Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Beike verleidt door schoonheid.. ;)

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

doggy

Beike verleidt door schoonheid.. ;)

Ongelezen bericht door doggy »

:mrgreen: :mrgreen:

Een paar dagen terug, liep ik met Beike op het veld en er waren een paar honden aan het spelen.
Beike deed ook mee met spelen.
Op het laatst gingen er een paar weg en bleef ik over, met nog een paar andere honden.

Ineens rent er een hond weg en komt weer terug en daagt Beike uit.
Wat blijkt???
Deze hond was loops en wou Beike verleiden.

Ik zag het net te laat en ze renden met z'n 2-en weg.
Veel kwaad kon het niet, want Beike is gecastreert.
Na even geroepen te hebben, kwam Beike weer terug en even later de andere hond ook.

Al met al een comisch gezicht, we lagen dubbel van het lachen ( hoe ze renden).
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Gelukkig dat Beike gecastreerd is. Ik vind zoiets onverantwoord om met je loopse hond zomaar op een losloopweide te gaan lopen met andere honden.
Het is wel grappig om te zien dat Beike zich ook nog laat verleiden.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Het zag er vast leuk uit inderdaad, zo met een gecastreerde reu. :wink:

Maar een loopse teef op een losloopveld; hoe dom kan je zijn vraag ik me dan af.
Afbeelding
doggy

Muk schreef:Gelukkig dat Beike gecastreerd is. Ik vind zoiets onverantwoord om met je loopse hond zomaar op een losloopweide te gaan lopen met andere honden.
Het is wel grappig om te zien dat Beike zich ook nog laat verleiden.
Ja, dat dacht ik ook.
Ik wist het eerst niet, omdat Beike geen intresse toonde, totdat het teefje hem verleidde.

Later lijnde de man zijn hond wel aan.

Ondanks dat Beike gecastreert is, liet hij zich verleiden en hij zou er ook bovenop.
Gelukkig kan hij niks meer doen en toen ik hem riep, kwam hij ook bij me.
doggy

Moos schreef:Het zag er vast leuk uit inderdaad, zo met een gecastreerde reu. :wink:
Dat bedoelde ik niet echt met grappig :wink:

Ik bedoelde dat ze met zijn 2-en weg renden en dat het teefje erg vreemd deed tijdens het rennen :mrgreen:
Moos
Zeer actief

doggy schreef:
Moos schreef:Het zag er vast leuk uit inderdaad, zo met een gecastreerde reu. :wink:
Dat bedoelde ik niet echt met grappig :wink:

Ik bedoelde dat ze met zijn 2-en weg renden en dat het teefje erg vreemd deed tijdens het rennen :mrgreen:
Dat bedoelde ik ook hoor :wink:
Alleen met een intacte reu was het grappige er snel vanaf gegaan denk ik :mrgreen:
Afbeelding
Muk

doggy schreef: Ja, dat dacht ik ook.
Ik wist het eerst niet, omdat Beike geen intresse toonde, totdat het teefje hem verleidde.

Ondanks dat Beike gecastreert is, liet hij zich verleiden en hij zou er ook bovenop.
Zelf aanlijnen is onvoldoende met een loopse teef mocht een reu (teef heeft natuurlijk altijd zin als ze omstreeks haar hoogtepunt is) echt zin hebben. Ik zou dat als ik zoiets hier tegenkom toch wel duidelijk zeggen. Of die mensen zitten op kleine pups te wachten, maar meestal is het onkunde of onverschilligheid denk ik.
Moos
Zeer actief

Muk schreef:

Zelf aanlijnen is onvoldoende met een loopse teef mocht een reu (teef heeft natuurlijk altijd zin als ze omstreeks haar hoogtepunt is) echt zin hebben. Ik zou dat als ik zoiets hier tegenkom toch wel duidelijk zeggen. Of die mensen zitten op kleine pups te wachten, maar meestal is het onkunde of onverschilligheid denk ik.
Precies :wink:

En dat je dan in een losloopgebied gaat lopen is 1 ding, maar op een hondenveld gaan rondhangen is wel erg, ehm, niet handig :mrgreen:
Afbeelding
doggy

Muk schreef:

Of die mensen zitten op kleine pups te wachten, maar meestal is het onkunde of onverschilligheid denk ik.
Deze teef is gedekt door een andere Staby ( dekreu via marktplaats).
Dat vertelde hij me later.

Ik had het ook gezegt, maar hij wou er niks van weten.
Muk

Moos schreef: Precies :wink:

En dat je dan in een losloopgebied gaat lopen is 1 ding, maar op een hondenveld gaan rondhangen is wel erg, ehm, niet handig :mrgreen:
Inderdaad. Ik zou niet blij zijn als hier iemand op een losloopveld (waar ik toevallig met Jaymz ben) met een loopse teef rondhangt. Jaymz weegt bijna 70 kilo (ik kan hem gelukkig wel houden :pffff: ) maar op dit soort trekwerk van Jaymz om bij de teef te komen sta ik niet te wachten. En dan nog een loeiende Jaymz erbij en je oren zijn ook weer goed getest. :mrgreen:
Muk

doggy schreef:Deze teef is gedekt door een andere Staby ( dekreu via marktplaats).

Tjezus, een pretnestfokker dus. Gelukkig dat ik zo'n pretnestfokker hier nog niet tegen ben gekomen. Want ik zou wel heel duidelijk zeggen wat ik daarvan vind.
Moos
Zeer actief

Muk schreef:
doggy schreef:Deze teef is gedekt door een andere Staby ( dekreu via marktplaats).

Tjezus, een pretnestfokker dus. Gelukkig dat ik zo'n pretnestfokker hier nog niet tegen ben gekomen. Want ik zou wel heel duidelijk zeggen wat ik daarvan vind.
'

Misschien wilde hij wel kijken of hij een nest met twee verschillende vaders kon 'regelen' door de teef nu op een losloopveld rond te laten hangen :idea: :19:
Afbeelding
doggy

Muk schreef:

Klopt.
Hij heeft 2 teven en ze hebben allebei al nesten gehad.
Niet overdreven veel ofzo, maar toch.
Nu is deze gedekt en daarna wil hij ze beiden laten helpen ( geloof ik eerlijk gezegd niet zo).

Ik heb het al eens voorzichtig aangekaart, maar hij wil er niks van weten.
doggy

Moos schreef:
Muk schreef:

'

Misschien wilde hij wel kijken of hij een nest met twee verschillende vaders kon 'regelen' door de teef nu op een losloopveld rond te laten hangen :idea: :19:
Oeh nee, hij zou woest worden als er een andere reu bovenop zou gaan.

Wel zei hij van: o, kijk, ze wil nog wel, want Beike reageerde op haar.
Muk

Moos schreef: Misschien wilde hij wel kijken of hij een nest met twee verschillende vaders kon 'regelen' door de teef nu op een losloopveld rond te laten hangen :idea: :19:
Ja, hoe meer soorten mixjes, hoe leuker. Heeft de pupkoper meer keus. :mrgreen:
Of de dekking is mislukt (dat hoop ik dan maar) en de teef is nu pas op haar hoogtepunt en dekrijp.
Moos
Zeer actief

doggy schreef:
Ja welja joh, lekker losgooien op een hondenveld en dan woest worden op de reuen die erop willen.
Niet dat hij dat maar toe zou moeten staan natuurlijk, maar hij heeft dan verdorie maar van dat veld af te blijven.
Afbeelding
Muk

Moos schreef:
doggy schreef:
Ja welja joh, lekker losgooien op een hondenveld en dan woest worden op de reuen die erop willen.
Niet dat hij dat maar toe zou moeten staan natuurlijk, maar hij heeft dan verdorie maar van dat veld af te blijven.
Inderdaad en hij mag echt blij zijn dat hij mij nog niet is tegengekomen dan. :mrgreen:
Zo moeilijk is het niet om je hond op minder gebruikelijke uitlaattijden uit te laten. Maar dan moet je wel rekening houden met anderen en dat kan of wil die man duidelijk niet. Lekker simpel. :19:
doggy

Moos schreef:
doggy schreef:
Ja, dat dacht ik ook en ik legde het ook vooraichtig aan hem uit, maar hij wou er niks van weten ( eigenwijze, oudere man), die denkt alles te weten van honden en hondengedrag.

Gaf mij zelfs het advies, toen Beike pup was ( Beike wou toen even niet meelopen aan de riem en dat zag deze man), om hem gewoon mee te sleuren, dan zou hij vanzelf wel mee lopen.
Even later lukte het me met een vrolijke stem en een koekje.
Niks geen gesleur aan de riem :neenee:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”