Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Noodkreet voor de honden van een kennis!

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

m-aan
Actief
Contacteer:

Noodkreet voor de honden van een kennis!

Ongelezen bericht door m-aan »

Mijn kennisje heeft 3 honden. Ze is begonnen met Jackel, een staff, waar na enkele jaren Daantje bij kwam, een kruising weet ik veel wat. Daantje is altijd graatmager gebleven, ondanks diverse bezoeken aan de DA. Ruim een jaar geleden kwam Roebi de boel versterken, een x bordeaux dogje (tis een mini).

Nou kwam ik daar vandaag op kraamvisite en ik schrok mij helemaal wild (echt heel erg) van Jackel, hij is dan al wel negen jaar, maar hij is veranderd in een geraamte met vel. Ik wist echt niet wat ik zag, onherkenbaar is 't ie. Vroeger was het een flinke staff, er is niks meer van over. Roebi idem dito, maar die is ook altijd mager geweest.

Daantje heb ik niet gezien, want sinds de baby er is, is zij onbetrouwbaar naar vreemden toe (beschermend?) en ze klapt ook op de twee andere honden. Heel raar, want het was altijd een heel lief beestje.

Het gedrag van Daantje is hier niet van belang, want mijn kennis heeft genoeg ruimte om dat goed op te lossen. Maar de honden zien er dus uit alsof ze zwaar verwaarloosd worden en dat is zeer zeker niet het geval! Honderden euro's (DA en verschillende soorten voer) en diverse huilbuien later weet nog steeds niemand wat het is. Er is ook bloed op kweek gezet, gaf ook geen oorzaak aan. Hartworm is het ook niet.

Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn???

Maan
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Poeh... lastig van achter een pc...

Ik neem maar gewoon aan dat ze genoeg te eten krijgen? Ja, da's het eerste waar je aan denkt; dat per abuis de op de zak staande hoeveelheid wordt aangehouden ipv dat naar de behoefte van de hond gekeken wordt....
Het zal wel niet, maar ik haal het maar gewoon even aan?

Dan zou ik gaan voor volledig onderzoek ook van ontlasting van beide honden, en eigenlijk ook maar van de hond die niet zo mager is geworden.

Een ander voer? Vers of in ieder geval kvv??

Sterkte ermee!

Suzanne
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Naar een andere DA gaan en inderdaad kvv proberen (als dat allemaal nog niet is geprobeerd). Sterkte.
m-aan
Actief
Contacteer:

Even voor de volledigheid:

- Ja, ze krijgen genoeg te eten (brok + tafelresten)
- Ze zijn nu "bezig" met DA nummer 2

PS voor wat betreft de brokken: er zijn ook al zakken van 80 euro doorheen gegaan.

Maan
~Suzanne~
Zeer actief

m-aan schreef:Even voor de volledigheid:

- Ja, ze krijgen genoeg te eten (brok + tafelresten)
- Ze zijn nu "bezig" met DA nummer 2

PS voor wat betreft de brokken: er zijn ook al zakken van 80 euro doorheen gegaan.

Maan
Ik doelde persoonlijk niet op 'welk soort voer' maar de hoeveelheid daarvan. Hoe duur een brok is, doet eigenlijk niet ter zake; hoe de honden het erop doen wel.
Belangrijk is denk ik om heel snel uit te vissen wat er nou eigenlijk mis is (ik denk aan iets lichamelijks, maar ik heb er dan ook werkelijk GEEN verstnad van) en om evt in afwachting daarvan bijv. wat Rodi (diepvries-vers Komplete versie) of van mijn part Smuldier bij te voeren.

Laat evt op allergien testen??

suzanne
Muk

Hoe duur de brok ook mag zijn, vlees vinden honden veel lekkerder.
En als da nummer 2 niet snel met een goede diagnose komt, dan zou ik snel naar een andere da gaan.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik zou er sterk op aandringen hond nr. 3 te mogen zien. Ziet die er ook helemaal rot uit dan denk ik dat het toch tijd wordt om in te grijpen. :wink:
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roelfien »

Precies, 1 hond te mager kan, 2 honden te mager is al heel raar en dus als 3 honden te mager zijn, dan gaat daar echt iets niet goed. Sterkte ermee.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
m-aan
Actief
Contacteer:

Qua brok heeft ze al vanalles geprobeerd, variërend van Bonzo ( :ugh:) naar Fokker, Eukanuba, Royal Canin,.....

Stom dat ik dat al niet voorgesteld heb van Kvv :oohja: , dat geef ik zelf ook. Ow, ow, ow...

De 3e hond is net zo mager. Die was als pup al zo. Zelf heb ik zo'n gevoel alsof die hond iets van een parasiet heeft binnengebracht, want de 2e hond was zo niet en de 3e hond is ook zo geworden. Volgen jullie het nog?
Maar dan lijkt het mij dat dat toch gevonden zou zijn in de bloedkweek (die trouwens ook naar Utrecht is gegaan).

Hier moet toch een aanwijsbare reden voor zijn? De honden zien er uit alsof ze zwaar verwaarloosd worden en dat is écht niet het geval....

Maan
Roelfien
Zeer actief

Het klinkt heel raar hoor, 3 honden mager. Dan mag ze wel met alle drie naar de dierenarts. Je kan best eens een hond treffen die niet dik te krijgen is, jonge nerveuzige honden blijven onder hun 3e erg schraal zoals jonge herders en zo. Maar niet 3 honden. Sorry, geloof er geen bal van. Ligt niet aan jou, maar er klopt gewoon iets niet. :wink:
Muk

Roelfien schreef:Het klinkt heel raar hoor, 3 honden mager. Dan mag ze wel met alle drie naar de dierenarts. Je kan best eens een hond treffen die niet dik te krijgen is, jonge nerveuzige honden blijven onder hun 3e erg schraal zoals jonge herders en zo. Maar niet 3 honden. Sorry, geloof er geen bal van. Ligt niet aan jou, maar er klopt gewoon iets niet. :wink:
Zit ook wat in. Ze kan wel al die zakken voer kopen, maar je moet het ook geven aan die honden. Hopelijk is het een parasiet ofzo, maar het klinkt wel erg vreemd inderdaad.

Heb je die honden zelf al eens wat voer gegeven? Bijvoorbeeld een hondensnoepje wat je zelf toevallig bij je hebt. Als ze dat fanatiek opvreten dan ligt het denk ik niet aan de brokken, maar aan de hoeveelheid voer die ze krijgen.
laeken
Zeer actief

Mensen doen hele rare dingen met dieren en kinderen. Als hond 3 net zo mager is en er wordt alleen over voeding ed gepraat dan ben ik bang dat iemand bezig is met die dieren uit te hongeren. Dat gebeurd gewoon hoe raar, hoe onlogisch en hoe ongelofelijk dat ook is. Ik heb wel eens gehoord van mensen die aandacht wilden door hun kinderen constant ziek te maken en te weinig eten te geven.

Ik ga echt niet beweren dat dat hier het geval is maar 3 graatmagere honden vind ik onacceptabel en ik vind dat iemand anders moet kijken of die honden echt wel goed gevoerd worden. Als mijn honden alledrie op skeletten leken dan zat ik niet te kletsen over dat ze zelfs voer van 80 euro gehad hebben maar meer over welk besmettelijk ziektegebeuren ze in hemelsnaam hebben. Dat heeft helemaal niets met voedselsoort te maken nl. 3 honden worden geen wandelend skelet omdat ze geen kvv krijgen. Die zijn of dood en dood ziek of ze zijn ziek gemaakt. Hoe erg dat ook klinkt/is. :wink:
Afbeelding
m-aan
Actief
Contacteer:

Ja, maar die reactie snap ik heel goed, hoor!
Maar ik geloof haar wel, ik ken haar al langer dan vandaag. Als het iemand anders was geweest, zou ik het ook niet geloven.

Ze heeft ook een tijdje tegenover me gewoond, dus ik weet ongeveer wel hoe ze met de honden is.

Maan
lilalila
Zeer actief
Mijn ras(sen): een pippa
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door lilalila »

m-aan schreef:Qua brok heeft ze al vanalles geprobeerd, variërend van Bonzo ( :ugh:) naar Fokker, Eukanuba, Royal Canin,.....

Stom dat ik dat al niet voorgesteld heb van Kvv :oohja: , dat geef ik zelf ook. Ow, ow, ow...

De 3e hond is net zo mager. Die was als pup al zo. Zelf heb ik zo'n gevoel alsof die hond iets van een parasiet heeft binnengebracht, want de 2e hond was zo niet en de 3e hond is ook zo geworden. Volgen jullie het nog?
Maar dan lijkt het mij dat dat toch gevonden zou zijn in de bloedkweek (die trouwens ook naar Utrecht is gegaan).

Hier moet toch een aanwijsbare reden voor zijn? De honden zien er uit alsof ze zwaar verwaarloosd worden en dat is écht niet het geval....

Maan

Het zou giardia kunnen zijn, is daar al op getest met poep ?
Dat is een parasiet, die ook nog eens heel besmettelijk is, dus dat zou 3 magere honden die wel veel voer krijgen kunnen verklaren.
Roelfien
Zeer actief

Zie jij dat ze de honden voert, heb je ze wel eens zien eten als je er op visite was? Ik ga toch echt met Marc mee, ik vind het op zijn minst een zeer rare situatie.
laeken
Zeer actief

m-aan schreef:Ja, maar die reactie snap ik heel goed, hoor!
Maar ik geloof haar wel, ik ken haar al langer dan vandaag. Als het iemand anders was geweest, zou ik het ook niet geloven.

Ze heeft ook een tijdje tegenover me gewoond, dus ik weet ongeveer wel hoe ze met de honden is.

Maan
Soms gaat er iets verkeerd met mensen. Ik zeg wederom niet dat dat hier het geval is maar zoals ik al zei zijn er zelfs mensen die hun baby uithongeren en er van dokter naar dokter mee leuren puur om aandacht te krijgen. Drie skelethonden levert bakken aandacht op en iedereen kan ziek worden op die manier. :wink:
Afbeelding
m-aan
Actief
Contacteer:

Dank je wel, heb het gevraagd. En ik ga het net op...

Maan
lilalila
Zeer actief

Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

Als je echt 100% zeker weet dat ze goed gevoerd worden, kan je misschien ook eens naar een holistisch dierenarts gaan kijken (of hen laten kijken). Voorbeeld: http://www.lvchiron.nl\ Leida Visee (ben ik met Jamey geweest met goed resultaat!)
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
m-aan
Actief
Contacteer:

Ik ben van het eerlijk zijn: ik heb haar één keer zien voeren en toen stond ik wel even raar te kijken ja, want toen (ze had toen 2 honden) gooide ze (genoeg) brok op de grond.... Weet niet of ze dat nog steeds zo doet.

Ik ga gauw een keer terug om eens te kijken hoe (en hoeveel) ze hun voer krijgen....

Maan
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër

Ongelezen bericht door flatcoat »

Worden de honden wel ontwormd? Zo vreemd dat ze allemaal zo mager zijn, maar als ze ergens mee besmet zijn dat zou dit het plaatje wel compleet maken. En bij Giardia komt meestal meer kijken dan alleen vermageren (zover ik weet).
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
m-aan
Actief
Contacteer:

Ja, ze worden ontwormd. Dat was indertijd mijn eigen eerste vraag toen Daantje zo mager bleef.
m-aan
Actief
Contacteer:

@lilalila

Bij die parasiet is sprake van diarree en ik weet niet of ze daar last van hebben. Moet ik even navragen.
m-aan
Actief
Contacteer:

@Muk

Het zou geweldig zijn om daar achter te kunnen komen, maar ik weet niet of dat nou de goeie manier is.
Mijn eigen honden krijgen zeker te weten wel genoeg eten, maar soms doen ze net alsof ze nooit eten krijgen als ze een snoepje krijgen... :denken:

Maar goed, ik ga dat toch eens een keer doen, want misschien is daar toch een verschil in reactie van de hond te merken.

Maan
~Suzanne~
Zeer actief

Ik ga vooralsnog ff niet uit van opzet, maar ik denk wel dat de honden stomweg te weinig krijgen. Zelfs als het inhoud dat ze nu al bijv. 2 x krijgen wat op de zak staat... voor deze honden is het te weinig.
Blijf lichamelijke onderzoeken doen, maar raad vooral aan om 2 x zoveel te gaan voeren! (En controleer dat!!)

Suzanne
laeken
Zeer actief

Ik weet het niet Maan. Als je ze dan eten ziet krijgen en dat wordt in feite gewoon op de grond gegooid, wat is dat dan voor iets raars? Hebben die honden wel een voerbak? Waarom kregen ze toen eten? Praat je heel veel met die mensen over hun honden en het mager zijn? Praten ze er zelf veel over?

Ik heb begrepen dat een bepaald soort mensen eten als machtsmiddel ziet, als controlemiddel en als pressiemiddel. Ik weet absoluut niet wat er speelt maar als er bij mensen 3 volledig uitgemergelde honden lopen die al vanaf pup veel te mager zijn en nu is de stafford in wat je letterlijk zegt een zak botten veranderd net als de andere 2 honden dan zou je toch denken dat die mensen elke dag bij de dierenarts zaten. Een dierenarts laat mensen geen voersoorten afwisselen als ze 3 honden (wat dus betekend dat het besmettelijk is) hebben rondlopen die geen gram vlees op de botten hebben. Die prikt bloed, bijt zich vast als een pitbull tot hij de oorzaak heeft. Die zegt niet voer maar meer en andere brokjes om te zien of dat helpt.

Vraag eens letterlijk waar de dierenarts aan denkt en waarom en hoe die daarbij gekomen is. Ik wil niet vervelend doen maar ik ben voldoende onderlegt om te zien of dat echt kan kloppen of niet. Als ik het niet weet zijn er genoeg anderen hier die het wel weten. Dus als die mensen iets van een medische geschiedenis met die honden hebben en je kan dat eruit vissen dan kan men hier makkelijk overzien of dat nu wel of niet reëel lijkt. Je moet er toch niet aan denken dat die beesten gewoon uitgehongerd worden omdat iemand daar wat uithaalt op de een of andere manier. :jank:
Afbeelding
lilalila
Zeer actief

m-aan schreef:Ik ben van het eerlijk zijn: ik heb haar één keer zien voeren en toen stond ik wel even raar te kijken ja, want toen (ze had toen 2 honden) gooide ze (genoeg) brok op de grond.... Weet niet of ze dat nog steeds zo doet.

Ik ga gauw een keer terug om eens te kijken hoe (en hoeveel) ze hun voer krijgen....

Maan
Dat is toch wel raar !

Hebben ze geen voerbakken ? En inderdaad wat Marc ook zegt, vraag eens naar de medische geschiedenis, want als die honden al zo lang te mager zijn, moet er toch al heel wat onderzocht en nagekeken zijn ?

(en inderdaad bij giardia is er ook diarree..)
m-aan
Actief
Contacteer:

Ja! Dat is een strak plan en dat ga ik zeker doen!!!

Maan
bulletjebe
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulletjebe »

Ik ga ook met het verhaal van Marc mee.
Misschien is er zelfs geen kwade opzet in het spel maar heeft ze ze wel verwaarloosd ten tijde van haar eigen zwangerschap en met de baby.
Klinkt mij onwaarschijnlijk in de oren dat ze zo'n medisch dossier hebben zonder succes.
Slechte brokken zijn er volgens mij niet meer, heel veel honden die gewoon de goedkoopste brokjes eten, zien er normaal uit, niet uitgemergeld.

Te weinig voedsel maakt ze wel uitgemergeld. Eten ze buiten, let ze erop, zijn ze binnen of buiten, welke tafelresten eten ze binnen, of krijgen ze alles buiten. Dat moet je allemaal weten want als ze ze voert waar jij bij bent, zie je nog niks eigenlijk. Wel moeilijk zoiets, maar ik zou iig naar hun medisch dossier vragen en de evt. oplossingen die al geprobeerd zijn zoals medicijnen en kuurtjes etc.
m-aan
Actief
Contacteer:

Thx!

En ja, de baby doet het super. Is nu de borstvoeding aan het afbouwen... en daar was ik bij :)

Heb hem na de borst zelf ook nog een klein flesje mogen geven, altijd leuk :)

Minder aandacht voor de honden tijdens de zwangerschap en na de geboorte van zoonlief... tja, zou kunnen, maar dat verklaart niet waarom hond 2 al zo lang zo mager is, he.

Maan
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”