Moderator: moderatorteam
yep gisteren op de WK africhting voor Rottweilers was de winnaar ook een langharige rottieEllen. schreef:Langharige rottweiler.. echt niet, bestaat dat ?!
Heb ik echt nog noooit gezien, en kan het ook nergens vinden op
internet.. graag een foto want hier ga ik nog lang over nadenken....
ehm... ik denk dat mijn mechelaars eerder blaffen dan mn dober... als die blaft dan is er ook echt iets... mn mechelaars bewaken liever de gehele straat vanachter het raam...johan1969 schreef:Er is een verschil tussen een hond die bij het minste begint te keffen (Dobermann, Border Collie) maar gaat lopen als het erop aankomt een hond die een inbreker echt grijpt als het nodig is.
Langs de andere kant : als je veel bezoek krijgt of er komen veel vriendjes van de kinderen langs, is het wel handig een sociale hond te hebben.
Inge O schreef:welk waakhondenras je ook neemt, je zal nóóit kunnen voorspellen of jouw hond net ook waakt zoals jij het wil.JackD schreef: Ik verwacht dat hij het terrein goed bewaakt. Andere mensen zouden pas mijn terrein op kunnen wanneer ik daar toestemming voor geef, eerder niet. Hij moet dus écht kunnen beschermen en ik heb een omheind terrein.
Hij moet dus zowel mij (vooral het gezin) én het terrein goed kunnen bewaken. Als hij het terrein bewaakt denk ik dat de rest geen probleem is (zal hij dan wel uit zichzelf ook doen neem ik aan).
mensen vragen me ook altijd of en hoe hun pup (hier vandaan) zal waken en dan formuleer ik het altijd zo : 60% waakt prima, net zoals de baasjes het willen - 20% waakt te weinig en 20% waakt teveel.
dus alleen een glazen bol kan je daar vooraf meer over vertellen.
mensen vinden kiefer ook eng, maar fritz is echt wel een stukkie linker hoorNeeltje schreef:Bij ons in de buurt zit iets heel groots, wat langer harig, kleur aftekening van 'n rottweiler, maar behoorlijk stukkie groter. Dat beest is gewoon eng. Geen flauw idee wat het is of 'n kruising. Hij is gewoon eng. Daar gaat geen mens het terrein op.
Tibetaanse Mastiff ?Neeltje schreef:Bij ons in de buurt zit iets heel groots, wat langer harig, kleur aftekening van 'n rottweiler, maar behoorlijk stukkie groter. Dat beest is gewoon eng. Geen flauw idee wat het is of 'n kruising. Hij is gewoon eng. Daar gaat geen mens het terrein op.
Ik heb een kruising tussen beide (duitse staande en een doberman) ook zit er nog een stukje boxer in. Mijn hond waakt als de beste, alles wat voorbij loopt wordt fel toegeblaft (niet altijd even leuk). Maar bij ons is het wel zo dat wanneer je naar binnen bent gestapt dan wordt je de kluis (bij wijze van) aangewezen hoor!Marie-Josée schreef:Onze Duitse staande waakt als de beste.Niemand die zonder zijn toestemming door durft te lopen al denk ik dat hij dan niet veel zal doen![]()
Maar in mijn familie hebben ze altijd Dobermanns gehad en dat waren geen van alle makkelijke honden. Nerveus, overgevoelig, beten om zich heen en ook in de eigen baas als ze niet weg konden en waakten zo goed over huis en haard dat zelfs de huisarts niet meer binnen kon komen.
IK zou ook liever gaan voor een bouvier of een berghondenras.
Ook hier kom je niet zomaar binnen en zowel kom je er iig niet meer uitJacqueline. schreef:jip007 schreef:ik denk dat je je daar aardig in vergist , die van ons zijn heel vriendelijk maar stap niet als vreemde zomaar binnen :N:Aimee schreef: En toch staan de doggen er niet echt om bekend dat ze beschermend zijn tegenover huis en haard,
Is hier net zo, het is een goedzak als wij er bij zijn maar ik steek mijn hand niet voor hem in het vuur als hij alleen thuis is en er wil iemand binnen
Ik denk dat het niet veel scheelt met bv. een dober,maar ik weet uit ervaring dat een dog een stuk sterker is.JackD schreef:Bedankt Muk.
Misschien een (eventueel) misverstand de wereld uit helpen: Ik heb gehoord dat een Rottweiler een stuk sterker is als de rest die ik noemde. Is dit waar of maakt dat niet zo veel uit? Heb namelijk liever een Doberman.
En dit is hem...malinois schreef:yep gisteren op de WK africhting voor Rottweilers was de winnaar ook een langharige rottieEllen. schreef:Langharige rottweiler.. echt niet, bestaat dat ?!
Heb ik echt nog noooit gezien, en kan het ook nergens vinden op
internet.. graag een foto want hier ga ik nog lang over nadenken....