt inderdaad niet altijd perfect meteen aanrennen als ik hem roep (meestal wel) Maar gehoorzaamheid loopt hij mee tussen de herders die ipo gaan doen.
Ben komt inderdaad niet altijd perfect meteen aanrennen als ik hem roep (meestal wel) Maar gehoorzaamheid loopt hij mee tussen de herders die ipo gaan doen.
-
Golden Stanley
Top hoor. Ik vind dit echt prachthonden. Zowel de Bracco als de Spinone.nicolioo schreef:Klopt spinoni trotten precies hetzelfde. Een spinone en bracco kan erg goed leren luisteren hoor hahahha, ik vind de opmerking voor dit ras wel leuk. Ik vraag me dan altijd af wat je er precies mee bedoeld.
Gut....ik heb weer iets aangehaald, hoor.![]()
OK, ik dacht altijd dat dit erg harde koppen waren, die vooral hun neus achterna gaan wanneer het hen blieft. Zo zie ik dat bv. dagelijks bij een paar Beagles, waarvan de baasjes eerst nog even een half uur op de parkeerplaats moeten wachten totdat de neus van hun hond is uitgesnuffeld. Op andere momenten kunnen die honden doorgaans erg goed luisteren, vooral ook in de gehoorzaamheidstrainingen. Degene die hier met die Spinone traint, heeft een erg goeie band met die hond. Waar ik nogal op kan kicken, is hoe zo'n hond die verwijscommando's uitvoert.
-
nicolioo
- Zeer actief
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals