Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Prijs/kwaliteit verhouding hondencursus

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

coopertie
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Franse Bulldog

Ongelezen bericht door coopertie »

Ik betaal voor een leskaart van 12 lessen € 65,00. Ongeveer 7 combi's in een groep door 1 instructeur. Ik ben erg tevreden over de persoonlijke aandacht bij deze HS. (Claudia in Oosterhout). Ik kom zelf uit Breda maar wil er zeker wel voor omrijden :ok:
Kaiou
Zeer actief
Mijn ras(sen): Barbet
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Kaiou »

Voor 2x in de week onbeperkt G&G, Flyball en Agility betaal ik 15 euro per maand (eenmalig inschrijfgeld 4,50 euro).

Cursus Opvoeden voor pups vanaf 7 weken is voor het eerste half jaar €80.- (incl. boek)
Vervolgcursus Opvoeden is voor het tweede halve jaar €60.-

Als de puppen/jonge honden de opvoedingscursus hebben afgerond dan gaat voor diegene die verder wil met flyball/behendigheid of G&G (EG, VEG of Clicker) het tarief gelden van €15.- per maand en de mogelijkheid om twee keer per week te trainen en voor hetzelfde bedrag aan meerdere onderdelen deel te nemen.

De vereniging heeft de beschikking over een kantine en een groot omheind veld ('woont in' bij een politiehonden vereniging) en alle instructeurs/instructrices zijn gediplomeerd.
Afbeelding
Rabecca
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua's en Vlinderhondjes
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Rabecca »

Voor de puppycursus betaal ik 40euro voor 10 lessen (45 minuten)
De andere cursussen komen ook op 4euro de les (60 minuten)

De eerste les waren we met een veel ste grote groep, zeker 15 mensen/pups, maar dat hebben ze gesplitst

Heb nu 3 lessen gehad en tot zover tevreden
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Ik betaal voor 16 lessen (inclusief examen) 65 euro + eenmalig 20 euro lidmaatschap van de kynologenclub. De groepsgrootte verschilt, bij de vorige cursus starten wij met 8 mensen, maar er zijn er nu nog 4 van over halverwege. De cursus vond ik erg goed en de docent ook. Lekker duidelijk alles uitgelegd, ruimte voor een grap en gewoon met plezier dingen aanleren. :ok: En vooral geen geclicker, maar dat is persoonlijk.
Over 2 weken begint de vervolgcursus G&G (zelfde prijs alleen dan zonder lidmaatschap) en ik ben benieuwd hoeveel mensen daaraan mee zullen doen. De groepsgroottes die ik hier maximaal heb gezien zijn 10 honden per groep.
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

Rabecca schreef: De eerste les waren we met een veel ste grote groep, zeker 15 mensen/pups, maar dat hebben ze gesplitst

Die eerste les die een vééél te grote groep heeft hoor je wel vaker :wink:

En hoe komt dat?
Het zal de eerste keer niet zijn dat zich vijftien man aanmeld voor een cursus, en dat er maar zeven op komen dagen.
Dus KC's hebben nogal eens zoiets van: eerst maar eens zien hoeveel er komen, splitsen kan altijd nog :mrgreen:
Noële
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Noële »

Ik heb voor de puppycursus (8 lessen) 22,50 euro betaald, groep van zo'n 8 baasjes met hond en een instructeur. De basis A (12 lessen en één examen) en B (12 lessen en één examen) iets van 34 euro betaald per cursus, er waren zo'n 8 baasjes met hond. Behendigheid beginners 1 kostte ook iets van 34 euro voor 12 lessen en één examen, we hadden een groep van 5 personen. Gisteren begonnen met behendigheid beginners 2, prijzen zijn net omhoog gegaan naar 36, 50 euro en een les minder. We waren met 5 baasjes en honden, maar volgende week komt er nog een hond bij als het goed is. Lidmaatschap kost 18 euro per jaar.
Wij trainen op een kc.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Inge schreef:Ik betaal 120 euro per jaar (KNPV) en daar zit de koffie bij in. :mrgreen:
In de zomer 3x per week trainen, in de winter 2x per week.
hebben we het toch nog niet ze slecht :mrgreen: krijg alleen geen koffie :jank:
pfff wat een bedragen zeg voor een paar lessen... :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ik vind het wel apart dat mensen hondentraining snel te duur vinden, hoor ik vaak bij mij in de buurt. Voor een fitnessmaandkaart leggen ze weet ik hoeveel geld neer, uit eten en naar de film gaan is ook geen probleem, maar hondentraining moet bijna voor niks.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Hayley84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier

Ongelezen bericht door Hayley84 »

Ik geloof dat ik bij onze KC iets van 20 euro lidmaatschap betaal, puppycursus (12 lessen) was 40 euro, EG is ook 40 euro (16 lessen), de groepjes bestaan altijd uit een man/vrouw of 6-7
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Puppycursus was geloof ik 10 of 11 lessen voor €90 maximaal 6 cursisten.
Vervolgcursus is ook 10 of 11 lessen €80 en weer maximaal 6 cursisten.
Rabecca
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua's en Vlinderhondjes
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Rabecca »

Ennath schreef:
Rabecca schreef: De eerste les waren we met een veel ste grote groep, zeker 15 mensen/pups, maar dat hebben ze gesplitst

Die eerste les die een vééél te grote groep heeft hoor je wel vaker :wink:

En hoe komt dat?
Het zal de eerste keer niet zijn dat zich vijftien man aanmeld voor een cursus, en dat er maar zeven op komen dagen.
Dus KC's hebben nogal eens zoiets van: eerst maar eens zien hoeveel er komen, splitsen kan altijd nog :mrgreen:
Klopt helemaal ;) Zeiden ze daar ook :)
Al was ik toch wel een beetje "bang" dat we toch één groep zouden blijven, maar dat is dus niet het geval
Iedereen is op komen dagen trouwens ;)
Hummer
Actief

Ongelezen bericht door Hummer »

Ik betaal voor een cursus van 10 lessen rond de 140 euro. De grote van de groep is gemiddeld 10 honden.
Het bedrag op zich is wel even veel, maar als ik het vergelijk wat ik voor een lespaardrijden bijvoorbeeld betaal, vind ik het reuze meevallen.
Een hond is leuk, maar een Welsh corgi cardigan is het einde!!
mandyy
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door mandyy »

Ik betaal voor 15 lessen (2 theorie + 13 praktijk) €60,- . Dat is voor de meeste curussen, zoals puppy, GH, EG, etc.
Daarbij komt ook jaarlijks €12,50 lidmaatschapsgeld bij.
Groepgrootte hangt volgens mij van het aantal aanmeldingen af. Bij ons in de groep zitten er een stuk of 8 geloof ik.
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Schapendrijven, ringtraining en speuren is 25 euro voor 10 lessen. Behendigheid, gehoorzaamheid, flyball en doggydance is 35 euro per 12 lessen.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

De eerste cursus die ik met Beike deed ( hebben we in totaal 4 certificaten mee gehaald, betaalde je voor een halfjaar, ik meende iets van 75 of 100 euro.

Daarna heb ik bij een andere hondenschool, 1 cursus gedaan en daar betaalde je voor 10 lessen bijna 70 euro ( of iets meer).

Beike zit nu op behendigheid en daar betaal je voor 12 lessen ik meende 55 euro en daarna betaal je per periode.
Mireillevdw
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mireillevdw »

Toevallig heb ik me pas ingeschreven voor de puppycursus bij een nieuwe hondenschool K2 in Ewijk. Daar zijn de kosten € 95 voor 12 lessen incl. theorieles. Deze hondenschool heeft overigens ook een Quiebus keurmerk.
http://www.hondenscholen.info/
Er wordt getraind in groepen van 6-8.

Bij KC Nijmegen Noviomagum betaal je € 25 per 8 lessen, maar op de site kan ik niet vinden wat het maximum aan personen in een groep is waarin wordt getraind.
Afbeelding
http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
saffie
Zeer actief

Ongelezen bericht door saffie »

Voor dogdance betaal ik 100 euro voor 10 lessen die een jaar geldig zijn, ik ga dus niet elke week. Dit heb ik er helemaal voor over, erg goede kwaliteit.

Bij één hondenschool betaalde ik 50/60 euro voor een cursus, en over deze hondenschool ben ik zeer tevreden. Ik ben daar alleen een beetje uitgetraind op het moment.
Een andere hondenschool was rond de 80 tot 100 euro voor een cursus dogdance of behendigheid.
De KC hier was veel goedkoper, maar de lessen vond ik ronduit slecht en daar ben ik dus ook weggegaan.
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Ik betaal nu voor de opstapcursus behendigheid 82 euro voor ik geloof 12 lessen. Wel een kundig iemand die niet zeikt over mijn agressieve hond en mij daar ook geen lompe adviezen in probeert te geven. Daarnaast bestaat ons groepje uit maar 3 man, ideaal dus. Alleen mis ik de gezelligheid zoals in de africhting. Maar misschien komt dat nog.

Tsja toen ik nog in de africhting zat betaalde ik 65 euro voor een heel jaar, 3x in de week trainen. Ondanks mijn commentaar hier altijd op het forum is me die trainingsvorm wel het meest bevallen. De 1 op 1 begeleiding, de enorme gezelligheid en betrokkenheid onderling, het samen op pad gaan, niet 1 uurtje maar heerlijk de 2 hele avonden en een halve zondag in de weer met leuke mensen.

Bij een andere KC waar ik heb getraind betaalde ik 45 euro voor 12 lessen GG. Waardeloos. zo'n 10 a 12 man in een groep met 1 instructeur. Die dan ook regelmatig gewisseld werden en het belangrijkste, totaal geen bal verstand van hondengedrag, roedelgebeuren etc etc.
Ik heb daar ook echt ruzie gehad.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

estelle schreef:Ondanks mijn commentaar hier altijd op het forum is me die trainingsvorm wel het meest bevallen. De 1 op 1 begeleiding, de enorme gezelligheid en betrokkenheid onderling, het samen op pad gaan, niet 1 uurtje maar heerlijk de 2 hele avonden en een halve zondag in de weer met leuke mensen.
precies en dat miste ik ook in de tijd dat ik behendigheid gedaan heb met Dusty en op de KC vroeger... was meteen na het trainen naar huis, heel soms bleef er nog 2 man ofzo een bakkie drinken maar echt niet langer dan een half uur....
Als ik dan nu zie dat ik juist door die gezelligheid daarna pas om half 5 thuis ben op vrijdagochtend... :N:
Je bent echt een vereniging, alles samen.. we gaan volgende week weer naar de WK met zn allen, allemaal huisjes gehuurd naast elkaar dat is toch super...Vorig jaar met zn allen naar Italie... zulke dingen...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Chiki
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder, working Kelpie

Ongelezen bericht door Chiki »

Leuk Estelle dat dit je zo positief is opgevallen :ok: .
Hier gaat het ook zo en zoals bij Malinois. We zien onze clubgenoten vaker dan en hebben er nauwer contact mee dan met onze families, zeggen wij vaak gekscherend :mrgreen: .
Laatst gewijzigd door Chiki op 03 sep 2008 19:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Wat een diversiteit aan prijzen en hoeveelheid honden in een groep! Maar 10 honden of meer in een groep, dat is toch geen doen tijdens de les :eek:
estelle

malinois schreef:
estelle schreef:Ondanks mijn commentaar hier altijd op het forum is me die trainingsvorm wel het meest bevallen. De 1 op 1 begeleiding, de enorme gezelligheid en betrokkenheid onderling, het samen op pad gaan, niet 1 uurtje maar heerlijk de 2 hele avonden en een halve zondag in de weer met leuke mensen.
precies en dat miste ik ook in de tijd dat ik behendigheid gedaan heb met Dusty en op de KC vroeger... was meteen na het trainen naar huis, heel soms bleef er nog 2 man ofzo een bakkie drinken maar echt niet langer dan een half uur....
Als ik dan nu zie dat ik juist door die gezelligheid daarna pas om half 5 thuis ben op vrijdagochtend... :N:
Je bent echt een vereniging, alles samen.. we gaan volgende week weer naar de WK met zn allen, allemaal huisjes gehuurd naast elkaar dat is toch super...Vorig jaar met zn allen naar Italie... zulke dingen...
Ja precies. Nu bij mijn behendigheid ook, je komt 5 minuten van te voren, doet je les en hup naar huis. Vind ik echt jammer.

Wat jij zegt over je club was bij ons ook zo. Normaal altijd uurtje of 23:00 uur naar huis maar soms was het echt midden in de nacht. Of met goed weer op een zondag, heerlijk met zn allen tot laat in de middag nog wat drinken en kletsen. Alle sociale hondjes lekker los er omheen om te spelen. Heerlijk.

Wij habben met de Bundessieger ook ooit eens huisjes gehuurd, man man ik lig nog in een deuk als ik eraan terug denk.
estelle

Chiki schreef:Leuk Estelle dat dit je zo positief is opgevallen :ok: .
Hier gaat het ook zo en zoals bij Malinois. We zien onze clubgenoten vaker en hebeen er nauwer contact mee dan met onze families, zeggen wij vaak gekscherend :mrgreen: .
haha Je verwacht het niet he? :mrgreen:
Chiki
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder, working Kelpie

Ongelezen bericht door Chiki »

estelle schreef:
Hier gaat het ook zo en zoals bij Malinois. We zien onze clubgenoten vaker en hebeen er nauwer contact mee dan met onze families, zeggen wij vaak gekscherend :mrgreen: .
Om heel eerlijk te zijn niet nee :mrgreen: :knuffel:
estelle

Tamara. schreef:Wat een diversiteit aan prijzen en hoeveelheid honden in een groep! Maar 10 honden of meer in een groep, dat is toch geen doen tijdens de les :eek:
Nee dat is het ook niet. Daarom vond ik er na 2 lessen als snel geen moer meer aan.
Maar voornamelijk kan ik niet tegen het bedweterige toontje op veel hondenscholen. Trainers die je behandelen alsof je de zoveelste niets-wetende hondenbaas bent.
Echt, ik heb op een kc getraind waar de trainers een prive tafel hadden, daar mocht je niet bij aanschuiven hoor! :roll: Die liepen dan ook rond alsof ze God waren. Terwijl ik dus vond dat ze allemaal totaal geen ene moer verstand hadden van hondengedrag en dat heb ik ze uiteindelijk ook verteld.
Chello moest ik namelijk maar gewoon los gooien tussen alle spelende honden, hi moest maar gewoon leren zn gemak te houden, was juist goed voor hem zo'n oefening (en dan voorwpen naar zn kop gesmeten krijgen he als hij uit zou vallen). Mijn hele betoog dat ik dat onzin vond en dat hij genoeg had aan zijn roedel thuis scheen ze maar niet te begrijpen.
Pups liepen daar ook rond met slipkettingen van 3 meter waar vrolijk door de baasjes aan gerukt werd als ze niet keurig naast bleven zitten. :boos:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Hier gaat het ook zo en zoals bij Malinois. We zien onze clubgenoten vaker dan en hebben er nauwer contact mee dan met onze families, zeggen wij vaak gekscherend :mrgreen: .
dat is ook bijna zo... je brengt zoveel tijd samen door, inderdaad meer tijd dan met mijn overige familie dat weet ik wel zeker :wink: Daarom moet het ook klikken met een club en met de mensen, want als dat niet werkt, dan gaat het ook niet... je zit zo vaak en dicht bij elkaar dat dit niet lukt als je elkaar, bij wijze van spreken, de hersens in kunt slaan.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

estelle schreef:
als ik heel eerlijk ben............ ik ook niet :N: :ok:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

malinois schreef:precies en dat miste ik ook in de tijd dat ik behendigheid gedaan heb met Dusty en op de KC vroeger... was meteen na het trainen naar huis, heel soms bleef er nog 2 man ofzo een bakkie drinken maar echt niet langer dan een half uur....
Als je wedstrijden behendigheid loopt, heb je die betrokkenheid wel meer. Je zit toch een hele dag bij elkaar terwijl je drie keer een rondje van nog geen minuut loopt :mrgreen: Maar ik heb dan weer geen enkele behoefte aan avonden gezellig met elkaar doorzakken. Heel soms blijf ik wat drinken na de training, maar over het algemeen ga ik direct naar huis. Ik probeer naast het 'hondenleven' ook nog wat andere contacten te onderhouden en ben gewoon geen verenigingsmens meer.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:
malinois schreef:precies en dat miste ik ook in de tijd dat ik behendigheid gedaan heb met Dusty en op de KC vroeger... was meteen na het trainen naar huis, heel soms bleef er nog 2 man ofzo een bakkie drinken maar echt niet langer dan een half uur....
Als je wedstrijden behendigheid loopt, heb je die betrokkenheid wel meer. Je zit toch een hele dag bij elkaar terwijl je drie keer een rondje van nog geen minuut loopt :mrgreen: Maar ik heb dan weer geen enkele behoefte aan avonden gezellig met elkaar doorzakken. Heel soms blijf ik wat drinken na de training, maar over het algemeen ga ik direct naar huis. Ik probeer naast het 'hondenleven' ook nog wat andere contacten te onderhouden en ben gewoon geen verenigingsmens meer.
oke dat van die wedstrijden zit natuurlijk wat in, ik denk dat dat weer wat overeenkomt bij ons... maar gaan de rest van de club ook mee als er iemand meedoet, dat is zeker bijna niet te doen bij jullie? Bij ons worden wedstrijden uitgezocht bijv. waar een aantal mensen aan meedoen en je wordt dan eigenlijk ook wel geacht daar te komen kijken (wat ik niet meer dan logisch vind overigens) naar je clubgenoten...

Kijk die mensen heb je bij ons ook wel, maar dat zijn er hooguit 2... er moet natuurlijk ook gewerkt worden de volgende dag en niet idereen kan met een uurtje slaap de dag doorkomen... :mrgreen: de rest blijft tot diep in de nacht meestal wel doorzakken... :wink:
Maar 9 van de 10 zijn ook stelletjes natuurlijk, dus zitten er allebei, hondjes bij je..wat moet je dan nog thuis doen etc.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

malinois schreef: oke dat van die wedstrijden zit natuurlijk wat in, ik denk dat dat weer wat overeenkomt bij ons... maar gaan de rest van de club ook mee als er iemand meedoet, dat is zeker bijna niet te doen bij jullie? Bij ons worden wedstrijden uitgezocht bijv. waar een aantal mensen aan meedoen en je wordt dan eigenlijk ook wel geacht daar te komen kijken (wat ik niet meer dan logisch vind overigens) naar je clubgenoten...

Kijk die mensen heb je bij ons ook wel, maar dat zijn er hooguit 2... er moet natuurlijk ook gewerkt worden de volgende dag en niet idereen kan met een uurtje slaap de dag doorkomen... :mrgreen: de rest blijft tot diep in de nacht meestal wel doorzakken... :wink:
Maar 9 van de 10 zijn ook stelletjes natuurlijk, dus zitten er allebei, hondjes bij je..wat moet je dan nog thuis doen etc.
Ik vind het wel jammer dat we niet gezamenlijk met de groep naar wedstrijden gaan. Heel veel clubs doen dat wel en dat ziet er gezellig uit. Ik sta gewoon ergens alleen met m'n tentje en ken inmiddels redelijk wat mensen. Het leuke van alleen gaan is ook wel weer dat je steeds nieuwe contacten maakt. Maar veel behendigheidclubs staan met een stuk of wat tentjes bij elkaar, dat gebeurt dus zeker wel.

En het verenigingsleven moet je trekken als je zo veel bij elkaar zit zoals jullie. Ik heb al snel dat ik het wat beklemmend vind in zo'n vaste groep. Maar dat ligt aan mij hoor, kan me goed voorstellen dat het voor veel mensen heel leuk is.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”