Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Help Boran terug bij zijn baasjes

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

denk dat ik mijn hond liever zelf liet inslapen als dat ik hem meegaf, :N: wat een idioot gedoe :devil:
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Als ze in beslag genomen worden onder de wet bestuursrecht mag de burgemeester spoedeisend handelen en de hond laten doden. !!!!!!
Wat schandalig! Ik noem dat vernieling van andermans eigendom, wat dus ook strafbaar is. :devil:
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

man o man ik word niet goed bij de gedachte dat ze 1 van mijn honden af zou pikken...

zou echt gek worden geloof ik,alleen het idee al,maakt me hier echt ziek...

ik heb dan ook getekend,hopenlijk krijgt hij nog een 2de maar dan echt goede test,dit is zo oneerlijk :jank:
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Pfff.... tranen in mijn ogen.... angst voor alles dat nog komen gaat..... arme hond....

Bah, ik voel me steeds machtelozer bij de gedachte dat het nu werkelijkheid is...
Ik heb het al die tijd verdrongen, maar nu zit ik dus echt te janken.. :jank:

Waarom?
Wat heeft de overheid er toch aan om zoveel mensen straks weer dit verdriet aan te doen, alleen maar voor een beetje schijnveiligheid?
:zweep:
Lupo
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Lupo »

Niet getekend, ik vind het verhaal te eenzijdig. Overigens vind ik het wel een schande dat het allemaal zo lang moet duren.
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Uiteraard getekend en van commentaar voorzien...
Afbeelding
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Getekend.

Al vraag ik mij af waarom sommigen dit in combi met de komende nieuwe regelgeving noemen, daar dit soort in beslagnames na bijtincidenten, ook onder de oude/huidige regelgeving al plaats vond.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Chione schreef:Al vraag ik mij af waarom sommigen dit in combi met de komende nieuwe regelgeving noemen, daar dit soort in beslagnames na bijtincidenten, ook onder de oude/huidige regelgeving al plaats vond.
Dat is wat ik me ook zit af te vragen. De nieuwe regelgeving is nog helemaal niet in effect. Dit gebeurt dan toch op basis van de bestaande wetgeving?
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Frenk schreef:
Chione schreef:Al vraag ik mij af waarom sommigen dit in combi met de komende nieuwe regelgeving noemen, daar dit soort in beslagnames na bijtincidenten, ook onder de oude/huidige regelgeving al plaats vond.
Dat is wat ik me ook zit af te vragen. De nieuwe regelgeving is nog helemaal niet in effect. Dit gebeurt dan toch op basis van de bestaande wetgeving?
Dat klopt en ik ben dan ook van mening dat hondenlievend Nederland dan ook moet (blijven) (re)ageren. Als het nu al zo gaat, dan wil ik graag zien te voorkomen dat het straks nog erger wordt.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Getekend. Kutland.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Liesbeth schreef:
Frenk schreef:
Dat klopt en ik ben dan ook van mening dat hondenlievend Nederland dan ook moet (blijven) (re)ageren. Als het nu al zo gaat, dan wil ik graag zien te voorkomen dat het straks nog erger wordt.
In dit geval is het volgens mij niet de regelgeving die 'fout' is, maar de uitvoering van de regels. :19: En dat kan je ze m.i. nooit hard genoeg vertellen :wink:
Ik vond Martin Gaus trouwens ook erg duidelijk bij EenVandaag. Hij klonk zelfs emotioneel.
En dan gaat het hier nog over de 'oude' testmethode en niet de methode die de minister nu laat ontwikkelen. Laat dit dan voor de mensen die daar mee bezig zijn een heel duidelijk voorbeeld zijn van hoe het absoluut niet moet.
Afbeelding
Maxiem
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxiem »

Uiteraard getekend en Martin Gaus was inderdaad erg duidelijk, ben het helemaal met hem eens :ok:
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
Mojuan
Zeer actief

Ik heb het niet getekend, maar ben het er niet mee eens dat die hond al zo lang zit te wachten.
bulletjebe
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulletjebe »

Chione schreef:Getekend.

Al vraag ik mij af waarom sommigen dit in combi met de komende nieuwe regelgeving noemen, daar dit soort in beslagnames na bijtincidenten, ook onder de oude/huidige regelgeving al plaats vond.
Ja en men ging/gaat ervan uit dat de testen goed afgenomen worden. Daar vertrouw je op. Maar het gaat niet zoals afgesproken. Een deel van de test wordt maar uitgevoerd en er komt een GT bij die zelf angstig is voor grotere honden.

Dat belooft nog wat voor de toekomst als dan in beslaggenomen en getest gaat worden op melding van, dus zonder bijtincident.

Hier kun je lezen hoe de test van Boran verliep:

http://rottweilerforum.nl/index.php?topic=22927.15
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

Lucyanne schreef:Niet getekend, ik vind het verhaal te eenzijdig. Overigens vind ik het wel een schande dat het allemaal zo lang moet duren.
Mee eens. Ik ken het verhaal maar van één kant. Mijn ervaring is, dat er echt niet zomaar een hond in beslag genomen word. Dan moet er echt sprake zijn van meerdere bijtincidenten. :wink:
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
bulletjebe
Zeer actief
Contacteer:

Dingo schreef:
Lucyanne schreef:Niet getekend, ik vind het verhaal te eenzijdig. Overigens vind ik het wel een schande dat het allemaal zo lang moet duren.
Mee eens. Ik ken het verhaal maar van één kant. Mijn ervaring is, dat er echt niet zomaar een hond in beslag genomen word. Dan moet er echt sprake zijn van meerdere bijtincidenten. :wink:
Daar gaat het toch niet over? Niemand bestrijdt dat namelijk, het is de test die bestreden wordt.

Wat vindt jij van het testverslag van Boran?
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Dingo schreef:
dat was bij Vasco ook niet het geval en dat weet ik heel zeker... :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Liesbeth »

bulletjebe schreef:
Dingo schreef:
Daar gaat het toch niet over? Niemand bestrijdt dat namelijk, het is de test die bestreden wordt.

Wat mij betreft niet alleen de test, maar ook het hele gebeuren erom heen.
De hond is 6 dagen na het "incident" in beslag genomen. Er zijn weken overheen gegaan om die (belachelijke) test af te nemen, onder uitermate discutabele omstandigheden. Er zijn namelijk regels omtrend de MAG-test opgesteld en die zijn hier met voeten getreden (en ik ben bang dat dat niet alleen in dit geval is gebeurt).

Als de hond én eigenaar mee genomen zouden zijn om de gehele test op diezelfde dag af te nemen, dan zou ik er veel minder problemen mee hebben. Maar die hond is in omstandigheden gebracht waar de honden geen brood van lusten, dan MAG je niet verwachten dat welke hond dan ook goed door zo'n "test" komt :boos: .

Ik heb dus wel getekend. Ook om deze hond, maar voornamelijk om weer mijn standpunt omtrend de MAG-test en het hele gedoe erom heen, duidelijk te maken.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
bulletjebe
Zeer actief
Contacteer:

Liesbeth schreef:
bulletjebe schreef:
Dingo schreef:

Wat mij betreft niet alleen de test, maar ook het hele gebeuren erom heen.
De hond is 6 dagen na het "incident" in beslag genomen. Er zijn weken overheen gegaan om die (belachelijke) test af te nemen, onder uitermate discutabele omstandigheden. Er zijn namelijk regels omtrend de MAG-test opgesteld en die zijn hier met voeten getreden (en ik ben bang dat dat niet alleen in dit geval is gebeurt).

Als de hond én eigenaar mee genomen zouden zijn om de gehele test op diezelfde dag af te nemen, dan zou ik er veel minder problemen mee hebben. Maar die hond is in omstandigheden gebracht waar de honden geen brood van lusten, dan MAG je niet verwachten dat welke hond dan ook goed door zo'n "test" komt :boos: .

Ik heb dus wel getekend. Ook om deze hond, maar voornamelijk om weer mijn standpunt omtrend de MAG-test en het hele gedoe erom heen, duidelijk te maken.
Prima verwoord; dat is ook mijn gedachte erachter :wink:
Chione
Zeer actief

bulletjebe schreef:

Ja en men ging/gaat ervan uit dat de testen goed afgenomen worden. Daar vertrouw je op. Maar het gaat niet zoals afgesproken. Een deel van de test wordt maar uitgevoerd en er komt een GT bij die zelf angstig is voor grotere honden.

Dat belooft nog wat voor de toekomst als dan in beslaggenomen en getest gaat worden op melding van, dus zonder bijtincident.

Ik had het verhaal al gelezen, maar ik zie nog de link niet naar de toekomstige wetgeving, daar dit iets is zoals al jaren gebeurde. Er is nu alleen een stuk meer ( positieve ) aandacht voor.

En mijn vertrouwen was al weg, sinds een jaar of 14. :wink:

~
Afbeelding
~
bulletjebe
Zeer actief
Contacteer:

Chione schreef:
bulletjebe schreef:

Ik had het verhaal al gelezen, maar ik zie nog de link niet naar de toekomstige wetgeving, daar dit iets is zoals al jaren gebeurde. Er is nu alleen een stuk meer ( positieve ) aandacht voor.

En mijn vertrouwen was al weg, sinds een jaar of 14. :wink:
In de toekomstige wetgeving is er geen bijtincident nodig, slechts een melding van grommen of zo. En dan komt de hond na inbeslagname dus gewoon voor een test te staan. En als het onder het bestuursrecht gaat vallen kan je hond al dood zijn wegens willekeur van div. burgemeesters. Let op: kan.

Dat is de link in mijn ogen, want nu blijkt maar weer eens, dat de test niet eens goed uitgevoerd wordt bij een bijtgeval, hoezo zou die dan wel goed uitgevoerd worden bij een niet-bijtgeval?
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

bulletjebe schreef:
Dingo schreef:

Als het testverslag werkelijk zo is als beschreven word, is het schande, helemaal mee eens :ok:
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ik word er helemaal naar van dit zou iedere hond kunnen overkomen :roll:
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Gek, doodstraf bij mensen mag niet. Ook niet als schuld aangetoond is. Maar bij honden wel, ook als de schuld niet aangetoond is. Nee, ik ben tegen de nieuwe wet.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Getekend..
Wat een verhaal, ik hoop zo dat Boran eerdaags weer terug kan naar zijn baasjes.
Hartverscheurend dit... :jank:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Mojuan
Zeer actief

De manier waarop die test is gedaan kan absoluut niet door de beugel nee.
Het is zowel voor de hond als voor de eigenaren vreselijk om mee te moeten maken.
Wat dat betreft leef ik erg met ze mee.
Chione
Zeer actief

iones schreef:Gek, doodstraf bij mensen mag niet. Ook niet als schuld aangetoond is. Maar bij honden wel, ook als de schuld niet aangetoond is. Nee, ik ben tegen de nieuwe wet.
Zonder nieuwe wet gebeurde dat ook al.

~
Afbeelding
~
Mojuan
Zeer actief

Chione schreef:
iones schreef:Gek, doodstraf bij mensen mag niet. Ook niet als schuld aangetoond is. Maar bij honden wel, ook als de schuld niet aangetoond is. Nee, ik ben tegen de nieuwe wet.
Nou idd, en zelfs als de hond door de magtest kwam werd hij nog afgespoten, omdat hij het verkeerde uiterlijk had.
Jojoke

Ongelezen bericht door Jojoke »

:jank: Triestig,igetekend en van commentaar voorzien :hmmm:
Chione
Zeer actief

Paulala schreef:
Chione schreef:
Nou idd, en zelfs als de hond door de magtest kwam werd hij nog afgespoten, omdat hij het verkeerde uiterlijk had.
Alleen vonden toen veel mensen het wel best of zelfs prima.

~
Afbeelding
~
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”