Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zaterdag 6 September Schoorlse duinen.

Wilt u graag eens gezamenlijk wandelen met de honden, zoekt of kent u een leuke wandelroute ? Vermeld het hier !

Moderator: moderatorteam

nicolioo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vizsla en Bracco Italiano
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door nicolioo »

Mijn stukje tekste was zeker niet vervelend bedoeld, jammer dat je het zo hebt gelezen. ik heb het duidelijk over hoe mijn honden zijn en die willen echt lopen, het liefst uren.... Ik heb genoeg honden gezien die het inderdaad heerlijk vinden om een hele tijd lekker bij het water te spelen met andere honden, mijn honden vinden daar niets aan. Verschil in honden dus gewoon en geen oordeel over jou of andere baasjes die daar voor kiezen.

ik had ook kunnen denken nou dan ga ik in ieder geval niet mee maar het lijkt me zo leuk daar en gezellig groepje mensen , ik het jou niet maar lees je stukjes vaak en vind ze erg leuk.

Wat ik dus eigenlijk wilde bereiken met mijn stukje is dat er misschien meer mensen hetzelfde denken en dat we een grote groep krijgen waarvan een deel lekker gaat hangen bij het water en een deel die er nog een langere wandeling aan vast knoopt. is dus niet helemaal gelukt en als ik mijn stukje teruglees kun je het inderdaad zo opvatten ja, als je van het negatieve uitgaat.

Ik hoop dat ik zo een beetje duidelijker ben geweest, blijft altijd lastig dat geschreven woord, zeker als je elkaar niet kent.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

nicolioo schreef:Mijn stukje tekste was zeker niet vervelend bedoeld, jammer dat je het zo hebt gelezen. ik heb het duidelijk over hoe mijn honden zijn en die willen echt lopen, het liefst uren.... Ik heb genoeg honden gezien die het inderdaad heerlijk vinden om een hele tijd lekker bij het water te spelen met andere honden, mijn honden vinden daar niets aan. Verschil in honden dus gewoon en geen oordeel over jou of andere baasjes die daar voor kiezen.

ik had ook kunnen denken nou dan ga ik in ieder geval niet mee maar het lijkt me zo leuk daar en gezellig groepje mensen , ik het jou niet maar lees je stukjes vaak en vind ze erg leuk.

Wat ik dus eigenlijk wilde bereiken met mijn stukje is dat er misschien meer mensen hetzelfde denken en dat we een grote groep krijgen waarvan een deel lekker gaat hangen bij het water en een deel die er nog een langere wandeling aan vast knoopt. is dus niet helemaal gelukt en als ik mijn stukje teruglees kun je het inderdaad zo opvatten ja, als je van het negatieve uitgaat.

Ik hoop dat ik zo een beetje duidelijker ben geweest, blijft altijd lastig dat geschreven woord, zeker als je elkaar niet kent.
Het was dit stukje waar ik over struikelde:"Die van mij houden namelijk van struinen door de bossen, bosjes en grasvelden, lekker de neus in de wind en genieten, het water hebben ze meestal na een minuutje of 10 wel weer gezien. en dat geld ook voor andere honden, uitzonderingen daargelaten."

Ik interpreteerde dat als dat dus vrijwel geen enkele hond het leuk vindt om langer dan 10 minuten bij het water rond te hangen, alleen uitzonderingen vinden dat leuk.
Zo las ik het, en daar struikelde ik over alsof we hondjes gingen pesten door ze bij het water rond te laten hangen wat bijna geen een hond leuk vindt.
Maar schijnbaar heb ik dat verkeerd geinterpreteerd, dus bij deze mijn excuses daarvoor dan :wink:

We kunnen ook een paar weken later een wandeling in de duinen organiseren waarbij er dan wel alleen maar, zo'n 3 uur, gelopen wordt? Vind ik ook goed hoor, is er voor ieder wat wils :wink:
Als er mensen zijn die af willen splitsen nu kan natuurlijk ook, alleen daar moet dan denk ik wel iemand bij zijn die het gebied ook kent, want ik blijf met nog jonge Vera wel bij het water natuurlijk :wink:
Afbeelding
nicolioo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vizsla en Bracco Italiano

Ongelezen bericht door nicolioo »

Hi Hi spraakverwarring opgelost, ik bedoel daarmee dat ze ook niet graag met andere honden spelen. Ik begrijp jouw reactie nu ook helemaal.
Opgelost hahaha. Ik bedoel dus dat mijn honden niet echt super met andere honden behalve elkaar spelen en dat ze niet van spelen bij het water houden. Ik bedoel dus niet dat andere honden dat niet leuk vinden.
Ik heb het niet handig neergezet zie ik nu ook, stom.

jee altijd lastig dat geschreven woord vind ik.

Maar een paar weken later een wandeling met een flink stuk lopen lijkt me een erg leuk idee.
Ik kan het namelijk op zaterdags combineren met een bezoek aan een vriendin die een tuinhuisje in de kop van Noord-Holland heeft.

gr. Nicole
Moos
Zeer actief

nicolioo schreef:Hi Hi spraakverwarring opgelost, ik bedoel daarmee dat ze ook niet graag met andere honden spelen. Ik begrijp jouw reactie nu ook helemaal.
Opgelost hahaha. Ik bedoel dus dat mijn honden niet echt super met andere honden behalve elkaar spelen en dat ze niet van spelen bij het water houden. Ik bedoel dus niet dat andere honden dat niet leuk vinden.
Ik heb het niet handig neergezet zie ik nu ook, stom.

jee altijd lastig dat geschreven woord vind ik.

Maar een paar weken later een wandeling met een flink stuk lopen lijkt me een erg leuk idee.
Ik kan het namelijk op zaterdags combineren met een bezoek aan een vriendin die een tuinhuisje in de kop van Noord-Holland heeft.

gr. Nicole
Hahahahahah, nu snap ik hoe jij hem bedoelde! Opzich is het wel een mooi voorbeeld van hoe je iets op twee manieren kan lezen :mrgreen:
Maar inderdaad, spraakverwarring helemaal opgelost nu!

Een paar weken later uren struinen door de duinen vind ik ook prima, ik kan eind September/begin Oktober elk weekend nog wel, dus open anders maar een topic met een datum die jou uitkomt? Dan ga ik iig mee en zal ik gidsen :wink:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ik ben degene die is begonnen over de 2,5 uur lopen, dus ga nou gewoon lekker doen wat je van plan was, dan vermaak ik me elders wel met Bram en Caja :wink: Ik vind wandelingen van langer dan twee uur gewoon niet leuk, ligt aan mij :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Zoek stok! schreef:Ik ben degene die is begonnen over de 2,5 uur lopen, dus ga nou gewoon lekker doen wat je van plan was, dan vermaak ik me elders wel met Bram en Caja :wink: Ik vind wandelingen van langer dan twee uur gewoon niet leuk, ligt aan mij :wink:
Nee, ik blijf niet 'wisselen' :wink:

Er hebben nog wat mensen gereageerd die half uur heen, half uur terug, tijd bij het water hangen een prima plan vonden (waaronder ikzelf met Vera), dus deze wandeling blijft daar gewoon bij.

Scheelt overigens ook niet zoveel met wat ik eerst van plan was, scheelt een half uurtje 'lus' extra denk ik, want ik had bij die 2.5 uur al rondhangen bij het Vogelmeer gerekend. Dus dan nog was het geen uren sjouwen wandeling waar nu om gevraagd wordt, en die prima een paar weken later wel georganiseerd kan worden voor liefhebbers. :wink:
Afbeelding
Githa
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Githa »

Als het Vogelmeer maar niet afvalt hoor :neenee: Mejra moet nog leren zwemmen voor de After Summer wandeling :mrgreen:
Moos
Zeer actief

Githa schreef:Als het Vogelmeer maar niet afvalt hoor :neenee: Mejra moet nog leren zwemmen voor de After Summer wandeling :mrgreen:
Nee zeg, da's de leukste plek van de wandeling :cheer: :mrgreen:
Vera wil ook wel assisteren in de zwemlessen van Mejra zegt ze, moet ze gewoon achter haar aanzwemmen richting bal/stok :mrgreen:
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Ik zal niet meegaan. Heb afgelopen week te horen gekregen dat Jaymz hartklachten heeft (nadat hij ineens een stuk meer aan het hijgen was en heel sloom was). De medicijnen slaan wel redelijk aan, maar ik doe het liever wat rustiger aan nu.
Ik wens jullie veel plezier met de wandeling, maar dat zal wel lukken. :ok:
Moos
Zeer actief

Muk schreef:Ik zal niet meegaan. Heb afgelopen week te horen gekregen dat Jaymz hartklachten heeft (nadat hij ineens een stuk meer aan het hijgen was en heel sloom was). De medicijnen slaan wel redelijk aan, maar ik doe het liever wat rustiger aan nu.
Ach jee. Sterkte met Jaymz!
Afbeelding
Githa
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Githa »

Muk schreef:Ik zal niet meegaan. Heb afgelopen week te horen gekregen dat Jaymz hartklachten heeft (nadat hij ineens een stuk meer aan het hijgen was en heel sloom was). De medicijnen slaan wel redelijk aan, maar ik doe het liever wat rustiger aan nu.
Oef, veel sterkte!!
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Dank jullie. :ok:
Wij doen ons best om Jaymz nog een mooi leven te geven en hopelijk kunnen wij nog lang van hem genieten. En teveel drukte en opwinding is iets dat wij beter niet kunnen doen. En ik weet wel zeker dat Jaymz heel druk en opgewonden is met allemaal knappe en leuke honden om hem heen. :mrgreen: Misschien iets te druk zelfs, dus dat risico durven wij niet te lopen.
Hugo 09-07
Vaste gebruiker

wandelen

Ongelezen bericht door Hugo 09-07 »

Hallo baasje van K en M,

Zijn er nog aanraders op het gebied van "goedkope" en hondvriendelijke hotels in de omgeving? Ben zelf ook al aan het kijken maar misschien dat je een tip hebt. Lijkt ons erg leuk maar te ver rijden voor een dagje op en neer.

Gr Eveline

toevoeging: volgens mij heb ik al iets gevonden! Nu nog even de buienradar afwachten :N: . Moet ik je een pm sturen als ik zeker weet dat we meegaan? Nu nog afhankelijk van het weer,....
Moos
Zeer actief

Re: wandelen

Hugo 09-07 schreef:Hallo baasje van K en M,

Zijn er nog aanraders op het gebied van "goedkope" en hondvriendelijke hotels in de omgeving? Ben zelf ook al aan het kijken maar misschien dat je een tip hebt. Lijkt ons erg leuk maar te ver rijden voor een dagje op en neer.

Gr Eveline

toevoeging: volgens mij heb ik al iets gevonden! Nu nog even de buienradar afwachten :N: . Moet ik je een pm sturen als ik zeker weet dat we meegaan? Nu nog afhankelijk van het weer,....
Ja hoor, je kan een pb sturen, maar je kan het ook gewoon hier neerzetten :wink:

(en ehm, wie zijn K en M? :mrgreen: )
Afbeelding
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

ehhmm, misschien staat het al ergens en heb ik niet goed opgelet: maar hoelaat starten jullie de wandeling en waar is een event. verzamelpunt? of verzamelen jullie bij het meer?

weet niet superzeker of ik kom, ik heb, als het doorgaat, ook cursus, maar dat is om half 11 in de ochtend wel afgelopen.
Moos
Zeer actief

Emma schreef:ehhmm, misschien staat het al ergens en heb ik niet goed opgelet: maar hoelaat starten jullie de wandeling en waar is een event. verzamelpunt? of verzamelen jullie bij het meer?

weet niet superzeker of ik kom, ik heb, als het doorgaat, ook cursus, maar dat is om half 11 in de ochtend wel afgelopen.
12 uur verzamelen we, op het grote parkeerterrein aan de Paardenmarkt in Schoorl.
Routbeschrijving zet ik morgen wel even in het beginbericht :wink:
Afbeelding
Hugo 09-07
Vaste gebruiker

Moos schreef:

Gr Eveline

Ja hoor, je kan een pb sturen, maar je kan het ook gewoon hier neerzetten :wink:

Ehhhh dacht je hondjes maar als ik topics lees heb je het over Vera en Moos volgens mij dus ben jij K? hahahaha :denken:
Geen idee! :smile:
Moos
Zeer actief

Hugo 09-07 schreef:
Moos schreef:

Gr Eveline

Ehhhh dacht je hondjes maar als ik topics lees heb je het over Vera en Moos volgens mij dus ben jij K? hahahaha :denken:
Geen idee! :smile:
Ik heb Saar en Vera en heet zelf Marloes :mrgreen:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ik heb een routebeschrijving in het eerste bericht gezet :wink:
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

Is schoorl een beetje met het openbaar vervoer te bereiken? Lijkt me ook wel leuk om mee te gaan met gol :ok:
Moos
Zeer actief

Gollum schreef:Is schoorl een beetje met het openbaar vervoer te bereiken? Lijkt me ook wel leuk om mee te gaan met gol :ok:
Ik woon er en heb geen auto :mrgreen:
Dus ja het is met openbaar vervoer te bereiken. Je moet dan met de trein naar Alkmaar en dan met bus 151 naar Schoorl.
Enige onhandige is dat de halte vrij ver is van het verzamelpunt. Of nou ja, het is 8 min lopen ofzo, alleen hoe je moet lopen is wat lastig als je niet bekend bent hier natuurlijk...
Als je er wat ruimer voor twaalven kan zijn kan ik je wel (lopend) ophalen van de bushalte?
Afbeelding
Gollum
Zeer actief

Moos schreef:
Gollum schreef:Is schoorl een beetje met het openbaar vervoer te bereiken? Lijkt me ook wel leuk om mee te gaan met gol :ok:
Dus ja het is met openbaar vervoer te bereiken. Je moet dan met de trein naar Alkmaar en dan met bus 151 naar Schoorl.
Enige onhandige is dat de halte vrij ver is van het verzamelpunt. Of nou ja, het is 8 min lopen ofzo, alleen hoe je moet lopen is wat lastig als je niet bekend bent hier natuurlijk...
Als je er wat ruimer voor twaalven kan zijn kan ik je wel (lopend) ophalen van de bushalte?
Oh dat zou te gek zijn!
Heb je toevalig de naam van de halte waar ik moet uitstappen? Kan ik even de reisinformatie raadplegen over de vertrektijd.
Moos
Zeer actief

Gollum schreef:
Moos schreef:
Oh dat zou te gek zijn!
Heb je toevalig de naam van de halte waar ik moet uitstappen? Kan ik even de reisinformatie raadplegen over de vertrektijd.
Frederikslaan is de halte :wink:
Afbeelding
Gollum
Zeer actief

Moos schreef:
Gollum schreef:
Moos schreef:
Oh dat zou te gek zijn!
Ik kan elk half uur aankomen, is 11.45 vroeg genoeg?
Moos
Zeer actief

Gollum schreef:
Moos schreef:
Gollum schreef:
Moos schreef: Ik woon er en heb geen auto :mrgreen:
Oh dat zou te gek zijn!
Ik kan elk half uur aankomen, is 11.45 vroeg genoeg?
Ja da's prima, dan komen we samen iets voor twaalven aan op het verzamelpunt :mrgreen: :wink:
PB me je tel. nummer even anders ook als je wilt :wink:
Afbeelding
Gollum
Zeer actief

Moos schreef:
Ja da's prima, dan komen we samen iets voor twaalven aan op het verzamelpunt :mrgreen: :wink:
PB me je tel. nummer even anders ook als je wilt :wink:
gedaan :ok:
Moos
Zeer actief

Ik heb nu als mensen die meegaan:

Linda met Bram en Caja
Suzan met Fenja en eventueel Celtic
Bas Rouge (sorry ben je echte neem even kwijt :oeps: ) met Bolke en Rein
Githa met Mejra
Fabienne met Shadow
Nienke met Gollum.

Een aantal mensen hebben alleen laten vallen misschien te willen komen, die heb ik niet genoteerd (nog).

Zouden mensen even een gil kunnen geven of het zo klopt? Dat we niet op mensen staan te wachten die niet komen :mrgreen: :wink:
Afbeelding
Hugo 09-07
Vaste gebruiker

wandelen

GILLLL! :wink:

Wij dus, zoals het er nu voor staat gaan wij ook mee!
Nog even snel naar een hotelletje kijken, dus schrijf ons er ook maar bij.

Mocht het weer drastisch omslaan wat is dan de planning?
Gr Eveline
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Moos schreef: Bas Rouge (sorry ben je echte neem even kwijt :oeps: ) met Bolke en Rein
Sieneke! Ik geloof wel dat ze komt inderdaad. Zou leuk zijn :ok:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Hugo 09-07 schreef:GILLLL! :wink:

Wij dus, zoals het er nu voor staat gaan wij ook mee!
Nog even snel naar een hotelletje kijken, dus schrijf ons er ook maar bij.

Mocht het weer drastisch omslaan wat is dan de planning?
Gr Eveline
Oke gezellig! Wat voor hond(en) hebben jullie eigenlijk? (ben nieuwsgierig :mrgreen: :wink: ).

Nou de voorspellingen zijn best aardig. Net RTL weer voorbij zien komen dat in de middag de zon ook gaat schijnen. KNMI heeft het ook alleen over een bui(tje), geen regengebied ofzo wat blijft hangen.
Dus dat moet best goedkomen :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Wandelen met de hond”