Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hondenmand of Doggyride?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Gala__
Vaste gebruiker

Hondenmand of Doggyride?

Ongelezen bericht door Gala__ »

Hoi! :zwaai

Ik zou het leuk vinden om elk weekend met mijn hond Milou naar het strand te gaan (vanaf mijn huis ong. 30 km). Ze is, net als ik, gek op het strand. Aangezien ik nog geen rijbewijs heb (ben 16), ga ik er met de fiets naartoe (wat ik verder ook geen probleem vind, ik ben wel een sportief typje :wink: ).
Maar nu ben ik al een aantal keren naar het strand gefietst met Milou achterop in het hondenmandje. Dit gaat verder goed, ze zit goed vast aan een tuigje, maar heeft ook niet de neiging om eruit te springen. Na een halfuur met Milou achterop laat ik haar 10 minuutjes naast de fiets lopen in een rustig tempo en vervolgens fiets ik weer een half uur etc. tot ik aangekomen ben op het strand :mrgreen: .
Maar nu hebben wij van onze andere hond ook nog een doggyride in ons fietsenhok staan.

Nou vraag ik me af wat beter is voor een hond, in een fietsmand of in de doggyride. Wat zouden jullie doen?

Groetjes :D
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sanne!! »

wat voor hondenmand heb je dan voor achterop.
IK zie in je display dat je een husky hebt?? Of heb ik dat verkeerd want ik vraag me dan af hoe een husky in een mand achterop zit :mrgreen:
Ik vind zelf de doggyride heel fijn hij is ervoor gemaakt en de hond kan er lekker in liggen en doen wat hij zelf wil. En het is maar net wat je hond gewend is natuurlijk.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Ik zou voor een mandje gaan. Vind het zelf in ieder geval het fijnste. Rijdt het lichtst en makkelijkst :ok:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Poppetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Poppetje »

Voor de lange stukken zou ik toch gaan voor een doggyride. Hier kan hij/zij lekker in liggen.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Hangt van het formaat hond af.
Onze Stabijs zouden (als ze stil zouden zitten) in een mandje kunnen.
Maar die wetter met d'r dikke kont... neuh.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Poppetje schreef:Voor de lange stukken zou ik toch gaan voor een doggyride. Hier kan hij/zij lekker in liggen.
Maar het ligt aan de hond of ze dat ook doen :wink:
In doggyride achter de fiets gaan ze hier niet zo snel liggen in ieder geval. Vaak blijven ze zitten.
Saar lag wel soms in het fietsmandje trouwens, maar dat gaat natuurlijk niet passen bij een iets grotere hond.
Afbeelding
Gala__
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Gala__ »

Sanne!! schreef:wat voor hondenmand heb je dan voor achterop.
IK zie in je display dat je een husky hebt?? Of heb ik dat verkeerd want ik vraag me dan af hoe een husky in een mand achterop zit :mrgreen:
Ik heb Alaska Malamute :wink: , maar over hem gaat het ook niet nee haha. Als hij achterop een fiets zit (als dat al lukt, optillen is geen optie) klapt die fiets zo achterover. Maar het is voor Milou, een Bordercollie x Boerenfox. Ze heeft de maat van een Bordercollie, dus dat past wel. We hebben een gewoon standaard hondenmand achterop :mrgreen: . Ik weet niet wat voor verschillende er allemaal zijn, en weet niet hoe ik er een afbeelding van kan plaatsen. Maar in ieder geval is het zo'n soort rieten gevlochten waarvan de achterkant hoger is... :U: .
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”