Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Is jou hond erg op jou gericht?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Orson hing ontzettend aan mij alhoewel hij andere sommige andere mensen ook wel accepteerde.
Rio is wat dat betreft veel makkelijker en is wel gehecht maar niet zo erg dat hij ergens anders geen fun kan hebben.
Micron is hetzelfde alleen nog ene tikkeltje meer open dan Rio ,ook die kan het bij een ander goed naar de zin hebben ondanks dat de band met hem toch hecht is.
Hij is ook heel open in zijn contacten en ligt zo bij iedereen die langs komt op schoot als hij dan maar wel geaaid word de hele tijd :mrgreen:
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mit »

Tsuki wil zelfs liever niet met Lars mee. Lars kan roepen wat hij wil, als ik ergens in de buurt ben gaat ze niet.
Vandaag nog, Lars besloot haar even lekker te laten spelen in de straat los. (opengebroken dus geen verkeer en lekker veel zand).
Hekje open, Tsuk loslopend maar ze vertikte het om met hem mee te gaan zolang in nog in de tuin stond :roll:

Best wel eens irritant overigens. Quasar heeft niet echt een voorkeur voor 1 van ons. Lars is wel dé baas maar om te spelen/knuffelen maakt het niet uit wie het is.
Afbeelding
*Anita*
Zeer actief
Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie

Ongelezen bericht door *Anita* »

Harley is extreem op mij gericht.
Hij is het er totaal niet mee eens en doet alles om te ontsnappen als ik even van hem weg loop.
Pardoes is ook wel op mij gericht tot dat er balletjes, takjes ed in het spel zijn want daar heeft hij meer oog voor dan voor mij
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley
Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

ja, met een vreemde gaat ze niet meegaan, gaat ze ook niet naar luisteren.
Naar bekenden zou ze wel naar toe gaan, maar ondertussen altijd mij in de gaten houden. ze zou niet meegaan
Met héél bekende zou ze meegaan. Maar moest ik roepen, komt ze terug.
Anne
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Anne »

Tibbie is erg op ons alle 3 gericht. Ach ja, niet zo heel erg want als je haar loslaat kun je roepen wat je wil :mrgreen: maar naar anderen zal ze niet toegaan.

Spriet is héél erg op mijn vader gericht. Ze luistert wel naar mij, maar niet als hij er bij is :neenee:
Ik denk dat ze wel komt hoor, behalve als er iemand staat die ze erg leuk vindt (of koekjes heeft :mrgreen: )

Gunda zou ook wel gewoon komen denk ik, ze is niet extreem op een bep. iemand gericht.
Anne, Sasha & Tapas
Spriet (2002-2015), Tibbie (2000-2015) en Gunda (1996-2009)
Afbeelding
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

Dingo gaat zelfs als het kan nog mee naar de wc :roll: , en als ik of mijn vriend weg zijn, eet hij niet, totdat de meute weer thuis is.
We gaan dus ook niet op vakantie zonder Dingo.
Omdat wij baasje nr 6 waren toen wij Quinto kregen, hebben we besloten om niet meer op vakantie te gaan, zodat Quinto niet naar een pension hoeft. Quinto hangt meer aan mijn vriend. Met vreemden meegaan doen ze niet, ze blijven bij ons.
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Zolang ik in beeld ben is ze mijn schaduw :wink: Ik mag ook absoluut niet weggaan want ze probeert dan mee te gaan. Kan dat niet gaat ze soms gillen soms zachtjes jammeren. Gelukkig maar heel kort. Het is echt uit het oog uit het hart. Als ik weg ben gaat ze gewoon heerlijk slapen of mijn moeder stalken (die is een bron van voedsel) of bij mijn vader op schoot liggen. Toen ik nog samen met mn zus woonde werd zij ook gestalt door die kleine van mij. Maar zodra ik thuis ben, ben ik weer alles.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Lyndie huppelt vrolijk mee met iedereen die haar een aai over de bol geeft of, nog beter: iets lekkers geeft. Volstrekt omkoopbaar dus :mrgreen: .
Kyra hangt erg aan mij, maar ik heb wel eens gezien dat ze rustig met iemand meeliep die een tennisbal in de hand had. Dus onvoorwaardelijke trouw hoef ik van háár ook niet te verwachten :mrgreen: .
Cody is heel erg eenkennig. Hij loopt met mij mee, met mijn man en één vriendin. Verder niet. O ja, afgelopen zaterdag was ik aan het trainen met doggydance en toen nam ik Gina en de trainster Cody en tot mijn stomme verbazing wilde hij, na enig tegensputteren, ook wel met haar z'n oefeningen doen. Had ik niet verwacht, gezien zijn eenkennigheid.
Gina is anders. Die is absoluut verknocht aan mij. Waar ik ben, is zij en ze laat me geen moment uit het oog. Manlief mag haar uitlaten, maar ik moet haar dan echt meesturen. En dan gaat ze gelaten, mij nog wat achterwaartse, verwijtende blikken toewerpend :wink: .

Eigenlijk vind ik het wel schattig. Ik heb altijd collies gehad die vrolijk met iedereen meehuppelden en de hele wereld geweldig vonden. En mij dus met een gerust hart in zouden ruilen voor een baasje met nóg meer hondenkoekjes. :jank:
En nu heb ik eindelijk eens een hond die helemaal op mij gericht is. 't Is een lelijk en buitengewoon kinderachtig karaktertrekje van me, maar ik geniet daar best wel eens van. Zo'n gevoel van 'lekker puh, ze vindt mij het allerliefste van de hele wereld'!
Zij neemt, als enige, ook nooit iets lekkers aan van anderen, maar bekijkt de snack en de gever vol afschuw :mrgreen: .
Afbeelding
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Fangio hing heel erg aan mij.. hij was gek met en op iedereen maar hij hield mij altijd in de gaten, in zijn jonge dagen hield dat in dat ik zelfs een bewaker bij de wc had zitten :wink: o.a.
Later is dat wel wat minder geworden maar altijd kijken waar ik naar toe ging, als het er om ging vond hij niemand meer intressant want daar was het vrouwtje....

Chira hangt wel wat aan mij maar lang niet zo tenminste zo uit zij zich :denken:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
saffie
Zeer actief

Ongelezen bericht door saffie »

Wat leuk om al die verschillen te lezen.
Ik denk dat het bij Saffie ook een beetje mijn eigen schuld is, die is vanaf pup gewend om altijd bij ons te zijn. We zijn nog niet eerder op vakantie geweest, en mijn ouders zijn altijd vaste oppas. Maar eigenlijk ben ik al blij dat ze nu redelijk ontspannen is in contact met iig andere hondenmensen, dat is wel eens anders geweest. Ik denk niet dat ze ooit zo vrij als Boy zal worden.
Bij Boy is het denk ik karakter, of aanpassingsvermogen omdat hij al meerdere baasjes heeft gehad.
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014
Afbeelding
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

Ze zijn wel echt van ons, vooral frederick en georgette, meegeven uit wandelen doen we niet met hun. Als mijn moeder hier oppast gaan ze mee, an de riem, in een vreemde auto stappen ze niet.
Diesel is een verhaal apart.
Mijn vriendin neemt hem regelmatig mee om samen met haar jachthond en haar paard een tocht te gaan maken in de bossen.
Iedereen die hier met een volvo station voor de poort staat wordt uitbundig begroet, evenals de auto waar hij blaffend bij gaat staan wachten.
Marieta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer

Ongelezen bericht door Marieta »

Ohana is binnen in huis wel op mij gericht. Ze luistert dan ook beter naar mij als naar mn vriend.

Buiten is alles interesanter dan mij. Dit is al vanaf pup af aan geweest. Zodra ze een andere hond zag wilde ze alleen maar spelen spelen en nog eens spelen. Ik heb piepstemmetjes en gekke geluiden staan maken. Achterlijk staan doen, met een hoog piepstemmetje hard wegrennen, koekjes, kaas, worst, vlees noem het maar op. Als madame het niet binnen 2 seconden kreeg was ik niet interessant genoeg.
Als ik haar buiten losliet, kwam ze niet zolang er een andere hond in de buurt was en dan moest ik haar aanlijnen. Uiteindelijk, met heeeeel veel moeite kwam ze als ik dan aanliep en riep DAAG OHANA! En nu als ze los is (wat ik eigenlijk ook niet meer doe aangezien ze niet meer met andere honden kan) reageert ze dan ook meteen gelukkig.

Helaas krijg ik nu, als er een andere er een andere hond dichtbij is, ook geen aandacht van haar. Ze blijft geobsedeerd door die andere hond, helaas niet meer uit speelsigheid :jank: hoe erg ik het ook vindt. Maar laat haar daarom ook niet meer los. Ik ben veel te bang dat er een keer iets zo gigantisch fout gaat.

Dat is iets wat ik bij mij volgende hond toch wel heeeel graag zou willen.

Maargoed, binnen dus wel, buiten dus niet.

Groetjes Marieta
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Mijn beide honden zijn op mij gericht. De herder, Rhodi, wil ook gráág bij mijn vriend, ouders en broer zijn... maar helemaal zonder mij? :eek: Nee, nooit. Hij gaat overigens wel braaf met één van hen mee wandelen (al houd ie sowieso niet zo van wandelen), maar hij is en blijft ''vrouwtjes'' hond. :ok:
Vreemden is hij bang voor... dus wij en mijn gezin zijn zijn één en al.
Wij zijn echte ''soulmates''....

De bulldog is een herplaatser die gigantische verlatingsangst had. Hij heeft toen besloten dat IK zijn vrouwtje was, en sindsdien loopt hij het liefste de hele dag achter me aan. :mrgreen:
Hij vind vreemden erg leuk om lekker mee te knuffelen enzo... maar nee, als vrouwtje weggaat, dat kán gewoon niet... :eek:
Afbeelding
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Beike loopt wel eens met iemand anders mee, maar dan wel met een bekende, die koekjes bij zich heeft :mrgreen:
Maar ik kan hem zo weer terug roepen.

Als hij bekenden ziet, gaat hij er ook wel eens naar toe, om ze te begroeten.

Laat ik bijvoorbeeld een vreemde hem vasthouden, ( bijv. cursus -oefening) dan zal hij mij zeker weten volgen / zoeken en allicht ook gaan blaffen / piepen.

Al met al, is Beike erg op mij gericht en ik ben gek op hem :wink: :ok: :smile1:
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ik denk dat ik meer aan Bram hang, dan hij aan mij :wink: Natuurlijk is hij wel op mij gericht, maar het centrum van Brams leven is vooral Bram. Ik denk dat hij zich prima zou vermaken als hij uit logeren zou gaan, als er tenminste genoeg te beleven is.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Zoek stok! schreef:Ik denk dat ik meer aan Bram hang, dan hij aan mij :wink:
Dat is bij mij ook zo, denk ik. :mrgreen: :wink:

Ik ben zo veel mogelijk bij hem en we doen elke dag leuke dingen e.d.
Daarnaast ben ik snel bezorgd om hem en maak ik me soms over niets druk om hem :mrgreen:

Ik kan me een leven zonder Beike absoluut niet voorstellen. :ok:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Mir traint met Rinne Roos.
Naar mij luistert ze niet zo erg goed, hoewel ze me wel aardig vindt, hoor ;)
Als Mir in de buurt is, checkt Rinne Roos eerst wat die ervan vindt, voor ze doet wat ik zeg. :roll:

Maar ja, bij de vorige wetter, waar ik mee trainde, was het andersom, dus zo raar is het niet.
Wetters zijn nogal van één baas tegelijk :)
Ze vinden de hele wereld aardig, maar met iemand meegaan? Nooit.
Dan kun je met van alles aankomen als omkoopmiddel, maar dat lukt je niet. Dwing je ze, dan zingen ze liederen tot je terugbent.
We hebben gelukkig een logeeradres waar Rinne Roos andere wetters heeft om mee te spelen, en dat gaat goed, maar het is een schamele troost, die wetters. Niet al te lang dus.

Isabel is van ons allebei maar hangt toch meer aan mij (ik werk thuis, dan krijg je dat) en Orpa luistert echt alleen naar mij.
Soms gaat ze veel te ver en krijgt ze op haar donder van Mir, en dan kruipt ze enorm, maar je ziet haar denken... Klets jij maar... En als je je omdraait doet Orpa :lekkerpuh:

Toch wil ze niet dat er mensen verdwijnen, daar maakt ze zich, vooral als we niet thuis zijn, ernstig zorgen over. Het lijkt wel een herder soms :smile:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
saiko
Actief
Mijn ras(sen): American staffordshire terriers, Saiko, Züri, Ziva en Woezel
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door saiko »

onze reu is te erg op mij gericht, geeft me vriend hem een commando of loopt met hem kijkt hij me aan net of hij goedkeuring van mij wil of me strak langs me benen lopen ben ik er niet bij is er niks aan de hand :ok: , alleen als ik hem aan een "vreemde"geef en loop weg gaat hij janken en alleen maar kijken waar ik blijf, ookal praten ze met hem, hij reageert dan helemaal niet
de andere 2 vinden alles best.
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Caja is wel redelijk op mij gericht.
Dat merk ik nu vooral op mijn nieuwe werk waar ze mee mag, ze houdt steeds in de gaten waar ik heen ga.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”