Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Knoflook en karnemelk! Hoeveel?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

billyboy2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Knoflook en karnemelk! Hoeveel?

Ongelezen bericht door billyboy2 »

Ik kreeg in een ander topic een reactie dat knoflook helpt tegen vlooien.
Echter ben ik er aardig van overtuigd dat bill geen vlooien heeft(ik kan ze niet vinden)

Maar proberen kan geen kwaad...

Echter in het topic staat niet hoeveel ik moet geven.

Heb billy net even op de wegschaal gezet en hij weegt 5,5 kg.

Hoeveel knoflook moet ik hem geven?

En wat kan ik het beste geven? knoflookpoeder, of verse knoflook??

Ik las ook ergens dat karnemelk kan helpen? Hoeveel mag ik hem daarvan geven en kan het samen met knoflook?
En worden ze ook dik van karnemelk??

En kunnen we ook aan de katten knoflook en karnemelk geven?

Binnen hoe zo'n tijd zouden we resultaat moeten zien, als het inderdaad vlooien zijn?

Hij heeft net nog een pipet advantage gekregen... maakt dat uit?

Nou een hoop vragen! Ik hoop dat iemand mij wil helpen!
shinju
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shiba
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door shinju »

Laat het knoflook maar voor wat het is!

je hond kan een bloedvergiftiging krijgen als je dat te regelmatig geeft.

bespreek dit met je arts als je dat toch zou willen doen, hoe en hoeveel het beste is.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Hoeveel je moet geven durf ik niet te zeggen.
Wij geven ook karnemelk en knoflook (van die schapenvetbonbons met knoflook). Hiermee zijn wij direct begonnen op het moment dat wij de hond in huis hadden. En ja, Jaymz was al behandeld met Frontline, maar dat maakt niets uit.

Jaymz weegt bijna 70 kg en krijgt per dag een halve liter karnemelk verdund in water (ook al vindt hij het onverdund ook lekker) en 1 schapenvetbonbon met knoflook. Maar knoflooktenen zijn ook goed. Knoflookcapsules zijn meer geconcentreerd dan een knoflookteen, dus daar moet je veel minder van geven. Bij een middenslaghond zou ik hooguit 1 capsule per week geven (maar liever geef ik tenen ipv capsules), maar jouw hond is wel erg klein dus over verhoudingen durf ik mij niet uit te laten.
billyboy2
Zeer actief

Ik heb met de assistente gebelt en die sprong hoog of laag dat hij vlooien had.... en dat hij om de 4 advantage moet hebben... maar dat krijgt hij ook, soms om de 3 week.
Maar het is wel vergif dus zou het liever wat minderen..

Als ik hem nou 1 teentje knoflook per week geef, en elke avond een schaaltje(vlabakje) karnemelk? is dat wat??
nicolioo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vizsla en Bracco Italiano

Ongelezen bericht door nicolioo »

Geen knoflook meer geven, dat kan dus echt heel slecht uitpakken voor je hond. Er is pas recent wat duidelijkheid over gekomen door een onderzoek, ik gaf voorheen ook altijd knoflook door de groentenmix van de hondjes., nu dus abssluut niet meer.
Karnemelk kun je wel gewoon geven, dat is lekker en gezond voor je hond.
hondeponnetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Cattle Dog

Ongelezen bericht door hondeponnetje »

Ik geef mijn honden al sinds jaar en dag iedere avond na het eten een scheutje karnemelk gewoon een scheutje, maar het zijn dan ook niet zulke grote honden. Héél af en toe geef ik eens een vlooiendruppel maar alleen als ik merk dat ze vlooien hebben (eigenlijk al in geen jaren gezien). Ik vind het ook allemaal maar gif en geef het liever niet.
Een paar maanden terug zouden we een boswandeling maken en ik dacht slim te zijn en de honden een week van tevoren een pipet te geven. Ze hadden dus geen vlooien het was dus uit voorzorg ook tegen de teken. Maar ze hebben nog nooit zo vol ongedierte gezeten als na die druppels :mrgreen:
Afbeelding
met dank aan Twinkel
Noële
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Noële »

Fellow wilde geen brokken eten en op dit forum kreeg ik de tip om wat karnemelk over de brokken te doen en sinds die tijd eet Fellow zijn brokken.
Wat voor nut heeft karnemelk nog meer voor een hond?
annie laumen
Zeer actief

Ongelezen bericht door annie laumen »

Ik heb een rottweiler van 40kg
Ze lust karnemelk en 3 keer in de week geef ik 1 teentje knoflook
door haar voeding
Dit is beter als de knoflook capsules

Groetjes Annie Laumen
hondeponnetje
Zeer actief

Noële schreef:Fellow wilde geen brokken eten en op dit forum kreeg ik de tip om wat karnemelk over de brokken te doen en sinds die tijd eet Fellow zijn brokken.
Het is goed voor de darmflora.
Afbeelding
met dank aan Twinkel
nicolioo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vizsla en Bracco Italiano

Ongelezen bericht door nicolioo »

annie laumen schreef:Ik heb een rottweiler van 40kg
Ze lust karnemelk en 3 keer in de week geef ik 1 teentje knoflook
door haar voeding
Dit is beter als de knoflook capsules

Groetjes Annie Laumen
Knoflook is dus echt gevaarlijk, zou het gewoon niet meer doen (zie mijn stukje bovenaan ergens) Bij de meeste honden zal het goed gaan maar je zal maar net pech hebben dat jou hond een keer slecht reageert op knoflook.

Ik geen overigens nooit iets tegen vlooien of teken. Ik kijk ze regelmatig na op vlooien en elke avond op teken, dat gaat prima.
Suzan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suzan »

Mijn honden krijgen elke dag wat yoghurt of karnemelk. Ik schenk zo wat in de borden, de een zal wat meer krijgen dan de ander. Tot nu toe heb ik nog geen vlo gezien.
Zenda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zenda »

Karnemelk???? dat wist ik niet, ik denk dar Roxy dat ook wel wil, maar moet ik dan rekening houden met het voer wat ze krijgt i.v.m het aankomen van haar gewicht. :19: Of kan ik het gewoon als vervanging voor wat water geven. En hoeveel geef ik haar dan?
Afbeelding

Dank je wel Twinkeltje. Gr. Mirjam.
Noële
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Noële »

hondeponnetje schreef:
Noële schreef:Fellow wilde geen brokken eten en op dit forum kreeg ik de tip om wat karnemelk over de brokken te doen en sinds die tijd eet Fellow zijn brokken.
Het is goed voor de darmflora.
Dank je. Mooi dat karnemelk goed voor hem is.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Zenda schreef:Karnemelk???? dat wist ik niet, ik denk dar Roxy dat ook wel wil, maar moet ik dan rekening houden met het voer wat ze krijgt i.v.m het aankomen van haar gewicht. :19: Of kan ik het gewoon als vervanging voor wat water geven. En hoeveel geef ik haar dan?
Van karnemelk worden ze niet dik.
Het is lekker, goed voor de darmflora (wordt gezegd) en het kan helpen bij de bestrijding van vlooien en teken.
Mijn honden lusten het in ieder geval ook graag.
Na de maaltijd geef ik ze een bodempje in hun bak.
Verdunnen met water is nergens voor nodig (behalve als ze het anders niet opdrinken natuurlijk :wink: ).

Voor de rest staat gewoon de bak water klaar om te drinken naar behoefte. Karnemelk in plaats van water geven lijkt me niet de bedoeling.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
billyboy2
Zeer actief

Bill heeft net zijn 1e bakje karnemelk gehad. Wel verdunt, maar hoeft dus niet??

Hij vond het heerlijk. heeft alles achter elkaar opgeslebert! Hij ligt nou erg tevreden met volle buik om zijn rug te maffen.... gekke hond!!

Direct ook even een bak gevult voor de kattebeesten... 1 vloog er meteen op af... maar de rest kwam niet van hun slaapplek.. eerst mijn kat erbij... die haalde zijn neus op. Toen mijn andere kat en die heeft een paar likjes gehad.
2 andere katten zijn niet binnen, dus dat weet ik nog niet. En opa vind het niet de moeite waard om er voor op te staan... terwijl die het beste vreet van allemaal..

En die domme hond heeft niet door dat er nog 2 bakken vol met karnemelk staan!
Zenda
Zeer actief

ranetje schreef:
Zenda schreef:Karnemelk???? dat wist ik niet, ik denk dar Roxy dat ook wel wil, maar moet ik dan rekening houden met het voer wat ze krijgt i.v.m het aankomen van haar gewicht. :19: Of kan ik het gewoon als vervanging voor wat water geven. En hoeveel geef ik haar dan?
Het is lekker, goed voor de darmflora (wordt gezegd) en het kan helpen bij de bestrijding van vlooien en teken.
Verdunnen met water is nergens voor nodig (behalve als ze het anders niet opdrinken natuurlijk :wink: ).

Voor de rest staat gewoon de bak water klaar om te drinken naar behoefte. Karnemelk in plaats van water geven lijkt me niet de bedoeling.
Na de maaltijd...Roxy krijgt twee keer per dag eten, dus ook twee keer per dag een bodempje karnemelk?
Ik ga het morgen proberen. Dank je wel :ok:
Afbeelding

hondeponnetje
Zeer actief

Zenda schreef:
ranetje schreef:

Na de maaltijd...Roxy krijgt twee keer per dag eten, dus ook twee keer per dag een bodempje karnemelk?
Ik ga het morgen proberen. Dank je wel :ok:
Hier krijgen ze ook twee keer per dag te eten maar alleen savonds krijgen ze de karnemelk. :mrgreen:
Afbeelding
met dank aan Twinkel
Zenda
Zeer actief

Okee dank je wel. :ok:
Afbeelding

ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik geef twee keer per dag een bodempje na het eten, maar dat is vooral ook omdat ze het lekker vinden :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
gizmo
Zeer actief

Ongelezen bericht door gizmo »

Gizmo krijgt ook een paar dagen in de week karnemelk
En mijn loge hond ook
Beide zijn ze er dol op
Gizmo doe ik uit voorzorg altijd een vlooien middel toedienen maar alleen in het voorjaar en zomer in de koudere maanden dus niet
Afbeelding
Zenda
Zeer actief

Roxy vind de karnemelk erg lekker :ok:
Afbeelding

billyboy2
Zeer actief

bill vindt het ook erg lekker!

Alleen heeft hij gister veel te veel gehad!

Ik moest zelf naar voetbal dus hij bleef thuis bij mams..... en daar luisterd billy gewoon niet naar!
Dus toen de katten gegeten hadden ging hij nog even alle bakjes bij langs... en zodoende kwam hij ook de bakjes karnemelk van de katten tegen die hij lekker leeggedronken heeft.

Ik had de tussendeur na de bijkeuken dicht gedaan zodat hij daar niet kon komen, en daar stond het karnemelk.... maar mams had hem weer open gezet!

En hij heeft pizza gehad enz enz enz.... o wat was ik kwaad op mams...

Had haar nog zo duidelijk gezegd dat hij niks meer mag hebben behalve zijn eigen voer.... had zij eten klaar gezet. En ook nog weer op papier gezet dat hij echt niks mocht hebben buiten zijn eten om... want hij word weer veel te dik... maar ja..
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”