Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat vinden jullie hier van?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Wat vinden jullie hier van?

Ongelezen bericht door Maeve »

Ik erger me soms kapot aan mensen die hun hond op de mijne af laten stormen als mijne zijn aangelijnd. En dat gebeurt toch regelmatig. We kunnen vrijwel niet wandelen zonder dat er minstens 1 hond zo op ons af komt lopen. Nu is het geen ramp hoor maar vind het toch vervelend. Ze zijn niet aangelijnd zonder reden. Nu bijvoorbeeld omdat we blauwalg in de sloten en beken hier hebben. Dan kan ik het nou eenmaal niet gebruiken dat een andere hond op ons af stormd om met de mijne te spelen terwijl die nog aangelijnd is. Normaal gesproken laat ik ze dan rustig los maar dat kan ik nu dus niet doen.

Vanmiddag gebeurde dus hetzelfde. Ik liep met Nilo richting huis toen we een man met een Labrador tegen kwamen. Zoals altijd loopt de Lab los en rent die op volle snelheid naar ons toe, om bijna vast te komen zitten in de riem die Nilo nog om had. De hond bleef maar springen en doen om met Nilo te spelen, die gelukkig naar mij luisterde en ging zitten omdat ik hier totaal geen zin in had. Ik heb gewacht tot de eigenaar zijn hond weer kwam ophalen maar dat gebeurde niet? Hij bleef gewoon kijken hoe zijn hond om ons heen rende terwijl ik duidelijk zat te wachten tot hij hem even bij zich roept zodat wij door kunnen lopen. Uiteindelijk is de hond uit zichzelf weggegaan omdat hij geen reactie van ons kreeg.

Hebben jullie hier ook last van of ben ik de enige die hier moeilijk doet? (Denk ik wel eens als ik zie hoeveel mensen dit gewoon laten gebeuren en het niet eens erg vinden). Ik vraag me altijd af wat er zou gebeuren als mijn honden niet met anderen konden. Dan heb ik het waarschijnlijk gedaan, ookal neem ik maatregelen door mijn honden aan te lijnen.
Noële
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Noële »

Ik herken het wel. Het is idd erg vervelend. Vooral als ik mijn hond juist laat zitten zodat hij er niet zelf heen gaat.
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Gezien de vele topics hierover op het forum zul je gerust niet de enige zijn. :wink:
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
nana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull

Ongelezen bericht door nana »

zucht zucht, this is the story of my live en een dagelijkse ergenis. Kan hier in de buurt ook geen loslopende honden ontwijken zijn er te veel (gewoon op straat). Mijn ene hond vindt het wel vervelend maar kan het nog handelen als hij aangelijnd is en een andere hond doet dit. Maar mijn andere hond kan er niet tegen als hij aan de lijn is een een andere hond gaat over hem heen hangen of grommen. Tsja dan sta je daar met een flatc van 30 kg en een berghond van 70 kg met een loslopende ridgeback waarvan je weet dat hij een gevecht niet uit de weg gaat, de eigenaresse loopt 200 m verder op met het ipodje :devil:
Brightstar
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Brightstar »

Heel herkenbaar!! Loop ik met mijn hoogzwangere hond, aangelijnt, duidelijk andere honden ontwijkend over de stoep, niet eens op de uitlaatplaats (ik bedoel, hoe duidelijk kun je zijn)
Komt er zo'n loslopend hondje aan, baas fluitend 50 verder die op mijn hond gaat springen, overheen dendert :evil:
Dus ik roep, mijn hond is zwanger en moet bevallen, jou hond springt op haar...
Ach, wat leuk, puppies: zegt ie en loopt door!! Hond blijft gewoon springen!! :19: :boos: :19:
Dus toen heb ik :oeps: die hond met mijn voet verijderd van mijn hond, er elke keer tussen want optillen van Taar was ook geen optie!!
Zeikt die hond ook nog eens tegen mijn been!!! :devil:
Baas nergens meer te zien, gelukkig vloog ie daarna weg, want ik had hem, geheel tegen mijn principes in, een rotschop gegeven!!

Brrrr. sommige mensen...

Groet,

Karin en Taar
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Ik zou me er ook aan ergeren, vandaar dat ik altijd op plekken loop waar ik er geen last van heb :wink:
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Ik heb dat echt zelden. Maar mensen laten mij toch al wel snel met rust als ik met 2 herders aan kom zetten.

sochtends loop ik hier altijd met Kimba , Woopy en Hera naar een meertje toe, kun je leuk omheen lopen e..d
Ik loop daar nu al maanden iedere ochtend en nog nooit problemen gehad.
De mensen die ik tegenkom zijn ook altijd dezelfde, we lijnen gewoon even onze honden vast en nemen de ruimte met passeren en zeggen vriendelijk goedemorgen.
Het is echt allemaal zo moeilijk niet hoor.
Peggy75
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Peggy75 »

Kan me je ergernis heel goed voorstellen. Poos geleden ging ik met labrador van mijn zusje lopen. Lab is een flinke kerel, niet echt sociaal in omgang met grote honden en kan goed aan de riem trekken. Maar wel altijd aangelijnd. Als eerste kwam ik een mevrouw tegen met 4 jack russels, ze ziet dat ik Puk korter aan zijn riem hou en laat alle 4 haar hondjes tegelijk los en zegt er ook nog zo leuk bij "ze doen niks hoor".
Neeee, maar Puk wel!
Even verderop, ik loop met hond en kind door het veld. Komen er twee honden naar ons toe, beide los, een herder en een new foundlander. Kreeg Puk dus nauwelijks gehouden, vlogen elkaar aan, ik viel op de grond, over mijn kind heen en probeerde haar hoofd en het mijne te beschermen tegen die drie kibbelende honden die zich op een paar centimeter afstand van ons bevonden.
Het baasje stond erbij en keek erna en greep na een voor mij veel te lange tijd pas in. Verontschuldigde zich wel nog.
Daar stond ik met een kind wat geschrokken was en enorm overstuur en ik had een dikke gekneusde vinger.
Fijn , wat zijn sommige hondeneigenaren toch heerlijk sociaal...maar niet heus.
Ik heb geen problemen met honden die los lopen maar meer met de eigenaar die zijn of haar hond op dat moment niet onder controle heeft.
anica
Actief

Ongelezen bericht door anica »

heb er gelukkig geen last meer van, de meesten mensen weten dat max niet met andere honden kan.
en ik roep altijd of ze de hond bij zich willen houden en dat er anders niet veel van hun hond over blijft.
baal er soms wel van dat ik dit moet zeggen en ik weet dat het 9 van de 10 keer wel goed gaat maar ik wil echt niet dat het een keer heel erg mis gaat.

en tosca, tja dat is een stafford dus alleen bekende weten dat ze niets doet, maar dat hoeft een vreemde niet te weten :smile:
naomi
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door naomi »

Hier zie je niet veel loslopende honden buiten het losloopgebied dan
Volgens mij mag een hond in onze gemeente niet eens los lopen ,
Hier in de buurt is een man die al een paar keer een bekeuring heeft gekregen omdat z'n hond los liep.
Als hij een bekeuring heeft gehad gaat de hond een paar weken aan de lijn ,
En dan laat hij hem weer los lopen .
groetjes Naomi1 en een poot van Doeska
anica
Actief

Ongelezen bericht door anica »

naomi schreef: Volgens mij mag een hond in onze gemeente niet eens los lopen.
klopt honden mogen alleen op aangegeven plaatsen los lopen, en vaak is dat bijna nergens.
dat is denk ik ook de grootste reden dat mensen zich hier niet aan houden met alle gevolgen van dien!
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Heel herkenbaar.
Mensen zeggen er dan ook vaak bij: aaah een beethoven en een labje, dat zijn zulke lieve honden :mrgreen:
Maar beide vinden ze het zeer onprettig als er een vervelende reu komt snuffelen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
AnnSophie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse cocker spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door AnnSophie »

Zeeeeer vervelend.

Zo ga ik 3 keer per week lopen met Saartje in het tuig en aan de gordel rond mijn middel...

Zijn er daar toch altijd mensen met hun honden los die er niet om maken dat hun hond mijn hond komt begroeten...
Maar er zijn gelukkig ook andere die hun hond wel onder controle hebben en uit de weg gaan als ze mij zien komen. Ik probeer ze zelf ook zoveel mogelijk te ontwijken.
Muis..
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder, een X-Windhond en een Galgo
Contacteer:

Ongelezen bericht door Muis.. »

Ik was daar laats heel makkelijk in.
Mijn honden liepen aan de lijn, komt er een labkruising aangedenderd. Baasje in de verte erachteraan. Op het moment dat de hond een meter of 7/8 van Myra is, klik ik haar los. Myra sprint op de Xlab af. Nu moet je weten dat Myra behoorlijk vocaal kan zijn als ze wil spelen. Zo nu dus ook. De eigenaar van de Xlab, had van alleen niet in de gaten dat Myra wil spelen. Die zag en hoorde vooral :mrgreen: een grote enge hedder. Hij kwam op een sukkeldrafje aangesnelt met de woorden dat ik mijn valse hond aan moest lijnen. Toen heb ik hem even netjes ( jaja kan mij keurig gedragen) uitgelegd dat hij zijn hond op mijn honden af liet denderen in een gebied waar aanlijnplicht is. Verder zei ik hem dat als hij zich een beetje zou verdiepen en het wezen hond, hij zou zien dat Myra als een idioot spelbuigingen aan het maken was en alleen maar wilde ravotten.
Uiteindelijk liep meneer met roze blosjes op de wangen door. :oeps:
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik snap je helemaal hoor, ik heb zo'n lab die het liefst overal op af rent.
Daarom lijn ik haar altijd even aan als ik aangelijnde honden zie, kleine moeite. Of ik heb even oogcontact met de eigenaar en we laten beide honden los.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Muis.. schreef:Ik was daar laats heel makkelijk in.
Mijn honden liepen aan de lijn, komt er een labkruising aangedenderd. Baasje in de verte erachteraan. Op het moment dat de hond een meter of 7/8 van Myra is, klik ik haar los. Myra sprint op de Xlab af. Nu moet je weten dat Myra behoorlijk vocaal kan zijn als ze wil spelen. Zo nu dus ook. De eigenaar van de Xlab, had van alleen niet in de gaten dat Myra wil spelen. Die zag en hoorde vooral :mrgreen: een grote enge hedder. Hij kwam op een sukkeldrafje aangesnelt met de woorden dat ik mijn valse hond aan moest lijnen. Toen heb ik hem even netjes ( jaja kan mij keurig gedragen) uitgelegd dat hij zijn hond op mijn honden af liet denderen in een gebied waar aanlijnplicht is. Verder zei ik hem dat als hij zich een beetje zou verdiepen en het wezen hond, hij zou zien dat Myra als een idioot spelbuigingen aan het maken was en alleen maar wilde ravotten.
Uiteindelijk liep meneer met roze blosjes op de wangen door. :oeps:
Geweldig :mrgreen: Maar ja, zo'n indruk maakt een Toller nou eenmaal niet. Ik merk heel goed dat als ik met de Stafford van mn oma loopt, niemand het lef heeft om zijn hond daar op af te laten stormen. De meesten gaan zelfs aan de andere kant van de straat lopen, soms wel heel fijn.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”