Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

plaatsvervangend hypochondrisch..

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Innuendo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sammie is een "Maltezer"
Maxi is een kruising Basset Hound / Cocker Spaniël

plaatsvervangend hypochondrisch..

Ongelezen bericht door Innuendo »

Zodra er iets mis is met een van de honden (of 1 van de katten) raak ik plaatsvervangend hypochondrisch..

Gisterochtend was ik bij mijn zus op bezoek, en ik dacht dat de puppies nog geen eten hadden gehad.. (hadden ze wel, van mijn vriend al) dus ik heb ze wat frolicjes gegeven als tussendoortje (die had ze liggen :-) ..)
toen kwam ik later thuis en heb ik ze gewoon eten gegeven (KVV + cavom)
Helaas stond het katten eten (een kilo RC en wat zachtvoer) niet hondjes proof :boos: dus die hadden ze die (voornamelijk Maxi) ook in hun mik..

Dat hij daarna een enorme buik had, baarde me ontzettend zorgen.. want stel je voor dat hij een maagkanteling krijgt :N:
Dus ik hem naast me genomen, gaan slapen.. werd ik wakker..

heel mijn bed en vloer onder de kots :N:
gelukkig wastie het kwijt :mrgreen:

Sam heeft gister weinig gegeten, maar had vrij goede ontlasting..
Maxi had wat diaree gister vanmorgen ook..
Vanmorgen wou Sam helemaal niet eten en Maxi heb ik 1 5de van zijn normale eten gegeven om zijn maag wat tot rust te laten komen..
Ze zijn behoorlijk duf en liggen maar wat te liggen onder het bed, buiten zijn ze wel tierig.. (gelukkig)

Maar het moraal van het verhaal is dus.. het kan gewoon een maagvirusje zijn of wat buikgriep..
Ik denk echter meteen het ergste :N:
de ziekte van weil of iets anders ergs..

Herkennen jullie dat of ben ik de enige stress kip :mrgreen:

(beetje warrig verhaal, sorry :N: )
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Re: plaatsvervangend hypochondrisch..

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Innuendo schreef:Zodra er iets mis is met een van de honden (of 1 van de katten) raak ik plaatsvervangend hypochondrisch..

Gisterochtend was ik bij mijn zus op bezoek, en ik dacht dat de puppies nog geen eten hadden gehad.. (hadden ze wel, van mijn vriend al) dus ik heb ze wat frolicjes gegeven als tussendoortje (die had ze liggen :-) ..)
Helaas stond het katten eten (een kilo RC en wat zachtvoer) niet hondjes proof :boos: dus die hadden ze die (voornamelijk Maxi) ook in hun mik..

Dat hij daarna een enorme buik had, baarde me ontzettend zorgen.. want stel je voor dat hij een maagkanteling krijgt :N:

Vanmorgen wou Sam helemaal niet eten en Maxi heb ik 1 5de van zijn normale eten gegeven om zijn maag wat tot rust te laten komen..
Ze zijn behoorlijk duf en liggen maar wat te liggen onder het bed, buiten zijn ze wel tierig.. (gelukkig)

Maar het moraal van het verhaal is dus.. het kan gewoon een maagvirusje zijn of wat buikgriep..

heeft je zus weer pupjes

maar paniekerig ja na vandaag denk ik beter paniekerig dan te laat
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Nou, het hangt er nogal vanaf wat er mis is en met welke hond ;)

De stabijs kunnen veel hebben, magen van ijzer en staal (proefondervindelijk bewezen) en zo lenig als katten.
Als er al eens een een rare duikeling maakt lopen ze drie stappen erna weer door, en als er een niet lekker is komt dat zo goed als zeker door vreten van iets dat niet mag (kippenstront, dooie/rotte muizen uit het bos). Dat is wel zielig, maar dat vinden ze zelf dus nooit.
Hooguit zielig voor mij dus, ik moet het opruimen :N:

Van ons wettermeisje ben ik wel eerder bang dat er van alles is, maar dat komt denk ik vooral omdat ze nogal van holderdebolder is en ook omdat ze nog jong is. Dat onze vorige wetter maar vier jaar is geworden speelt ook zeker mee.
Zodra Rinne Roos krabt of zielig kijkt ben ik meteen bang dat er iets is.

Alleen blijf ik dan gewoon met kromme tenen rondlopen en doe ik net of er niks is, want als ik laat blijken dat ik me zorgen maakt, trekt ze zich dat weer aan en dan heb je dat weer :jank:
Ik ben wat die wetter betreft denk ik net zo overgevoelig als die honden tegenover hun baas zijn :?
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Innuendo
Zeer actief

Re: plaatsvervangend hypochondrisch..

twinkeltje schreef:
Innuendo schreef:Zodra er iets mis is met een van de honden (of 1 van de katten) raak ik plaatsvervangend hypochondrisch..

heeft je zus weer pupjes

maar paniekerig ja na vandaag denk ik beter paniekerig dan te laat
mijn zus? pupjes??? nee tuurlijk niet :denken:
oh om mijn uitspraak de "puppies"..

Ik noem Sammie en Maxi altijd puppies :mrgreen:

edit: wat is er vandaag gebeurd dan? heb ik wat gemist?
nog een editje: ik heb het gevonden Twink, heel veel sterkte!!!
Laatst gewijzigd door Innuendo op 02 sep 2008 12:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Innuendo
Zeer actief

Marjoleine schreef:Nou, het hangt er nogal vanaf wat er mis is en met welke hond ;)

De stabijs kunnen veel hebben, magen van ijzer en staal (proefondervindelijk bewezen) en zo lenig als katten.
Als er al eens een een rare duikeling maakt lopen ze drie stappen erna weer door, en als er een niet lekker is komt dat zo goed als zeker door vreten van iets dat niet mag (kippenstront, dooie/rotte muizen uit het bos). Dat is wel zielig, maar dat vinden ze zelf dus nooit.
Hooguit zielig voor mij dus, ik moet het opruimen :N:

Van ons wettermeisje ben ik wel eerder bang dat er van alles is, maar dat komt denk ik vooral omdat ze nogal van holderdebolder is en ook omdat ze nog jong is. Dat onze vorige wetter maar vier jaar is geworden speelt ook zeker mee.
Zodra Rinne Roos krabt of zielig kijkt ben ik meteen bang dat er iets is.

Alleen blijf ik dan gewoon met kromme tenen rondlopen en doe ik net of er niks is, want als ik laat blijken dat ik me zorgen maakt, trekt ze zich dat weer aan en dan heb je dat weer :jank:
Ik ben wat die wetter betreft denk ik net zo overgevoelig als die honden tegenover hun baas zijn :?
Kan me voorstellen dat je, je zorgen maakt op zo'n kleintje, zeker als je eerste wetter niet oud heeft mogen worden..

ik heb bij Maxi altijd het idee dat hij zich wenteld in de aandacht..
Hoe meer aandacht hij krijgt hoe zieliger hij gaat kijken :N:
En dan ligt hij uiteindelijk met een dekentje op de bank terwijl ik hem pamper, aai, bemoedigend toe spreek en lekkere hapjes bij hem breng, want o o o wat is hij zielig :mrgreen:
Zodra er dan wat leuks is, is hij opeens niet meer zielig :roll:
Sammie is altijd stilletjes en trekt zich meer terug... die wil rustig alleen liggen dan..
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Ja ik schiet heel erg snel in de stress. Maar dat is helaas wel door en paar rotervaringen. Als er nu maar een hoest oid begin ik al te stressen...
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

het was altijd heel erg, maar het wordt steeds minder :19: gelukkig, kan dat gedoe aldoor niet hebben, en ze mankeren regelmatig wat, ( en meestal als ik niks doe gaat het ook over :wink: )
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”