Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

teckeltje gevonden

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

kawa2
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckels
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door kawa2 »

de kennis van mij die Fendt die heeft het al opgegeven bij de Dieranambulance in Eindhoven (Amvedi)

tot zover heb ik nog nergens reactie op gehad

ik bel vanmiddag het Eindhovens dagblad op voor een advertentie
ik moet er toch ook niet aandenken als ik mijn hondjes 4 weken kwijt ben :N:
Afbeelding
Marieta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marieta »

idd het hondje heeft in ons asiel gezeten. maar is gevonden, dus geen eigenaar bekend helaas.
En je kunt idd naar een plaatselijk krantje gaan, maar dat kun je helaas niet met de overige 2000 andere dieren op een jaar ook niet doen. Dat gaat gewoon niet. Hij staat op amivedi waar de eig hem ook op kan vinden.

Onze ervaring is dat er geen eig meer op af komt. En dat t hondje maanden bij ons had gezeten.

Groetjes Marieta
Peggy75
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Peggy75 »

Gelukkig maar dat Fendt het zo goed heeft bij jou, maar wat verschrikkelijk triest dat het arme ding ergens rondliep zonder dat zijn baasje zich om hem bekommerde en hem ging zoeken. Ik zou gek worden als mijn doggie "kwijt" was. Indien de eigenaar niets van zich laat horen en jij houdt hem zelf, weet je tenminste dat ie nog een mooie oude dag heeft.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Marieta schreef:idd het hondje heeft in ons asiel gezeten. maar is gevonden, dus geen eigenaar bekend helaas.
En je kunt idd naar een plaatselijk krantje gaan, maar dat kun je helaas niet met de overige 2000 andere dieren op een jaar ook niet doen. Dat gaat gewoon niet. Hij staat op amivedi waar de eig hem ook op kan vinden.

Onze ervaring is dat er geen eig meer op af komt. En dat t hondje maanden bij ons had gezeten.

Groetjes Marieta
maar is het hondje dan niet vanuit jullie herplaatst? dan hebben jullie toch gegevens daarvan want daar is hij dan toch van weggelopen?

of is hij uit het asiel weggelopen?
Afbeelding
Apartje
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Apartje »

Dit hondje lijkt mij wel raszuiver en heeft vast en zeker een chip. Ook zal hij nog niet zo oud zijn. 1 ding is zeker, hij is toe aan een flinke trimbeurt!!
Klik voor website:

Afbeelding
kawa2
Zeer actief

Peggy75 schreef:Gelukkig maar dat Fendt het zo goed heeft bij jou, maar wat verschrikkelijk triest dat het arme ding ergens rondliep zonder dat zijn baasje zich om hem bekommerde en hem ging zoeken. Ik zou gek worden als mijn doggie "kwijt" was. Indien de eigenaar niets van zich laat horen en jij houdt hem zelf, weet je tenminste dat ie nog een mooie oude dag heeft.
ja ik moet nog eerst ff kijken hoe het verder gaat met de andere 2 van ons
want hij is er nou 3 dagen en dan laat hij zijn echt karakter nog niet zien
bij die kennissen van mij ging het foudt omdat fendt elke keer hun hond aanviel als hij voorbij kwam gelopen

dat heeft hij bij ons (nog) niet gedaan
kan goed zijn dat hij dat niet gaat doen bij die 2 van ons
maar meschien komt er over een week uit dat hij elke keer uithaalt naar die van ons (zelfde wat hij deed bij mijn kennissen)

maarja dat zien we dan wel weer
ik heb tot nu toe daar nog geen signalen van gezien dat hij zo'n gedrag gaat leten zien
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Mevrouw Ybema is van de www.teckelclub.nl de rasvereniging en zorg voor de herplaatsingen van hondjes.
Zij zal wellicht ook weten of er een clublid een hondje is kwijtgeraakt. Ook kan zij heel misschien iets vertellen over de identiteit/oorspronkelijke fokker van dit hondje. Wat ook nog kan is dat ze een iemand kent die graag zo'n ouder bijna blind hondje wil opnemen.

Mevrouw T.L. Ybema
Waemelslant 36
6931 HM Westervoort
tel.: (026) 311 95 06 (uitsluitend op werkdagen)

Dit bericht kreeg ik van iemand, die vroeg of ik het wilde plaatsen hier.
:zweep:
Marieta
Zeer actief

Het hondje is inderdaad gevonden bij ons binnengekomen. En vanuit het asiel herplaatst. Helaas hebben wij bijna noit een eigenaar die eraan vastzit. Wij weten van weinig honden de eigenaar.'
Het dier ziet er raszuiver uit, maar had geen chip. Dit werd pas gedaan na 2000 volgens mij, en angezien het hondje ouder is ws. Mensen lieten hun dieren bijna niet tatoeren toendertijd.
Dus ook al ziet ie er raszuiver uit wil het niet zeggen dat ie een chip heeft. Helaas niet.
De enige gegevens die we zouden hebben zijn van de vindster. En die weet ook niet meer.

Als een hond gechipt is, is het vaak zels nog de vraag of die geregistreerd staat.
en al staat ie geregistreerd en de mensen willen er vanaf, zeggen ze: ik heb m aan iemand verkocht n ik heb gen gegevens daarvan.

Het lijkt allemaal makkelijk om de eigenaar te achterhalen, maar dat is t helaas niet.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Marieta schreef:Het hondje is inderdaad gevonden bij ons binnengekomen. En vanuit het asiel herplaatst. Helaas hebben wij bijna noit een eigenaar die eraan vastzit. Wij weten van weinig honden de eigenaar.'
Het dier ziet er raszuiver uit, maar had geen chip. Dit werd pas gedaan na 2000 volgens mij, en angezien het hondje ouder is ws. Mensen lieten hun dieren bijna niet tatoeren toendertijd.
Dus ook al ziet ie er raszuiver uit wil het niet zeggen dat ie een chip heeft. Helaas niet.
De enige gegevens die we zouden hebben zijn van de vindster. En die weet ook niet meer.

Als een hond gechipt is, is het vaak zels nog de vraag of die geregistreerd staat.
en al staat ie geregistreerd en de mensen willen er vanaf, zeggen ze: ik heb m aan iemand verkocht n ik heb gen gegevens daarvan.

Het lijkt allemaal makkelijk om de eigenaar te achterhalen, maar dat is t helaas niet.
Ik vind het bijzonder vreemd dat een asiel geen administratie heeft. Wil je zeggen dat honden zonder enige handtekening of gegevens van de nieuwe eigenaar meegegeven worden? Hier neem maar en zie maar wat je er verder mee doet?
Stel dat iemand terug komt met een hond. Dan moet je toch weten of je die hond uberhaubt hebt meegegeven aan die persoon :denken:
Afbeelding
Marieta
Zeer actief

natuurlijk hebben wij administratie van de persoon waar WIJ hem PLAATSEN. Maar dat zijn geen gegevens, van de eerste eigenaren.

Een asiel moet een hondje na binnenkomst (vondeling) 14 dagen houden en dan mogen ze plaatsen. Wettelijk i s het dier dan namelijk eigendom van een asiel.

Als een dier gevonden binnenkomt, zonder chip of tattoo dan kunnen wij geen eigenaar achterhalen als die zijn dier nit als vermist aanmeld.

Dus gaan wij na de wettelijke 14 dagen plaatsen. Van die mensen hebben wij wel gegevens. Mar dat zijn de nieuwe eigenaren. Niet de 1e,

Wij chippen en enten die dieren binnen 5 dagen als ze binnenkomen. En bij plaatsing worden de gegevens van de nieuwe eigenaar ingevuld.

Maar je kunt toch geen eigenaar achterhalen als een dier ongechipt binnenkomt en niemand zich aangemeld heeft? Wij hebben geen gegevens van alle mensen die een hond hebben in de 15 regios die onder eindhoven vallen. :wink:

Groetjes Marieta
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Marieta schreef:natuurlijk hebben wij administratie van de persoon waar WIJ hem PLAATSEN. Maar dat zijn geen gegevens, van de eerste eigenaren.

Een asiel moet een hondje na binnenkomst (vondeling) 14 dagen houden en dan mogen ze plaatsen. Wettelijk i s het dier dan namelijk eigendom van een asiel.

Als een dier gevonden binnenkomt, zonder chip of tattoo dan kunnen wij geen eigenaar achterhalen als die zijn dier nit als vermist aanmeld.

Dus gaan wij na de wettelijke 14 dagen plaatsen. Van die mensen hebben wij wel gegevens. Mar dat zijn de nieuwe eigenaren. Niet de 1e,

Wij chippen en enten die dieren binnen 5 dagen als ze binnenkomen. En bij plaatsing worden de gegevens van de nieuwe eigenaar ingevuld.

Maar je kunt toch geen eigenaar achterhalen als een dier ongechipt binnenkomt en niemand zich aangemeld heeft? Wij hebben geen gegevens van alle mensen die een hond hebben in de 15 regios die onder eindhoven vallen. :wink:

Groetjes Marieta
nee je snapt het niet. je zegt dat de teckel bij jullie gezeten heeft.

nu liep ie los op straat. dat is daarna dus.

dus is mijn vraag: hij liep los op straat dus issie uit het asiel weggelopen?

of hebben jullie hem herplaatst als asiel en issie daar weggelopen?
Afbeelding
Marieta
Zeer actief

Ik denk dat we elkaar verkeerd begrijpen :wink:

Het hondje heeft idd bij ons gezeten, maar pas sinds zijn kennis hem gevonden heeft :wink:

Zijn kennis heeft hem gevonden, naar ons gebracht, na de wettelijke 2 weken weer opgehaald, dit ging niet met haar honden en nu heeft kawa2 het hondje overgenomen.

Daarvoor heeft het hondje niet bij ons gezeten. Dus konden we ook geen rechtmatige eigenaar achterhalen. :wink:
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

:zweep:
kawa2
Zeer actief

daar had i kal opgekeken ja

maar daar stond ik ook nix vinden

iid bedankt voor het meedenken :ok: