Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wie weet wat dit is?
Moderator: moderatorteam
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
Wie weet wat dit is?
Misschien een heel algemene vraag maar het zit me toch niet lekker. Onze Laike heeft gisteren erg overgeven en diare gehad. Zo erg dat ik het niet zo snel op kon ruimen of er lag alweer wat.
Uit een pupje van 13 weken komt dan ontzettend veel rotzooi :N:
De kots rook en zag er uit als ontlasting en heb dus direct onze DA gebeld. Gelukkig kon ik daar een uur later terecht. Omdat ik naar mijn werk moest heeft mijn man dat gedaan. Die thuis kwam toen ik vertrok.
Op het moment dat hij thuis is heeft Laika niet meer gepoept (kwam alleen nog maar olie achtige supstantie uit) of overgegeven. Ze was wel heel erg ziek en slap.
Ze spuugde ook alleen nog maar gal dus leeg dacht ik. Bij de Da is ze volgens mijn man goed na gekeken. Ze had geen koorts en ze voelde niets in haar buikje. Wel dat haar maag nog erg vol zat? Ik denk dan hoe kan dat nou na zoveel kotsen en poepen.
Ze heeft een injectie gehad tegen de misselijkheid en mocht met het advies dat ze vandaag 5 x een beetje mocht eten weer naar huis. Toen ik om half twaalf thuis kwam was ze weer redelijk fit en wilde ook wel weer spelen met Spikey.
Vandaag dus kleine beetjes gekookte kip met rijst gegeven. Ze plaste wel maar poepte niet tot vanavond. Ik pak haar op en ze begint te gillen. Haar buikje is helemaal hard. Heb dat even gemasseerd en hup naar buiten waar ze heeft gepoept. Weer naar binnen. Na een tijdje begint ze bij het omdraaien weer te piepen. Heb haar buikje weer zachtjes gemasserd en hub naar buiten.
Ze piept dus heel hard als je haar onder haar ribben beet hebt.
Maandag heeft ze haar entingen gehad (de laatste pup enting) en dinsdag heb ik haar met milbamax ontwormd. En donderdag dus dit. Overigens zijn er geen wormen uit Laika gekomen.
Wat nu te doen? Ze heeft ook nu geen koorts en voelt zich niet misselijk. Wel is de ontlasting nog dun.
en hoe kan nu haar maagje vol zijn na al dat overgeven?
Uit een pupje van 13 weken komt dan ontzettend veel rotzooi :N:
De kots rook en zag er uit als ontlasting en heb dus direct onze DA gebeld. Gelukkig kon ik daar een uur later terecht. Omdat ik naar mijn werk moest heeft mijn man dat gedaan. Die thuis kwam toen ik vertrok.
Op het moment dat hij thuis is heeft Laika niet meer gepoept (kwam alleen nog maar olie achtige supstantie uit) of overgegeven. Ze was wel heel erg ziek en slap.
Ze spuugde ook alleen nog maar gal dus leeg dacht ik. Bij de Da is ze volgens mijn man goed na gekeken. Ze had geen koorts en ze voelde niets in haar buikje. Wel dat haar maag nog erg vol zat? Ik denk dan hoe kan dat nou na zoveel kotsen en poepen.
Ze heeft een injectie gehad tegen de misselijkheid en mocht met het advies dat ze vandaag 5 x een beetje mocht eten weer naar huis. Toen ik om half twaalf thuis kwam was ze weer redelijk fit en wilde ook wel weer spelen met Spikey.
Vandaag dus kleine beetjes gekookte kip met rijst gegeven. Ze plaste wel maar poepte niet tot vanavond. Ik pak haar op en ze begint te gillen. Haar buikje is helemaal hard. Heb dat even gemasseerd en hup naar buiten waar ze heeft gepoept. Weer naar binnen. Na een tijdje begint ze bij het omdraaien weer te piepen. Heb haar buikje weer zachtjes gemasserd en hub naar buiten.
Ze piept dus heel hard als je haar onder haar ribben beet hebt.
Maandag heeft ze haar entingen gehad (de laatste pup enting) en dinsdag heb ik haar met milbamax ontwormd. En donderdag dus dit. Overigens zijn er geen wormen uit Laika gekomen.
Wat nu te doen? Ze heeft ook nu geen koorts en voelt zich niet misselijk. Wel is de ontlasting nog dun.
en hoe kan nu haar maagje vol zijn na al dat overgeven?
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
-
bulletjebe
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bullmastiff
- Contacteer:
Het lijkt erop dat er een obstructie in de darmen zit. Dat zou kunnen verklaren waarom haar kots eruitzag als ontlasting. Dat was het waarschijnlijk ook. Als er bijv. een prop wormen in de darmen zit, dan kan er nog wel dunne ontlasting langs lopen, maar geen dikke en die gaat dan terug. Vandaar dat de arts een vol maagje voelde.
Ik zou een echo laten maken om te zien wat er in de maag zit dan en of er niks in de darmen vast zit.
Ik zou een echo laten maken om te zien wat er in de maag zit dan en of er niks in de darmen vast zit.
- flatcoat
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
- Aantal honden: 1
Heeft ze niet per ongeluk iets opgegeten wat niet voor haar bedoeld was?? Was haar ontlasting vandaag wel weer goed of nog steeds dun?
Ik zou met zo'n jong hondje dat gilt als ze opgepakt wordt toch geen risico nemen eerlijk gezegd. M.s. toch nog even een d.a. raadplegen met je verhaal.
Sterkte met Laike!!
Ik zou met zo'n jong hondje dat gilt als ze opgepakt wordt toch geen risico nemen eerlijk gezegd. M.s. toch nog even een d.a. raadplegen met je verhaal.
Sterkte met Laike!!
- blacky
- Zeer actief
Voor zo'n obstructie ben ik zelf ook bang. Ze nu alleen helemaal niet meer ziek alleen dat piepen als je haar oppakt.
haar ontlasting was erg wisselend eerst een beetje stevig en daarna weer dun.
Naar de Da ga ik natuurlijk als het zo blijft. (heb met mijn beide honden er deze week er beina elke dag gezeten dus dit kan er ook nog wel bij)
Naar de Da ga ik natuurlijk als het zo blijft. (heb met mijn beide honden er deze week er beina elke dag gezeten dus dit kan er ook nog wel bij)
-
bulletjebe
- Zeer actief
- Contacteer:
Je dacht het ook al dus, let idd goed op de ontlasting of die niet weer uitgekotst wordt, want dan is de obstructie zo goed als zeker nog aanwezig. Als de ontlasting toch weer wat dikker wordt, lost de obstructie op, dat kunnen dode wormpjes zijn en die kunnen oplossen zodat je ze niet ziet, maar dan wordt de prop wel kleiner en kan de ontlasting er beter door/langsblacky schreef:Voor zo'n obstructie ben ik zelf ook bang. Ze nu alleen helemaal niet meer ziek alleen dat piepen als je haar oppakt.
Hopelijk is dat het geweest en gaat het nu snel wat beter met haar, beterschap ermee
- blacky
- Zeer actief
Bedankt voor dit antwoord dacht er zelf aan omdat ze al vaker haarballen had uit gekotst. Ook hiervoor al bij da geweest en deze zei het kon geen kwaad.bulletjebe schreef:Je dacht het ook al dus, let idd goed op de ontlasting of die niet weer uitgekotst wordt, want dan is de obstructie zo goed als zeker nog aanwezig. Als de ontlasting toch weer wat dikker wordt, lost de obstructie op, dat kunnen dode wormpjes zijn en die kunnen oplossen zodat je ze niet ziet, maar dan wordt de prop wel kleiner en kan de ontlasting er beter door/langsblacky schreef:Voor zo'n obstructie ben ik zelf ook bang. Ze nu alleen helemaal niet meer ziek alleen dat piepen als je haar oppakt.
Naar de Da ga ik natuurlijk als het zo blijft. (heb met mijn beide honden er deze week er beina elke dag gezeten dus dit kan er ook nog wel bij)![]()
Hopelijk is dat het geweest en gaat het nu snel wat beter met haar, beterschap ermee
Na het ontwormen heb ik erg goed op haar ontlasting gelet vooral omdat de DA haar nogal mager vond hoewel ze goed eet (kvv) waarop de da zei ik eet ook liever elke dag biefstuk. ( in vergelijking met kvv en brokken)
Er kwamen geen wormen en daarom dacht ik dat ze ze wel niet zou hebben. Nu jij zegt dat deze een prop kunnen vormen in de darmen die ook wel weer kan oplossen stelt me dit voor vanavond in iedergeval gerust.
Misschien speelt ook mee dat de da die hier altijd werkte naar Apeldoorn is gegaan en ik (nog) geen vertrouwen heb in de nieuwe. Ze is erg aardig en ik merk aan de patiënten die overal vandaan komen (zelfs uit Den Bosch en dat is toch niet naast de deur) dat ze wel goed moet zijn.
Ik houd Laika in iedergeval goed in de gaten maar ze oogt niet echt ziek daarom mijn twijfels.
Morgen maar weer zien. Moet dan de hele dag werken bij mijn ouders (op de markt) maar mijn man is dan de hele dag thuis.
In dit soort gevallen merk je dat hoewel je je hele leven honden om je heen hebt gehad je er maar weinig vanaf weet als ze ziek worden.
-
bulletjebe
- Zeer actief
- Contacteer:
Het is ook maar een suggestie van mijn kant, maar omdat ik vaak pupjes heb ontwormd en er soms eentje bijzit die spuitpoep krijgt en een dik buikje, is mij dit toen verteld door de dierenarts. Jij vertelde over ontwormen en dan denk ik meteen daaraan. Het hoeft helemaal niet zo te zijn, maar het lijkt erop daarom vertel ik hetblacky schreef:Bedankt voor dit antwoord dacht er zelf aan omdat ze al vaker haarballen had uit gekotst. Ook hiervoor al bij da geweest en deze zei het kon geen kwaad.bulletjebe schreef:Je dacht het ook al dus, let idd goed op de ontlasting of die niet weer uitgekotst wordt, want dan is de obstructie zo goed als zeker nog aanwezig. Als de ontlasting toch weer wat dikker wordt, lost de obstructie op, dat kunnen dode wormpjes zijn en die kunnen oplossen zodat je ze niet ziet, maar dan wordt de prop wel kleiner en kan de ontlasting er beter door/langsblacky schreef:Voor zo'n obstructie ben ik zelf ook bang. Ze nu alleen helemaal niet meer ziek alleen dat piepen als je haar oppakt.
Naar de Da ga ik natuurlijk als het zo blijft. (heb met mijn beide honden er deze week er beina elke dag gezeten dus dit kan er ook nog wel bij)![]()
Na het ontwormen heb ik erg goed op haar ontlasting gelet vooral omdat de DA haar nogal mager vond hoewel ze goed eet (kvv) waarop de da zei ik eet ook liever elke dag biefstuk. ( in vergelijking met kvv en brokken)
Er kwamen geen wormen en daarom dacht ik dat ze ze wel niet zou hebben. Nu jij zegt dat deze een prop kunnen vormen in de darmen die ook wel weer kan oplossen stelt me dit voor vanavond in iedergeval gerust.
Misschien speelt ook mee dat de da die hier altijd werkte naar Apeldoorn is gegaan en ik (nog) geen vertrouwen heb in de nieuwe. Ze is erg aardig en ik merk aan de patiënten die overal vandaan komen (zelfs uit Den Bosch en dat is toch niet naast de deur) dat ze wel goed moet zijn.
Ik houd Laika in iedergeval goed in de gaten maar ze oogt niet echt ziek daarom mijn twijfels.
Morgen maar weer zien. Moet dan de hele dag werken bij mijn ouders (op de markt) maar mijn man is dan de hele dag thuis.
In dit soort gevallen merk je dat hoewel je je hele leven honden om je heen hebt gehad je er maar weinig vanaf weet als ze ziek worden.
Natuurlijk kun je niet alles weten, ik ben opgegroeid met honden maar als ze nooit ziek zijn, heb je er geen ervaring mee. Vaak leer je door iets wat je meemaakt of herkent van anderen die het mee hebben gemaakt
- blacky
- Zeer actief
Nadat ik vannacht een paar keer met haar naar buiten ben geweest. Heb ik hier nu weer een klein speels mormeltje in huis.
Haar ontlasting is nog wat dun (geen spuit poep meer) ze heeft een honger :N: .
Ze krijgt nu 5 keer per dag wat eten, nu gewone kip met rijst. (kip is niet meer gekookt) en hoop dat als ik vanavond thuis kom het nog zo goed gaat.
Ook haar buikje doet niet meer zeer. Ik kan haar nu weer gewoon optillen.
Bedankt voor de reacties en ik hoop dat het zo blijft.
Haar ontlasting is nog wat dun (geen spuit poep meer) ze heeft een honger :N: .
Ze krijgt nu 5 keer per dag wat eten, nu gewone kip met rijst. (kip is niet meer gekookt) en hoop dat als ik vanavond thuis kom het nog zo goed gaat.
Ook haar buikje doet niet meer zeer. Ik kan haar nu weer gewoon optillen.
Bedankt voor de reacties en ik hoop dat het zo blijft.
-
Lindsey
- Zeer actief