Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Noodkreet voor de honden van een kennis!

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

bulletjebe
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulletjebe »

m-aan schreef:Thx!

En ja, de baby doet het super. Is nu de borstvoeding aan het afbouwen... en daar was ik bij :)

Heb hem na de borst zelf ook nog een klein flesje mogen geven, altijd leuk :)

Minder aandacht voor de honden tijdens de zwangerschap en na de geboorte van zoonlief... tja, zou kunnen, maar dat verklaart niet waarom hond 2 al zo lang zo mager is, he.

Maan
Hond 2 heb je niet gezien zeg je. Dus die kan wel mager zijn, maar net zo mager als toen ze kwam.
Dat zou 'normaal' mager kunnen zijn en als ze voor de honden brokjes op de grond gooit in de tuin bijv. en hond 2 eet het meeste op dan wordt de staff steeds magerder. Hond 3 was ook magerder vertelde je, dus het kan zijn dat hond 3 ook te weinig krijgt.
Dan kan hond 2 er nog wel normaal mager uitzien als die alles opeet en het een hond betreft die niet gauw dik wordt, die heb je erbij en vooral als het zowiezo toch al te weinig voedsel is wat ze krijgen.

Nu valt hond 2 ook de andere honden aan, dat kan dus al een tijdje spelen als er te weinig op de grond gegooid wordt en hond 2 jaagt de andere honden weg.

Ik zou hond 2 willen zien, om te zien of die ook zo sterk vermagerd is.

Ze moeten ieder een eigen voerbak en ze moet erop letten dat ieder zijn portie eet. Dat is best moeilijk te beoordelen met voer op de grond gooien.
m-aan
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door m-aan »

Hond 2 is altijd al abnormaal mager geweest.
bulletjebe
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulletjebe »

m-aan schreef:Hond 2 is altijd al abnormaal mager geweest.
en nu hetzelfde of nog erger?
m-aan
Actief
Contacteer:

Laat ik nog weten.
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

raar verhaal inderdaad..parasiet zou best kunnen maar dan moet dat wel door bloedonderzoek gevonden zijn, die vind je echt wel....
hopelijk zijn ze niet de honden aan het verhongeren...dat zou heel erg zijn.
Afbeelding
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Brrr, eng verhaal dit. :N: Ik vind drie broodmagere honden ook wel erg toevallig ! Ik ken ook wel honden die niet dik te krijgen zijn, maar honden die eerst goed op gewicht waren en die nu broodmager zijn ??
Er word wel gesproken over zakken voer van 80 euro, maar niet over de hoeveelheid die ze krijgen ! Je kunt wel heel duur voer kopen maar als ze er veel te weinig van gevoerd krijgen dan helpt dat ook niet echt he !
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik vind persoonlijk ook dat als je honden graatmager zijn het laatste wat je moet doen is zakken voer over de grond uitstrooien. Ze vechten al, je hebt geen idee meer van wat ze binnen krijgen en je toont je volledig gedesinteresseerd in mijn ogen. Stel dat de altijd magere hond de andere honden niet laat eten? Als wij hier zakken voer over de grond uitstrooien dan weet ik zeker dat Cleo niets te vreten krijgt. Dapper en Eva vreten alles op en gaan nog knokken ook om dat voer. :19:
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

En als je echt twijfelt en jij kunt de mensen niet leren dat het fout gaat, dan zou ik zelfs overwegen om de dierenbeschermng in te schakelen. Niet om de honden weg te nemen (tenzij er echt sprake is van wantoestanden) maar wel om de mensen 'op te voeden' en te laten zien dat ze fouten maken.
(ga ik nog even uit van onwetendheid bij de mensen....)

Suzanne
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Ik vind het best vreemd dat ze het over de grond gooit.
Zo is er totaal geen overzicht met wie, wat, binnen krijgt.

Misschien zou ze dat eerst op orde moeten maken, kijken wat ieder binnen krijgt en dit aanpassen.
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Het topic zo lezende ga ik mee met de reacties dat hier toch wel degelijk het voeren, eigenlijk niet genoeg voeren, de oorzaak kan zijn.
De manier van voeren bevestigt dit voor mijn gevoel een beetje. Kan er vreselijk naast zitten, maar dan zouden alle honden ziek moeten zijn en al een redelijke periode.
In beide gevallen is ingrijpen nodig.
Afbeelding
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

MARC_S schreef:Ik heb wel eens gehoord van mensen die aandacht wilden door hun kinderen constant ziek te maken en te weinig eten te geven.
Bedoel jij Münchhausen by proxy Marc?
Dat is ook het eerste wat door mijn hoofd schiet. Natuurlijk laat een patiënt niet merken dat hij/zij aandacht wilt. Manieren/doelen om te bereiken dat de patiënt aandacht krijgt wordt allemaal in het "geheim" uitgevoerd.
Hier is wat meer te lezen over deze psychische ziekte: http://nl.wikipedia.org/wiki/M%C3%BCnchhausen_by_proxy .
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
laeken
Zeer actief

MoniqueDM schreef:
MARC_S schreef:Ik heb wel eens gehoord van mensen die aandacht wilden door hun kinderen constant ziek te maken en te weinig eten te geven.
Dat is ook het eerste wat door mijn hoofd schiet. Natuurlijk laat een patiënt niet merken dat hij/zij aandacht wilt. Manieren/doelen om te bereiken dat de patiënt aandacht krijgt wordt allemaal in het "geheim" uitgevoerd.
Hier is wat meer te lezen over deze psychische ziekte: http://nl.wikipedia.org/wiki/M%C3%BCnchhausen_by_proxy .
Exact! En heel vaak heeft dat als symptoom dat iemand zijn huisdier dus stelselmatig gaat uithongeren om aandacht via dat uitgemergelde dier te krijgen. Hier was 1 hond dun waardoor ze de DA moest opzoeken. Misschien dat dat aangewakkerd heeft om alledrie de honden heel mager te maken :N:

Ik weet dat het wel heel voorbarig en ook fout is om te zeggen maar dat is dus wat er in mij opkomt :19:
Afbeelding
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

MARC_S schreef:
MoniqueDM schreef:
Exact! En heel vaak heeft dat als symptoom dat iemand zijn huisdier dus stelselmatig gaat uithongeren om aandacht via dat uitgemergelde dier te krijgen. Hier was 1 hond dun waardoor ze de DA moest opzoeken. Misschien dat dat aangewakkerd heeft om alledrie de honden heel mager te maken :N:

Ik weet dat het wel heel voorbarig en ook fout is om te zeggen maar dat is dus wat er in mij opkomt :19:
Waarom fout???
Mensen die deze aandoening hebben zijn ziek..., psychisch ziek. Juist een ziekte als deze behoeft behandeling omdat er derden in het spel zijn die "slachtoffer" worden. Dus als het daadwerkelijk zo is dat deze vrouw deze ziekte heeft, dan is het juist goed dat je dit geopperd hebt!
De honden zijn wellicht nu al het slachtoffer..., wie weet wat het kindje nog te wachten staat.

Nou wil en kan ik absoluut niet met zekerheid beweren dat het Münchhausen by Proxy is, maar 3 uitgemergelde honden lijkt me wel wat teveel van het goede.
Het is, wat mij betreft, zeker iets wat in de gaten moet worden gehouden :wink: .
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

m-aan schreef:Ik ben van het eerlijk zijn: ik heb haar één keer zien voeren en toen stond ik wel even raar te kijken ja, want toen (ze had toen 2 honden) gooide ze (genoeg) brok op de grond.... Weet niet of ze dat nog steeds zo doet.

Ik ga gauw een keer terug om eens te kijken hoe (en hoeveel) ze hun voer krijgen....

Maan
Mijn honden eten hun vlees ook van de grond, maar dan nog gooi ik het niet maar leg het netjes voor ze neer. :mrgreen:
Maar brok over de grond gooien met zoveel honden in een roedel......
Vind dit maar een raar verhaal en sluit me bij Marc aan. Hoop alleen niet voor die honden dat zijn vermoedens op waarheid berusten.
wilhelmina
Actief

Ongelezen bericht door wilhelmina »

Ik lees dit zo allemaal en dan vraag ik me af of je rekeningen hebt gezien dat die honden ook daadwerkelijk bij de dierenarts zijn geweest voor onderzoeken ?
Vraag haar eens de rekeningen te overleggen.

Ze kan zeggen wat ze wil ,maar is het ook gebeurd?? :denken:
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

wilhelmina schreef:Ik lees dit zo allemaal en dan vraag ik me af of je rekeningen hebt gezien dat die honden ook daadwerkelijk bij de dierenarts zijn geweest voor onderzoeken ?
Vraag haar eens de rekeningen te overleggen.

Ze kan zeggen wat ze wil ,maar is het ook gebeurd?? :denken:
Ze kan nog zo vaak naar de da gaan en wel 300 rekeningen laten zien, maar als zij haar honden onvoldoende eten geeft dan maken die rekeningen niks uit. Sterker nog, bij mensen die aan Münchhausen by proxy lijden, zijn die bezoekjes aan de da weer extra aandacht en daar doen zij het voor.

Ik moet zeggen dat als je brokken gewoon over de grond strooit en je laat je honden het zelf uitzoeken, dan klopt er iets niet aan je vind ik. Zeker als je honden graatmager zijn. En dan kunnen die honden beter ergens anders geplaatst worden.
Bullenmama

Ongelezen bericht door Bullenmama »

M-aan, heb je al een idee wat je eraan kan/ gaat doen ?
m-aan
Actief
Contacteer:

Ik ga er volgende week weer naartoe...

Geen kennis hebbende van psychische ziekten lijkt mij het verhaal aandacht te kort toch wat ver gezocht. Dat past helemaal niet bij d'r. Aan vrienden en kennissen geen gebrek, zeer regelmatig mensen over de vloer, etc.

Morgen gaat er trouwens een andere vriendin van me er naartoe, ben benieuwd hoe zij reageert.

Brengt mij op de hypothetische vraag: ben ik nou de enige die zich zorgen maakt?

Maan
Bullenmama

Nou nee, iedereen die het leest hier maakt zich zorgen dus je bent zeker de enige niet.

Toch, M-aan, als ze echt veel te mager zijn, dan is spoed wel geboden.
Daar zie ik een flinke verantwoordelijkheid voor jou, want jij ziet het.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

m-aan schreef:Ik ga er volgende week weer naartoe...

Geen kennis hebbende van psychische ziekten lijkt mij het verhaal aandacht te kort toch wat ver gezocht. Dat past helemaal niet bij d'r. Aan vrienden en kennissen geen gebrek, zeer regelmatig mensen over de vloer, etc.

Morgen gaat er trouwens een andere vriendin van me er naartoe, ben benieuwd hoe zij reageert.

Brengt mij op de hypothetische vraag: ben ik nou de enige die zich zorgen maakt?

Maan
Nee, wij zien hier ook een potentieel probleem en we hebben de situatie nog niet eens gezien ;-)
Ik zie niet meteen een Munchhausen, maar wel denk ik dat haast geboden is; in ieder geval een goede voorlichting dat ze bijv. bakken voor elke hond moet gebruiken en de juiste hoeveelheid (help haar daarmee, reken het voor/na) moet voeren en erop toezien dat elke hond dat krijgt wat voor hem is.
Lijkt me wel een reuze taak, 3 honden en 1 baby.. misschien redden ze het gewoonweg niet? Is op zich geen schande, maar laten ze dan wel hulp inroepen en in het uitsterste geval in het belang van de hond deze herplaatsen?

Suzanne
Anna*

Ongelezen bericht door Anna* »

Ik zou het zelf niet gek vinden als je al eerder zou bellen. Zou ik denk ik wel doen. Gewoon even zeggen dat je raad hebt gevraagd op een forum en een paar (onschuldige) dingen voorleggen. Zoals: men vraagt zich af of de honden wel elk hun eigen bak hebben en hoeveel ze dan precies krijgen. Dat wijst alleen maar op betrokkenheid en zullen ze best waarderen. Op deze manier worden de meest prangende vragen in elk geval beantwoord. Hoe dan ook veel succes ermee, het zou mij ook niet loslaten.
Muk

Anna*Poncho schreef:Ik zou het zelf niet gek vinden als je al eerder zou bellen. Zou ik denk ik wel doen. Gewoon even zeggen dat je raad hebt gevraagd op een forum en een paar (onschuldige) dingen voorleggen. Zoals: men vraagt zich af of de honden wel elk hun eigen bak hebben en hoeveel ze dan precies krijgen. Dat wijst alleen maar op betrokkenheid en zullen ze best waarderen. Op deze manier worden de meest prangende vragen in elk geval beantwoord. Hoe dan ook veel succes ermee, het zou mij ook niet loslaten.
Mee eens, dat zou je zeker kunnen doen.
Je ziet terecht dat dit niet goed gaat daar. Bij de ziekte Münchhausen by proxy hebben de lijders daaraan meestal wel een grote kennissen en vriendenkring. Dat zegt helemaal niets. Of misschien juist wel, dat zij veel aandacht nodig hebben. Zelfs artsen en psychologen zien niet direct dat deze mensen Münchhausen by proxy hebben. Kortom, dat wij het als leek niet direct zien is niet verwonderlijk. Deze mensen weten het heeeeeeeeeeeeeel goed te maskeren namelijk. :wink:
laeken
Zeer actief

Muk schreef:
Anna*Poncho schreef:Ik zou het zelf niet gek vinden als je al eerder zou bellen. Zou ik denk ik wel doen. Gewoon even zeggen dat je raad hebt gevraagd op een forum en een paar (onschuldige) dingen voorleggen. Zoals: men vraagt zich af of de honden wel elk hun eigen bak hebben en hoeveel ze dan precies krijgen. Dat wijst alleen maar op betrokkenheid en zullen ze best waarderen. Op deze manier worden de meest prangende vragen in elk geval beantwoord. Hoe dan ook veel succes ermee, het zou mij ook niet loslaten.
Mee eens, dat zou je zeker kunnen doen.
Je ziet terecht dat dit niet goed gaat daar. Bij de ziekte Münchhausen by proxy hebben de lijders daaraan meestal wel een grote kennissen en vriendenkring. Dat zegt helemaal niets. Of misschien juist wel, dat zij veel aandacht nodig hebben. Zelfs artsen en psychologen zien niet direct dat deze mensen Münchhausen by proxy hebben. Kortom, dat wij het als leek niet direct zien is niet verwonderlijk. Deze mensen weten het heeeeeeeeeeeeeel goed te maskeren namelijk. :wink:
Daarom kunnen ze ook blijven komen bij dokters of dierenartsen met hun zieke kind of bv hond. Als het inderdaad makkelijk was dan zou een dokter bij een magere onverklaarbaar steeds zieke baby al snel aan dat beeld denken. Dat gebeurd echter niet dus wie zijn wij dan om te denken dat we het aan iemand zouden moeten merken :wink:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

lilalila schreef:
m-aan schreef:Ik ben van het eerlijk zijn: ik heb haar één keer zien voeren en toen stond ik wel even raar te kijken ja, want toen (ze had toen 2 honden) gooide ze (genoeg) brok op de grond.... Weet niet of ze dat nog steeds zo doet.

Ik ga gauw een keer terug om eens te kijken hoe (en hoeveel) ze hun voer krijgen....

Maan
Dat is toch wel raar !

Hebben ze geen voerbakken ?
brok over de vloer gooien kan helpen om schrokken te voorkomen... maar 3 honden zo mager, ik ga ook met Marc mee... hoe goedkoop voer je ook hebt, als ze er genoeg van binnenkrijgen komen ze er gewoon van aan... :19:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Het kan bijvoorbeeld niet één of ander spul zijn wat in de tuin ligt, wat ze dan opeten ofzo??

Of iets waarvan ze mager worden??

Dat ze zeg maar spul eten waarvan ze mager worden??
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

doggy schreef:Het kan bijvoorbeeld niet één of ander spul zijn wat in de tuin ligt, wat ze dan opeten ofzo??

Of iets waarvan ze mager worden??

Dat ze zeg maar spul eten waarvan ze mager worden??
nog nooit van gehoord en zou ook niet weten wat dat zou moeten zijn.... :19: wel erg toevallig dat alle 3 de honden dit dan eten en broodmager worden... dat kan gewoon niet in mijn ogen...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Sylvia 1980
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sylvia 1980 »

Als wij Fahim zouden voeren wat erop de zak staat zou hij nu ook brodmager zijn. Hij is erg actief en heeft gewoon meer nodig. Yaro eet ongeveer wat erop de zak staat. Luca krijgt minder want die zou dan te dik worden.
Dus misschien krijgen ze onbewust te weinig eten.
Afbeelding
Groetjes Sylvia
Poot Yaro, Luca en Fahim
A ridgeback isn't just another dog it's a lifestile
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

Ik weet het niet Maan. Als je ze dan eten ziet krijgen en dat wordt in feite gewoon op de grond gegooid, wat is dat dan voor iets raars? Hebben die honden wel een voerbak?
ik ben het absoluut met jullie eens verder, maar ik gooi ook brok over de vloer voor Ivan, die schrok anders zo dat hij pijn in zijn buik heeft.
Een dikke ronde kei in zijn voerbak kan ook.
Vind het sneu, ik hoop dat je erachter komt of ze genoeg eten krijgen.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Muk

Sylvia 1980 schreef:Als wij Fahim zouden voeren wat erop de zak staat zou hij nu ook brodmager zijn. Hij is erg actief en heeft gewoon meer nodig. Yaro eet ongeveer wat erop de zak staat. Luca krijgt minder want die zou dan te dik worden.
Dus misschien krijgen ze onbewust te weinig eten.
Dat zou kunnen, maar dat heb je snel door. Bij je eerste hond leer je dat direct door ervaring. Maar hier zijn hond 2 en 3 ook mager en dan denk ik toch dat er bewust te weinig gevoerd wordt.
Want bij magere dieren is bijvoeren het eerste wat je doet als "leek" als een medische oorzaak is uitgesloten.
Bullenmama

Als ik Trudy zou voeren wat de info op de zak aanbeveelt dan zou ze broodmager zijn.
Als ik Bloem zou voeren wat de info op de zak aanbeveelt dan wordt hij zo rond als een bitterbal.
Maar voer in de rondte gooien en maar laten uitzoeken wie het op eet ?
Waar ben je dan mee bezig ?
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”