Jammer dat je maar zo achteruit blijft kijken naar dingen die geweest zijn. Wat geweest is, is geweest en dus niet meer te veranderen of te beïnvloeden.Chione schreef:
Alleen vonden toen veel mensen het wel best of zelfs prima.

Moderator: moderatorteam
Ja, dat hou je toch. Er zijn ook heel veel mensen die een schurfthekel aan honden hebben, waarschijnlijk zoveel dat je ervan zou schrikken. En die zullen het ook prima blijven vinden. Deze opmerking zoals jij die nu maakt zie ik nu heel veel hier op het forum verschijnen. Telkens verwijzen naar: toen deden ze niets voor onze honden. Wat schiet je daar mee op? Zeg je dan eigenlijk: eigen schuld dikke bult, nu zijn de overige hondeneigenaren aan de beurt? Nee toch?Chione schreef:Alleen vonden toen veel mensen het wel best of zelfs prima.Paulala schreef:Nou idd, en zelfs als de hond door de magtest kwam werd hij nog afgespoten, omdat hij het verkeerde uiterlijk had.Chione schreef:Zonder nieuwe wet gebeurde dat ook al.iones schreef:Gek, doodstraf bij mensen mag niet. Ook niet als schuld aangetoond is. Maar bij honden wel, ook als de schuld niet aangetoond is. Nee, ik ben tegen de nieuwe wet.
Gooi het maar op een dikke 14 jaar frustratie.Roelfien schreef:Ja, dat hou je toch. Er zijn ook heel veel mensen die een schurfthekel aan honden hebben, waarschijnlijk zoveel dat je ervan zou schrikken. En die zullen het ook prima blijven vinden. Deze opmerking zoals jij die nu maakt zie ik nu heel veel hier op het forum verschijnen. Telkens verwijzen naar: toen deden ze niets voor onze honden. Wat schiet je daar mee op? Zeg je dan eigenlijk: eigen schuld dikke bult, nu zijn de overige hondeneigenaren aan de beurt? Nee toch?Chione schreef:Alleen vonden toen veel mensen het wel best of zelfs prima.Paulala schreef:Nou idd, en zelfs als de hond door de magtest kwam werd hij nog afgespoten, omdat hij het verkeerde uiterlijk had.Chione schreef: Zonder nieuwe wet gebeurde dat ook al.
Pardon? Hopenlijk zeg je niet zulke dingen over b.v. alle ellende v.d. 2e wereldoorlog, mensen die hun geliefde (huisdier ) zijn verloren etc.LongFields schreef:Jammer dat je maar zo achteruit blijft kijken naar dingen die geweest zijn. Wat geweest is, is geweest en dus niet meer te veranderen of te beïnvloeden.Chione schreef:
Lees even het vetgedrukte deel van mijn stukje, dáár gaat het mij om. Ik schrijf nergens dat het verleden maar vergeten moet worden, het is alleen achteraf niet meer te veranderen. Wat nog moet komen echter wel.Chione schreef:Pardon? Hopenlijk zeg je niet zulke dingen over b.v. alle ellende v.d. 2e wereldoorlog, mensen die hun geliefde (huisdier ) zijn verloren etc.LongFields schreef:Jammer dat je maar zo achteruit blijft kijken naar dingen die geweest zijn. Wat geweest is, is geweest en dus niet meer te veranderen of te beïnvloeden.Chione schreef:
Wanneer men vooruit wil, mag men zeker het verleden niet vergeten.
Je schrijft meerdere zinnen, dus het ontging mij even dat het je alleen om het laatste gedeelte ging.LongFields schreef:Lees even het vetgedrukte deel van mijn stukje, dáár gaat het mij om. Ik schrijf nergens dat het verleden maar vergeten moet worden, het is alleen achteraf niet meer te veranderen. Wat nog moet komen echter wel.Chione schreef:Pardon? Hopenlijk zeg je niet zulke dingen over b.v. alle ellende v.d. 2e wereldoorlog, mensen die hun geliefde (huisdier ) zijn verloren etc.LongFields schreef:Jammer dat je maar zo achteruit blijft kijken naar dingen die geweest zijn. Wat geweest is, is geweest en dus niet meer te veranderen of te beïnvloeden.Chione schreef:
Wanneer men vooruit wil, mag men zeker het verleden niet vergeten.
Je schrijft nu gewoon hetzelfde als wat ik bedoeld en (in iets andere bewoordingen misschien) geschreven heb, dus ik snap je kennelijke verontwaardiging naar mij toe niet zo.Chione schreef:
Je schrijft meerdere zinnen, dus het ontging mij even dat het je alleen om het laatste gedeelte ging.Hoewel de logica mij dan nog ontgaat dat het daarom dan 'jammer' is om achteruit te kijken. Juist door wat 'achteruit' is gebeurd, kan men lering trekken voor wat nog moet komen.
Snap ik ook wel een beetje hoor, ik zou misschien ook wel wat wrokkig erom zijn. Zeker als blijkt dat die hele RAD al 14 jaar helemaal niet geleid heeft tot minder beten.Chione schreef:Gooi het maar op een dikke 14 jaar frustratie.Roelfien schreef:Ja, dat hou je toch. Er zijn ook heel veel mensen die een schurfthekel aan honden hebben, waarschijnlijk zoveel dat je ervan zou schrikken. En die zullen het ook prima blijven vinden. Deze opmerking zoals jij die nu maakt zie ik nu heel veel hier op het forum verschijnen. Telkens verwijzen naar: toen deden ze niets voor onze honden. Wat schiet je daar mee op? Zeg je dan eigenlijk: eigen schuld dikke bult, nu zijn de overige hondeneigenaren aan de beurt? Nee toch?Chione schreef:Alleen vonden toen veel mensen het wel best of zelfs prima.Paulala schreef: Nou idd, en zelfs als de hond door de magtest kwam werd hij nog afgespoten, omdat hij het verkeerde uiterlijk had.En idd, 'nee toch', ik vind de aankomende wet, zoals nu beschreven, net zo absurd als de meeste hier.
Juist, want een stamboom was heilig. De rest telde niet meePaulala schreef:En dat is dus NIET waar!
Ook kruisingen van bepaalde rassen, of rassen die niet erkend waren konden onder de vorige RAD vallen.
Er zijn heel veel mensen door geraakt die helemaal geen pit of staf zonder boom hadden.
Prima hoor, beetje jammer alleen dat het beeld dat je schets over o.a. mij en mijn denkwijze niet klopt, maar ok.LongFields schreef:Je schrijft nu gewoon hetzelfde als wat ik bedoeld en (in iets andere bewoordingen misschien) geschreven heb, dus ik snap je kennelijke verontwaardiging naar mij toe niet zo.Chione schreef:
Je schrijft meerdere zinnen, dus het ontging mij even dat het je alleen om het laatste gedeelte ging.Hoewel de logica mij dan nog ontgaat dat het daarom dan 'jammer' is om achteruit te kijken. Juist door wat 'achteruit' is gebeurd, kan men lering trekken voor wat nog moet komen.
Ik heb overigens niet geschreven dat het in het algemeen "jammer" is om achteruit te kijken, maar dat ik het jammer vind dat jij steeds achteruit blijft kijken bij deze materie, in plaats van constructief te zijn en vooruit te kijken en naar oplossingen te zoeken. In andere bewoordingen hetzelfde als wat Roelfien eerder schreef, alleen wekte haar reactie een knipoog-smiley bij je op en de mijne blijkbaar verontwaardiging.![]()
Verder laat ik het hier maar bij, om niet verder in herhalingen te vallen en off topic te (blijven) gaan.
Dat is simpelweg incorrect. Maargoed, dat is ook al tig keer voorbij gekomen, maar wordt blijkbaar niet opgepikt, al dan niet bewust. Niet zeggende dat dit voor jou geld, maar zulke uitspraken komen op mij over als een excuus mentaliteit.Inge O schreef:met één réuzegroot verschil (zeg ik nu dit argument zo ongeveer voor de vijfhonderdste keer voorbijkomtChione schreef:Alleen vonden toen veel mensen het wel best of zelfs prima.Paulala schreef:Nou idd, en zelfs als de hond door de magtest kwam werd hij nog afgespoten, omdat hij het verkeerde uiterlijk had.Chione schreef: Zonder nieuwe wet gebeurde dat ook al.) : hoe rot de wet ook was, mensen konden er prima omheen door zich aan de wet te houden en geen stamboomloze staf en geen pit aan te schaffen. met meer dan 200 erkende rassen kan dat niet zo een ondoenlijk onoverkomelijk feit zijn toch?
onrechtvaardig? absoluut. erg? zonder meer, voor de liefhebbers van pitten dan.
maar je hoefde geen dode hond te riskeren als je geen pit nam en geen stamboomloze staf.
nu riskeert ELKE hond de dood, hier kan je niks, maar dan ook niks aan doen om het te voorkomen.
of toch wel : helemaal géén hond meer nemen.
Ach, alsjeblieft zeg, er zijn talloze honden afgemaakt die totaal niet op een Pitbull leken of waarvan de normale mens niet had verwacht dat deze zou uitgroeien tot een hond die aan 80% v.d. kenmerken zou voldoen. Dan had niemand meer een middelmaatje gladharige hond moeten nemen of zelfs groter, aangezien ze die 50 cm grens ook niet aanhielden.Inge O schreef:ja, natuurlijk, omdat ze op een pit leken, ook dat kon je vermijden door niet een hond met 'twijfelachtig uiterlijk' te nemen.Paulala schreef:En dat is dus NIET waar!
Ook kruisingen van bepaalde rassen, of rassen die niet erkend waren konden onder de vorige RAD vallen.
Er zijn heel veel mensen door geraakt die helemaal geen pit of staf zonder boom hadden.
niet dat ik dat stomme gedoe goedkeurde hoor, maar het was niet zo dat je in de problemen moest komen, als je een beetje je oren en ogen open had.
En denk je dat ik daar voorstander van was of zo?Chione schreef:Zonder nieuwe wet gebeurde dat ook al.iones schreef:Gek, doodstraf bij mensen mag niet. Ook niet als schuld aangetoond is. Maar bij honden wel, ook als de schuld niet aangetoond is. Nee, ik ben tegen de nieuwe wet.
hoe rot de wet ook was, mensen konden er prima omheen door zich aan de wet te houden en geen stamboomloze staf en geen pit aan te schaffenInge O schreef:dan zou ik toch graag weten wat er incorrect is, ik heb het dan duidelijk niet goed begrepen.Chione schreef:Dat is simpelweg incorrect. Maargoed, dat is ook al tig keer voorbij gekomen, maar wordt blijkbaar niet opgepikt, al dan niet bewust. Niet zeggende dat dit voor jou geld, maar zulke uitspraken komen op mij over als een excuus mentaliteit.
het laatste wat ik bedoel te zeggen is dat het per individueel geval bekeken minder erg en verdrietig zou zijn. maar je kon eraan ontsnappen door er op te anticiperen, dat bedoel ik.[/quote]Daarnaast zou het er voor hondenliefhebbers geen bal toe behoren te doen waarom een onschuldige hond vermoord wordt, op basis van uiterlijk of onterechte beschuldiging, maar is dat duidelijk wel het geval.
Erger kan ik het absoluut niet vinden. Nu krijgen honden b.v. nog kansen, toen niet. Alle rassen gaan nu gelijk op, wel zo eerlijk.Inge O schreef:ja, daar heb je gelijk in, je kon natuurlijk niet altijd voorzien hoe een hond zou uitgroeien.Chione schreef:Ach, alsjeblieft zeg, er zijn talloze honden afgemaakt die totaal niet op een Pitbull leken of waarvan de normale mens niet had verwacht dat deze zou uitgroeien tot een hond die aan 80% v.d. kenmerken zou voldoen. Dan had niemand meer een middelmaatje gladharige hond moeten nemen of zelfs groter, aangezien ze die 50 cm grens ook niet aanhielden.Inge O schreef:ja, natuurlijk, omdat ze op een pit leken, ook dat kon je vermijden door niet een hond met 'twijfelachtig uiterlijk' te nemen.Paulala schreef:En dat is dus NIET waar!
niet dat ik dat stomme gedoe goedkeurde hoor, maar het was niet zo dat je in de problemen moest komen, als je een beetje je oren en ogen open had.
je ziet me ook nergens ontkennen dat de vorige regeling al niet meer dan erg genoeg was - alleen vind ik ze nu dus nóg erger.
Chione schreef:hoe rot de wet ook was, mensen konden er prima omheen door zich aan de wet te houden en geen stamboomloze staf en geen pit aan te schaffenInge O schreef:dan zou ik toch graag weten wat er incorrect is, ik heb het dan duidelijk niet goed begrepen.Chione schreef:Dat is simpelweg incorrect. Maargoed, dat is ook al tig keer voorbij gekomen, maar wordt blijkbaar niet opgepikt, al dan niet bewust. Niet zeggende dat dit voor jou geld, maar zulke uitspraken komen op mij over als een excuus mentaliteit.
Bovenstaand is incorrect, daar ook talloze honden die niets met Pits vandoen hadden de dupe waren/konden worden.
het laatste wat ik bedoel te zeggen is dat het per individueel geval bekeken minder erg en verdrietig zou zijn. maar je kon eraan ontsnappen door er op te anticiperen, dat bedoel ik.Daarnaast zou het er voor hondenliefhebbers geen bal toe behoren te doen waarom een onschuldige hond vermoord wordt, op basis van uiterlijk of onterechte beschuldiging, maar is dat duidelijk wel het geval.
Even hoor, maar in 2000 toen ineens de staff op de schopstoel zat om verboden te worden, was het enige waar men zich hard om maakte, de stamboom.Dat kon ook vast vaak wel, maar niet altijd. Daarnaast had je natuurlijk de vele geweldige mensen die bewust opvang verzorgde voor honden die onder de RAD vielen. Zoals b.v. Brigitte v.h forum.
En nogmaals, honden werden 14 jaar lang zinloos gedood, dat had reden genoeg voor groot protest moeten zijn, welke tot vorig/dit jaar, uitbleven.